text_structure.xml
3.64 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PoselStanislawJanas">Otwieram wspólne posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży i Obrony Narodowej. Witam wszystkich obecnych. W porządku dzisiejszych obrad przewidziano rozpatrzenie uchwały Senatu o stanowisku w sprawie pilnej ustawy o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy, druk nr 880. Czy ktoś z państwa ma uwagi do porządku obrad? Nie widzę. Stwierdzam, że porządek obrad został przyjęty.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#SenatorJanuszKonieczny">Senat wprowadził jedną poprawkę do ustawy o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskie oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy. Izba uznała, że z treści art. 3 uchwalonego przez Sejm wynika, że wprowadzane nowelizacją zasady odbywania przeszkolenia obronnego i wojskowego będą miały zastosowanie tylko do rocznika studentów 2002/2003. W związku z tym Senat zdecydował się wprowadzić przedmiotową poprawkę w celu doprecyzowania, że z nowych przepisów będą mogli korzystać także studenci i studentki rozpoczynający naukę w kolejnych latach. Tak więc Senat zaproponował, aby w art. 3 po wyrazach "2002/2003" dodać wyrazy "lub w latach następnych".</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#DyrektorgeneralnywMinisterstwieObronyNarodowejJakubPinkowski">Naszym zdaniem wprowadzanie takiego zapisu nie było konieczne. Ale, jeżeli pojawiły się tego rodzaju wątpliwości, opowiadamy się za przyjęciem tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Naszym zdaniem, ta poprawka jest zasadna. Pozwala uniknąć ewentualnych wątpliwości interpretacyjnych.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PoselZbigniewSosnowski">Jestem przeciwny przyjęciu tej poprawki ze względu na złą stylistykę zapisu artykułu po jej uw- zględnieniu.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoslankaGertrudaSzumska">Moim zdaniem, możemy ten zapis traktować jako dwie równorzędne części zdania.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PoselStanislawJanas">Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki Senatu? Stwierdzam, że Komisje, przy 25 głosach za, 2 przeciwnych i braku wstrzymujących się, przyjęły poprawkę Senatu. Pozostał wybór posła sprawozdawcy. Proponuję posłankę Izabellę Sierakowską. Czy są inne kandydatury? Nie widzę. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisje powierzyły funkcję posła sprawozdawcy posłance Izabelli Sierakowskiej. Sprzeciwu nie słyszę. Poproszę jeszcze o opinię Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PrzedstawicielUrzeduKomitetuIntegracjiEuropejskiejOtyliaTrzaskalska">Przedmiot projektu ustawy nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PoselStanislawJanas">Dziękuję państwu. Zamykam wspólne posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Obrony Narodowej.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>