text_structure.xml
28.4 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Otwieram posiedzenie Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki. Dzisiejszy porządek obrad obejmuje rozpatrzenie poprawek, zgłoszonych w drugim czytaniu, do poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Zależało mi na szybkim rozpoczęciu posiedzenia Komisji tak, aby pozostał nam czas na spokojną debatę i podjęcie decyzji, które poprawki przyjmujemy, a które odrzucamy. Poprawki zostały zgłoszone przez Klub Parlamentarny Lewica. Łącznie zgłoszono sześć poprawek. Proponuję, aby poprawki zostały krótko omówione przez Biuro Legislacyjne. Dzięki temu będziemy wiedzieć, w jaki sposób powinniśmy procedować. Poprawki są tak skonstruowane, że przy niektórych głosowaniach… Proszę państwa, jeżeli państwo chcą rozmawiać, to proszę wyjść na korytarz. Inaczej nie będziemy w stanie procedować nad tymi poprawkami. Poprawek jest sześć. Niektóre z tych poprawek muszą być głosowane łącznie z innymi. Rozumiem, że pan chce złożyć wniosek formalny.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselAleksanderSoplinski">Bardzo przepraszam, panią przewodniczącą. Poprawki zostały zgłoszone przez Klub Parlamentarny Lewicy. W moim przekonaniu poprawki powinien uzasadnić poseł, który zgłosił te poprawki. Mam na myśli pana posła Garbowskiego. Dopiero później do tych poprawek powinno odnieść się Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Bardzo dziękuję za uwagę. Mam nadzieję, że pan poseł Garbowski przedstawi swoje poprawki. Jak już wspomniałam, mamy sześć poprawek. Niektóre z nich będą głosowane łącznie. Wynika to ze zmiany artykułów. Wprowadziliśmy do tych artykułów zmiany dotyczące kontroli. Przyjęcie jednej poprawki spowoduje zmiany w pozostałych artykułach. Proszę, aby pan poseł Garbowski szczegółowo omówił swoje poprawki. Następnie poprawki skomentuje Biuro Legislacyjne. Jeszcze raz dziękuję bardzo pan posłowi Soplińskiemu za zwrócenie uwagi.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselTomaszGarbowski">Pani przewodnicząca, proponuję, abyśmy omawiali poprawki po kolei. Poprawka pierwsza będzie głosowana łącznie z poprawką czwartą oraz szóstą. Myślę, że Biuro Legislacyjne ma takie samo zdanie. Przejdę teraz do krótkiego uzasadnienia przedstawionych poprawek. W czasie drugiego czytania Klub Parlamentarny Lewica zgłosił sześć poprawek. Spośród tych sześciu poprawek, trzy dotyczą tego samego zagadnienia. Chodzi o ustalenie zakresu działań spółki celowej. W tym przypadku chodzi o spółkę celową PL.2012. Uważamy, że przepis mówiący o kontroli, którą powinna wykonywać spółka celowa PL.2012 jest za daleko idący. Po pierwsze, nie zostały określone zasady przeprowadzania tej kontroli. Po drugie, nie określono organu kompetentnego w sprawie egzekwowania ustaleń kontroli oraz wniosków pokontrolnych. Po trzecie, podczas ostatniego posiedzenia podkomisji prezes spółki PL.2012 zasugerował, że intencją działalności spółki nie jest kontrola. W związku z tym, proponujemy zastąpić słowo „kontrola” wyrazem „monitorowanie”. Chciałbym państwu przypomnieć, że „monitorowanie” oznacza zapewnienie zgodności realizacji projektu i programu z wcześniej zatwierdzonymi założeniami i celami. Takie sformułowanie bardziej odpowiada obecnemu kształtowi działalności spółki PL.2012. Uważamy, że wprowadzenie w tym przepisie kontroli sparaliżuje działalność spółki PL.2012. Spowoduje to, że spółka będzie zajmowała się wyłącznie kontrolą.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselTomaszGarbowski">Przepis zawarty w poprawce pierwszej odnosimy także do poprawki czwartej. Chciałbym teraz odnieść się do poprawki czwartej. W poprawce tej określamy zakres działań spółki koordynującej i monitorującej. Ograniczamy jednak kontrolę tylko i wyłącznie do spółek celowych utworzonych przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu. Ponadto uważamy, że monitorowanie jest na chwilę obecną powinnością spółki PL.2012. Monitorowane będą przygotowania do finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Dodatkowo chcielibyśmy, po raz pierwszy, zasygnalizować kwestię związaną z przekazywaniem sprawozdań oraz wszelkich innych informacji. Obecnie, informacje te przekazywane są UEFA (Unia Europejskich Związków Piłkarskich). W naszym przekonaniu powinny trafiać również do federacji narodowej. Chciałbym państwu przypomnieć, że UEFA podpisała z federacjami narodowymi, a więc z Polską i z Ukrainą umowę związaną z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Natomiast umowę kontrasygnował rząd. To wszystko co chciałem powiedzieć. Nie chciałbym przedłużać swojej wypowiedzi. Wiem, że wszyscy się śpieszą. Jeżeli będą jakieś szczegółowe pytania, to chętnie na nie odpowiem. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#LegislatorWojciechPaluch">Jeżeli chodzi o połączenie poprawki pierwszej, czwartej i szóstej, to rzeczywiście występuje tutaj związek merytoryczny, o którym wspomniał pan poseł. Dobrze by było, gdyby poprawki te głosowano łącznie bez względu na ich charakter legislacyjno – merytoryczny.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Czy pan minister chciałby zająć stanowisko w tej sprawie? Proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieSportuiTurystykiAdamGiersz">Pani przewodnicząca. Szanowna Komisjo. Uważamy, że zmiana słów „nadzorowanie” na „kontrolę” jest zawężeniem zakresu działalności. Na pewno nie mamy do czynienia z rozszerzeniem tego zakresu. W związku z tym uważamy, że poprawka nie ma uzasadnienia.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Przechodzimy do głosowania. Będę czytała każdą poprawkę… Rozumiem, że państwo posiadają tekst poprawek i nie trzeba ich odczytywać? Tak. Dobrze. W takim przypadku przechodzimy do głosowania nad poprawką pierwszą, czwartą i szóstą do art. 1.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki pierwszej, czwartej i szóstej? 9 posłów jest za. Kto jest przeciw? 13 posłów jest przeciw. Kto się wstrzymał? Nikt.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Stwierdzam, że poprawka pierwsza, czwarta i szósta nie uzyskały akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Przechodzimy do głosowania nad poprawką drugą.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki drugiej? 9 posłów jest za. Kto jest przeciw? 14 posłów jest przeciw. Kto się wstrzymał? Nikt.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Stwierdzam, że poprawka druga nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-9.6" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Przechodzimy do głosowania nad poprawką piątą. Przepraszam, chodziło mi o poprawkę trzecią. Proszę, aby pan poseł Garbowski omówił poprawkę trzecią.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselTomaszGarbowski">Pani przewodnicząca. Wysoka Komisjo. W poprawce trzeciej określamy skład osobowy rad nadzorczych. Poprawka ta zmienia skład rady nadzorczej spółki koordynującej oraz, jak wynika z poprzedniego głosowania, spółki kontrolującej. Za takim rozwiązaniem zagłosowała większość posłów. Na chwilę obecną rząd i samorząd odpowiadają po połowie za gwarancje udzielone UEFA. Umówiliśmy się, że rząd i samorząd realizują 25 gwarancji związanych z przedsięwzięciami EURO 2012 i że tworzymy spółkę PL.2012, która niejako spina i przedstawia wszystkie informacje od poszczególnych agend rządowych. W związku z tym, w mojej ocenie, samorządy powinny mieć swoich przedstawicieli co najmniej w radzie nadzorczej. Dlatego proponujemy, aby dwie osoby z pośród sześciu podmiotów mogły zasiadać w radzie nadzorczej w celu wyjaśnienia wszystkich spraw związanych z koordynacją przygotowań do EURO 2012. Mam tutaj na myśli pięć miast oraz województwo śląskie. W związku z tym apeluję do Platformy Obywatelskiej, która jest taka pro samorządowa, aby poparła ten pomysł. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo panu posłowi za uzasadnienie poprawki. Rzeczywiście jest przepis, który mówi o dwóch osobach zgłoszonych przez podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 6. To właśnie ten element poprawki mówi o tym, że reprezentanci miast mieliby swoich przedstawicieli w radzie nadzorczej spółki kontrolującej.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Proszę państwa, przechodzimy do głosowania nad poprawką trzecią.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki trzeciej? 10 posłów jest za. Kto jest przeciw? 14 posłów jest przeciw. Kto się wstrzymał? Nikt.</u>
<u xml:id="u-11.3" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Stwierdzam, że poprawka trzecia nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-11.4" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Przechodzimy do głosowania nad poprawką piątą. Wcześniej proszę, aby przedstawiciel wnioskodawców uzasadnił tę poprawkę. Następnie proszę, aby Biuro Legislacyjne wypowiedziało się na temat poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselTomaszGarbowski">Dziękuję bardzo, pani przewodnicząca. Poprawka piąta wychodzi poza zakres przedmiotowy ustawy. Pan mecenas z Biura Legislacyjnego na pewno o tym powiem. Jednak zaznaczam, że poprawka piąta została zgłoszona świadomie. Kilka godzin temu debatowaliśmy na temat kryzysu ekonomicznego i gospodarczego. Poprawka pozostaje w zgodzie z wypowiedzią premiera rządu, Donalda Tuska, który mówił o oszczędności. W związku z tym apelujemy do Wysokiej Komisji, a w szczególności do Platformy Obywatelskiej, o wprowadzenie „ustawy kominowej” dla członków rad nadzorczych zarządów spółek celowych, które funkcjonują na podstawie specustawy EURO 2012. Chciałbym przypomnieć panu przewodniczącemu Biernatowi, że jednomiesięczne wynagrodzenie członków zarządu spółki PL.2012 jest równoznaczne z pana rocznym wynagrodzeniem, które otrzymuje pan w Sejmie. Proszę sobie wyobrazić, jakie będą oszczędności w przypadku przyjęcia tej poprawki. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Proszę, pan przewodniczący Raś.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselIreneuszRas">Chciałbym powiedzieć, że zrealizowaliśmy ogólny postulat pana posła Garbowskiego, ponieważ nie dokonaliśmy zwiększenia liczby członków rad nadzorczych, o które wnioskował pan przed chwilą. W związku z tym, pana uzasadnienie jest całkowicie niespójne. Rekomenduje Komisji odrzucenie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Chciałabym zabrać głos w tej sprawie. Proszę państwa, zgodziłabym się z poprawką pana posła Garbowskiego, gdybyśmy dokonywali tej nowelizacji nie wpływając na to, kto dzisiaj jest zatrudniony w tych spółkach i za co odpowiada. Ustalając wynagrodzenia swoich pracowników oraz członków rad nadzorczych i zarządów spółki nadużyły zaufania Wysokiej Izby. Przypomnę państwu, że pierwsi członkowie rad nadzorczych powołani w tych spółkach nie otrzymywali wynagrodzenia z tytułu zasiadania w radach nadzorczych. Uznali oni, że pracując przy tak prestiżowym przedsięwzięciu, nie muszą otrzymywać wynagrodzenia. Natomiast dzisiaj, po objęciu rządów przez pana ministra Drzewieckiego, w radach nadzorczych zasiadają ludzie pobierający wynagrodzenie. W spółce PL.2012 zatrudniającej około dwudziestu osób wydano na samo funkcjonowanie ponad jedenaście milionów złotych. Nie wprowadzono żadnego programu, który służyłby obywatelom. Są to wyłącznie koszty osobowe, koszty podróży oraz koszty wynikające z obsługi samej spółki. Nie ma tutaj żadnych kosztów związanych z realizacją projektu EURO 2012. Biorąc pod uwagę fakt, że minęło już półtora roku od momentu kiedy te spółki zaczęły funkcjonować musimy dotrzymać umowy zgodnie z zasadą pacta sunt servanda. Tylko dlatego nie zagłosuję za przyjęciem tej poprawki. Ponadto, ta poprawka i tak nie mogłaby wejść w życie, ponieważ nie została zgłoszona w odpowiednim trybie. Natomiast uzasadnienie jest właściwe. Po doświadczeniach ze spółką PL.2012 szczerze żałuję, że nie wprowadziliśmy dla tych spółek „ustawy kominowej”. Dziękuję bardzo. Proszę, pan poseł Garbowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselTomaszGarbowski">Pani przewodnicząca, oczywiście mamy tutaj do czynienia ze swoistego rodzaju dylematem. Niemniej jednak dysponujemy również wnioskami wynikającymi z działalności tych spółek. Poprzednio Lewica mówiła już o „ustawie kominowej”. Poprawka ta została zgłoszona świadomie, pomimo, że wykracza poza zakres przedmiotowy ustawy. Chodziło o to, żeby wywołać dyskusję nad tą kwestią. To nie może być temat tabu. Panie przewodniczący Raś, do tej pory myślałem, że czyta pan wszystkie dokumenty związane z nowelizacją specustawy. Pragnę panu przypomnieć, że w poprzedniej poprawce nie zwiększaliśmy liczby członków rad nadzorczych oraz zarządów. Poprzednio było nie więcej niż trzy osoby i dzisiaj jest tak samo. W przypadku rad nadzorczych liczba członków wynosiła pięć osób. Dzisiaj jest tak samo. Proszę nie wprowadzać w błąd członków Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Proszę, pan minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#SekretarzstanuwMSiTAdamGiersz">Chciałbym dokonać małego sprostowania. Byłem członkiem rady nadzorczej PL.2012. Istotnie, członkowie rady nadzorczej są wynagradzani. Jest to bardzo profesjonalne podejście. Natomiast muszę stwierdzić, że ich wynagrodzenie kształtuje się znaczeni poniżej możliwości jakie stwarza „ustawa kominowa”. Jako przewodniczący rady nadzorczej pobierałem wynagrodzenie w wysokości trzech tysięcy złotych brutto. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Myślę, że kompetencje członków zasiadających w radzie nadzorczej spółki PL.2012 oraz spółki NCS (Narodowe Centrum Sportu) nie różniły się od kompetencji dzisiejszych członków rad nadzorczych. Z całym szacunkiem, chodzi tutaj o filozofię, a nie kwestię pieniędzy. Przyjęto filozofię, w myśl której projekt jest wielki, społeczny i ponadpartyjny i w związku z tym trzeba czasami czerpać wyłącznie z jego splendoru, a nie z kasy. Państwo zmienili tę filozofię… Panie przewodniczący, jak pan będzie prowadził obrady Komisji, to będzie pan mógł zarządzać głosowania. Również jestem posłem i członkiem tej Komisji. Bardzo proszę, pan poseł Garbowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PoselTomaszGarbowski">Chciałbym dodać tylko jedno zdanie. Mam pytanie do pana ministra. Kilka miesięcy temu pytałem o wynagrodzenia członków rad nadzorczych i członków zarządu spółek celowych. Wówczas pan minister odpowiedział mi oficjalnym pismem, że członkowie rad nadzorczych nie pobierają żadnego wynagrodzenia. Niestety nie mam teraz tego pisma. Powstaje zasadnicze pytanie. Od kiedy pobieracie państwo to wynagrodzenie? Nie wiem, czy minister nie wprowadza w błąd członków Komisji. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Bardzo proszę, pan minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#SekretarzstanuwMSiTAdamGiersz">O ile dobrze pamiętam wynagrodzenia były pobierane od czerwca lub lipca 2008 roku. Nie jestem tego pewien.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#LegislatorWojciechPaluch">Jeżeli chodzi o zasadność zgłoszonej poprawki, to Biuro Legislacyjne nie wypowiada się na ten temat. Ocena poprawki jest dokonywana z formalno – prawnego punktu widzenia. Dobrze, że państwo posłowie oraz pan poseł wnioskodawca mają świadomość, że ta poprawka wykracza poza zakres przedmiotowy pierwotnej inicjatywy. Istnieje podejrzenie, że poprawka ta może obchodzić pierwotną inicjatywę ustawodawczą. Poprawka ta ma duże wady legislacyjne. Ponadto istnieją spore wątpliwości, co do jej konstytucyjności w aspekcie prowadzonego postępowania ustawodawczego. Jak wiem pan poseł informował o tym w trakcie uzasadniania poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Rozumiem, że pomimo tego musimy głosować nad tą poprawką. Proszę, pan poseł Raś.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PoselIreneuszRas">Pani przewodnicząca. Wysoka Komisjo. Jeżeli chodzi o model zarządzania spółkami, to jest to model przyjęty m.in. głosami Lewicy. Przyjęliśmy go w 2007 roku. Ten model nadal funkcjonuje. Został zaprojektowany przez panią minister Jakubiak. Nic się w tym zakresie nie zmieniło. Oczywiście możemy to oceniać. Pani przewodnicząca ma prawo do własnego punktu widzenia na prace poszczególnych osób w spółkach oraz w ministerstwie. W mojej ocenie pani wypowiedź, że w spółkach dzieją się złe rzeczy, nie mogła pozostać bez komentarza. Uważam, że dzieją się tam fantastyczne rzeczy, projekt jest dobrze realizowany. Ponadto, mam pytanie do Biura Legislacyjnego. Jeszcze nigdy podczas tej jak i poprzedniej kadencji Sejmu, nie głosowałem nad poprawką, która wykracza poza zakres przedłożenia pierwotnego. Fakt ten zasygnalizował nam sam wnioskodawca. Według mnie, pan poseł powinien wycofać tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#LegislatorWojciechPaluch">Panie pośle, istnieje domniemanie, że poprawka jest zgodna. Zgłaszam jedynie wątpliwości, które powstały w związku z zapoznaniem się z treścią tej poprawki. Rzeczywiście jest tak, że nieraz poprawki zgłoszone przez posłów, w trakcie drugiego czytania, wychodzą poza zakres inicjatywy. Bogate orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego, które jest tego konsekwencją wskazuje, że w niektórych przypadkach ustawa jest niezgodna z konstytucją, ponieważ poprawka weszła w tekst uchwalonej ustawy, pomimo, że jej zakres przedmiotowy znacznie wykraczał poza inicjatywę pierwotną. Biuro Legislacyjne zgłosiło swoje uwagi. Ponadto mają państwo świadomość, że poprawka niesie ze sobą zarzut niekonstytucyjności. Czasami, pomimo naszych wątpliwości wyrażanych podczas posiedzenia Komisji, głosuje się nad poprawkami i wchodzą one w tekst ustawy. Niemniej jednak, do momentu orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny o niekonstytucyjności, domniemywa się, że poprawka powinna być rozpatrzona i rekomendowana Sejmowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Proszę, pan poseł Tomaszewski.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PoselTadeuszTomaszewski">Szanowni państwo, rozmawiamy o bardzo ważnych kwestiach. Jedna z tych kwestii ma wymiar legislacyjny. Myślę, że nie będziemy prowadzić polemiki z naszym i Biura Legislacyjnego doświadczeniem. Druga sprawa dotyczy kwestii, o których wspomniała pani przewodnicząca. Chodzi o tworzenie określonych faktów. Panie ministrze, wspomniał pan, że był pan przewodniczącym rady nadzorczej spółki PL.2012. Chciałbym, aby korzystając ze swojego doświadczenia, powiedział nam pan, czy zasadnym jest, aby za pieniądze podatników organizować spotkanie koordynatorów do spraw hoteli? Spółka PL.2012 jest w całości finansowana przez budżet państwa. Wygląda to następująco: Środa, 18 lutego, godzina 18:00 – spotkanie integracyjne. Godzina 20:00 – kolacja. Godzina 21:00 – spotkanie integracyjne numer dwa. Czwartek, godzina 18:00 – spotkanie integracyjne numer jeden. Godzina 20:30 – uroczysta kolacja. Godzina 22:30 – spotkanie integracyjne numer dwa. Czy powinno być tak, że cztery spotkania integracyjne oraz dwie uroczyste kolacje w ciągu dwóch dni, muszą być finansowane z pieniędzy podatników? Może ci dobrze opłacani pracownicy spółki powinni sami płacić za swoje spotkania integracyjne? Nie mam nic przeciwko temu. To są dobre miejsca do rozmów, ale nie koniecznie za pieniądze podatników.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Proszę, pan minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#SekretarzstanuwMSiTAdamGiersz">Oczywiście powinno to być przedmiotem oceny rady nadzorczej. Na pewno jest to przedmiotem kontroli Najwyższej Izby Kontroli, która przeprowadza kontrole w spółce. Myślę, że wyniki będą państwu znane.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Proszę, pan poseł Babalski.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PoselZbigniewBabalski">Dziękuję bardzo. Chciałbym przypomnieć panu wiceprzewodniczącemu Ireneuszowi Rasiowi, że prawdopodobnie dwa razy podczas obecnej kadencji Sejmu głosował pan wbrew opinii Biura Analiz Sejmowych. Przypomnę, że dotyczyło to dwóch ustaw. Pierwsza z nich dotyczyła zmian w zatrudnieniu w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, natomiast druga dotyczyła odrolniania gruntów rolnych i leśnych. Niestety nie mam tych opinii ze sobą, pomimo, że sam o nie występowałem. To tylko tytułem przypomnienia.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#PoselIreneuszRas">To było nieświadomie.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PoselZbigniewBabalski">Aha, rozumiem, że nie był pan świadomy. To jeszcze gorzej panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#PoselIreneuszRas">Właśnie, że nie panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Dziękuję bardzo. Przechodzimy do głosowania nad poprawką piątą.</u>
<u xml:id="u-38.1" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki piątej? 3 posłów jest za. Kto jest przeciw? 17 posłów jest przeciw. Kto się wstrzymał? 5 posłów się wstrzymało.</u>
<u xml:id="u-38.2" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Stwierdzam, że poprawka piąta nie uzyskała akceptacji Komisji. Proszę państwa, na tym zakończyliśmy głosowanie nad poprawkami. Komitet Integracji Europejskiej dostarczył nam opinię na temat zgodności z prawem Unii Europejskiej poprawek do projektu ustawy o zmianie ustawy. Przedłożone poprawki nie są sprzeczne z prawem Unii Europejskiej. Takie pismo wpłynęło dzisiaj do przewodniczącego Komisji. Musimy jeszcze przystąpić do wyboru posła sprawozdawcy Komisji. Bardzo proszę o zgłaszanie kandydatów.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#PoselIreneuszRas">Zgłaszam pana przewodniczącego Biernata.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Czy jest inny kandydat? Nie słyszę. Czy jest sprzeciw do kandydatury pana posła Biernata? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja wybrała na posła sprawozdawcę pana przewodniczącego Biernata. Sprawozdanie będzie dotyczyło zmiany ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Dziękuję bardzo. Proszę, pan poseł Tomaszewski.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#PoselTadeuszTomaszewski">Pani przewodnicząca. Wysoka Komisjo. Chciałbym zapytać, czy Prezydium podjęło decyzję o zwołaniu dodatkowego posiedzenia Komisji? Złożyłem dzisiaj wniosek, aby na kolejnym posiedzeniu Komisji wysłuchać informacji rządu na temat opieki zdrowotnej nad sportowcami powoływanymi do kadr narodowych, ze szczególnym uwzględnieniem opieki zdrowotnej na zgrupowaniach poza granicami kraju.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Tak, Prezydium odbyło dzisiaj posiedzenie poświęcone tej sprawie. Pan poseł zgłosił taki wniosek. Podjęliśmy decyzję o zwołaniu posiedzenia Komisji w tej sprawie za dwa tygodnie.</u>
<u xml:id="u-42.1" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Ponadto, w ramach informacji bieżących, chciałam państwa poinformować, że Minister Skarbu wydał zarządzenie numer pięć w sprawie zasad prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa. Zarządzenie to było omawiane podczas posiedzenia naszej Komisji. Dyskusja była bardzo burzliwa. Wiceminister Skarbu złożyła nam obietnicę, że takie zarządzenie, przed podpisaniem przez ministra, zostanie przedstawione Wysokiej Komisji. Rozumiem, że państwo posłowie zobowiązują nas, jako prezydium Komisji, do zwrócenia się do pana ministra z pytaniem, jak zamierza dochować złożonej obietnicy. Jeżeli są państwo zainteresowani treścią tego rozporządzenia, to my je powielimy i włożymy do skrytek poselskich. Wszyscy mieliśmy świadomość, że jest to akt wewnętrzny.</u>
<u xml:id="u-42.2" who="#PrzewodniczacaposelElzbietaJakubiak">Mam jeszcze jedną informację dotyczącą przykrej sprawy związanej z naszą medalistką olimpijską. Postanowiliśmy, że Komisja powinna opublikować nekrolog z kondolencjami dla najbliższej rodziny. Pan Krzysztof przygotował tekst tego nekrologu. Zostanie on podpisany, jako tekst Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki. Nekrolog zostanie opublikowany w „Przeglądzie Sportowym”. Cel ten nie może być finansowany ze środków Sejmu. W związku z tym musimy złożyć się na tę publikacje. Rozumiem, że każdy z klubów we własnym zakresie zbierze te środki. Koszt nekrologu to około sześćset złotych. Podzielimy to systemem parytetowym pomiędzy poszczególne kluby. Zebrane pieniądze złożymy u pana Krzysztofa. Dziękuję bardzo za dzisiejsze posiedzenie Komisji. Dziękuję za przybycie i sprawną pracę. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>