text_structure.xml
21.1 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Szanowni państwo, otwieram wspólne posiedzenie Komisji Gospodarki i Rozwoju oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Witam członków Komisji, pana posła Sławomira Piechotę, przedstawiciela wnioskodawców – nie ma – oraz gości łączących się zdalnie. Witam pana ministra Andrzeja Śliwkę z Ministerstwa Aktywów Państwowych wraz ze współpracownikami.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Informuję, że posiedzenie Komisji zostało zwołane przez marszałek Sejmu na podstawie art. 198j ust. 2 regulaminu Sejmu i będzie prowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Informuję również, że zgłoszenia do zabrania głosu w dyskusji przez posłów należy wysyłać na adres mejlowy kgor@sejm.gov.pl lub adres Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej kstr@sejm.gov.pl. Jednocześnie informuję, że posłowie członkowie Komisji obecni na sali głosują przy użyciu urządzenia do głosowania za pomocą legitymacji poselskiej. Wówczas nie logują się w systemie komunikacji elektronicznej i nie używają tabletów.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Szanowni państwo, chciałbym także przypomnieć gościom, że po to, żeby zabrać głos, należy wcześniej aktywować mikrofon pastylką znajdującą się po lewej stronie mikrofonu.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Przystępujemy do sprawdzenia kworum. Proszę państwa posłów o naciśnięcie jakiegokolwiek przycisku w celu potwierdzenia obecności na sali. Szanowni państwo, proszę o wyświetlenie wyników. Dziękuję bardzo. Stwierdzam, że głosowało 52 posłów, a więc stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Przechodzimy do realizacji porządku dziennego dzisiejszego posiedzenia, który przewiduje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w trakcie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie ustawy o przedsiębiorstwach państwowych oraz ustawy o gospodarce komunalnej (druki nr 240 i 635).</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">W czasie drugiego czytania została zgłoszona jedna poprawka. Poproszę wnioskodawcę, panią poseł Wcisło, o przedstawienie poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselMartaWcislo">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, szanowni państwo, w dniu wczorajszym w trakcie drugiego czytania w imieniu Koalicji Obywatelskiej została zgłoszona poprawka do art. 1 pkt 2 w następującym brzmieniu: „w art. 39 ust. 1 otrzymuje brzmienie: «W wypadku odwołania dyrektora przysługuje odprawa w wysokości nie wyższej niż trzykrotność wynagrodzenia miesięcznego»”.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselMartaWcislo">Szanowni państwo, poprawka jest zbieżna ze stanowiskiem rządu, które czytamy w ustawie. Uważamy, że jest to absolutnie zasadna poprawka, dając za przykład przypadek zatrudnienia dyrektora na okres krótszy niż trzy miesiące. W takim przypadku sztywny zapis co do trzymiesięcznej odprawy jest absolutnie niezasadny. Dlatego w imieniu klubu Koalicji Obywatelskiej proszę Wysoką Komisję o przyjęcie poprawki. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Szanowni państwo, otwieram dyskusję. Proszę przedstawiciela rządu. Rząd reprezentuje pan minister Śliwka. Proszę pana ministra o ustosunkowanie się do poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieAktywowPanstwowychAndrzejSliwka">Dziękuję. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem przedmiotowej poprawki, niemniej jednak zmiany, które są wprowadzane, mają charakter porządkowy. Zastanawialiśmy się, czy przedmiotowa zmiana nie wybiega troszeczkę za bardzo. Mając na względzie to, że mogą się pojawić wątpliwości interpretacyjne, chociażby przy umowach o pracę, które nie przewidywały sztywnej wysokości odprawy, mając na względzie ich charakter oraz czynniki, które uzależniałyby wypłatę wynagrodzenia, rekomendujemy przyjęcie projektu ustawy w pierwotnej wersji zaproponowanej przez posłów. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Bardzo dziękuję. Proszę bardzo, pani poseł Wcisło.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselMartaWcislo">Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, pan minister odniósł się do umowy o pracę, która w oparciu o Kodeks pracy zawsze jest obwarowana tzw. regulaminem wynagrodzeń, który ustanawia zakład pracy. Absolutnie nie znajduje tutaj uzasadnienia to, co powiedział pan minister, ponieważ zakład pracy może zastosować odprawę do trzech miesięcy, chociaż oczywiście nie musi. Jeżeli w regulaminie wynagrodzeń jest zapis, że zależy to od innych czynników, jak na przykład okres zatrudnienia czy innych, to nie jest to obligatoryjne, że musi to być sztywny zapis dotyczący trzech miesięcy. A zatem skłaniałabym się do tego, żeby poprawka była spójna z Kodeksem pracy w odniesieniu do umowy o pracę. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Proszę bardzo o odniesienie się.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PodsekretarzstanuwMAPAndrzejSliwka">Panie przewodniczący, pani poseł, chodzi tutaj nie tylko o umowę o pracę. Mówimy również o kontraktach, które mają charakter cywilnoprawny. Tutaj taka sytuacja też może mieć miejsce. Przede wszystkim zwracam uwagę na sytuację, w której w pewnym momencie pojawi się pewna luka. Jeżeli w kontrakcie nie jest wpisana wysokość odprawy, pojawia się problem związany z tym, że nie będzie wiadomo, czy wypłacić odprawę w wysokości jednokrotności, dwukrotności czy trzykrotności. Wprowadzenie w doprecyzowujący sposób pewnej sztywnej formuły ułatwia sytuację, gdyż nie będziemy mieli wątpliwości interpretacyjnych. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Jeszcze raz pani poseł. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselMartaWcislo">Panie przewodniczący, a zatem mam pytanie do pana ministra. Co w przypadku, kiedy umowa cywilnoprawna bądź kontrakt będą zawarte na miesiąc? W jakiej wysokości będzie przysługiwała odprawa takiej osobie? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PodsekretarzstanuwMAPAndrzejSliwka">Pani poseł, w takiej sytuacji wprost z przepisu będzie wynikała odprawa w trzykrotnej wysokości, z tym że trzeba wziąć także pod uwagę, że na rynku nie zdarza się, żeby kontrakty były podpisywane na okres jednego miesiąca. Musimy wziąć pod uwagę również pewne uwarunkowania rynkowe, które mają miejsce. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Jeszcze raz pani poseł. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselMartaWcislo">Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, pan minister potwierdził obawy, które ma Koalicja Obywatelska, że tak sztywny zapis, po pierwsze, może być zapisem powodującym różnego rodzaju zawirowania prawne i inne. Miejmy na uwadze fakt, że dotyczy to spółek Skarbu Państwa, spółek komunalnych. Jest to absolutnie zbyt mało transparentne. Dlatego bardzo proszę pana ministra oraz Wysoką Komisję o przychylenie się do poprawki, dlatego że nie chcielibyśmy uchwalić prawa, które będzie narzędziem do wyprowadzania pieniędzy poprzez odprawy ze spółek komunalnych czy spółek Skarbu Państwa. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Bardzo dziękuję. Teraz, szanowni państwo, może sobie też udzielę głosu, ponieważ poza zajmowaniem się sprawami parlamentarnymi przez ponad dwadzieścia lat byłem praktykiem gospodarczym. Chciałbym zauważyć, że jeżeli mówimy o wynagrodzeniach na stanowiskach kierowniczych, to wynagrodzenia te są regulowane w różny sposób. Trzeba także powiedzieć, że z punktu widzenia porozumień płacowych część właścicielska zawsze dąży do tego, żeby w stosunku do kadry były jak najbardziej elastyczne warunki związane z wynagradzaniem oraz żeby były jak najłatwiejsze możliwości zwalniania ludzi na kierowniczych stanowiskach. Tak to po prostu wygląda.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Prawda druga jest taka, że jeżeli zmienia się kierownictwo, zarząd spółki, dyrekcja, w takiej sytuacji idzie za tym pewna seria zmian kadrowych na stanowiskach średniego nadzoru. Praktycznie rzecz biorąc, nie zawsze jest to wynikiem sprawności w zakresie wykonywania obowiązków. Po prostu często jest tak, że w danym zakresie wraz z nowym zarządem przychodzi także cała nowa ekipa do kierowania daną jednostką czy danym przedsiębiorstwem. Stąd średni nadzór w stosunku do zarządu, jakim są stanowiska dyrektorskie, zawsze w jakiś sposób jest dosyć elastycznie traktowany w zakresie zatrudnienia. Powoduje to, że jeżeli tu powiemy, że w wysokości nie wyższej, to często w sytuacji wyrażenia swojego poglądu, odchodzenia nie zawsze w sytuacji komfortowej, w sytuacji kiedy pracownik odchodzi, dlatego że znalazł sobie lepsze miejsce pracy, bo dobry to bez względu na to, jaki jest układ zarządzania, jest potrzebny – praktycznie rzecz biorąc, dookreślenie trzykrotności miesięcznego wynagrodzenia gwarantuje przynajmniej odprawę i trzy miesiące na poszukiwanie pracy na kierowniczym stanowisku.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Prawda jest taka, że w swojej kilkudziesięcioletniej praktyce nie spotkałem się z sytuacją, że dyrektor jest zatrudniany, pani poseł, specjalnie na jeden miesiąc tylko po to, żeby dać mu odprawę. Wywołałoby to duże reperkusje ze strony związków zawodowych, ze strony społecznej, ze strony nadzoru w stosunku do takich praktyk. Byłby to element ewidentnego wyłudzenia pieniędzy. Wydaje mi się, że formuła, która średnią kadrę kierowniczą w jakiś sposób chroni także w zakresie odprawy, raczej jest słuszna. Taki jest mój osobisty pogląd. W takim razie dyskusja… Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselWieslawBuz">Panowie przewodniczący, Wysokie Komisje, myślę, że poprawka, zapis jest zasadny o tyle, że przede wszystkim organowi właścicielskiemu, radzie nadzorczej bądź osobie, która podpisuje kontrakt, dajemy możliwość podjęcia decyzji przy rozwiązaniu kontraktu, wypowiedzeniu umowy, zaprzestaniu stosunku pracy. Ktoś taki będzie decydował. Jeżeli będzie to dłuższy okres zatrudnienia, jeżeli osoba ta będzie odwołana z własnego powodu, jeżeli poda przyczynę rezygnacji, odejścia do innej pracy z własnej woli, jeżeli dobrze wypełniała swoje funkcje, sądzę, że organ założycielski zachowa się właściwie i udzieli trzymiesięcznej odprawy. Jeżeli rozwiązanie umowy nastąpi z różnych przyczyn, w tym być może z przyczyn dyscyplinarnych bądź nieporadności zawodowej w pełnieniu zarządu czy funkcji, jeżeli okres będzie krótki, miesięczny, dwumiesięczny czy trzymiesięczny, organ właścicielski zadecyduje, czy w ramach odprawy dać tylko miesięczne, dwumiesięczne czy trzymiesięczne wynagrodzenie. Uważam, że byłaby to właściwa decyzja dla organu czy to właścicielskiego, czy to prowadzącego, czy to mającego nadzór nad daną osobą, z którą rozwiązuje się stosunek pracy czy powołania, którą się odwołuje. Sądzę, że byłaby to większa transparentność, że dalibyśmy większe kompetencje dla organu właścicielskiego i pozostałych rad nadzorczych. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Jeszcze pan poseł Zubowski chciał zabrać głos. Po głosowaniu. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselMartaWcislo">Panowie przewodniczący, Wysokie Komisje, mam pytanie do pana ministra, skąd zatem uzasadnienie do projektu ustawy, w którym piszecie, że granica powinna być elastyczna, a nie sztywna. Skąd zmiana stanowiska? Poprawka jest absolutnie zbieżna z tym, co czytamy w uzasadnieniu do ustawy. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Proszę bardzo jeszcze raz, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PodsekretarzstanuwMAPAndrzejSliwka">Panie przewodniczący, pani poseł, tak jak powiedziałem na wstępie, zastanawialiśmy się nad formułą, która jest zaproponowana w brzmieniu poprawki, jednak po jej przeanalizowaniu, mając na względzie chęć uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych, a także elementy, o których powiedział pan przewodniczący Tchórzewski, doszliśmy do wniosku, że obecna formuła przyjęta przez posłów jest lepszą formułą przepisu. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Kto z państwa jest za wnioskiem o przyjęcie przez Sejm poprawki, proszę o przyciśnięcie przycisku. Kto z państwa jest przeciwny? Kto wstrzymał się od głosu?</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Proszę o podanie wyników. Jeszcze głosują? Dobrze. Proszę o podanie wyników. Głosowało 54 posłów. Za głosowało 24 posłów, przeciwnych było 29, wstrzymał się od głosu 1 poseł.</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Komisja odrzuciła wniosek o przyjęcie przez Sejm zgłoszonej poprawki.</u>
<u xml:id="u-21.4" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Pozostał nam wybór posła sprawozdawcy. Przepraszam, zgłaszał się jeszcze pan poseł Zubowski. Proszę bardzo, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselWojciechZubowski">Dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, najpierw chciałbym spytać, czy mnie słychać.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Słychać.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PoselWojciechZubowski">Dziękuję. Panie przewodniczący, pozwolę sobie zabrać głos, dlatego że wczoraj przy projekcie zmian miałem okazję wypowiadać się na sali plenarnej jako poseł sprawozdawca. Niestety ze względu na to, że fizycznie nie byłem na miejscu, w Warszawie, nie udało mi się zabrać głosu po wystąpieniach klubowych i po wystąpieniach parlamentarzystów, a myślę, że o jednej rzeczy warto tutaj przypomnieć, o jednej rzeczy warto powiedzieć.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#PoselWojciechZubowski">Otóż z wypowiedzi posłów Koalicji Obywatelskiej wynikała niesamowita troska o potrzebę uporządkowania pewnych stanów prawnych. Odebrałem to jako pretensje co do tego, że rząd nie zwraca uwagi na to, jakie rozwiązania są przyjmowane, i potem pewne rzeczy musimy prostować. Może warto jasno i wyraźnie powiedzieć, że najmłodsza ustawa, jaka jest w tym momencie zmieniana, to ustawa z 2013 r. A zatem od 2013 r., kiedy to premierem był pan Donald Tusk, wadliwe w jakiś sposób rozwiązania prawne funkcjonowały. Mało tego, niektóre z tych rozwiązań to rozwiązania, ustawy funkcjonujące jeszcze od ubiegłego wieku czy od roku 2001. Były to rozwiązania przyjmowane za czasów premierostwa pana Jerzego Buzka, zapewne znanego posłom Koalicji Obywatelskiej. W związku z tym proszę, żeby podczas wystąpień na sali plenarnej nie stosować zasady, że nieważne, w jaki sposób, byle tylko zaatakować, ale wczytać się w to, że w tej chwili przyjmujemy rozwiązania, które niwelują błędy prawne przyjęte za czasów rządów nie Prawa i Sprawiedliwości, tylko innych ugrupowań. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PoselMartaWcislo">Panowie przewodniczący, Wysokie Komisje, muszę się odnieść, ponieważ została wywołana Koalicja Obywatelska. Myślałam, że wypowiedź będzie merytoryczna, a nie polityczna, że będzie się odnosiła do ustawy. Po pierwsze, jeżeli odwołujemy się do rządów Platformy Obywatelskiej i ustawy z 2013 r., to chciałabym przypomnieć, że Prawo i Sprawiedliwość rządziło w 2005 r. Błędy w ustawie, odniesienie do ustaw z 1934 r. można było poprawić już wcześniej. Panie pośle, jeżeli chce pan być obiektywny, proszę rzetelnie, a nie wybiórczo przedstawić proces legislacyjny, nie wybierać sobie okresu za czasów, kiedy rządziła jedna czy druga partia. Myślałam, że skupimy się na kwestiach związanych z dobrą legislacją, a nie z polityką. Widzę jednak, że dla państwa bardziej istotne są kwestie tego, żeby się odnosić, żeby za wszelką cenę szukać dziury w całym wobec rządów Platformy Obywatelskiej. Jesteśmy w 2020 r., kiedy rządzi Prawo i Sprawiedliwość. Do tego okresu powinniśmy się odnosić. Jeżeli pan sobie życzy, na następne posiedzenie Komisji mogę panu przedstawić cały proces legislacyjny, w tym także za waszych rządów z 2005 r. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Jeszcze pan poseł Zubowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PoselWojciechZubowski">Dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, pani poseł, możemy podyskutować na następnym posiedzeniu Komisji, natomiast ustawa, o której pani mówi, jest to ustawa, która była przyjmowana w roku 2001. Wtedy powinny były być wprowadzone zmiany. Co do politycznej oceny mojego wystąpienia, proszę państwa, nie ja wczoraj na sali plenarnej zacząłem używać tego typu argumentów. Wskazuję tylko na pewne daty, fakty, kto był premierem rządu, kiedy przyjmowano owe rozwiązania. Przypominam, że najmłodsza ustawa, którą zmieniamy, jest z 2013 r. Kto wtedy sprawował władzę i kto był odpowiedzialny za pewne rzeczy, możecie państwo sprawdzić sami. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Jako przewodniczący zamykam dyskusję w tej formule, ponieważ nie dotyczy ona meritum naszego dzisiejszego spotkania, czyli poprawki. Jest to już wymiana poglądów w ogólnym zakresie.</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Szanowni państwo, w związku z tym, że pan poseł Zubowski w tej chwili pracuje zdalnie, nie ma go na miejscu, w Sejmie, nie jest w stanie podpisać sprawozdania Komisji. W związku z tym proponuję, żeby Komisja wyraziła zgodę na przejęcie przeze mnie roli sprawozdawcy. Czy jest sprzeciw? Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam więc, że sprawozdawcą Komisji został wybrany poseł Krzysztof Tchórzewski.</u>
<u xml:id="u-29.2" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Protokół dzisiejszego posiedzenia będzie wyłożony do przejrzenia w sekretariatach Komisji w Kancelarii Sejmu.</u>
<u xml:id="u-29.3" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-29.4" who="#PrzewodniczacyposelKrzysztofTchorzewski">Zamykam posiedzenie. Dziękuję.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>