text_structure.xml 23.1 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PoselRajmundMoric">Otwieram posiedzenie Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PoselRajmundMoric">W dniu dzisiejszym mamy do rozpatrzenia trzy punkty porządku dziennego, który jest państwu znany. Jednak na wstępie mam propozycję dotyczącą zmiany kolejności punktów porządku. Proponuję, abyśmy punkt nr 3 rozpatrzyli jako pkt 2, a pkt 2 jako pkt 3. Motywuję to tym, że na sali nie ma pana ministra Romualda Polińskiego, gdyż jest on na posiedzeniu Rady Ministrów i obiecał nam, że będzie dopiero za godzinę lub za 1,5 godziny. W tym czasie moglibyśmy rozpatrzeć dwa kolejne punkty, a gdy minister już dotrze na salę, to wtedy ponownie rozpatrzymy odpowiedź na dezyderat nr 3. Czy są uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselKatarzynaMrzyglocka">Pan poseł niezbyt precyzyjnie powiedział, że pan minister może być na sali za godzinę lub za 1,5 godziny. Niektórzy posłowie mają inne Komisje, a ja prowadzę sprawę górników wałbrzyskich z ramienia PO. Czy będziemy dyskutować na ten temat do czasu przyjścia pana ministra Romualda Polińskiego, czy pan ogłosi przerwę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PoselRajmundMoric">Uważam, że bez obecności pana ministra Romualda Polińskiego bezprzedmiotowa jest dyskusja na temat górników wałbrzyskich. Nasze poglądy są znane, ale konieczna jest opinia rządu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselKatarzynaMrzyglocka">Ad vocem. Oczywiście, że stanowisko rządu uległo zmianie, ale nie wiemy nadal, kiedy pan minister może do nas przyjechać i lepiej przenieść na jutro ten punkt posiedzenia, kiedy na pewno będzie obecny. Nie widzę sensu w ogłaszaniu przerwy do czasu przyjazdu pana ministra.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PoselRajmundMoric">Przypominam, że Komisji nie zwołuje się w ciągu jednego dnia. Na dzisiejszym posiedzeniu są także obecni inni goście, a więc musimy poczekać na pana ministra, który obiecał mi, że będzie na dzisiejszym posiedzeniu.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PoselRajmundMoric">Rozumiem, że pani poseł Katarzyna Mrzygłocka przyjęła moje wyjaśnienia. Czy są inne uwagi? Nie słyszę, a więc rozumiem, że możemy przejść do realizacji porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do punktu pierwszego, w którym odbędziemy pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dodatkach mieszkaniowych (druk nr 612). Przypominam, że dotarło do nas stanowisko rządu, w którym zwrócono nam uwagę, iż powinniśmy rozpatrywać tę ustawę wspólnie z Komisją Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej. Posłowie otrzymali wykaz członków tej Komisji, którzy zostali powiadomieni o treści tej ustawy i zostali oni zaproszeni na dzisiejsze posiedzenie. Uważam, iż zamknęło to listę zainteresowanych stanowiskiem rządu.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PoselRajmundMoric">Teraz proszę pana posła Sylwestra Pawłowskiego o wprowadzenie do pierwszego czytania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselSylwesterPawlowski">Przypominając istotę ustawy, muszę zwrócić uwagę na fakt, że art. 3 ust. 3 ustawy o dodatkach mieszkaniowych został uzupełniony o zapis, w którym określono, iż świadczenia pomocy materialnej dla uczniów nie będą wliczane do dochodu rodziny, która ubiega się o dodatek mieszkaniowy. Przypominam, że ustawa ta już była nowelizowana w tym roku podczas rozpatrywania przez Sejm dodatku z tytułu urodzenia dziecka.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PoselSylwesterPawlowski">Pragnę jednak zwrócić uwagę na fakt, że samorząd lokalny ma określona liczbę środków i w związku z tym chciałbym w art. 2 zaproponować autopoprawkę, iż ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r. Ten zapis pozwoli na wyjście naprzeciw oczekiwaniom zwłaszcza dla rodzin, które mają dzieci pobierające stypendia bądź pobierają świadczenia socjalne. Zmiana art. 2 pozwoli samorządom na zwiększenia środków z racji powiększenia grona osób objętych dodatkiem mieszkaniowym.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PoselSylwesterPawlowski">Moim zdaniem liczba tych osób nie ulegnie znacznemu zwiększeniu, lecz może wzrosnąć wysokość dodatku, jaki będzie otrzymywać rodzina z racji odjęcia od dochodu świadczeń pomocy materialnej. Proszę Komisję o wyrażenie pozytywnej opinii na temat naszego projektu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiMieszkaniowejMinisterstwaBudownictwaZdzislawZydak">Nie mam nic do dodania. Stanowisko rządu zostało już wcześniej przekazane posłom.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselJacekKrupa">Czy w tej nowelizacji nie należałoby także zawrzeć pomocy udzielanej studentom?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PoselSylwesterPawlowski">Ten temat powraca i był on już przedmiotem naszej dyskusji na poprzednim posiedzeniu Komisji. Przyznam, iż jest to bardzo cenna inicjatywa, lecz nie dotyczy ona ustawy o dodatkach mieszkaniowych, lecz ustawy o pomocy materialnej dla uczniów. Podczas dyskusji pojawiło się szereg uwag, ponieważ nie znamy skali potrzeb studentów, a także trzeba pamiętać, że po przyjęciu tego punktu wiele środowisk mogłoby ubiegać się o taką ulgę. Tak więc taka inicjatywa nie może być zawarta w naszym projekcie. Pragnę zwrócić uwagę, że zmiana dotycząca dopisania świadczeń pomocy materialnej dla uczniów jest zgodna z ustawą o systemie oświaty i w związku z powyższym zdecydowaliśmy się na przeniesienie tego do ustawy o dodatkach mieszkaniowych. Ustawa o systemie oświaty nie dotyczy studentów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselRajmundMoric">Czy są uwagi? Nie słyszę, a więc zamykam pierwsze czytanie.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PoselRajmundMoric">Czy zgłoszono wniosek o wysłuchanie publiczne? Nie, a więc przechodzimy do rozpatrywania ustawy.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do tytułu ustawy. Czy są uwagi? Nie słyszę, a więc uznaję, że Komisja przyjęła tytuł ustawy.</u>
          <u xml:id="u-10.3" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do rozpatrywania art. 1. Czy są uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmuWojciechPaluch">Nie mamy uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem art. 1? Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie postanowiła przyjąć art. 1.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do art. 2. Tutaj zgłoszono autopoprawkę. Czy Biuro Legislacyjne zgłasza uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSWojciechPaluch">Nie mamy uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem art. 2?</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#PoselRajmundMoric">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie postanowiła przyjąć art. 2.</u>
          <u xml:id="u-14.2" who="#PoselRajmundMoric">Przechodzimy do głosowania nad całością ustawy. Kto jest za przyjęciem ustawy w całości?</u>
          <u xml:id="u-14.3" who="#PoselRajmundMoric">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie postanowiła przyjąć projekt ustawy w całości.</u>
          <u xml:id="u-14.4" who="#PoselRajmundMoric">Pozostał nam wybór posła sprawozdawcy. Zgłaszam kandydaturę posła Sylwestra Pawłowskiego.</u>
          <u xml:id="u-14.5" who="#PoselRajmundMoric">Kto jest za przyjęciem kandydatury posła Sylwestra Pawłowskiego na posła sprawozdawcę?</u>
          <u xml:id="u-14.6" who="#PoselRajmundMoric">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie wybrała posła Sylwestra Pawłowskiego na posła sprawozdawcę.</u>
          <u xml:id="u-14.7" who="#PoselRajmundMoric">Termin dla Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej wyznaczyliśmy do 11 września 2006 r.</u>
          <u xml:id="u-14.8" who="#PoselRajmundMoric">Zamykam punkt pierwszy porządku dziennego i przechodzimy do punktu drugiego, w którym rozpatrzymy sprawozdanie podkomisji nadzwyczajnej o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z FUS (druk nr 812). Prowadzenie obrad przekazuję panu posłowi Jarosławowi Dudzie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoselJaroslawDuda">Proszę, aby sprawozdawca podkomisji zaprezentował nam sprawozdanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PoselRajmundMoric">Podkomisja obradowała w dniach 23 sierpnia i 5 września 2006 r. Przypomnę, iż projekt ustawy został zgłoszony przez grupę posłów i dotyczy on wypełnienia luki, która powstała podczas rejestrowania czasu pracy górników. Pracownicy zatrudnieni w pogotowiach ratowniczych i pracownicy podziemni pełnią dyżury w stacjach na podstawie dyżurów. Podczas pierwszego czytania wyjaśniano, w jaki sposób zorganizowana jest ta służba. Problem, na który natknęliśmy się podczas pracy Komisji, polegał na tym, że istniejąca ustawa o emeryturach i rentach dotycząca ratownictwa górniczego zawierająca art. 48 wygasa z dniem 31 grudnia 2006 r. Po tym okresie obowiązuje znowelizowana ustawa i art. 50e. Zastanawialiśmy się, w jaki sposób doprowadzić do tego, aby ona obowiązywała w końcówce tego roku i następnych latach. Tak więc przyjęliśmy rozwiązanie, że znowelizujemy art. 48 i 50e, aby ustawa ta obowiązywała po 1 stycznia 2007 r.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#PoselRajmundMoric">Podczas prac podkomisji zastanawialiśmy się, kogo powinna ta ustawa dotyczyć. Przedstawiciel Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej zwrócił nam uwagę na potrzebę precyzyjnego określenia jednostek ratownictwa. W pierwotnym druku zapisano, że „przy ustalaniu prawa do górniczej emerytury(…), o których mowa w art. 36 ust. 1 pkt 6, do zawodowego pogotowia ratowniczego w Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego, w Jednostce Ratownictwa Górniczo-Hutniczego w Lubinie lub w okręgowych stacjach ratownictwa górniczego(…)”. Jak wiadomo, są tylko cztery pogotowia górnicze w Polsce, a tylko dwa prowadzą akcje pod ziemią. Podczas prac podkomisji zwracano uwagę na fakt, że należy wprowadzić prawidłowe nazwy tych jednostek. Tutaj chciałbym wprowadzić autopoprawkę dotyczącą nazw: „…Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego SA w Bytomiu, w KGHM Polska Miedź SA Oddział Jednostka Ratownictwa Górniczo-Hutniczego w Lubinie”. To są prawidłowe nazwy tych organizacji.</u>
          <u xml:id="u-16.2" who="#PoselRajmundMoric">Do podkomisji zwrócił się prezes Wyższego Urzędu Górniczego z propozycją, aby zaznaczyć, iż to dotyczy podmiotów zawodowo zajmujących się wykonywaniem czynności w zakresie ratownictwa górniczego w podziemnych zakładach górniczych. Jako wnioskodawca nie przychylam się do takiego sformułowania, ponieważ w przyszłości może to oznaczać, iż ktoś sobie wpisze tę działalność w status swojej działalności i mógłby żądać objęcia tą regulacją. Dlatego uznaliśmy, że należy w tej ustawie nazwać precyzyjnie jednostki, których to dotyczy.</u>
          <u xml:id="u-16.3" who="#PoselRajmundMoric">Muszę powiedzieć, że praca podkomisji przebiegała bardzo sprawnie i skupiała się na doprecyzowaniu jednostek, które zaprezentowałem w swojej poprawce. Inne zapisy nie budziły żadnych zastrzeżeń.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PoselJaroslawDuda">Przystępujemy do pracy nad poszczególnymi punktami zaproponowanymi w tej nowelizacji. Przyjmiemy taki proces procesowania, że jeżeli nie będzie sprzeciwów co do poszczególnych punktów, to zostaną one przyjęte.</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#PoselJaroslawDuda">Czy są uwagi do tytułu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PoselJacekKrupa">Czy „KGHM” jest nazwą własną, czy może jest to skrót?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#DyrektorDepartamentuPrawnegoiIntegracjiEuropejskiejwWyzszymUrzedzieGorniczymPiotrGisman">To jest nazwa własna wynikająca ze statutu spółki KGHM Polska Miedź SA. Ustalenia tej nazwy podjąłem się wczoraj na posiedzeniu podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PoselJaroslawDuda">Czy są jeszcze uwagi do tytułu? Nie słyszę, a więc uznaję, że tytuł został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#PoselJaroslawDuda">Przechodzimy do art. 1. Czy są uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PrzedstawicielOgolnopolskiegoPorozumieniaZwiazkowZawodowychBogdanGrzybowski">Moim zdaniem zagrożenie, o którym mówił pan przewodniczący Rajmund Moric, nie ma podstaw. Oba zapisy są poprawne. Pierwszy zapis jest słuszny, ponieważ nawet jakby powstał nowy podmiot, to musiałby wykonywać czynności w zakresie ratownictwa górnictwa, a nikt nie mógłby być tam oddelegowany poza górnikiem stale pracującym pod ziemią. Także już z tego tytułu posiadałby on uprawnienia. Gdyby powstała nowa jednostka ratownicza, to mogłaby ona skutecznie konkurować na rynku, świadcząc tańsze usługi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PoselJaroslawDuda">Czy Biuro Legislacyjne mogłoby zabrać głos w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmuBogdanCichy">Popieramy propozycję pana Rajmunda Morica.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PoselMiroslawaMaslowska">Chciałabym się dowiedzieć, czy ta autopoprawka pociąga za sobą zmiany w kosztach tej ustawy. W uzasadnieniu wskazano, że koszt tej zmiany nie przekroczy kwoty 300–500 tys. zł. Rozumiem, że w tym przypadku dojdzie dodatkowa liczba ratowników.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PoselRajmundMoric">W Polsce są tylko cztery organizacje górnictwa ratowniczego. Pierwsza to Centrala Stacji Ratownictwa Górniczego w Bytomiu wraz z podległymi okręgowymi stacjami, obsługująca kopalnie węgla kamiennego. Druga to Jednostka Ratownictwa Górniczo-Hutniczego w Lubinie zatrudniająca 20 osób. To są dwie stacje, które dokonują ratownictwa podziemnego. Trzecia jednostka ratownicza, dotycząca surowców chemicznych znajduje się w Tarnobrzegu. Jest to jednostka powierzchniowa. Czwarta jednostka ratownicza dotyczy górnictwa odkrywkowego w Krakowie.</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#PoselRajmundMoric">Posłanka Mirosława Masłowska ma rację, że wprowadzenie jednostki w Lubinie zwiększa koszty, ale nieznacznie. Dodam, że rocznie z tego tytułu na emerytury odchodzą dwie lub trzy osoby. Skala wzrostu kosztów jest minimalna. Przypominam, że dotyczyłoby to tylko 15 osób w całym ratownictwie górniczym.</u>
          <u xml:id="u-25.2" who="#PoselRajmundMoric">Jeżeli chodzi o wpisanie dokładnych nazw, to zostało to potwierdzone obawą, iż łatwe jest wpisanie firmy do rejestru, a nam chodzi o zamknięcie kręgu osób mogących korzystać z tego zapisu. Jest jednostka ratownictwa odkrywkowego. Co im szkodzi, aby sobie wpisać, że będą ratownictwem podziemnym, a w związku z tym będą domagać się świadczeń. Nie możemy przyjąć stanowiska pana Bogdana Grzybowskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PoselJaroslawDuda">Rozumiem, że podkomisja zlikwidowała konkurencję, która jest pożądana. Niektóre czynności mogą być wykonywane taniej i lepiej, a więc zamykanie tego dostępu może być niesprawiedliwe i niekorzystne dla tego przedsięwzięcia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PrzedstawicielOPZZBogdanGrzybowski">Mam pytanie. Obawiam się, że zmiana statutu w przypadku Jednostki Ratownictwa Górniczo-Hutniczego w Lubinie albo nazwy własnej lub zmiana siedziby Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego w Bytomiu na Gliwice spowoduje, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych uzna okres oddelegowania do Bytomia, ale po zmianie siedziby ten zapis nie będzie miał racji bytu. W tym wypadku potrzebna będzie kolejna nowelizacja ustawy. Wydaje mi się, że tutaj była odpowiednia nazwa uniwersalna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PoselRajmundMoric">Oczywiście, że w przypadku przeniesienia siedziby stacji wygasa nasza nowelizacja. Chcę państwa zapewnić, że ta stacja działa już w Bytomiu przez 95 lat i nadal tam będzie. Można przenieść biura, ale w ośrodku w Bytomiu jest cały system szkoleniowy i alarmowy, a więc nie jest łatwe przeniesienie całej instytucji. Oczywiście, że nie ma rzeczy niemożliwych.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#PoselRajmundMoric">Jeżeli chodzi o problem konkurencyjności, to są to tak specjalistyczne usługi, że puszczenie ich na wolny rynek mogłoby grozić pogorszeniem standardów. Chcę powiedzieć, że nasze ratownictwo górnicze należy do najlepszych na świecie. Systematycznie wygrywamy wszystkie zawody. Możemy dopuścić inne podmioty, ale tutaj powstaje problem finansowania. Stacje płacą stacjom za świadczone usługi. Oczywiście, kopalnie mogą sobie wybrać stacje ratunkowe, ale tutaj należy brać pod uwagę odległość, która jest związana z szybkością reakcji. Stacje okręgowe są rozmieszczone w centrach, aby dojazd był bardzo szybki. Można tutaj wprowadzić konkurencyjność, ale my mieliśmy na względzie specyfikę tej pracy. Czy dopuszczają państwo istnienie dwóch pogotowi ratowniczych w jednym miejscu? Trudno to przyjąć, ponieważ nie ma takiej praktyki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PoselJaroslawDuda">Średnio przekonuje mnie pana argumentacja, ale ja jestem laikiem, jeżeli chodzi o tę dziedzinę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PrzedstawicielPolskiejOrganizacjiPracodawcowPrywatnychMateuszZakoski">Konkurencja jest pożądana na rynku, ale w tej sytuacji lepiej jest wprowadzić pewne obostrzenia, gdyż będzie to nawet lepsze dla samego systemu ubezpieczeń społecznych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PoselJaroslawDuda">Nie będzie to tak wielka skala, aby skutkowała pewnymi problemami ubezpieczeniowymi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PrzedstawicielOPZZBogdanGrzybowski">Działam w porozumieniu ze związkiem zawodowym pracowników górniczych i muszę podziękować posłom, że przyjęli ten temat i w podkomisji tak sprawnie zbadali zaproponowane przepisy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#DyrektordepartamentuWUGPiotrGisman">Zapewniam państwa, że prezes Wyższego Urzędu Górniczego nie miał prawa nalegać na taki czy inny zapis. Obydwa wariantowe zapisy znalazły się w piśmie prezesa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PoselJaroslawDuda">Zamykam dyskusję i przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem art. 1?</u>
          <u xml:id="u-34.1" who="#PoselJaroslawDuda">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła art. 1 wraz z autopoprawką zgłoszoną przez posła Rajmunda Morica.</u>
          <u xml:id="u-34.2" who="#PoselJaroslawDuda">Przechodzimy do art. 2. Czy są uwagi? Nie słyszę, a więc uznaję, że Komisja przyjęła art. 2.</u>
          <u xml:id="u-34.3" who="#PoselJaroslawDuda">Przechodzimy do art. 3. Kto jest za przyjęciem art. 3? Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła art. 3.</u>
          <u xml:id="u-34.4" who="#PoselJaroslawDuda">Przechodzimy nad głosowaniem nad całością ustawy. Kto jest za przyjęciem ustawy w całości?</u>
          <u xml:id="u-34.5" who="#PoselJaroslawDuda">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przyjęciem ustawy w całości.</u>
          <u xml:id="u-34.6" who="#PoselJaroslawDuda">Pozostał nam wybór posła sprawozdawcy. Zgłaszam kandydaturę pana posła Rajmunda Morica.</u>
          <u xml:id="u-34.7" who="#PoselJaroslawDuda">Kto jest za przyjęciem kandydatury posła Rajmunda Morica na posła sprawozdawcę?</u>
          <u xml:id="u-34.8" who="#PoselJaroslawDuda">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie wybrała pana posła Rajmunda Morica na posła sprawozdawcę.</u>
          <u xml:id="u-34.9" who="#PoselJaroslawDuda">Pozostało nam wyznaczenie terminu dla UKIE. Wyznaczam ten termin do 11 września 2007 r.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#PoselSylwesterPawlowski">Rozumiem, że ośrodki w Bytomiu i Lubinie, to spółki akcyjne. Czy są tutaj jakieś różnice?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PoselRajmundMoric">Jest pewna różnica pomiędzy KGHM Polską Miedzią a Centralną Stacją Ratownictwa Górniczego. Pierwsza jednostka jest kombinatem i funkcjonuje w takich ramach. Natomiast druga jednostka jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa, podległą pod Ministra Skarbu Państwa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#PoselJaroslawDuda">Przekazuje prowadzenie Komisji posłowi Rajmundowi Moricowi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PoselRajmundMoric">Będę musiał przyznać rację posłance Katarzynie Mrzygłockiej i ogłosić przerwę, ponieważ na sali nie ma jeszcze pana ministra.</u>
          <u xml:id="u-38.1" who="#PoselRajmundMoric">Ogłaszam przerwę do godz. 16.30.</u>
          <u xml:id="u-38.2" who="#PoselRajmundMoric">[Po przerwie]</u>
          <u xml:id="u-38.3" who="#PoselRajmundMoric">Otwieram posiedzenie Komisji po przerwie. Nadal nie ma pana ministra i przedłużam przerwę do godz. 17.00.</u>
          <u xml:id="u-38.4" who="#PoselRajmundMoric">[Po przerwie]</u>
          <u xml:id="u-38.5" who="#PoselRajmundMoric">Po raz drugi otwieram posiedzenie Komisji po przerwie. Niestety, pan minister nie może przybyć na posiedzenie. Pozostaje mi przełożyć rozpatrywanie tego punktu na inny termin.</u>
          <u xml:id="u-38.6" who="#PoselRajmundMoric">Wyczerpaliśmy porządek dzienny i zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>