text_structure.xml 11.7 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Szanowni państwo, dzień dobry. Witam państwa bardzo serdecznie. Otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Chcę przeprosić, ale ze względu na kłopot proceduralny, który musimy wyjaśnić, chciałabym ogłosić przerwę w posiedzeniu Komisji. Spotykamy się pięć minut po głosowaniach, w tej samej sali. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#komentarz">(Głos z sali: Ale z jakich powodów?)</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Pani poseł, musimy wyjaśnić problem. Jeśli państwo pozwolą, to ogłaszam przerwę. Spotykamy się pięć minut po głosowaniach, w tej samej sali. Będziemy kontynuować posiedzenie. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#komentarz">[Po przerwie]</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Powracamy do posiedzenia Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Dzisiejsze posiedzenie zawiera następujący porządek dzienny: punkt pierwszy – rozpatrzenie wniosku o odwołanie pana posła Artura Bramory z funkcji przewodniczącego Komisji i punkt drugi – rozpatrzenie wniosku o powołanie na funkcję przewodniczącego Komisji posła Piotra Pawła Baucia.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Czy do takiego porządku ktoś z państwa zgłasza zastrzeżenia? Nie widzę. Dziękuję bardzo. Przystępujemy do realizacji porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Pan poseł Bramora, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PosełArturBramora">Pani przewodnicząca, szanowne Prezydium, szanowni państwo, Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży jest organem Sejmu, który ma sporo pracy, a jej istotą jest praca merytoryczna a nie rozpatrywanie wniosków o odwoływanie przewodniczącego, które w ostatnim czasie są składane regularnie. W związku z tym podjąłem decyzję, a na ręce pani marszałek Sejmu złożyłem odpowiednie pismo, w którym informuję, że z dniem dzisiejszym rezygnuję z funkcji przewodniczącego naszej Komisji.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PosełArturBramora">Jeśli pani przewodnicząca pozwoli, złożę kilka słów podziękowania za wspólnie spędzony czas. Myślę, że nadal będziemy współpracowali. Mam też nadzieję, że pozostanę członkiem Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży. Na zawsze pozostanę pod wrażeniem państwa cech. Jeśli mogę, wymienię kilka osób. Zawsze z otwartym sercem będę pamiętał panią posłankę Wróbel i jej polityczną zaciętość. Zawsze będę pamiętał pana posła Sprawkę i jego zdolności analityczne; niekwestionowanego lidera, jeśli chodzi o znajomość ustawy Karta Nauczyciela. Zawsze będę pod wrażeniem elokwencji pana posła Suchowiejko. Jeśli z imienia i nazwiska nie wymieniłem wszystkich, to przepraszam, ale jest to tylko efekt czasu, który nam upływa.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PosełArturBramora">Ogromnie dziękuję pracownikom sekretariatu Komisji. Osoby te stanowią bardzo silną podporę naszej pracy. Dzięki ich poziomowi i wiedzy jesteśmy w stanie pracować merytorycznie.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PosełArturBramora">Pani przewodnicząca, wnoszę, by nie kontynuować prowadzenia tego punktu, gdyż jest to bezzasadne. Jeszcze raz serdecznie państwu dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Dziękuję uprzejmie. Myślę, że będę wyrazicielem stanowiska wielu posłów, który pracują w tej Komisji i dziś chcieliby panu także wyrazić swoją wdzięczność oraz podziękowanie za dobrą współpracę. Dziękuję uprzejmie.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">W ten sposób zrealizowaliśmy pierwszy punkt naszego posiedzenia. Przystępujemy do punktu drugiego. W imieniu Klubu Ruch Palikota wniosek przedstawi pan poseł Poznański. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PosełMarekPoznański">Pani przewodnicząca, na wstępie chciałbym zapytać panią przewodniczącą, na czym polegały proceduralne komplikacje, które uniemożliwiły przeprowadzenie głosowania przed głosowaniami na sali plenarnej?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Pan miał się skupić na przedstawieniu kandydatury. Otóż, miałam tylko ustną informację o rezygnacji, teraz mam ją na piśmie. Możemy więc procedować. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełMarekPoznański">Dziękuję bardzo. Przechodzę do uzasadnienia mojego wniosku. Szanowni państwo, będzie ono bardzo krótkie. Ruch Palikota, jako trzecia siła polityczna…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Bardzo proszę o przedstawienie kandydatury.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PosełMarekPoznański">Szanowni państwo, kandydatura Klubu Poselskiego Ruchu Palikota to kandydatura porządna, kandydatura doktora Piotra Baucia. Kandydat Ruchu Palikota w 1987 r. otrzymał tytuł magistra pedagogiki pracy w Wyższej Szkole Pedagogiki w Częstochowie. W 1988 r. został asystentem w Zakładzie Orientacji Poradnictwa Zawodowego. W 2005 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych (w zakresie nauk o poznaniu i komunikacji) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest adiunktem w Zakładzie Teorii Wychowania na Uniwersytecie Gdańskim, jest także kierownikiem studiów podyplomowych w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i kierownikiem studiów podyplomowych dla kluczowych pracowników publicznych służb zatrudnienia, wreszcie autorem trzech książek, a także artykułów w wydawnictwach naukowych, współautorem edukacyjnej gry symulacyjnej z zakresu przedsiębiorczości. Jako koordynator i dyrektor kierował kilkoma projektami unijnymi dotyczącymi edukacji dorosłych, finansowanymi przez Zintegrowany Program Rozwoju Regionalnego oraz Europejski Fundusz Społeczny. Jest reaktorem czasopisma „Władza, Praca, Wiedza”. Pracę poselską łączy z pracą naukową i dydaktyczną na Uniwersytecie Gdańskim.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PosełMarekPoznański">Szanowna pani przewodnicząca, szanowne prezydium, szanowne posłanki i posłowie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży, myślę, że kandydatura Ruchu Palikota i to, co prezentuje swoją osobą doktor Piotr Bauć, umożliwi pracę na wysokim poziomie i że będzie ona rozwiązywała codzienne problemy szkolnictwa wyższego, szkół podstawowych, gimnazjów i liceów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Dziękuję uprzejmie. Czy w tym punkcie ktoś z państwa chciałby zabrać głos? Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PosełJanKaźmierczak">Mam jedno pytanie do kandydata. Ponieważ Komisja, w której pracujemy, w sposób oczywisty łączy sprawy szkolnictwa wyższego (tutaj kompetencje pana posła Baucia były przedstawione bardzo obszernie) także ze szkolnictwem innym, poza wyższym, to chciałbym się dowiedzieć, czy kandydat posiada jakieś doświadczenia w tym zakresie. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Czy pan poseł zechce odpowiedzieć? Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PosełPiotrPawełBauć">Jeżeli chodzi o kompetencje pedagogiczne, to w swojej karierze jako nauczyciel, a właściwie wychowawca, czyli pedagog, przez wiele lat – bo od 1985 r. do prawie 1999 r. – pracowałem jako komendant w hufcach OHP z młodzieżą szkół zawodowych. Znam więc i tę stronę, czyli szkolnictwo średnie i szkolnictwo średnie zawodowe. To były zresztą szkoły zawodowe specjalne, a więc kontakt z młodzieżą, która wymagała dodatkowych kompetencji, obok tych którzy mają nauczyciele.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Dziękuję uprzejmie. Chciałam jeszcze dodać, że zgodnie z sejmowym parytetem, Komisja Edukacji była przydzielona posłom Ruchu Palikota.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Pani poseł Fabisiak, jeszcze pytanie? Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PosełJoannaFabisiak">Chciałabym spytać pana posła, jako wychowawcę i osobę zajmującą się problematyką wychowawczą, dla mnie bardzo ważną. Pytanie: czy ta problematyka będzie dla pana ważna w Komisji? Czy w dotychczasowej pracy poselskiej (bo trudno to odtworzyć) inicjował pan działania, mające na celu wzmocnienie wychowawcze szkoły. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Czy ktoś z państwa ma jeszcze jakieś pytania? Bo chciałabym zamknąć listę z pytaniami. Bardzo proszę o odpowiedź i przejdziemy do głosowania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PosełPiotrPawełBauć">Jeżeli chodzi o sprawy wychowawcze, to jak najbardziej będą dla mnie ważne, ponieważ jestem nauczycielem pedagogów, a nie nauczycieli, którzy zajmują się konkretnymi przedmiotami. Ten zakres jest dla mnie szczególnie ważny. Będę chciał, żeby kwestie wychowawcze, łączące się – nie będę ukrywał – z kwestiami światopoglądotwórczymi, które muszą być jednoznacznie uwzględniane, były przez nas widziane. Nie tylko sama czysta organizacja i nauczycielskie programy, związane z merytoryczną przedmiotową działalnością szkoły, ale to, co łączy się z funkcjonowaniem państwa w sferze wychowawczej, skierowanej do młodzieży.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#PosełPiotrPawełBauć">Jeśli chodzi o moje inicjatywy, to podjęte działania nie są inicjatywą poselską, skierowaną bezpośrednio do Komisji, ale inicjatywą Ruchu Palikota, gdzie przygotowuję program związany z naszą filozofią zmian światopoglądotwórczych. Przekładamy je na funkcje wychowawcze szkoły i innych instytucji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Dziękuje uprzejmie. Proszę państwa, przechodzimy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za wnioskiem o powołanie na funkcję przewodniczącego Komisji Edukacji pana posła Piotra Pawła Baucia? Proszę o podniesienie ręki. Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#SekretarzKomisjiPawełWitecki">21 głosów za, 9 przeciw, 1 wstrzymujący się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczącaposełUrszulaAugustyn">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja powołała na funkcję przewodniczącego Komisji pana posła Piotra Pawła Baucia. Gratuluję. Raz jeszcze chciałabym bardzo serdecznie podziękować ustępującemu przewodniczącemu. Zamykam posiedzenie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>