text_structure.xml 22.8 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Otwieram posiedzenie Komisji Kultury Fizycznej i Sportu.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Stwierdzam kworum oraz przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji wobec niewniesienia do niego zastrzeżeń.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Witam państwa posłów oraz wszystkich zgromadzonych gości.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Informuję, że projekt porządku dziennego oraz materiały zostały państwu dostarczone. Czy są uwagi? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Stwierdzam, że Komisja przyjęła zaproponowany porządek dzienny.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Przechodzimy do realizacji pierwszego punktu porządku dziennego, czyli omówienia aktualnego stanu aktów prawnych, w tym wykonawczych, regulujących funkcjonowanie sportu polskiego.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Proszę o zabranie głosu ministra Grzegorza Schreibera.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSportuiTurystykiGrzegorzSchreiber">Tematem dzisiejszego posiedzenia jest informacja o aktach prawnych regulujących funkcjonowanie polskiego sportu. Rozumiem, że ma to dotyczyć aktów wykonawczych do obecnie obowiązujących ustaw. Jest to główny temat, choć oczywiście tematem, który przy tej okazji musi się pojawić i pytanie o to z pewnością, tak czy inaczej znalazłoby się w wypowiedziach państwa posłów, jest projekt ustawy Prawo sportowe. Jest to projekt, który MSiT od dłuższego czasu przygotowuje i znajduje się on już w dalekiej fazie realizacji. Po uzgodnieniach społecznych i międzyresortowych mamy kształt projektu, który w najbliższym czasie mógłby trafić do rąk marszałka Sejmu RP i być do dyspozycji Wysokiej Izby. Jeżeli będzie jeszcze okoliczność ku temu, aby ten projekt rozpatrzyła Rada Ministrów i trafił do Sejmu, będzie już ograniczony w swoim zasięgu do podstawowych funkcji, o których od początku mówiliśmy argumentując to, że ta ustawa musi zostać przyjęta przez Sejm. Istnienie dwóch ustaw, które obecnie regulują sytuację w polskim sporcie wymaga zmiany. Była to podstawowa intencja, która zostaje teraz spełniona, czyli połączenie tych dwóch aktów w jeden spójny akt – Prawo sportowe. Chcę spytać państwa posłów, czy warto i należy dziś o tym projekcie mówić? Jeśli byłaby taka wola Komisji, to jesteśmy w stanie przygotować i przedstawić na kolejnym posiedzeniu Komisji wersję, która będzie przedmiotem dalszych prac. Myślę, że dziś ograniczymy się do informacji o aktach wykonawczych, zgodnie zresztą z formalnym zapisem tematu dzisiejszego posiedzenia. Odniesiemy się do tych aktów wykonawczych, które funkcjonują i ewentualnie powiemy w kilku słowach o tych, które są w trakcie przygotowań i będą w najbliższym czasie przyjęte i wprowadzone w życie.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSportuiTurystykiGrzegorzSchreiber">Państwo posłowie otrzymali wykaz aktów prawnych. Jest to pełna informacja dotycząca aktów, które do dwóch obecnie obowiązujących ustaw powinny zostać wprowadzone. Jak wynika z ostatniego pionu tabelki zawartej w materiałach, stan realizacji jest taki, że prawie wszystkie akty wykonawcze zostały wprowadzone w życie. W trakcie realizacji jest rozporządzenie ministra sportu w sprawie wykazu dyscyplin, w których mogą działać polskie związki sportowe oraz rozporządzenie ministra sportu w sprawie wykazu środków farmakologicznych i metod uznanych za dopingowe, których stosowanie jest zabronione oraz trybu przeprowadzania kontrolnych badań antydopingowych. Ostatnie rozporządzenie jest w trakcie uzgodnień z ministrem zdrowia. Jesteśmy, o czym państwo posłowie doskonale wiecie, w trakcie zmiany ustawy o sporcie kwalifikowanym. Na jednym z ostatnich posiedzeń Sejmu zmiany zostały przyjęte. Jednocześnie pracując nad nowym, głównym projektem, o którym mówiłem, uwzględnimy zmiany wprowadzone przez Sejm. Jest to jednak oddzielny temat.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSportuiTurystykiGrzegorzSchreiber">Biorąc pod uwagę sytuację, o której wspomniałem na wstępie, wszystkie akty wykonawcze, oprócz dwóch, które wymieniłem, są wprowadzone w życie. Brakuje nam ruchu, na którym zależało nam najbardziej od początku, czyli połączenia dwóch ustaw w jedną, spójną ustawę Prawo sportowe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Otwieram dyskusję. Proszę państwa posłów o zadawanie pytań.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PosełMirosławDrzewiecki">W zasadzie nie ma żadnych pytań, ponieważ wykaz rozporządzeń i ustaw regulujących funkcjonowanie sportu w Polsce, który otrzymaliśmy z ministerstwa, jest wyczerpujący. Nie ma co nad nim dyskutować. Interesująca byłaby jedynie nowa propozycja. Jeśli jej dziś nie ma, to uważam, że dyskutowanie o czymś, co istnieje, co znamy i o czym wiemy, jest bezprzedmiotowe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PosełTadeuszTomaszewski">Jak już powiedział pan poseł Mirosław Drzewiecki informacja pisemna dotycząca przedmiotu naszego posiedzenia, jest wyczerpująca. Korzystając z obecności pana ministra Grzegorza Schreibera i z faktu, że sam rozpoczął temat projektu aktu prawnego, który jest w trakcie opracowywania, chcę zapytać o ustawę o EURO 2012, z powodu tempa prac nad tym aktem. Jest już stosowne sprawozdanie Komisji Nadzwyczajnej do rozpatrzenia projektów ustaw związanych z koalicyjnym programem rządowym „Solidarne Państwo”. Nie mieliśmy możliwości zapoznania się z nim. Samorządowcy, którzy będą najprawdopodobniej gościli drużyny EURO 2012 w swoich miastach podnoszą kwestię dotyczącą spółek celowych. Projekt ustawy przewiduje możliwości powołania spółek celowych, które będą koordynować wszystkie przedsięwzięcia, a jedna z nich będzie budowała stadion w Warszawie, natomiast nie przewiduje możliwości powołania spółki celowej z kompetencjami opisanymi w projekcie przez jednostki samorządu terytorialnego. Oczywiście samorządy mogą powołać takie spółki na podstawie innych aktów prawnych, ale bez uprawnień przewidzianych w ustawie. Jest to pierwsza kwestia, która wszystkich w samorządach interesuje. Miałem w tej sprawie telefony i pisma z Gdańska i Poznania.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PosełTadeuszTomaszewski">Druga istotna kwestia to fakt, że projekt stanowi, iż zostanie przygotowane rozporządzenie Rady Ministrów dotyczące przedsięwzięć EURO 2012 realizowanych na zasadach przewidzianych w tej ustawie. Zasady legislacji stanowią, że do każdego projektu ustawy załącza się projekty aktów wykonawczych, natomiast w tym przypadku nie przedstawiono projektu rozporządzenia. Powoduje to pewne obawy wśród samorządowców.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PosełTadeuszTomaszewski">Trzeci obszar, który jest niejasny, to kwestia fachowców, którzy mają prowadzić te spółki, czyli ich zarządów. Zgodnie z projektem nie będą oni podlegali przepisom ustawy kominowej, a więc będą to dobrze wynagradzani menedżerowie. Nie ma jednak gwarancji, że tak się stanie, ponieważ nie przewiduje się konkursu na stanowiska w zarządach tych spółek, co umożliwiałoby pani minister Elżbiecie Jakubiak wybór najlepszych kandydatów. Istnieje jednak niebezpieczeństwo, a przykłady mamy chociażby wśród nominacji dokonywanych przez poprzednika pani minister np. na dyrektora Centralnego Ośrodka Sportu, że człowiek może się pomylić podczas podejmowania decyzji. Mamy bardzo mało czasu. Pomyłki mogą nas bardzo dużo kosztować. Z tego względu trzeba ściągnąć z rynku najlepszych fachowców. Może to się stać w otwartym konkursie. Może pani minister będzie miała inny, uproszczony sposób. Nawet prezydentowi i premierowi zdarzyło się wybrać złe osoby na ministrów, więc co dopiero mówić o prezesach spółek. Czy przewiduje się jakąkolwiek, nawet uproszczoną procedurę ściągania najlepszych ludzi do pracy w zarządach spółek celowych?</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PosełTadeuszTomaszewski">Fachowcy, którzy opiniowali projekt ustawy Prawo sportowe mówią, że nie określa on tego, w jaki sposób zostanie sfinansowana lista przedsięwzięć w ramach tego projektu. Jest tylko mowa w uzasadnieniu o kwocie 4 mln złotych i o 95 mln złotych, które mają być zarezerwowane w przyszłorocznym budżecie. Oznacza to tylko tyle, że spółka nie może objąć udziałów, jeśli nie będzie uchwalonego budżetu i np. będzie obowiązywało prowizorium budżetowe. Nie jest to zatem krok do przodu, tylko konieczność kolejnego wstrzymania prac.</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#PosełTadeuszTomaszewski">Ostatnia kwestia, polskie prawo nie pozwala na ogłoszenie przetargu bez posiadania środków finansowych na pokrycie zobowiązań powstałych wskutek jego rozstrzygnięcia. Spółki nie będą dysponowały pieniędzmi w 2008 r. Oczywiście spółce zadanie do zrealizowania może powierzyć samorząd i Skarb Państwa, ale muszą też dać środki finansowe, aby cała procedura mogła się rozpocząć. Zdaniem fachowców nic się nie dzieje i wręcz twierdzą, że uchwalenie ustawy w planowanym kształcie nie spowoduje podjęcia konkretnych działań zmierzających do rozpoczęcia przygotowań do EURO 2012. Nie są to moje uwagi, które można odczytywać, jako polityczne, tylko samorządowców. Będę o tym mówił także w trakcie drugiego czytania projektu ustawy Prawo sportowe, ale chcę to przekazać bezpośrednio ministrowi sportu i turystyki. Tym projektem rząd pieczętuje pełną odpowiedzialność ministra sportu i turystyki za ten stan. Minister przejmuje kompetencje ministra skarbu państwa we wszystkich kwestiach, które do tej pory miał, jeśli chodzi o spółki Skarbu Państwa itp. Uważam, że dobrze się stało, że po powołaniu pani minister Elżbieta Jakubiak została jednocześnie pełnomocnikiem rządu do spraw organizacji mistrzostw EURO 2012. Wreszcie minister konstytucyjny odpowiada za te sprawy przez najbliższe lata i dostaje określone kompetencje. Poprzednio było to rozmyte i stąd straciliśmy pół roku. Teraz rzeczywiście zostało przyjęte dobre rozwiązanie. Rzecz w tym, aby dzięki ustawie, którą przyjmiemy mogły się szybko rozpocząć wszystkie sprawy formalne związane z przygotowaniem EURO 2012.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełCzesławFiedorowicz">Niezależnie od kształtu projektu ustawy raczej odbędziemy drugie i trzecie czytanie. Widać determinację, aby uchwalić ustawę. Wczoraj uczestniczyłem w pierwszym czytaniu projektu ustawy i odniosłem wrażenie, że samorządowcy nie do końca mają świadomość, iż powinni natychmiast zaniechać swoich działań. Jeśli ten projekt stworzy tak specjalną linię postępowania (a niestety z korespondencji, którą choćby ja dysponuję, tak wynika) będzie istniała potrzeba skoordynowania prac, aby nie doszło do zapętlenia w drugą stronę. Założenie, jeśli oczywiście ustawa zostanie przyjęta, że samorządy nie będą mogły zakładać spółek celowych, oznacza formalny przymus przekazania tych zadań spółce celowej utworzonej przez MSiT. Jeżeli samorządy angażując ogromne środki mają już rozpisane plany inwestycyjne i je prowadzą, to rzeczywiście może się to stać ogromnym hamulcem dla tego procesu. Z drugiej strony musi być gwarancja, że w uchwalonym, załóżmy w marcu, budżecie, wieloletni plan inwestycyjny zostanie uwzględniony, co stanie się podstawą do rozpoczęcia procesu i zadań, które obecnie zostaną wyhamowane. Sądzę, że jest to kluczowe pytanie, które trzeba sobie zadać. Musimy mieć jasną odpowiedź, jak nadrobić zmarnowane pół roku. Wobec braku tego zapisu jasno rysuje się zmarnowanie połowy roku. Spółki celowe zaczną działać wówczas, gdy będzie przyjęty budżet. Do tego czasu nie mogą. Nie można powierzyć tych zadań samorządom, czyli trzeba wszystkie działania zastopować do lutego lub marca przyszłego roku. Odchodzimy nieco od tematu, ale zwracam uwagę na ten fakt. Pan przewodniczący Janusz Wójcik zawsze podkreślał, że nasza Komisja ma się zająć głównie przyspieszaniem prac związanych z przygotowaniem EURO 2012, więc robimy co możemy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#StałydoradcaKomisjiKulturyFizycznejiSportuMariuszRudnik">Chcę wrócić do wykazu aktów wykonawczych i stanu ich realizacji. Sprawa dotyczy głównie rozporządzenia ministra sportu w sprawie wykazu środków farmakologicznych i metod uznanych za dopingowe, których stosowanie jest zabronione oraz trybu przeprowadzania kontrolnych badań antydopingowych, czyli zwalczania dopingu w sporcie. Jest to problem do podniesienia, ponieważ delegacja z ustawy o sporcie kwalifikowanym i podpisana Konwencja Antydopingowa są w pewnej kolizji. Z jednej strony załącznikiem stałym do Konwencji jest wykaz środków antydopingowych, z drugiej strony delegacja z ustawy o sporcie kwalifikowanym zobowiązuje ministra do wydania takiego aktu. Wydaje się, że po podpisaniu Konwencji nie ma już potrzeby, aby taki wykaz był publikowany, ponieważ Konwencja stosowana jest wprost, bez dodatkowych aktów wprowadzających ją w życie. Natomiast w delegacji jest druga część dotycząca sposobu przeprowadzania badań kontrolnych. W tej części Konwencja nie rozwiązuje tego problemu. Zatem szkoda, że w trakcie nowelizacji ustawy o sporcie kwalifikowanym nie znowelizowano tej delegacji, z której wyłączono by konieczność wprowadzenia wykazu, natomiast pozostawiono konieczność uregulowania spraw przeprowadzania kontrolnych badań antydopingowych. Wówczas wszystko byłoby w porządku.</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#StałydoradcaKomisjiKulturyFizycznejiSportuMariuszRudnik">Druga sprawa dotyczy Prawa sportowego. Mówimy o połączeniu dwóch ustaw, ale problem zwalczania dopingu w sporcie ucieka z tego tematu. W żadnej z tych ustaw nie ma dokładnych przepisów na ten temat. To, co przewiduje się w ustawie o sporcie kwalifikowanym, to są jedynie szczątki. Cały Kodeks antydopingowy, który funkcjonuje, nie obowiązuje aktualnie w Polsce i nie ma możliwości, aby wprost obowiązywał. Trzeba go wprowadzić w drodze aktu prawnego, ponieważ Kodeks antydopingowy jest nieobowiązującym dodatkiem do Konwencji. Jeżeli już mówi się o ustawie Prawo sportowe, to należy brać pod uwagę poszerzenie jej o sprawę zwalczania dopingu w sporcie. Jeszcze raz podkreślam, że nie ma możliwości, aby ten fragment Konwencji mógł obowiązywać w Polsce bezpośrednio. Zabieg, który jest zastosowany w ustawie o sporcie kwalifikowanym jest taki, że obowiązują przepisy Kodeksu Antydopingowego poprzez to, że zostały one wprowadzone do kodeksów poszczególnych międzynarodowych federacji, czyli np. Kodeks Antydopingowy Międzynarodowej Federacji Piłki Ręcznej zawiera przepisy dotyczące zwalczania dopingu w sporcie. Nie jest to dobre rozwiązanie. Zostało wprowadzone doraźnie, ale nie rozwiązuje do końca problemu. Stąd warto byłoby, jeśli mówi się już o ustawie Prawo sportowe, nie pominąć sprawy zwalczania dopingu w sporcie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#EkspertKomisjiKulturyFizycznejiSportuAndrzejBaczewski">Nie chcę polemizować z moim przedmówcą, choć mam wątpliwości z uwagi na to, że jest to Konwencja UNESCO, a nie Konwencja WADA.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#EkspertKomisjiKulturyFizycznejiSportuAndrzejBaczewski">Podniosę inną kwestię, do której już się odnosiłem, z uwagi na fakt, iż pan minister Grzegorz Schreiber powiedział, że prace w Radzie Ministrów trwają. Chodzi mi o przepisy dotyczące alpinizmu jaskiniowego w ustawie o sporcie kwalifikowanym. Stoję cały czas na stanowisku, że alpinizm jaskiniowym nie jest sportem niebezpiecznym. Niebezpieczny jest alpinizm wysokogórski. Nawet ostatnie wydarzenia na Orlej Perci podczas wakacji wskazują, że jest to problem. Uważam, że nie należy tworzyć prawa, które nie jest możliwe do realizacji. Rozumiem, że pomysły dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz TOPR zmierzają do zamknięcia powszechnego dostępu do niektórych części szlaków w Tatrach lub wprowadzenia ruchu jednokierunkowego itp. Jeśli nie jest możliwe wykonanie przepisów, to nie należy ich uchwalać. Prawo, którego nie jesteśmy w stanie wyegzekwować, jest bezsensowne i niecelowe.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#EkspertKomisjiKulturyFizycznejiSportuAndrzejBaczewski">Pominięcie w tym przepisie poprzednich uregulowań dotyczących sportów dalekowschodnich walki oraz kickboxingu uważam za celowe. Szczególnie, jeśli chodzi o kickboxing w formie full contact. W tej dyscyplinie dochodzi do różnych nieszczęśliwych zdarzeń. Przykłady, że podczas ostatnio coraz częściej organizowanych gal, dopuszczani są do walk zawodnicy o nierównym poziomie sportowym powodują, iż regulacje w tym zakresie są konieczne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Proszę pana ministra o ustosunkowanie się do uwag dyskutantów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PodsekretarzstanuwMSiTGrzegorzSchreiber">Bardzo dziękuję za przekazanie wszystkich uwag dotyczących najważniejszej w tej chwili ustawy dotyczącej EURO 2012. Rzeczywiście staramy się w bardzo pilnym trybie wprowadzić w życie tę regulację. Stąd też mogę państwa zapewnić, że naszą intencją jest, aby na tym posiedzeniu Sejmu projekt ustawy został przyjęty. Być może bez poprawek senackich mógłby bardzo szybko wejść w życie. Rozwiązałoby to problemy, o których państwo wspominali. Pan poseł Czesław Fiedorowicz mówił o kwestii szybkości wprowadzenia w życie tej ustawy i konsekwencji dla samorządów określonych rozwiązań. Przyjęcie ustawy w krótkim czasie pokaże kierunek działań, które samorządy powinny w tym zakresie podejmować. Myślę, że najlepszym miejscem do dyskusji dotyczącej ustawy o EURO 2012 będzie drugie czytanie projektu. Z tego, co wiem w jutrzejszym porządku obrad jest informacja o przygotowaniach do EURO 2012. Wówczas państwo posłowie otrzymają dokładniejsze informacje na temat tej ustawy i całości przygotowań.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PodsekretarzstanuwMSiTGrzegorzSchreiber">Odpowiadając na jedno z pytań pana posła Tadeusza Tomaszewskiego mogę powiedzieć, że oczywiście, jak każda ustawa, także i ta niesie za sobą konieczność przygotowania aktu wykonawczego. Chcemy, aby do piątku, czyli do końca tego tygodnia został przyjęty w rządzie jego projekt i przekazany do Sejmu. Projekt rozporządzenia do końca tygodnia powinien być gotowy.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#PodsekretarzstanuwMSiTGrzegorzSchreiber">Jeśli chodzi o wypowiedzi ekspertów Komisji, to poproszę przedstawiciela MSiT o wypowiedź.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#DyrektorDepartamentuPrawnoKontrolnegowMinisterstwieSportuiTurystykiRafałWosik">Wielokrotnie słuchałem uwag prezentowanych przez ekspertów Komisji dotyczących zarówno spraw antydopingowych, jak i bezpieczeństwa przy uprawianiu sportu, a zwłaszcza alpinizmu jaskiniowego czy też sportów walki.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#DyrektorDepartamentuPrawnoKontrolnegowMinisterstwieSportuiTurystykiRafałWosik">Chcę zauważyć, że przygotowywany przez rząd projekt ustawy Prawo sportowe zakłada odniesienie się bezpośrednio w ustawie do Konwencji Antydopingowej, zarówno UNESCO, jak i WADA, które są jakby załącznikiem do tej konwencji i bezpośrednio wskazują na przepisy, które miałyby być zastosowanie bez konieczności wydawania odpowiedniego rozporządzenia.</u>
          <u xml:id="u-11.2" who="#DyrektorDepartamentuPrawnoKontrolnegowMinisterstwieSportuiTurystykiRafałWosik">UNESCO, jak i WADA, które są jakby załącznikiem do tej konwencji i bezpośrednio wskazują na przepisy, które miałyby być zastosowanie bez konieczności wydawania odpowiedniego rozporządzenia.</u>
          <u xml:id="u-11.3" who="#DyrektorDepartamentuPrawnoKontrolnegowMinisterstwieSportuiTurystykiRafałWosik">Natomiast, jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa alpinizmu jaskiniowego czy też sportów walki, to sprawy te były wielokrotnie omawiane i będą one ujęte w nowej ustawie. Niezależnie od trybu jej procedowania proces uzgodnień oraz ostateczny kształt projektu nie jest przesądzony. Istnieje oczywiście możliwość zgłaszania postulatów na etapie prac parlamentarnych, ponieważ na etapie uzgodnień społecznych te argumenty nie zostały podniesione.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Dziękuję za wyjaśnienia.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Czy ktoś chce zabrać głos? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-12.2" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Przypomnę, że z planu pracy Komisji wynika, że 19 września br. mamy rozpatrzyć informację ministra sportu i turystyki o założeniach do przygotowywanej ustawy o sporcie.</u>
          <u xml:id="u-12.3" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Stwierdzam, że Komisja przyjęła informację o aktualnym stanie aktów prawnych, w tym wykonawczych, regulujących funkcjonowanie sportu polskiego.</u>
          <u xml:id="u-12.4" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Przechodzimy do punktu „Sprawy bieżące”.</u>
          <u xml:id="u-12.5" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Czy ktoś z państwa chce zabrać głos? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-12.6" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Zamykam ostatni punkt porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-12.7" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Informuję, że na tym porządek obrad został wyczerpany. Protokół z dzisiejszego posiedzenia będzie wyłożony do przejrzenia w Sekretariacie Komisji.</u>
          <u xml:id="u-12.8" who="#PrzewodniczącyposełJanuszWójcik">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>