text_structure.xml
62.9 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Dzień dobry. Pozwolicie państwo, że rozpoczniemy posiedzenie Komisji Infrastruktury. Witam przybyłych państwa posłów. Rząd na dzisiejszym posiedzeniu reprezentuje pan minister Tomas Połeć, Główny Inspektor Transportu Drogowego oraz pan dyrektor Andrzej Bogdanowicz. Witam państwa. Witam przedstawicieli strony społecznej.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia Komisji przewiduje rozpatrzenie sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej, powołanej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym – druk sejmowy nr 3575. Sprawozdawcą jest pan poseł Stanisław Huskowski.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Czy do zaproponowanego porządku dziennego są uwagi? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia. Przystępujemy do jego realizacji. Oddaję głos panu posłowi sprawozdawcy. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselStanislawHuskowski">W dniu wczorajszym podkomisja nadzwyczajna, powołana przez Komisję Infrastruktury, zajęła się projektem ustawy zawartym w druku sejmowym nr 3575 o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym. Po dyskusji budzącej największe emocje dotyczącej filozofii ustawy, mianowicie przekazania Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego w gestię Głównego Inspektora Transportu Drogowego, podkomisja zajęła się rozpatrzeniem poszczególnych zmian zaproponowanych w druku sejmowym. Do niektórych zmian podkomisja wniosła uwagi i poprawki, w szczególności kierując się wnioskami z dyskusji, która odbyła się wczoraj podczas posiedzenia podkomisji nadzwyczajnej. Braliśmy także pod uwagę uwagi zgłoszone przez przedstawicieli Biura Legislacyjnego. Nie będę ich teraz ogólnie omawiał, ewentualnie przy rozpatrywaniu poszczególnych zmian przedstawię krótki do nich komentarz. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Dziękuję bardzo. Czy na tym etapie procedowania ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń. Czy strona rządowa chciałaby się wypowiedzieć? Też nie słyszę chęci do zabrania głosu.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przystępujemy zatem do rozpatrywania poszczególnych zmian zawartych w sprawozdaniu podkomisji w projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Czy do tytułu ustawy są uwagi? Państwo posłowie. Nie ma uwag. Strona rządowa? Też nie widzę zgłoszeń. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja przyjęła tytuł ustawy.</u>
<u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przystępujemy do rozpatrzenia art. 1. Artykuł ten dotyczy zmian w ustawie z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym. Będziemy w kolejności rozpatrywać poszczególne zmiany proponowane przez podkomisję w sprawozdaniu.</u>
<u xml:id="u-3.5" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Rozpatrujemy zmianę nr 1. Proszę o uwagi do tej zmiany. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie ma uwag. Biuro Legislacyjne? Też bez uwag; dziękuję.</u>
<u xml:id="u-3.6" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 1.</u>
<u xml:id="u-3.7" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 2. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-3.8" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 2.</u>
<u xml:id="u-3.9" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 3. Bardzo proszę o uwagi do tej zmiany. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie ma uwag. Biuro Legislacyjne? Nie słyszę. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-3.10" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 3.</u>
<u xml:id="u-3.11" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 4. Proszę o uwagi do zmiany nr 4. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-3.12" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 4.</u>
<u xml:id="u-3.13" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 5. Bardzo proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-3.14" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 5.</u>
<u xml:id="u-3.15" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 6. Bardzo proszę o uwagi państwa posłów do tej zmiany. Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Panie przewodniczący, szanowni państwo. W trakcie postępowania ustawodawczego w Sejmie znajduje się także rządowy projekt ustawy o numerze druku 2916 o publicznym transporcie zbiorowym, który w art. 72 w zmianie 2 nadaje brzmienie art. 18 ust. 1 i 1a. Ust. 1a jest dla nas inherentny, natomiast jeśli chodzi o ust. 1 zawiera odmienne brzmienie aniżeli proponowane w projekcie rządowym omawianej ustawy o transporcie drogowym.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Pragnę nadmienić, że vacatio legis dla wspomnianego przepisu w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym określono na 1 stycznia 2016 roku. Prawdopodobnie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym będzie uchwalona jeszcze podczas tego posiedzenia Sejmu. Wydaje się, że istnieje możliwość nowelizowania w okresie vacatio legis w tym zakresie w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Natomiast pragniemy zwrócić uwagę na nałożenie się dwóch zmian dotyczących tych samych jednostek redakcyjnych przepisów w dwóch różnych projektach ustaw. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę stronę rządową o stanowisko. Przypomnę, że chodzi o dwa rządowe projekty ustaw.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#DyrektorDepartamentuTransportuDrogowegoMinisterstwaInfrastrukturyAndrzejBogdanowicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo. Faktycznie ma miejsce taki przypadek stwierdzony przez Biuro Legislacyjne. Ze względu na pokrywanie się prac parlamentarnych i różne vacatio legis, nie możemy w naszej ocenie w tym momencie dokonać zmian ani w jednym projekcie ustawy, ani w drugim. W związku z tym proponowałbym, żeby pozostawić obecne brzmienie przepisu z druku sejmowego nr 3575, które znajduje się w przedłożeniu podkomisji nadzwyczajnej.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#DyrektorDepartamentuTransportuDrogowegoMinisterstwaInfrastrukturyAndrzejBogdanowicz">Co prawda w perspektywie z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym można by domniemywać, że za pięć lat miałaby nastąpić zmiana uprawnień organu w tym zakresie i powróciłby przepis dający te uprawnienia właściwemu ministrowi do spraw transportu. Będziemy mieli 5 lat na to, żeby doprowadzić tamtą ustawę do zgodności z tym rozwiązaniem.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Czy Biuro Legislacyjne chce się do tego odnieść?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Czy państwo posłowie chcieliby w tej kwestii się wypowiedzieć? Nie; dziękuję.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam zatem, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 6 w brzmieniu zaproponowanym przez podkomisję nadzwyczajną.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 7. Bardzo proszę o uwagi do tej zmiany. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 7.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 8. Bardzo proszę o uwagi do zmiany nr 8. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 8.</u>
<u xml:id="u-9.6" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 9. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Także nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-9.7" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 9. W tak zwanym międzyczasie przybył na salę obrad pan minister Tadeusz Jarmuziewicz; witamy, panie ministrze. Zapraszamy do współpracy.</u>
<u xml:id="u-9.8" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 10. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Mamy tutaj do czynienia z identyczną sytuacją jak w przypadku zmiany nr 6. Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym nadaje brzmienie całemu art. 22a, natomiast przedmiotowy projekt ustawy zmierza do zmiany w zakresie ust. 7. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę stronę rządową o zajęcie stanowiska w tej kwestii.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Nasze stanowisko jest analogiczne do poprzedniego. W okresie vacatio legis będziemy doprowadzali do zbieżności tych dwóch przepisów.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Czy ktoś z państwa posłów chciałby się wypowiedzieć w tej sprawie? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam zatem, że Komisja przyjęła… Przepraszam, pan poseł Jerzy Polaczek.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselJerzyPolaczek">Mam pytanie do strony rządowej. Nie mam przy sobie tekstu ustawy, a chodzi mi o odwołanie się w zmianie nr 10, to znaczy w art. 22a ust. 7, do zdań zawartych w ust. 3. Gdyby pan minister bądź upoważniona przez niego osoba, chociaż w dwóch zdaniach mógł rozwinąć możliwość dotycząca powierzenia tych zadań innym wyspecjalizowanym podmiotom. Chodzi o przepis zawarty w zmianie nr 10.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#PoselJerzyPolaczek">Przepraszam, ale nie brałem udziału we wczorajszym posiedzeniu podkomisji nadzwyczajnej. Dlatego proszę powiedzieć chociaż dwa zdania na ten temat. To istotne, zwłaszcza w świetle dwóch odmiennych propozycji brzmienia ust. 7 w dwóch nowelizacjach, o których mówił przedstawiciel Biura Legislacyjnego. Może dzięki tym wyjaśnieniom będziemy bogatsi o uzasadnienie zmiany nr 10, przynajmniej w proponowanej wersji.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę stronę rządową o zajęcie stanowiska czy odpowiedź na zadane przez pana posła pytanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Spróbuję wyjaśnić sprawę podniesioną przez pana posła Jerzego Polaczka, jednocześnie odpowiadając na pytanie pana posła. Organy, o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1, to są organy właściwe w sprawach licencji. Mogą one realizować zadania, o których mowa w ust. 3. A przepis ust. 3 mówi o podjęciu decyzji w sprawie wydania nowego lub zmiany istniejącego zezwolenia na linie komunikacyjne.</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">W związku z tym, że ustawa o publicznym transporcie zbiorowym przewiduje całkowicie nowy sposób udzielania tych uprawnień, ta norma będzie miała nowe brzmienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Czy ktoś z państwa chciałby jeszcze zabrać głos w sprawie zmiany nr 10? Nie widzę zgłoszeń. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam zatem, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 10 w brzmieniu zaproponowanym przez podkomisję nadzwyczajną.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 11. Bardzo proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie widzę zgłoszeń. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 11.</u>
<u xml:id="u-17.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 12. Bardzo proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi do zmiany nr 12? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-17.5" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 12.</u>
<u xml:id="u-17.6" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 13. Bardzo proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Panie przewodniczący, szanowni państwo. W zakresie zmiany nr 13 oraz zmiany nr 20 dotyczącej art. 30, pragniemy zwrócić uwagę, że ust. 3 w przypadku zmiany nr 13, że wydanie i odmowa wydania zezwolenia zagranicznego na przewóz osób są czynnościami, które nie stanowią decyzji administracyjnej w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. W prawie zagwarantowana będzie droga odwoławcza, ale tylko w zakresie postępowania administracyjnego. Jeżeli jednak nie będą to decyzje administracyjne, to wyłączamy tym samym postępowanie sądowo-administracyjne.</u>
<u xml:id="u-18.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Nasza uwaga pozostaje wobec tego wciąż aktualna. To nie są decyzje administracyjne, więc nie będzie w tym zakresie postępowania sądowo-administracyjnego. Tym samym może dojść do wątpliwości w zakresie naruszenia art. 35 ustawy zasadniczej. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę stronę rządową o odniesienie się do zastrzeżeń przedstawionych przez Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Panie przewodniczący, szanowni państwo, Wysoka Komisjo. Odnosząc się do art. 25, to w ust. 3 po zmianach mówimy już tylko o tym, że wydanie zezwolenia zagranicznego na przewóz osób jest czynnością nie stanowiącą decyzji administracyjnej w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Natomiast odmowa wydania zezwolenia zagranicznego będzie już miała zapewniony odpowiedni tryb odwoławczy.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Chciałbym państwu przypomnieć, że w rzeczywistości chodzi o rozdział dokumentów przydzielanych nam przez zagraniczne właściwe organy do spraw transportu drogowego. Istnieje podział tych dokumentów i istnieje możliwość posługiwania się nimi przez poszczególnych przewoźników. Wielokrotnie mówiliśmy, że przy przewozach osób jest to bardzo mała skala zjawiska; chodzi o wydawanie dokumentów. Dlatego w tym przypadku niezwykle wskazany jest trochę uproszczony tryb. Chodzi o to, aby nie powodować dodatkowych komplikacji, zwłaszcza że ten system obecnie funkcjonuje w takim wymiarze.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Przypomnę, że sprawa ta była bardzo wnikliwie dyskutowana wczoraj podczas posiedzenia podkomisji nadzwyczajnej. Czy w tej sprawie ktoś z państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam zatem, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 13.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 14. Czy są uwagi do tej zmiany? Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja przyjęła jednogłośnie zmianę nr 14.</u>
<u xml:id="u-21.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 15. Czy do tej zmiany są uwagi? Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie widzę zgłoszeń. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.5" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 15.</u>
<u xml:id="u-21.6" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 16. Proszę o uwagi do tej zmiany. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.7" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 16.</u>
<u xml:id="u-21.8" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 17. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie słyszę. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.9" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 17.</u>
<u xml:id="u-21.10" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 18. Czy są uwagi do tej zmiany? Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie widzę zgłoszeń. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.11" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja przyjęła jednogłośnie zmianę nr 18.</u>
<u xml:id="u-21.12" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 19. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.13" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 19.</u>
<u xml:id="u-21.14" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 20. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Pan przewodniczący Stanisław Huskowski; proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselStanislawHuskowski">Wczoraj podczas posiedzenia podkomisji nadzwyczajnej dyskutowaliśmy na temat tej zmiany, czyli art. 30. Podkomisja ostatecznie postanowiła przyjąć w swoim sprawozdaniu przepis dotychczasowy, który macie państwo w sprawozdaniu. Ale prosiliśmy przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, aby ewentualnie przygotowali poprawki do tego przepisu; wczoraj nie udało się ich sformułować.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#PoselStanislawHuskowski">Emocje budziły zapisy ust. 3 dotyczące wydania i odmowy wydania zezwolenia zagranicznego na przewóz rzeczy. Są one czynnościami niestanowiącymi decyzji administracyjnej w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Różne bywają przyczyny nie wydania takiego zezwolenia zagranicznego. Inną przyczyną jest brak takiego zezwolenia. Uznaliśmy, że w takim przypadku mogłaby to nie być decyzja administracyjna. Ale odmienna jest sytuacja, jeżeli po prostu zdarzają się inne powody. I wtedy, aby móc umożliwić drogę odwoławczą, powinna to być decyzja administracyjna.</u>
<u xml:id="u-22.2" who="#PoselStanislawHuskowski">Jeżeli zatem strona rządowa przygotowała poprawki do art. 30, o którym jest mowa w zmianie nr 20, to pewno nas z nimi teraz zapozna; warto by je rozpatrzyć.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę przedstawicieli strony rządowej o przedstawienie stanowiska.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo. Rzeczywiście, przysłuchując się dyskusji podczas wczorajszego posiedzenia Komisji, zgłaszanym wnioskom i wątpliwościom, jakie się zrodziły w trakcie rozpatrywania zmian, proponujemy aby obecny ustęp 3 w art. 30 podzielić na trzy ustępy. Oczywiście, cały czas w związku z ust. 2, który w tym przypadku wiąże działanie organu z przesłankami wynikającymi z art. 25 ust. 3. Jeśli będzie jakaś inna propozycja Biura Legislacyjnego, to jesteśmy na to otwarci.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">I tak w przypadku, kiedy zezwolenie zagraniczne na przewóz rzeczy jest wydawane, a mówimy o masowym druku uprawniającym do przewozu przekazywanym nam przez zagraniczne organy, kiedy on jest wydawany lub odmawia się jego wydania w przypadku, kiedy ilościowo tych dokumentów więcej nie ma, nie byłyby to czynności stanowiące decyzję. Czyli byłyby czynnościami niestanowiącymi decyzji administracyjnej. W takim przypadku nowy ust. 3 miałby następujące brzmienie: „Wydanie i odmowa wydania w przypadku, o którym mowa w art. 25 ust. 2 pkt 1, zezwolenia zagranicznego na przewóz rzeczy są czynnościami niestanowiącymi decyzji administracyjnej w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego”.</u>
<u xml:id="u-24.2" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Natomiast w pozostałych dwóch przypadkach, kiedy mamy do czynienia z taką sytuacją, w której strona nie ma licencji lub występują przesłanki do cofnięcia licencji, lub występują przesłanki, że licencja może być cofnięta, proponujemy dodanie dwóch ustępów 3a i 3b.</u>
<u xml:id="u-24.3" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Ust. 3a miałby następujące brzmienie: „Główny Inspektor Transportu Drogowego odmawia wydania zezwolenia zagranicznego na przewóz rzeczy w drodze decyzji administracyjnych w przypadku, o którym mowa w art. 25 ust. 2 pkt 2”.</u>
<u xml:id="u-24.4" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Natomiast propozycja nowego ust. 3b jest następująca. Miałby on brzmienie: „Główny Inspektor Transportu Drogowego może odmówić wydania zezwolenia zagranicznego na przewóz rzeczy w drodze decyzji administracyjnej w przypadku, o którym mowa w art. 25 ust. 2 pkt 3”.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Czy Biuro Legislacyjne zechciałoby się odnieść do tej propozycji?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, tak na gorąco trudno nam się odnieść do propozycji przedstawionej przez pana dyrektora Bogdanowicza, bo jeszcze w ogóle nie mieliśmy tekstu. Na tym etapie nie jesteśmy w stanie nic powiedzieć o zgłoszonej propozycji zmian.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proponuję zatem przejście do rozpatrywania kolejnej zmiany, natomiast do zmiany nr 20 powrócimy pod koniec prac nad sprawozdaniem podkomisji nadzwyczajnej.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 21. Proszę o uwagi do tej zmiany. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi do zmiany nr 21? Nie ma uwag; dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 21.</u>
<u xml:id="u-27.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 22. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 22.</u>
<u xml:id="u-27.5" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 23. Proszę o uwago do zmiany nr 23. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie widzę zgłoszeń. Biuro Legislacyjne? Też nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.6" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 23.</u>
<u xml:id="u-27.7" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy zatem do rozpatrzenia zmiany nr 24. Czy do tej zmiany są uwagi? Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie widzę zgłoszeń. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.8" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 24.</u>
<u xml:id="u-27.9" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 25. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie widzę zgłoszeń. Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi? Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-27.10" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 25.</u>
<u xml:id="u-27.11" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 26. Proszę o uwagi do zmiany nr 26. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie widzę zgłoszeń. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.12" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 26.</u>
<u xml:id="u-27.13" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 27. Proszę o uwagi. Państwo posłowie? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.14" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 27.</u>
<u xml:id="u-27.15" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 28. Proszę o uwagi państwa posłów. Nie słyszę. Czy strona rządowa ma uwagi? Nie słyszę. Czy Biuro Legislacyjne ma może jakieś uwagi? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.16" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja przyjęła jednogłośnie zmianę nr 28.</u>
<u xml:id="u-27.17" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 29. Proszę o uwagi państwa posłów. Nie ma uwag. Strona rządowa też nie ma uwag. Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi do zmiany nr 29? Nie ma. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.18" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 29.</u>
<u xml:id="u-27.19" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 30. Proszę o uwagi państwa posłów. Nie ma uwag. Czy strona rządowa ma uwagi? Też nie ma. Czy Biuro Legislacyjne ma jakieś uwagi do zmiany nr 30? Nie ma uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.20" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 30.</u>
<u xml:id="u-27.21" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 31. Proszę o uwagi państwa posłów? Nie widzę zgłoszeń. Strona rządowa? Nie ma uwag. Czy Biuro Legislacyjne zgłasza uwagi? Nie, dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.22" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła zmianę nr 31.</u>
<u xml:id="u-27.23" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 32. Proszę państwa posłów o uwagi. Nie ma uwag. Strona rządowa? Nie słyszę. Biuro Legislacyjne? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Tutaj także mamy do czynienia z nałożeniem się propozycji przepisów zawartych w druku sejmowym nr 2916 i w przedmiotowym projekcie ustawy. Przy czym w tym przypadku różnica polega na tym, że jakkolwiek w tamtych dwóch przypadkach, o których mówiliśmy wcześniej, vacatio legis było pięcioletnie, tak tutaj zmiany proponowane w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym mają wejść w życie w tym samym dniu, kiedy projektowane przepisy art. 50 ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym. Nie ma zatem możliwości znowelizowania ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w okresie vacatio legis. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę przedstawiciela rządu o odniesienie się do zastrzeżeń Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo. Oczywiście, słuszne jest zastrzeżenie zgłoszone przez Biuro Legislacyjne. Ale kolizja przepisów dwóch ustaw, o których mówił przedstawiciel Biura, ma zupełnie inną specyfikę. Oprócz zmiany typowo merytorycznej, dochodzi jeszcze zmiana redakcji poszczególnych przepisów. W związku z tym byłaby kłopotliwa potem zmiana tych zależności. Jeśli byłoby możliwe i Biuro Legislacyjne by oceniło, że takie poprawki byłyby prawidłowe, to przygotowaliśmy tekst dwóch poprawek, które miałyby tę kolizję przepisów niwelować.</u>
<u xml:id="u-30.1" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Proponujemy, aby w art. 50, który akurat rozpatrujemy w związku ze zmianą nr 32, żeby lit. b) otrzymała następujące brzmienie: „dokumentów przewozowych określonych w ustawie – Prawo przewozowe, a także dokumentów związanych z wykonywaniem transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne, o których mowa w art. 1”.</u>
<u xml:id="u-30.2" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Dodalibyśmy jeszcze w art. 50 pkt 1 nowy przepis oznaczony lit. j) o następującym brzmieniu: „dokumentów związanych z wykonywaniem publicznego transportu zbiorowego”.</u>
<u xml:id="u-30.3" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Zakładamy, że jeszcze dzisiaj będzie głosowany w Sejmie projekt tej ustawy i zostanie przyjęta. Wówczas pojawiłby się taki nowy przepis.</u>
<u xml:id="u-30.4" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Natomiast, jeśli chodzi o zbieżność rozwiązań znajdujących się w art. 83, to także byśmy zaproponowali nowe brzmienie ust. 3 w tym artykule. Oto proponowane przez nas brzmienie art. 83 ust. 3: „Organy, o których mowa w art. 7 ust. 2 pkt 1 i 2, w art. 18 ust. 1 pkt 1 oraz w art. 83 ust. 8, i Główny Inspektor Transportu Drogowego są obowiązani przedstawić ministrowi właściwemu do spraw transportu co najmniej dwa razy do roku w terminach do 15 stycznia oraz do 15 lipca informacje dotyczące liczby i zakresu udzielonych licencji, zezwoleń i zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz liczby wypisów z tych dokumentów, a także liczby licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób”.</u>
<u xml:id="u-30.5" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Jeżeli Biuro Legislacyjne by zaakceptowało przedstawione przeze mnie poprawki, które niwelują kolizję pomiędzy przepisami ustaw, o których była mowa, to nastąpiłaby zmiana brzmienia wspomnianych przepisów.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Czy chodzi o brzmienie art. 83 w zmianie nr 35?</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Tak, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PoselWieslawSzczepanski">Czy mógłbym zabrać głos, panie przewodniczący?</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Momencik. Bardzo proszę – pan przewodniczący Wiesław Szczepański.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#PoselWieslawSzczepanski">Mam uprzejmą prośbę o chwilę przerwy w obradach Komisji, w trakcie której nastąpiłoby udostępnienie poprawek zgłoszonych przed chwilą przez pana dyrektora Bogdanowicza. Bo przed chwilą wrzucono nam kilka propozycji poprawek do zmiany nr 32. Niestety, nie zostały one dostatecznie przygotowane przez stronę rządową. Prosiłbym, żeby wszyscy posłowie mogli się zapoznać z poprawkami, zanim przystąpimy do ich głosowania. Czy można by wykonać ksero propozycji zmian przedstawionych przez pana dyrektora Bogdanowicza tak, aby wszyscy parlamentarzyści mogli się z nimi zapoznać?</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Mam następującą propozycję. Została nam przed chwilą przedstawiona propozycja dokonania dwóch poprawek, przy czym jedna poprawka, którą prezentował pan dyrektor Andrzej Bogdanowicz, dotyczy rzeczywiście rozpatrywanej przez Komisję zmiany nr 32. Natomiast druga dotyczy już zmiany nr 35.</u>
<u xml:id="u-36.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Mam następującą propozycję; przekażemy propozycje poprawek przedstawicielom Biura Legislacyjnego z prośbą o ich ocenę i po kilku minutach przerwy w obradach powrócimy do rozpatrywania zmian przedstawionych przez podkomisję nadzwyczajną. Bardzo proszę; Biuro Legislacyjne ma uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Panie przewodniczący, szanowni państwo. W przypadku zmiany nr 32 mamy także do czynienia z nałożeniem się przepisów uchwalonej już przez Sejm ustawy i podpisanej przez pana prezydenta tak zwanej ustawy fotoradarowej. Chodzi dokładnie o ustawę o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Pan prezydent podpisał tę ustawę 18 listopada tego roku; ma ona 30-dniowe vacatio legis. W ustawie tej dokonuje się także zmian w zakresie art. 50 przedmiotowej ustawy. Art. 50, tak zresztą jak powiedział pan dyrektor Bogdanowicz, w projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym, ma inną konstrukcję, wprowadza się do niego nowe punkty, a dotychczasowe punkty zastępuje się literami.</u>
<u xml:id="u-37.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Propozycje rozwiązań zawarte w tak zwanej ustawie fotoradarowej będą dotyczyły jednostek redakcyjnych art. 50, które nie istnieją. Problem polega na tym, że ta ustawa nie została jeszcze ogłoszona w Dzienniku Ustaw. Jeżeli zostanie ogłoszona po dniu 1 grudnia tego roku, to będzie problem tego rodzaju, że tamte zmiany uwzględniając wejście w życie przedmiotowej ustawy 1 stycznia roku 2011, będą zmianami dotyczącymi nieistniejących jednostek redakcyjnych art. 50 ustawy o transporcie drogowym. Te same uwagi dotyczą zmiany nr 33 i 34, których jeszcze Komisja nie rozpatrywała. Chodzi o wzajemne nakładanie się przepisów. Natomiast w przypadku tak zwanej ustawy fotoradarowej sytuacja jest mniej skomplikowana, bo przepisy dotyczą tych samych jednostek redakcyjnych, w takim samym układzie redakcyjnym. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę; pan przewodniczący Krzysztof Tchórzewski.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#PoselKrzysztofTchorzewski">Dziękuję bardzo. Proponuję, aby uporządkować sprawę. Bo pozornie mamy do czynienia tylko z drobnymi poprawkami, ale później może być z tego powodu dużo zamieszania i sprzecznych rozwiązań w różnych ustawach. Przepisy, które wejdą w życie z dniem 1 stycznia przyszłego roku, będą zmieniać przepisy rozpatrywanej dzisiaj przez nas ustawy, bo te będą wcześniejsze. Dlatego mam propozycję, żeby odrzucić zmiany nr 32, 33 i 35. Wtedy będą obowiązywać dawne przepisy i nie dzieje się nic nadzwyczajnego, to znaczy ustawa funkcjonuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Moment; bardzo proszę o uporządkowanie debaty. Bardzo proszę; Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Przy takiej propozycji pana przewodniczącego będziemy zgłaszać uwagę, że projekt ustawy jest niekompletny.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Proszę powtórzyć wypowiedź, panie mecenasie.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Jak rozumiem propozycję poprawki zgłoszoną przez pana przewodniczącego Tchórzewskiego, chodzi o skreślenie zmian od numeru 32 do numeru 35 włącznie. Przy skreśleniu tych zmian Biuro Legislacyjne będzie zwracało uwagę, że projekt ustawy jest niekompletny w zakresie zadań Inspekcji Transportu Drogowego, które zostaną zmodyfikowane. Art. 50 przedmiotowej ustawy zawiera katalog zadań Inspekcji. W sytuacji, w której zadania Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego przekazujemy ustawowo Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego, należy zmienić przepisy kompetencyjne, które in extenso regulują zakres zadań Inspekcji. Jeżeli takich zmian nie dokonamy, wówczas projekt ustawy czy ustawa uchwalona przez Sejm, będzie niepełna, niekompletna, sprzeczna z zasadami techniki prawodawczej.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę; pan przewodniczący Krzysztof Tchórzewski.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#PoselKrzysztofTchorzewski">Chciałbym tylko wyjaśnić, że rozumiem przedstawioną argumentację. Jak wynika ze stanowiska strony rządowej, chodzi o to, aby przedmiotowa ustawa weszła w życie jak najszybciej. Drugie czytanie projektu odbędzie się jutro, dlatego rząd ma czas na przygotowanie poprawek, które uporządkują te wszystkie sprawy związane z kolizjami przepisów, na które wskazał przedstawiciel Biura Legislacyjnego. W ten sposób możemy wyjść z zaistniałej sytuacji. W innym przypadku każde inne rozwiązanie będzie rozwiązaniem dzisiaj niewłaściwym, dlatego że patrząc na sprawozdanie podkomisji, nie jesteśmy w stanie dzisiaj, w trakcie prac Komisji, poprawić przepisów. Tym bardziej, jeśli nie udało się tego dokonać podczas prac podkomisji nadzwyczajnej.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę; pan poseł Jerzy Polaczek.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#PoselJerzyPolaczek">W trzech różnych ustawach mamy różne brzmienie niektórych tylko oczywiście przepisów art. 50. Bo tak zrozumiałem opinię i wniosek przedstawiony przez przedstawiciela Biura Legislacyjnego. Wobec niepodpisanej jeszcze przez pana prezydenta tak zwanej ustawy fotoradarowej, albo Ministerstwo Infrastruktury pójdzie śladem pokazanym przez pana przewodniczącego Tchórzewskiego i zgłosi stosowne zmiany podczas drugiego czytania projektu ustawy w drodze inicjatywy klubu parlamentarnego, albo też znajdziemy się w takiej sytuacji, że powinniśmy zawiesić prace nad rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym i sprawozdaniem podkomisji nadzwyczajnej, przynajmniej do czasu wejścia w życie tak zwanej ustawy fotoradarowej. W tym czasie wewnątrz rządu powinno nastąpić uporządkowanie przepisów.</u>
<u xml:id="u-47.1" who="#PoselJerzyPolaczek">Bo przecież jeszcze projektem tej ustawy zajmie się Senat. Nie chcę ćwiczyć takiej sytuacji, w której cały ten miszmasz spadnie na parlamentarzystów i będziemy sprawcami niezłego bigosu, który z tego wyniknie. Panie ministrze Jarmuziewicz, to są po prostu sprawy legislacyjne uchwycone przez fotoradar w locie, z przekroczoną prędkością.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Panie przewodniczący. Pragnę zwrócić uwagę, że od 1 stycznia 2011 r. te jednostki formalnie przestaną funkcjonować, więc ta ustawa i tak musi wejść w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku. Dlatego lepiej pozostawić te przepisy w takim brzmieniu w tej ustawie, jakie są i nawet z ryzykiem kolizji. Bo inaczej projekt ustawy będzie niekompletny i od 1 stycznia przyszłego roku zupełnie nie będzie wiadomo, kto ma realizować zadania wykonywane obecnie przez Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego. A ustawa nie może obowiązywać z datą wsteczną.</u>
<u xml:id="u-49.1" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Bezpiecznie jest zatem pozostawić przepisy, które znajdują się w tej ustawie obecnie i ewentualnie liczyć na to, że wcześniej zostanie opublikowana tak zwana ustawa fotoradarowa, niż broń Boże wykreślać przepisy, o których była mowa. Bo wtedy naprawdę powstanie potężny problem.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Czy strona rządowa zechciałaby się odnieść do zgłoszonych uwag? Przepraszam; jeszcze pan przewodniczący Janusz Piechociński chciał zabrać głos.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#PoselJanuszPiechocinski">Wczoraj byłem bardzo intensywnie zajęty, więc tylko wygłosiłem całościową opinię o tej ustawie. Widząc jednak co się dzieje i komplikujący się materiał legislacyjny, powiem tak; rząd i resort infrastruktury, a może resort i rząd, ustawiły nas w tej sprawie pod ścianą. Zwracam uwagę, że dotykamy nie takiej ustawy, którą będziemy mogli w trybie pilnym później znowelizować, ale dotykamy ustawy, która w realnym życiu oddziałuje na funkcjonowanie bardzo ważnego sektora gospodarki, z dużą liczbą podmiotów gospodarczych i dużą liczbą spraw.</u>
<u xml:id="u-51.1" who="#PoselJanuszPiechocinski">Jeszcze raz sygnalizuję rządowi, aby przeanalizował czy aby na pewno mamy iść tą drogą i rozważył inne rozwiązanie w postaci tymczasowego rozstrzygnięcia o losie Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego w obszarze istniejących przepisów i ich dopracowanie choćby do czasu wejścia w życie tych poszczególnych ustaw. A tak doprowadzimy do takiej sytuacji, powiem o tym z pełną szczerością; jeżeli w tym obszarze będą komplikacje, to będę stawiał na posiedzeniu tej Komisji wniosek do premiera o odwołanie ministra właściwego do tej sprawy i właściwych dyrektorów departamentów, którzy ten gniot przygotowali. Dlatego że takie są konsekwencje działalności politycznej, jeśli nie czuje się biegu spraw. A mamy do czynienia z poważną sprawą, jaką jest nałożenie się procesu legislacyjnego. Bo popatrzcie państwo ile mamy ustaw, które próbujemy poprawiać potem różnymi sposobami.</u>
<u xml:id="u-51.2" who="#PoselJanuszPiechocinski">Wydaje się, że w kalendarzu wchodzenia w życie tych kilku ustaw, o których była dzisiaj mowa, nie ma dobrego rozwiązania dla tej kwestii. Więc możemy doprowadzić do sytuacji, że w praktyce będą poważne napięcia w stosowaniu przepisów tej ustawy. A to byłoby najgorsze, co może być. I o to chodzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Proszę o odniesienie się strony rządowej do propozycji Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo. Oczywiście z pokorą przyjmujemy te wszystkie uwagi, o których tutaj była mowa. Ale opinia Biura Legislacyjnego, że rozwiązaniem obarczonym najmniejszym ryzykiem jest pozostawienie obecnych przepisów, jest dla nas w tym momencie chyba najlepsze do przyjęcia. Tak jak wczoraj mówiliśmy, że i tak ustawowe terminy na uchwalanie i podpisywanie ustaw są naszym życzeniem i prośbą do wszystkich organów stanowiących akurat tę ustawę i potem podpisujących, tak samo i w tym przypadku wierzymy, że tak zwana ustawa fotoradarowa zostanie ogłoszona jeszcze w listopadzie tego roku. Pozwoli to na uniknięcie kolizji wskazywanej przez Biuro Legislacyjne. Rozumiemy, że Biuro musiało pokazać, że taka możliwość teoretycznie istnieje, aby rząd przyspieszył prace związane z ogłoszeniem tak zwanej ustawy fotoradarowej.</u>
<u xml:id="u-53.1" who="#DyrektordepartamentuMIAndrzejBogdanowicz">W związku z tym prosimy o pozostawienie tych przepisów, o których była mowa przy rozpatrywaniu zmiany nr 32 i dalszych, w takim brzmieniu.</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, Wysoka Komisjo. Zwracam się do państwa posłów. Rzeczywiście, mamy sytuację niezwyczajną. Uchwalenie projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym jest konieczne, bowiem od 1 stycznia przyszłego roku Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego po prostu by nie funkcjonowało. Nie wyobrażamy sobie takiego stanu rzeczy. Konsekwencje tego ponieśliby przedsiębiorcy działający w obszarze międzynarodowych przewozów drogowych, niemający w tym wszystkim udziału.</u>
<u xml:id="u-54.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Zatem, zgodnie z sugestią Biura Legislacyjnego i przedstawiciela strony rządowej, proponuję przyjęcie zapisów zawartych w sprawozdaniu podkomisji nadzwyczajnej. Bardzo proszę; pan przewodniczący Wiesław Szczepański.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#PoselWieslawSzczepanski">Mam ewentualnie inną sugestię, panie przewodniczący, abyśmy jednak pozwolili dopracować przepisy budzące wątpliwości i przyjęli te rozwiązania we wtorek w przyszłym tygodniu. Wtedy będziemy już po uchwaleniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Jeśli ta ustawa byłaby dobrze przygotowana, to po prostu nie potrzebowałaby poprawek Senatu.</u>
<u xml:id="u-55.1" who="#PoselWieslawSzczepanski">Mam natomiast pewne obawy, że jeżeli my tak przygotujemy tę ustawę i okaże się, że Senat coś nam do niej wprowadzi, to zawali się cały system prawny i termin 31 grudnia może się okazać niemożliwy dla wejścia w życie ustawy. Albo też zmusimy pana prezydenta, aby w ciągu jednego dnia podpisał tę ustawę. Nie wiem więc, czy nie lepszą rzeczą jest jednak wspólne spotkanie prawników sejmowych z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i odsunięcie debaty o noweli ustawy o transporcie drogowym na przyszłe wtorkowe posiedzenie, aby projekt dopracować. Wtedy już będziemy wiedzieli czy tak zwana ustawa fotoradarowa weszła w życie czy nie, czy jest ogłoszona. I te parę dni niczego nie zmieni, jeśli ustawa będzie tak dopracowana, że nie będzie potrzebowała poprawek Senatu.</u>
<u xml:id="u-55.2" who="#PoselWieslawSzczepanski">Bo jeśli my ją przegłosujemy, a potem będą do niej poprawki Senatu, to okaże się, że nie jesteśmy nawet w stanie nad nią pracować.</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Pan poseł Jerzy Polaczek; proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#PoselJerzyPolaczek">Też chciałem się wypowiedzieć w duchu, w jakim wypowiedział się pan poseł Szczepański i proponuję przegłosowanie wniosku formalnego, aby zawiesić prace nad sprawozdaniem.</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Na razie nikt takiego wniosku nie postawił.</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#PoselWieslawSzczepanski">Stawiam wniosek formalny, aby debatowanie nad sprawozdaniem podkomisji o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym przełożyć na wtorek przyszłego tygodnia.</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#PoselJerzyPolaczek">Dokładnie taki sam wniosek, panie przewodniczący, chciałem zgłosić, gdyż powiedziałbym, uchylamy tutaj jakieś absurdalne wnioski przyczynowo-skutkowe, które mogą wystąpić po równoczesnym przyjęciu dwóch innych ustaw, które już się różnią. Nie mówiąc o trzeciej ustawie, której jeszcze nie podpisał pan prezydent.</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę, żebyśmy pozwolili sobie nawzajem po prostu umożliwić wypowiadanie się, zabieranie głosu. Nikomu wypowiedzi nie ograniczam. Pan poseł Piotr Ołowski; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#PoselPiotrOlowski">Zanim zaczniemy jakiekolwiek głosowanie, mam pytanie do przedstawicieli strony rządowej. Proszę powiedzieć, czy do najbliższego wtorku jesteście panowie w stanie przygotować tak te przepisy, aby faktycznie było nad czym pracować. Bo to jest istotne pytanie, a najistotniejsza jest odpowiedź na nie. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję, panie pośle. Bardzo proszę stronę rządową o odpowiedź.</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#SekretarzstanuwMITadeuszJarmuziewicz">Chciałbym państwa przekonać, że do przyjęcie jest propozycja, którą między innymi popierało Biuro Legislacyjne. Natomiast na pytanie czy do najbliższego wtorku jesteśmy w stanie przygotować te przepisy, odpowiem – tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Pan przewodniczący Stanisław Huskowski; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#PoselStanislawHuskowski">Tak jak rozumiem, zachodzi kolizja między dwoma różnymi ustawami, z których jedna jest już uchwalona, a druga stanowi jeszcze projekt. Chodzi w szczególności o tak zwaną ustawę fotoradarową. Jak rozumiem, kluczowy dla sprawy, która mieści się w zmianie nr 32 dotyczącej art. 50, jest moment wejścia w życie ustawy fotoradarowej. Po to, żeby miały sens przepisy sformułowane w sprawozdaniu podkomisji nadzwyczajnej, potrzebne jest wcześniejsze wejście w życie tak zwanej ustawy fotoradarowej. Tak to rozumiem.</u>
<u xml:id="u-66.1" who="#PoselStanislawHuskowski">Nie mamy wpływu na to, kiedy wejdą w życie przepisy tak zwanej ustawy fotoradarowej, bo…</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Wysoka Komisjo; krótki komunikat. Przerywam w tej chwili posiedzenie Komisji, ponieważ musimy opuścić salę i przenieść się do sąsiedniej, gdzie będziemy kontynuować obrady. Zapraszam do sali 22.</u>
<u xml:id="u-67.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">[Po przerwie]</u>
<u xml:id="u-67.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Wznawiamy obrady po krótkiej przerwie. Bardzo proszę o zabranie głosu przedstawiciela strony rządowej. Pan minister Tomasz Połeć; proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#GlownyInspektorTransportuDrogowegoTomaszPolec">Dziękuję bardzo. Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. W czasie krótkiej przerwy w obradach Komisji dokonaliśmy swoistej „burzy mózgów” w gronie naszych przedstawicieli i Biura Legislacyjnego. Sytuacja jest jednak lepsza niż nam się wydawało. Otóż, jeżeli chodzi o kwestie publikacji tak zwanej ustawy fotoradarowej, to rząd deklaruje, że ustawa ta będzie opublikowana przed dniem 1 grudnia tego roku. To usuwa nam pierwszy, zasadniczy problem. Patrząc w kalendarz widać, że tak naprawdę mamy do dnia 1 grudnia siedem dni. Pamiętajmy, że tak zwana ustawa fotoradarowa została już podpisana przez pana prezydenta i to nie jest żaden problem, żeby tak zwana ustawa fotoradarowa została zamieszczona w Dzienniku Ustaw. To po pierwsze. To nam usuwa pierwszą kolizję.</u>
<u xml:id="u-68.1" who="#GlownyInspektorTransportuDrogowegoTomaszPolec">Natomiast jeśli chodzi o drugą, potencjalną kolizję omawianej ustawy z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, to rząd w tym momencie deklaruje, że te normy kolizyjne zostaną poprawione w Senacie. Czyli kolizji nie będzie. Takie zobowiązania rząd jest w stanie podjąć. I w tym momencie mamy sytuację klarowną; przyjmujemy ten projekt tak jak jest. No bo jak gdyby nie ma już tych norm, z którymi on się kłóci. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Czy Biuro Legislacyjne chciałoby się odnieść do tych propozycji? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję. Panie przewodniczący, szanowni państwo. Żeby dopełnić argumentacji pana ministra Połcia, chciałbym zwrócić uwagę, a zwracaliśmy uwagę na ten fakt podczas posiedzenia Komisji, na kształt przepisu końcowego. Art. 11 stanowi, że ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku.</u>
<u xml:id="u-70.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">W trakcie rozpatrywania przedmiotowego projektu ustawy na obecnym posiedzeniu Sejmu nie gwarantujemy Sejmowi i Senatowi terminów, jakie zostały przewidziane w konstytucji na rozpatrywanie ustaw. Przesuwanie dalszego rozpatrywania sprawozdania podkomisji przez Komisję Infrastruktury o kolejny tydzień, zwiększy zarzut niekonstytucyjności przepisu końcowego przedmiotowej ustawy, a tym samym jeszcze bardziej skrócenie terminów, których gwarantuje bądź co bądź konstytucja.</u>
<u xml:id="u-70.2" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Ponadto proszę wziąć pod uwagę aspekt praktyczno-techniczny. W przypadku przeniesienia posiedzenia Komisji, czy przerwania jej obrad w tym momencie i przeniesienia na najbliższy wtorek, nie mamy gwarancji, że Senat nie zgłosi poprawek do przedmiotowej ustawy, a zgłosi je na przykład do ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Wówczas przedmiotowa ustawa wyprzedza ustawę o publicznym transporcie zbiorowym.</u>
<u xml:id="u-70.3" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dlatego przekładanie na przyszły tydzień rozpatrywania projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym wydaje się zabiegiem zbytecznym, także z innego względu. Padło przed chwilą pytanie czy jesteśmy w stanie przygotować ewentualne poprawki…</u>
</div>
<div xml:id="div-71">
<u xml:id="u-71.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Panie przewodniczący; proszę pozwolić się wypowiedzieć do końca przedstawicielowi Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-72">
<u xml:id="u-72.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Powtórzę; padło pytanie czy jesteśmy w stanie przygotować ewentualne poprawki do najbliższego wtorku. Z naszej strony gwarantuję, że jeżeli nie będziemy w stanie przygotować poprawek do jutra wieczorem, to nie przygotujemy tych poprawek także do wtorku. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-73">
<u xml:id="u-73.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Czy pan poseł Piotr Ołowski chciał jeszcze zabrać głos? Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-74">
<u xml:id="u-74.0" who="#PoselPiotrOlowski">W zasadzie koncepcja przedstawiona przez pana ministra Połcia chyba wychodzi na przeciw naszym oczekiwaniom i wątpliwościom. Bo tak naprawdę, musimy zwrócić uwagę na to jakie jest ratio legis, po co tak naprawdę i dlaczego w takim tempie procedujemy nad tą ustawą. Jeżeli mamy publiczne zapewnianie, że w przedmiotowej ustawie zostaną dokonane zmiany i zostaną wprowadzone poprawki przez Senat, nie widzę podstaw, aby panu ministrowi w takie oświadczenie publiczne nie wierzyć. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-75">
<u xml:id="u-75.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Bardzo dziękuję. Zwracam się do panów posłów – do pana przewodniczącego Wiesława Szczepańskiego i do pana posła Jerzego Polaczka; czy panowie posłowie podtrzymują swoje zbieżne wnioski formalne o przerwanie posiedzenia Komisji? Bardzo proszę, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-76">
<u xml:id="u-76.0" who="#PoselWieslawSzczepanski">Swój wniosek uzależniam od odpowiedzi na pytanie, kiedy jest najbliższe posiedzenie Senatu. Bo jak słyszę, posiedzenie Senatu odbędzie się 7 grudnia, to nic nie zmienia czy uchwalimy na tym posiedzeniu czy na kolejnym. To w żaden sposób nie zmienia mojego wniosku formalnego. Jeśli natomiast posiedzenie Senatu ma się odbyć w przyszłym tygodniu, to w takim kontekście moglibyśmy wniosek wycofać. Natomiast, jeśli Senat spotka się na posiedzeniu dopiero 7 grudnia, to nic nie zmienia czy ustawę uchwalimy na kolejnym posiedzeniu Sejmu 2 grudnia czy powiedzmy uchwalimy w listopadzie.</u>
</div>
<div xml:id="div-77">
<u xml:id="u-77.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Dziękuję. Pan poseł Jerzy Polaczek; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-78">
<u xml:id="u-78.0" who="#PoselJerzyPolaczek">Podtrzymuję wniosek, tym bardziej że mi się wydaje, że to jest przede wszystkim zadanie Ministerstwa Infrastruktury, aby mieć pewną kolejność rozwiązań. To po pierwsze. Po drugie – jednak uważam, że różnica w redakcji trzech różnych aktów prawnych do tego samego artykułu odnoszącego się do zadań Głównego Inspektora Transportu Drogowego, to jest rzecz rzadko spotykana w praktyce legislacyjnej. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Uważam, że będę także głosował przeciwko, albo za odrzuceniem takich propozycji, które zostały dzisiaj przekazane tutaj. Widzę, że propozycje korekt rozpatrywanych przez nas przepisów zostały napisane odręcznie. Ja po prostu nie dopuszczam do takiej sytuacji, w której dyskutujemy nad jakimiś odręcznymi notatkami, chociaż poprawnie zredagowanymi. Ich treść nie jest znana wcześniej ani nam, posłom, ani przedstawicielom Biura Legislacyjnego.</u>
<u xml:id="u-78.1" who="#PoselJerzyPolaczek">Uważam, że te kilka dni zwłoki tylko i wyłącznie może po prostu poprawić ostateczny efekt. Myślę, że to jest najbardziej łagodna forma wyrażenia pewnego niezadowolenia z tej sytuacji, w którą próbuje się nas wkręcić, jako Komisję. W forsowanie i przyjmowanie rozwiązań, które zawierają wewnętrzne kolizje na tym etapie procedowania ustawy, na jakim obecnie jesteśmy.</u>
</div>
<div xml:id="div-79">
<u xml:id="u-79.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Dziękuję. Osobiście namawiałem panów posłów do wycofania wniosków, niemniej jednak wnioski zostały przez nich podtrzymane.</u>
<u xml:id="u-79.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Proszę o sprawdzenie kworum.</u>
</div>
<div xml:id="div-80">
<u xml:id="u-80.0" who="#SekretarzKomisjiTeodozjaNojszewskaKomar">Na sali obecnych jest 13 posłów.</u>
</div>
<div xml:id="div-81">
<u xml:id="u-81.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">No to nie mamy kworum. W związku z powyższym zarządzam przerwę w posiedzeniu Komisji do dnia jutrzejszego. Godzinę posiedzenia jeszcze ustalimy. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-81.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawZmijan">Na tym kończymy posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>