text_structure.xml 24.4 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#CzesławSobierajski">Otwieram posiedzenie Komisji Gospodarki. W porządku dziennym zostało przewidziane rozpatrzenie poprawek Senatu do ustawy o dozorze technicznym. Jeśli nie ma uwag do porządku dziennego, to przystąpimy do jego realizacji. Nikt nie zgłosił uwag.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 1 dotyczy art. 4 pkt 1 lit. b. Senat proponuje, aby wyraz „i” zastąpić wyrazem „lub”. Jak sądzę, jest to redakcyjna poprawka. Czy ktoś ma zastrzeżenia co do jej poprawności?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#JerzyZając">Proszę o zacytowanie przepisu, którego dotyczy ta poprawka, bo nie rozumiem jaki jest jej sens.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#CzesławSobierajski">Oddaję głos panu posłowi Zbigniewowi Mrozińskiemu, który był sprawozdawcą Komisji w sprawie projektu tej ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#ZbigniewMroziński">Przepis art. 4 pkt 1 lit. b brzmi: „Ilekroć w ustawie jest mowa o:</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#ZbigniewMroziński">1/urządzeniach technicznych, należy przez to rozumieć urządzenia, które mogą stwarzać zagrożenia dla życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia i środowiska wskutek:... b) wyzwolenia energii potencjalnej lub kinetycznej przy przemieszczaniu ludzi i ładunków w ograniczonym zasięgu,”. Popieram propozycję Senatu, aby użyć sformułowania „ludzi lub ładunków”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 1. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 2 polega na zastąpieniu w art. 6 wyrazów „przepisami szczególnymi” wyrazami „przepisami odrębnymi”.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#CzesławSobierajski">Senat uznał, że poprawne pod względem legislacyjnym jest powołanie się na przepisy odrębne, a nie na przepisy szczególne.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 2. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 3 dotyczy art. 9 ust. 1. Senat proponuje, aby po wyrazie „uprawnienie” dodać wyrazy „wydane w formie decyzji administracyjnej”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#ZbigniewMroziński">Uważam, iż jest to zbędne uszczegółowienie przepisu, gdyż obecna jego treść nie pozostawia wątpliwości, że uprawnienie do wytwarzania, naprawiania lub modernizacji urządzeń technicznych jest wydawane przez organ jednostki dozoru technicznego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#HenrykOgryczak">Proponuję przyjąć tę poprawkę, bowiem informuje ona, iż do decyzji organu jednostki dozoru technicznego o uprawnieniu mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#ElżbietaPielaMielczarek">Proszę zwrócić uwagę na art. 14 ust. 1, w którym jest mowa o tym, że urządzenia techniczne objęte dozorem technicznym mogą być eksploatowane tylko na podstawie decyzji wydanej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego. Chodzi o decyzję administracyjną.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#HenrykOgryczak">Na obronę swojego stanowiska powołam się na technikę legislacyjną. Otóż postanowienia, które powtarzane są w kilku przepisach, powinny zostać w pełni określone w pierwszym z nich. Przytoczony przez panią posłankę przepis jest oznaczony nr 14, podczas gdy poprawka Senatu dotyczy art. 9.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#JerzyZając">Jakie jest zdanie Biura Legislacyjnego w sprawie tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Nie ma ona specjalnego znaczenia dla jakości przepisu, gdyż wiadomo, że chodzi o decyzję administracyjną. Nie ma więc znaczenia dla treści przepisu, czy poprawka zostanie przyjęta, czy odrzucona.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#CzesławSobierajski">Czy pani posłanka Elżbieta Piela-Mielczarek zgłasza wniosek o odrzucenie tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#ElżbietaPielaMielczarek">Nie zgłaszam takiego wniosku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 3. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 4 dotyczy art. 9 ust. 2. Senat proponuje, aby w zdaniu wstępnym po wyrazach „na wniosek wytwarzającego” dodać wyrazy „urządzenia techniczne oraz materiały i elementy stosowane do ich wytwarzania” oraz skreślić wyrazy „tych urządzeń”, a także wyrazy „urządzeń technicznych” w pkt. 1 i 2. Czy ktoś ma zastrzeżenia do tej poprawki? Nikt się nie zgłosił.</u>
          <u xml:id="u-14.2" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 4. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-14.3" who="#CzesławSobierajski">W poprawce nr 5 Senat proponuje, aby ilekroć w art. 9, 10 i 11 występuje w różnych przypadkach wyraz „uprawnienie” zastąpić go użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami „decyzja o uprawnieniu”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#HenrykOgryczak">Komisja akceptując poprawkę nr 3 zgodziła się na zamieszczenie w art. 9 ust. 1 sformułowania „posiada uprawnienie wydane w formie decyzji administracyjnej”, ale w tym samym przepisie jest mowa o tym, że w dalszej części ustawy to sformułowanie będzie tożsame z użytym w odpowiednich przypadkach wyrazem „uprawnienie”. Senat nie zaproponował, aby skreślić ten fragment art. 9 ust. 1, natomiast uznał, że zamieszczenie w dalszych przepisach wyrazu „uprawnienie” jest niewystarczające i należy użyć sformułowania „decyzja o uprawnieniu”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#CzesławSobierajski">Proszę o przedstawienie stanowiska Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Pan minister ma rację, że w art. 9 ust. 1 jest mowa o tym, iż w dalszych przepisach będzie używany skrót „uprawnienie”, ale Senat zażyczył sobie, aby zastąpić go wyrazami „decyzja o uprawnieniu”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#HenrykOgryczak">Taką samą poprawkę powinien był wprowadzić do art. 9 ust. 1.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Senat czasami bywa niekonsekwentny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#CzesławSobierajski">Co pan proponuje?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Skoro Komisja uznała za sensowną poprawkę dotyczącą art. 9 ust. 1, to proponuje odrzucić poprawkę nr 5.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje odrzucenie poprawki nr 5. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-22.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 6 dotyczy art. 9 ust. 2 pkt 5 i polega na zastąpieniu wyrazu „uznanym” wyrazem „wskazanym”. Czy są uwagi do tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#ZygmuntJakubowski">Opowiadamy się za odrzuceniem tej poprawki. Chodzi o laboratoria, w którym będą przeprowadzane badania urządzeń technicznych. Obecnie jest wiele laboratoriów uznanych za właściwe do przeprowadzania badań i nie ma potrzeby, aby organ jednostki dozoru technicznego wskazywał na jedno z nich. Zainteresowany powinien sam sobie wybrać laboratorium i dlatego uważamy, że obecne brzmienie przepisu jest prawidłowe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#ZbigniewMroziński">Dodam jeszcze, że po wprowadzeniu poprawki przepis stanie się korupcjogenny skoro urzędnik będzie wyznaczał laboratorium spośród kilku uprawnionych i zainteresowanych wykonaniem badania urządzenia technicznego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#ElżbietaPielaMielczarek">Popieram argumentację moich przedmówców, a ponadto uważam, że poprawka jest sprzeczna z ustawą o certyfikacji. Proponuję odrzucić poprawkę, jako błędną merytorycznie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje odrzucenie poprawki nr 1. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-26.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 7 polega na zastąpieniu w art. 11 w ust. 1 wyrazu „albo” wyrazem „lub”. Czy są uwagi do tej poprawki? Nie ma uwag. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 7. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-26.2" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 8 dotyczy art. 12. Senat proponuje, aby wyrazy „czynności, o których mowa w art. 8, może być” zastąpić wyrazami „czynności, o których mowa w art. 8 ust. 1–3, 6 i 7, jest”. Senat - jak sądzę - doprecyzował ten przepis.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Nic nie zostało doprecyzowane. Senat wyłączył w powołanym art. 8 jeden przepis, który zawiera delegację dla ministra właściwego do spraw gospodarki, co niczego nie zmienia w dotychczasowej treści art. 12.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#HenrykOgryczak">Proponuję przyjąć tę poprawkę z tego względu, że dozór techniczny jest wykonywany w jednej z trzech form wymienionych w art. 12 i taki tryb wprowadza poprawka. Proszę zauważyć, że polega ona nie tylko na wyłączeniu w powoływanym art. 8 przepisu, który nie ma nic wspólnego z art. 12, ale także na zastąpieniu wyrazów „może być” wyrazem „jest”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#CzesławSobierajski">Jakie pan prezes Zygmunt Jakubowski zajmuje stanowisko wobec tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#ZygmuntJakubowski">Analizując poprawki bezpośrednio po posiedzeniu Senatu, przy tej poprawce postawiliśmy dwa znaki „plus” i „minus”, niemniej jednak pan minister ma rację, że sformułowanie „jest wykonywany w formie:” lepiej oddaje obligatoryjny charakter przepisu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 8. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-31.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 9 dotyczy art. 22 ust. 1. Senat proponuje nadać pkt 1 brzmienie „wyższe wykształcenie techniczne i co najmniej dwuletnią praktykę zawodową lub średnie wykształcenie techniczne i co najmniej pięcioletnią praktykę zawodową” oraz skreślić pkt 2. Czy są uwagi do tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Nie ma znaczenia merytorycznego to, czy poprawka zostanie przyjęta, czy odrzucona, ale nam bardziej się podoba obecna treść pkt 1.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#CzesławSobierajski">Proponuję utrzymać dotychczasowe brzmienie tego punktu.</u>
          <u xml:id="u-33.1" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje odrzucenie poprawki nr 9. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-33.2" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 10 polega na skreśleniu w art. 23 w ust. 4 wyrazu „pracowników”. Przytoczę fragment przepisu, którego dotyczy ta poprawka: „Opłaty, o których mowa w ust. 3, pobierane są w wysokości 20 proc. najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników, ogłaszanego przez ministra właściwego do spraw pracy...”. Senat wychodząc prawdopodobnie z założenia, że nikt inny, niż pracownicy nie otrzymują wynagrodzenia, uznał wyraz „pracownicy” za zbędny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Problem polega na tym, że minister ogłaszając wysokość najniższego wynagrodzenia czasem posługuje się sformułowaniem „za pracę pracowników”, ale pomimo tego proponuję przyjąć poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 10. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-35.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 11polega na skreśleniu pkt 4 w art. 37. Brzmienie tego przepisu jest następujące: „Do zakresu UDT należy:... 4) określenie kryteriów ustalania form dozoru technicznego,”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#HenrykOgryczak">Senat ma rację, ponieważ należy to do kompetencji ministra gospodarki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 11. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-37.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 12 dotyczy tego samego artykułu. Senat proponuje, aby pkt 7 otrzymał brzmienie: „współpraca ze specjalistycznymi jednostkami dozoru technicznego w zakresie wykonywania dozoru technicznego,”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#JanChojnacki">Chcę się upewnić, że Senat w tej poprawce uwzględnił współpracę Urzędu Dozoru Technicznego z Urzędem Badań Kontrolnych Górnictwa Podziemnego, bowiem pracownicy UDT nie zjeżdżają pod ziemię, aby skontrolować tam pracujące urządzenia i urządzenia wyciągowe w szybach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#ZygmuntJakubowski">Tak interpretujemy tę poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#JerzyZając">Poprawka zmienia funkcję Urzędu Dozoru Technicznego z koordynacji działalności specjalistycznych jednostek dozoru technicznego na współpracę z tymi jednostkami. Czy UDT godzi się na to, aby został pozbawiony możliwości nakładania obowiązków i wyznaczaniem zadań specjalistycznym jednostkom dozoru technicznego?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#ZygmuntJakubowski">Przepis przyznający Urzędowi funkcję koordynatora, w zakresie dozoru technicznego, działalności specjalistycznych jednostek dozoru technicznego, istnieje od 1987 r., ale jest to de facto przepis martwy ze względu na to, że te jednostki są usytuowane w innych ministerstwach. Przy realizacji tego przepisu napotykaliśmy na ogromne trudności, wręcz nie do przezwyciężenia, dlatego że kiedy my wprowadzaliśmy jakieś regulacje, to kierownik jednostki specjalistycznej udawał się do swojego ministra i ten je odwoływał. Z tego względu forma współpracy jest adekwatna do sytuacji. Nasza pozycja była zbyt niska, abyśmy mogli koordynować pracę innych jednostek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#CzesławSobierajski">Skoro usytuowanie Urzędu Dozoru Technicznego uniemożliwia mu wykonywanie funkcji koordynacyjnej, to zostaje nam tylko poprzeć poprawkę Senatu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#JerzyZając">Chciałbym się dowiedzieć czy Senat wprowadził ją pod wpływem sugestii Urzędu, czy z własnej woli?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#ZygmuntJakubowski">Senat wprowadził poprawkę z własnej inicjatywy, a my nie zabieraliśmy głosu w tej sprawie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 12. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-45.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 13 brzmi: „w art. 50 w ust. 1 w pkt 1 skreśla się lit. c)”. Chodzi o skreślenie przepisu stanowiącego, że do zakresu działania Wojskowego Dozoru Technicznego należy wykonywanie dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi w jednostkach wojskowych czasowo podporządkowanych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#HenrykOgryczak">Po 1 stycznia 2001 r. nie będzie takiej dwoistości podporządkowania jednostek wojskowych, a ta ustawa nie wejdzie w życie przed tą datą.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#CzesławSobierajski">Rozumiem, że ten przepis stanie się zbędny i dlatego Senat proponuje go skreślić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#HenrykOgryczak">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 13. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-49.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 14 polega na nadaniu ust. 1 w art. 61 następującego brzmienia: „TDT prowadzi samodzielną gospodarkę finansową. Przepisy art. 55 ust. 2 i 3, art. 56 ust. 2 oraz art. 57–60 stosuje się odpowiednio”. Czy są uwagi do tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#JerzyZając">Chcę dowiedzieć się od przedstawiciela Biura Legislacyjnego, czy nie uważa, że przepis w dotychczasowym brzmieniu jest bardziej czytelny, niż zaproponowany przez Senat?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Przepis nie budził wątpliwości na etapie prac nad projektem ustawy. Widocznie dostrzegł je Senat i zaproponował inne jego brzmienie. Biuro Legislacyjne ma obojętny stosunek do tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#CzesławSobierajski">Czy pan minister proponuje przyjąć tę poprawkę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#HenrykOgryczak">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-54">
          <u xml:id="u-54.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 14. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-54.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 15 dotyczy art. 63 ust. 1 pkt 1. Senat proponuję, aby w tym przepisie wyrazy „otrzymania decyzji organu” zastąpić wyrazami „wydania decyzji przez organ”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-55">
          <u xml:id="u-55.0" who="#ZygmuntJakubowski">Fakt wydania decyzji nie jest tożsamy z otrzymaniem jej przez zainteresowanego, zwłaszcza gdy decyzja jest dostarczona listownie. Naszym zdaniem decydująca jest data, w której został pokwitowany odbiór decyzji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-56">
          <u xml:id="u-56.0" who="#CzesławSobierajski">Przepis ustanawia karę grzywny lub pozbawienia wolności, gdy ktoś eksploatuje urządzenie techniczne bez decyzji organu jednostki dozoru technicznego dopuszczającej do eksploatacji lub obrotu, a zatem istotne jest to, że nie otrzymał on takiej decyzji, a nie to, że organ jej nie wydał. Uważam, że ta poprawka powinna być odrzucona i taki stawiam wniosek. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje odrzucenie poprawki nr 15. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-56.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 16 polega na zastąpieniu w art. 65 wyrazu „Orzekanie” wyrazem „Postępowanie”. Proszę o opinię Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-57">
          <u xml:id="u-57.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">W tym artykule jest odesłanie do Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. W tym zakresie wiele się zmieniło, m.in. zostały zlikwidowane kolegia orzekające i być może Senat użył właściwego określenia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-58">
          <u xml:id="u-58.0" who="#CzesławSobierajski">Co pan proponuje?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-59">
          <u xml:id="u-59.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Można przyjąć tę poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-60">
          <u xml:id="u-60.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 16. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-60.1" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 17 dotyczy art. 67 i polega na skreśleniu wyrazów „Nr 22, poz. 268,”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-61">
          <u xml:id="u-61.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Przyznajemy się do popełnienia błędu w metryczce ustawy o administracji rządowej w województwie, z tym że są dwa nieprawidłowe oznaczenia dzienników ustaw, a poprawka dotyczy tylko jednego z nich.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-62">
          <u xml:id="u-62.0" who="#CzesławSobierajski">Przynajmniej poprawimy jeden błąd i dlatego proponuję przyjąć poprawkę Senatu.</u>
          <u xml:id="u-62.1" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 17. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-62.2" who="#CzesławSobierajski">Poprawka nr 19 dotyczy dwóch przepisów, a mianowicie art. 70 ust. 1 i art. 74 ust. 1. Senat proponuje, aby po występującym w tym przepisie wyrazie „które” dodać wyrazy „w dniu wejścia w życie”. Czy są uwagi do tej poprawki. Nie ma uwag.</u>
          <u xml:id="u-62.3" who="#CzesławSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 18. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-62.4" who="#CzesławSobierajski">Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek Senatu. Proponuję, aby funkcję posła sprawozdawcy ponownie powierzyć panu posłowi Zbigniewowi Mrozińskiemu. Czy ktoś się sprzeciwia przyjęciu tej propozycji? Nie ma sprzeciwu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-63">
          <u xml:id="u-63.0" who="#ElżbietaPielaMielczarek">Wiem, że nie możemy zmienić daty wejścia w życie ustawy z dniem 1 stycznia 2001 r., ale jest ona nierealna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-64">
          <u xml:id="u-64.0" who="#JerzyZając">Możemy postarać się, aby uchwała Senatu była rozpatrywana na najbliższym posiedzeniu Sejmu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-65">
          <u xml:id="u-65.0" who="#HenrykOgryczak">Wiem, że został przewidziany taki punkt porządku dziennego posiedzenia Sejmu w najbliższy czwartek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-66">
          <u xml:id="u-66.0" who="#CzesławSobierajski">Jeśli pan prezydent od razu podpisze ustawę, to jest szansa na to, że wejdzie ona w życie z dniem 1 stycznia 2001 r.</u>
          <u xml:id="u-66.1" who="#CzesławSobierajski">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>