text_structure.xml
26.9 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Dzień dobry państwu. Witam bardzo serdecznie. Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Na początku sprawdzimy kworum. Proszę posłów obecnych na sali, jak również posłów pracujących zdalnie o dokonanie próbnego głosowania. W taki sposób sprawdzimy, czy mamy kworum na posiedzeniu Komisji. Bardzo proszę. Szanowni państwo, zwracam się do posłów, którzy pracują zdalnie, o dokonanie próbnego głosowania i naciśnięcie któregoś z przycisków – tak można by było powiedzieć – na naszym tablecie. Bardzo proszę o zalogowanie się pozostałej części posłów.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, mam informację z sekretariatu o tym, że mamy kworum.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Tym samym przechodzimy do realizacji porządku dziennego dzisiejszego posiedzenia. Dzisiejsze posiedzenie… Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieZdrowiaSlawomirGadomski">Przepraszam, panie przewodniczący. Wysoka Komisjo, miałbym ogromną prośbę o zmianę porządku obrad. O 19.30 zaczyna się posiedzenie Komisji Zdrowia w sprawie ustawy o Funduszu Medycznym, na którym mój udział jest niezbędny. Gdybyśmy mogli przesunąć punkt 5 dotyczący informacji dotyczącej rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia i od niego zacząć, to mógłbym ze spokojnym sumieniem opuścić posiedzenie Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Tak będzie, panie ministrze, żebyśmy ze spokojnym sumieniem wszyscy pracowali. Myślę, że rozpoczniemy od tego punktu. Tym samym, szanowni państwo, pierwszym z punktów będzie zaopiniowanie sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za rok 2019, drugi punkt to zaopiniowanie wniosku Ministra Obrony Narodowej w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Mienia Wojskowego w roku 2020, trzeci z punktów to zaopiniowanie wniosku Ministra Klimatu w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Zapasów Interwencyjnych na rok 2020, czwarty z punktów to zaopiniowanie wniosku Ministra Finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w pozycji 61 zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2020 r., pkt 5 to zaopiniowanie wniosku komendanta głównego Policji w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Wsparcia Policji na 2020 r., zaś pkt 6 to zaopiniowanie wniosku Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na 2020 r.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, informuję że posiedzenie będzie prowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, w takim razie przechodzimy do realizacji pierwszego z punktów. Bardzo gorąco proszę o przedstawienie sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za rok 2019. Panie ministrze, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PodsekretarzstanuwMZSlawomirGadomski">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, szanowni państwo, ponieważ informacja dotyczy tak, jak w punkcie wyżej, planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia, pozwolę sobie oddać głos przedstawicielom Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy szczegółowo omówią wykonanie planu. Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że to kolejny plan Narodowego Funduszu Zdrowia, który jest zmieniany w trakcie roku i na szczęście – myślę – dla polskich pacjentów jest zmieniany w górę, i to dość istotnie. Można powiedzieć, że jest to efektem dwóch zmiennych. Pierwsza to rosnące wpływy ze składki zdrowotnej, które trafiają do Narodowego Funduszu Zdrowia, a druga to sukcesywnie realizowana polityka przekazywania dotacji z budżetu państwa do Narodowego Funduszu Zdrowia. W tym akurat przypadku ta dotacja została przekazana w końcówce roku 2018. Wynosiła 1,8 mld z przeznaczeniem na zwiększenie Funduszu Zapasowego. Rzeczywiście w trakcie 2019 r. ta dotacja czy już wtedy ten Fundusz Zapasowy był uruchamiany przez Narodowy Fundusz Zdrowia, co pozwoliło zwiększyć możliwości finansowe Narodowego Funduszu Zdrowia. Dla porządku, w 2019 r. budżet również przeznaczył dotację na zwiększenie Funduszu Zapasowego Narodowego Funduszu Zdrowia w jeszcze większej kwocie – 2,8 mld zł. To z kolei są środki, które teraz – w 2020 r. – były wykorzystywane na różne potrzeby i jeszcze – mam nadzieję – do końca roku będą. Jeżeli pan przewodniczący pozwoli, oddam głos przedstawicielom Narodowego Funduszu Zdrowia.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#NarodowegoFunduszuZdrowiaFilipNowak">Szanowni państwo, panie przewodniczący, nazywam się Filip Nowak. Pełnię obowiązki prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Jest ze mną pan dyrektor Departamentu Ekonomiczno-Finansowego – pan dyrektor Dariusz Jarnutowski. Przedstawimy krótką informację na temat sprawozdania obejmującą wartość planu pierwotnego, zmiany, jakie zachodziły w tym planie, o których już wstępnie powiedział pan minister Gadomski, przedstawimy wartość zrealizowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia przychodów i wartość kosztów, a na koniec, jeżeli państwo pozwolicie, przedstawimy strukturę zrealizowanych w roku 2019 kosztów, jak kształtowała się w oparciu o poszczególne pozycje planu finansowego. Oddaję głos panu dyrektorowi Dariuszowi Jarnutowskiemu. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, sprawozdanie z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za 2019 r., podobnie jak w latach poprzednich, zostało sporządzone zgodnie z uregulowaniami ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej i zgodnie ze wzorem tego sprawozdania określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów. Plan finansowy na rok 2019 został zatwierdzony przez Ministra Zdrowia w porozumieniu z Ministrem Finansów w dniu 12 września. W planie ujęto zarówno po stronie przychodów, jak i po stronie kosztów środki w wysokości 88 665 000 tys. zł, to jest na poziomie o 6,6 wyższym niż w planie na rok 2018.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Jak już wspomniał pan minister i pan prezes, podobnie jak w latach poprzednich, plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na rok 2019 w trakcie roku podlegał wielokrotnym zmianom. W wyniku tych zmian łączne planowane przychody zostały zwiększone o 4 489 000 tys. zł, to jest 5,6%, natomiast łączne planowane koszty zostały zwiększone o 6 725 000 tys. zł, to jest 7,59%, w tym nakłady na świadczenia opieki zdrowotnej zostały zwiększone o 7 478 000 tys. zł, to jest o 8,94%, z tego w oddziałach wojewódzkich o 7 863 000 tys. zł, to jest o 9,53%. Wartość zrealizowanych za rok 2019 przychodów ogółem wyniosła 93 105 000 tys. zł, co stanowiło 99,95% wartości ujętej w planie finansowym i była wyższa od przychodów uzyskanych w roku 2018 o 7 833 00 tys. zł, to jest o 9,19%.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Jeżeli chodzi o strukturę zrealizowanych przychodów ogółem Narodowego Funduszu Zdrowia, to oczywiście podstawę stanowią przychody ze składki na ubezpieczenie zdrowotne za rok 2019 – wynosiły 94,79% – w kwocie 88 255 000 tys. zł. W dalszej kolejności 2,31% stanowią przychody z dotacji z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego w kwocie 2 145 000 tys. zł, 1 556 000 tys. zł stanowiły przychody z dotacji z budżetu państwa na realizację zadań, o których mowa w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej. Natomiast pozostałe elementy przychodów nie przekroczyły 1%.</u>
<u xml:id="u-7.3" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Jeżeli chodzi o wartość zrealizowanych za rok 2019 kosztów, to wyniosła 94 077 000 tys. zł i była wyższa od kosztów poniesionych w roku 2018 o 9 273 000 tys. zł, to jest o ponad 10,9%. Wśród kosztów zrealizowanych w roku 2019 główną pozycję stanowiły koszty świadczeń opieki zdrowotnej, które stanowiły 95,81% w kwocie 90 127 000 tys. zł, w tym w oddziałach wojewódzkich 89 485 000 tys. zł. Koszty realizacji zadań zespołu ratownictwa medycznego wyniosły 2 146 000 tys. zł i stanowiły 2, 28%. Koszty administracyjne Narodowego Funduszu Zdrowia wyniosły 764 000 tys. zł i stanowiły 0,81% ogółu kosztów. Koszty finansowania leków i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych wydawanych osobom w wieku powyżej 75. roku życia nieodpłatnie wyniosły 712 000 tys. zł i stanowiły 76%. Pozostałe elementy kosztów nie przekroczyły 0,2% ogółu kosztów.</u>
<u xml:id="u-7.4" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Jeżeli chodzi o strukturę zrealizowanych kosztów świadczeń opieki zdrowotnej, to największy udział wynosił 59,57%. Tyle stanowiło leczenie szpitalne w kwocie 47 377 000 tys. zł, 13,8% stanowiły nakłady na podstawową opiekę zdrowotną w kwocie 12 435 000 tys. zł, 9,7% stanowiła refundacja leków wydawanych w aptekach na receptę w kwocie 8 744 000 tys. zł, ambulatoryjna opieka specjalistyczna 5 107 000 tys. zł z udziałem 5,67%. Pozostałe pozycje kosztów świadczeń opieki zdrowotnej były na poziomie poniżej 3%,</u>
<u xml:id="u-7.5" who="#DyrektorDepartamentuEkonomicznoFinansowegoNarodowegoFunduszuZdrowiaDariuszJarnutowski">Wynik finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia odnotowany za rok 2019 wyniósł minus 972 565 tys. zł i objął wyniki finansowe oddziałów wojewódzkich, których łączna wartość wyniosła minus 1 174 000 tys. zł, oraz wynik finansowy centrali w wysokości 202 000 tys. zł. Powodem uzyskania ujemnego wyniku finansowego były przepisy ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, które stanowią, że w przypadku zaangażowania środków z Funduszu Zapasowego na zwiększenie planowanych kosztów świadczeń opieki zdrowotnej Narodowy Fundusz Zdrowia jest zobowiązany sporządzić plan, planując stratę, i ta strata została zrealizowana. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Dziękuję. Szanowni państwo, w takim razie otwieram dyskusję. Bardzo proszę posłów obecnych na sali o zabieranie głosu, ale również tych, którzy pracują zdalnie. Nie widzę zgłoszeń. Szanowni państwo, tym samym proponuję przyjęcie opinii Komisji w przedstawionym brzmieniu. Czy są głosy przeciw? Nie widzę. Szanowni państwo, tym samym traktuję to jako przyjęcie przez aklamację. Dziękuję serdecznie. Panie ministrze, stało się zadość temu, o co pan prosił. Dziękuję gorąco.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, w takim razie przechodzimy do realizacji pkt 2 porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku Ministra Obrony Narodowej w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Mienia Wojskowego na rok 2020. Panie ministrze, bardzo serdecznie proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieObronyNarodowejWojciechSkurkiewicz">Panie przewodniczący, szanowni państwo, celem zmiany planu finansowego Agencji Mienia Wojskowego na 2020 rok jest zwiększenie planowanej kwoty dotacji budżetowej celowej o kwotę 164 038 tys. zł, w tym 158 038 tys. zł na zadanie zlecone przez Ministra Obrony Narodowej na realizację zadań w zakresie wypłaty osobom uprawnionym świadczenia pieniężnego w postaci odprawy mieszkaniowej. Na wypłatę odpraw mieszkaniowych w pierwotnej wersji planu finansowego na 2020 r. zostały zaplanowane środki w wysokości blisko 211 mln zł dla około 1015 świadczeniobiorców. Przyjęliśmy, że średnio miesięcznie będzie to 85 wniosków, które będą realizowane. Niestety do sierpnia bieżącego roku tych wniosków wpłynęło zdecydowanie więcej, to jest średnio 151 wniosków. W tym przypadku należy też uwzględnić to, że systematycznie wzrasta wskaźnik ceny metra kwadratowego powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego oddawanego do użytku, który jest określony przez prezesa Głównego Urzędu Stycznego. Dla zobrazowania podam, że w drugim kwartale 2019 r. była to kwota 4484 zł, natomiast w drugim kwartale w 2020 r. jest to już kwota 5000 zł. Szanowni państwo, na realizację 1558 wniosków złożonych do 31 sierpnia 2020 r. niezbędne są środki w wysokości 351 000 tys. zł, to jest w kwocie o ponad 140 000 tys. zł wyższej od kwoty ujętej w pierwotnym planie finansowym. W tym przypadku chciałbym gorąco prosić Wysoką Komisję o pozytywne zaopiniowanie tych zmian, jako że niestety informacje, które bardzo często docierają do żołnierzy, nieuprawnione – traktować je należ w formie informacji fake news’owych, jakoby rząd miał czy chciał ograniczać dodatki w formule dodatków mieszkaniowych, nijak się mają do rzeczywistości, ale wiemy, że różne środowiska, w tym również środowisko żołnierzy zawodowych jest dość podatne na tego typu fejkowe informacje. Niestety borykamy się z tym problemem, że zamiast na koniec służby, pobierając odprawę mieszkaniową, żołnierze często składają te wnioski nieco wcześniej. Stąd też nasza prośba o przyjęcie zgłoszonej propozycji, która została zresztą zaopiniowana pozytywnie przez Ministra Finansów, tak abyśmy mogli zrealizować te oczekiwania żołnierzy zawodowych w tym roku. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję, panie ministrze. Szanowni państwo, otwieram dyskusję nad pkt 2 porządku obrad. Czy są chętni do zabrania głosu? Nie widzę, aby ktoś się zgłaszał. Tym samym, szanowni państwo, proponuję przyjęcie opinii Komisji w sprawie przedłożonego wniosku – opinii numer 47 Komisji Finansów Publicznych do Ministra Obrony Narodowej w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Mienia Wojskowego uchwalonej na posiedzeniu w dniu 15 września 2020 r. Serdecznie dziękuję, panie ministrze.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, przechodzimy do pkt 3 porządku dziennego. Bardzo proszę o przedstawienie wniosku Ministra Klimatu w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Zapasów Interwencyjnych na 2020 r. Panie ministrze, bardzo proszę o zabranie głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieKlimatuPiotrDziadzio">Dziękuję bardzo. Szanowny panie przewodniczący, szanowni państwo, bardzo krótko. Wniosek Ministra Klimatu dotyczy tak naprawdę formalnej i porządkowej zmiany, czyli korekty planu. Korekta dotyczy głównie w części kosztowej aktualizacji kosztów wynikających ze zwrotów opłaty zapasowej za lata ubiegłe na podstawie wyroków sądu. Jest to kwota, która wynosi 13 600 tys. zł, a równocześnie zaktualizowanie stanu funduszu o kwotę 857 000 tys. zł i na koniec o kwotę 843 700 tys. zł, a różnica to jest właśnie te 13 600 tys. zł. Uprzejmie proszę o dokonanie tego typu korekty. Minister Finansów wyraził zgodę na tego typu korektę. Uprzejmie proszę o wyrażenie zgody na tego typu zmiany.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję Szanowni państwo przechodzimy do dyskusji i pytań. Nie widzę żadnych głosów z sali. Nie dostałem również informacji ze strony sekretariatu, że któryś z posłów chciałby zabrać głos. Tym samym, szanowni państwo, stwierdzam przyjęcie opinii Komisji o sprawozdaniu z Funduszu Zapasów Interwencyjnych na 2020 rok – opinii nr 48.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, pkt 4 porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku Ministra Finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej (pozycja nr 61) zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2020 r. Panie ministrze, bardzo serdecznie proszę o zabranie głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieFinansowSebastianSkuza">Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo, na podstawie art. 154 ust. 9 ustawy o finansach publicznych oraz w związku pismem Ministra Rozwoju z dnia 27 sierpnia 2020 r. zwracam się z uprzejmą prośbą o wyrażenie pozytywnej opinii w sprawie zmiany przeznaczenia kwoty 30 000 tys. zł pochodzącej z rezerwy celowej budżetu państwa z pozycji 61 pod nazwą „Zasilenie funduszu dopłat” z przeznaczeniem na sfinansowanie wypłat finansowego wsparcia budownictwa socjalnego i komunalnego oraz na dopłaty do czynszu. Wnioskowana kwota zostanie przeznaczona na realizację przez ministra właściwego do spraw gospodarki zadań wynikających z ustawy z dnia 16 lipca 2020 r. o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorstw. Zmiana przeznaczenia wnioskowanej kwoty zgodnie z informacją przekazaną przez Ministra Rozwoju nie spowoduje zakłóceń w finansowaniu zadań, na które rezerwa celowa w pozycji 61 została pierwotnie zaplanowana. Dodam tylko od siebie, że zarówno to zadanie, jak i rezerwa są w dyspozycji ministra rozwoju, więc jest to przesunięcie jak gdyby pomiędzy zadaniami nadzorowanymi przez Ministra Rozwoju. Bardzo dziękuję i uprzejmie proszę Wysoką Komisję o pozytywną opinię w przedmiotowej sprawie. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję, panie ministrze. Szanowni państwo, w takim razie przechodzimy do dyskusji i zdawania pytań. Nie widzę osób, które chciałyby zabrać głos w tej sprawie. Szanowni państwo, w takiej sytuacji proponuję przyjęcie opinii Komisji w sprawie przedłożonego wniosku jako opinii nr 49 Komisji Finansów Publicznych do Ministra Finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej uchwalonej na posiedzeniu w dniu 15 września 2020 r.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, w tej sytuacji przechodzimy do pkt 5 porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku komendanta głównego Policji w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Wsparcia Policji na 2020 r. Panie komendancie, bardzo proszę o zabranie głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PierwszyzastepcakomendantaglownegoPolicjiDariuszAugustyniak">Dobry wieczór państwu. Dariusz Augustyniak, pierwszy zastępca komendanta głównego Policji nadzorujący pion logistyczny. Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, zwracam się z wnioskiem o wydanie pozytywnej opinii w sprawie dokonania zmian kwot przychodów i kosztów w planie finansowym funduszu wsparcia wynikających z wniosków szczególnie dysponentów Funduszu Wsparcia Policji na szczeblu wojewódzkim. Szanowni państwo, te zmiany będą polegały na zwiększeniu przychodów o kwotę 2 213 281 zł. Kwota stanowi… Są to odsetki naliczone od środków przekazanych na Fundusz Wsparcia Policji od kwoty 900 000 tys. zł. Druga kwota to jest zwiększenie. Te odsetki, tę kwotę chcemy wykorzystać na realizację zadań doraźnych, między innymi na utrzymanie przez Policję wybudowanej infrastruktury dostępowej, dzierżawy łączy. Chcemy również wykorzystać tę kwotę na zakup materiałów teleinformatycznych, a także na kontynuację wdrażania wyróżnika AB-47 w sieci telekomunikacyjnej Policji.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PierwszyzastepcakomendantaglownegoPolicjiDariuszAugustyniak">Kolejna wnioskowana zmiana to przekazanie środków z Centralnego Funduszu Wsparcia Policji do funduszy wojewódzkich w kwocie 9 557 119 zł. Te środki chcemy wykorzystać na zabezpieczenie tak zwanych wydatków bieżących.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#PierwszyzastepcakomendantaglownegoPolicjiDariuszAugustyniak">Kolejna i już ostatnia zmiana to przeniesienie środków finansowych w wysokości 13 170 tys. zł z funduszu operacyjnego Policji na wydatki jawne, na zakupy inwestycyjne. Za tę kwotę planujemy zakupić około 100 radiowozów policyjnych, które będą wykorzystywane do realizacji zadań operacyjnych.</u>
<u xml:id="u-15.3" who="#PierwszyzastepcakomendantaglownegoPolicjiDariuszAugustyniak">Szanowni państwo, chciałbym tylko dodać, że nasz wniosek został zaakceptowany przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i pana Ministra Finansów. Dziękuję bardzo i proszę o pozytywną opinię.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo serdecznie dziękuję, panie komendancie. Szanowni państwo, otwieram dyskusję nad piątym punktem porządku dziennego. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PoselAndrzejSzlachta">Mam pytanie do pana komendanta, jak te sto wozów, które zostaną zakupione, będzie przekazywane na poziom komend wojewódzkich?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Panie komendancie, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PierwszyzastepcakomendantaglownegoPolicjiDariuszAugustyniak">Już odpowiadam. Każdorazowo środki transportu kupowane w ramach zakupów centralnych są przekazywane…. Każda komenda wojewódzka ma odpowiedni limit radiowozów, które powinna mieć w użytkowaniu. To daje nam podstawę i jest takim naszym elementem pomocnym przy przekazywaniu zakupionego sprzętu. W tej chwili nie wiemy, czy to będzie 100 radiowozów czy więcej, natomiast tutaj bardzo istotne jest to, że dawniej radiowozy, o których tutaj mówimy, były kupowane przez jednostki terenowe, czyli komendy wojewódzkie, i średniorocznie to był zakup około jednego samochodu, a w tej chwili, jeżeli uda nam się kupić je w formule centralnego zakupu, to jeżeli to podzielimy na 17 garnizonów, to samochodów wychodzi po prostu więcej. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, czy mamy jeszcze jakieś pytania? Nie widzę. Tym samym zamykam dyskusję w powyższym punkcie. Szanowni państwo, proponuję przyjęcie opinii Komisji w sprawie przedłożonego wniosku – opinii numer 50 Komisji Finansów Publicznych – komendanta głównego Policji w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Wsparcia Policji uchwalonej na posiedzeniu w dniu 15 września 2020 r. Nie widzę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Tym samym uważam, że tę opinię przyjęliśmy przez aklamację.</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, przechodzimy do realizacji pkt 6 dzisiejszego posiedzenia. Proszę o przedstawienie wniosku Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na 2020 r. Bardzo serdecznie proszę przedstawicieli ministra rolnictwa o zabranie głosu. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieRolnictwaiRozwojuWsiJanBialkowski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, we wniosku skierowanym do Komisji Finansów Publicznych zostały przedstawione szczegóły dotyczące zaproponowanych zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na rok 2020. Konieczność dokonania zmian planu finansowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na rok 2020 wynika z potrzeby ujęcia w wydatkach zrealizowanych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w kwocie 2936 tys. zł stanowiącej równowartość zrealizowanych wpłat na PFRON za miesiąc grudzień 2019 i okres styczeń-sierpień 2020 oraz w ramach wydatków majątkowych, zakupu środków transportu na potrzeby biur kontroli na miejscu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w kwocie 7500 tys. zł. Potrzeba zakupu nowych samochodów terenowych z napędem 4x4 wynika z konieczności modernizacji taboru znajdującego się w posiadaniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa celem zachowania ciągłości działania, gdyż wyeksploatowane samochody mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo wykonywanych zadań oraz generują wysokie koszty naprawy i remontów. Zakup środków transportu w roku 2020 nie rodzi dodatkowych skutków finansowych dla budżetu państwa, gdyż zostanie sfinansowany w ramach środków zabezpieczonych w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, otwieram dyskusję w pkt 6 porządku dziennego. Nie widzę, nie słyszę żadnych zgłoszeń. Szanowni państwo, tym samym, proponując przyjęcie opinii Komisji w sprawie przedłożenia wniosku z opinii nr 51 Komisji Finansów Publicznych do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uchwalonej na posiedzeniu w dniu 15 września 2000 r…. uważam jako przyjętą przez Komisję przez aklamację.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, to był pkt 6 porządku dziennego. Wyjątkowo szybko przepracowaliśmy tych kilka punktów. Tym samym wyczerpaliśmy dzisiejszy porządek dzienny posiedzenia. Zamykam posiedzenie Komisji w dniu dzisiejszym. Dziękuję państwu serdecznie.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>