text_structure.xml 3.3 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PosełAdamSzejnfeld">Otwieram posiedzenie połączonych Komisji Obrony Narodowej oraz Gospodarki. Witam panie i panów posłów, witam zaproszonych gości na czele z panem ministrem Andrzejem Szarawarskim. Na dzisiejszym spotkaniu kontynuujemy temat poprzedniego posiedzenia Komisji, na którym nie wszystkie kwestie dotyczące strategii rządu w latach 2002–2003 w zakresie przekształceń strukturalnych dotyczących przemysłowego potencjału obronnego nie były jasne. Zgłaszano liczne uwagi, w związku z tym, Komisje doszły do wniosku, że konieczny jest dezyderat do rządu w tej sprawie. Projekt dezyderatu został przygotowany przez prezydia obu Komisji. Proponujemy następującą treść: „Dezyderat nr 1/3 Komisji Obrony Narodowej oraz Komisji Gospodarki do Prezesa Rady Ministrów uchwalony na posiedzeniu w dniu 3 kwietnia 2002 r. w sprawie strategii rządu w latach 2002–2003 w zakresie przekształceń strukturalnych dotyczących przemysłowego potencjału obronnego. Komisje: Obrony Narodowej oraz Gospodarki na posiedzeniu w dniu 12 marca 2002 r. zapoznały się z realizacją ustaw: o wspieraniu restrukturyzacji przemysłowego potencjału obronnego i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. W toku dyskusji posłowie zwrócili uwagę na konieczność pilnego przyjęcia programu „Strategia przekształceń strukturalnych przemysłowego potencjału obronnego w latach 2002-2003”.Zdaniem Komisji niezbędne jest przedstawienie nowelizacji wyżej wymienionych ustaw zmierzających w kierunku lepszego przystosowania procesów prywatyzacji i restrukturyzacji oraz przetargów i zakupów, stosownie do potrzeb przemysłowego potencjału obronnego. Przedłożenie tych zmian powinno być warunkiem przystąpienia do realizacji „Strategii”.Ponadto Komisje wnioskują o pilne zweryfikowanie tzw. „listy negatywnej” państw objętych zakazem eksportu broni. Zakazem takim powinny być objęte wyłącznie te państwa, które wymieniono w rezolucjach Rady Bezpieczeństwa ONZ.Komisje wyrażają przekonanie, że spełnienie powyższych postulatów będzie dobrze służyć zachowaniu krajowego potencjału obronnego, niezbędnego dla bezpieczeństwa naszego państwa”. Tyle mówi treść projektu. Dalej następują podpisy przewodniczących Komisji. Czy do treści projektu dezyderatu są uwagi? Nie słyszę, rozumiem, że treść dezyderatu nie budzi wątpliwości. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że dezyderat został przyjęty. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że połączone Komisje: Obrony Narodowej oraz Gospodarki przyjęły dezyderat do Prezesa Rady Ministrów w sprawie strategii rządu w latach 2002–2003 w zakresie przekształceń strukturalnych dotyczących przemysłowego potencjału obronnego. Na tym wyczerpaliśmy porządek. Zamykam posiedzenie Komisji Obrony Narodowej oraz Gospodarki.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>