text_structure.xml
21.3 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam wszystkich serdecznie, witam naszych gości, w szczególności pana dyrektora z Najwyższej Izby Kontroli, który jest zawsze z nami.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia otrzymaliście państwo na piśmie. Chciałbym rozszerzyć porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia o punkt: zmiany w składzie podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia: poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (druk nr 2487), poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie (druk nr 2510), senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (druk nr 2573).</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Czy są uwagi do porządku dziennego obrad? Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że porządek dzisiejszych obrad został przyjęty. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Proponuję, aby punkt, który wprowadziłem do porządku posiedzenia był punktem pierwszym.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość złożył wniosek o odwołanie z funkcji przewodniczącego podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia: poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (druk nr 2487), poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz ustawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie (druk nr 2510), senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (druk nr 2573) pana posła Andrzeja Adamczyka i powołania na to miejsce, z obowiązkiem przewodniczenia podkomisji, pana posła Grzegorza Tobiszowskiego. Pan poseł Adamczyk nie jest w tej chwili obecny na naszym posiedzeniu, ale pan Tobiszowski potwierdza, że się zgadza. Czy ktoś sprzeciwia się tej zmianie? Nie słyszę sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja przyjęła zmianę.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Przystępujemy do rozpatrzenia planu pracy Komisji na okres od 1 lutego do 31 lipca 2010 roku.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Wszyscy państwo posłowie otrzymali plan pracy przygotowany przez sekretariat Komisji, na podstawie propozycji i uwag zgłaszanych przez państwa posłów. Czy ktoś z państwa chciałby jeszcze zgłosić jakieś uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Wprawdzie w czerwcu planowane jest posiedzenie poświęcone rozpatrzeniu rządowego dokumentu „Raport z przebiegu realizacji polityki morskiej RP w 2008 r.”, niemniej jednak chciałbym nawiązać do rozpoczętej przed kilkoma miesiącami i zawieszonej, de facto, dyskusji na tematy, jeśli nie wprost strategiczne, jeśli chodzi o rozstrzygnięcia, to priorytetowe, z zakresu gospodarki morskiej. Do tych tematów planowaliśmy wówczas powrócić, po kilku tygodniach, ale tak się nie stało.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Jak już wspomniałem, kontynuacja rozpoczętego tematu, czy przez Komisję, czy przez podkomisję, nie odbyła się, a występują obecnie trzy, poważne zagrożenia w tej dziedzinie. Wspomnę o nich hasłowo. Konkluzja mojej wypowiedzi będzie taka, żeby pod koniec lutego poświęcić jedno posiedzenie temu tematowi, który kilka miesięcy temu rozpoczęliśmy. Zaraz to uzasadnię. Teraz wymienię zagrożenia.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Pierwszym z nich jest radykalne pogorszenie dostępności, a w perspektywie zagrożenie dostępności do polskich portów, w związku z budową Nord Stream. Za dwa, trzy tygodnie będziemy mogli wysłuchać odpowiedzi na ten temat, bazuję tu na informacjach od pani minister Namiotko.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Druga kwestia to przeciągające się prace nad udrożnieniem systemu obsług celnej. Z przykrością stwierdzam, że Ministerstwo Infrastruktury samo ma problem z przekazaniem do Ministerstwa Finansów odpowiednich dokumentów. W zagranicznych, największych portach odprawa trwa od kilku godzin do 2-3 dni, a w Polsce od kilku dni do kilku tygodni. Nie wymaga to żadnych nakładów finansowych ze strony państwa, a jedynie drobnej korekty niektórych przepisów.</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Trzecia kwestia, też będąca w obrębie zainteresowania naszej Komisji, to przedłużający się proces kontynuacji przygotowania pakietu trzech ustaw, mających zapewnić powrót pod polską banderę statków, które dzisiaj są nie tylko u polskich armatorów. Od kilku tygodni trwa niepotrzebna, moim zdaniem, dyskusja miedzy Ministerstwem Infrastruktury a Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej. Czas ją zakończyć. Myślę, że gdybyśmy wysłuchali argumentów Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, które według tego ministerstwa uzasadniają kwestionowanie rozwiązań wypracowanych w Ministerstwie Infrastruktury we współpracy z pracodawcami i ze związkami zawodowymi, to może wypracowalibyśmy wspólne rozwiązanie.</u>
<u xml:id="u-2.5" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Wnioskuję, aby w drugiej połowie lutego odbyło się posiedzenie Komisji poświęcone właśnie zagadnieniom, o których mówiłem.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Mam prośbę o sprecyzowanie tematu posiedzenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Na piśmie?</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Nie, teraz. Dobrze byłoby, żeby temat posiedzenia został konkretnie sprecyzowany.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Moim zdaniem byłaby to kontynuacja tematu sprzed pięciu miesięcy. Jeśli jest problem, żeby z archiwum odtworzyć temat tamtego posiedzenia, to: problemy dostępności do polskich portów i zaawansowanie prac nad projektem ustawy o zatrudnieniu na morskich statkach.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Dziękuję bardzo. Zgłosił się pan poseł Czesak. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselEdwardCzesak">Panie przewodniczący, szanowni państwo, chciałbym wnieść poprawkę do planu, w punkcie 26. W maju będziemy omawiali bardzo ważny temat: szanse i zagrożenia inwestycji infrastrukturalnych w województwie podkarpackim – aktualny stan budowy a autostrady A4 i drogi krajowej S19.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PoselEdwardCzesak">Wnioskowałbym, aby to posiedzenie Komisji, jak rozumiem wyjazdowe posiedzenie Komisji, odbyło się również w województwie małopolskim. Moja sugestia jest taka, aby tu wyraźnie wpisać sprawdzenie budowy odcinka autostrady A4 do Krakowa, tej części, która już została wybudowana, i odcinków, które są realizowane. Poznalibyśmy problemy w obu województwach i wnieślibyśmy uwagi do całości. Rozpoczęlibyśmy naszą wizytację, naszą trasę, od Krakowa do miejsca posiedzenia Komisji. Stwierdzilibyśmy, jaki jest ruch na autostradzie i jakie są perspektywiczne rozwiązania połączeń dróg lokalnych z autostradą. To wszystko później omówilibyśmy podczas posiedzenia Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Nie ma przeszkód, możemy uzgodnić, jak to będzie przebiegać.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselZbigniewMatuszczak">Szanowni państwo, w ubiegłym roku wyjazdowe posiedzenie Komisji planowane było w województwie podkarpackim i w województwie lubelskim. Potem, z nieznanych mi przyczyn, zrezygnowano z województwa lubelskiego, a pozostawiono tylko województwo podkarpackie.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#PoselZbigniewMatuszczak">Miałbym do Komisji prośbę i wniosek, żeby ponownie rozważyć objazd po województwie lubelskim. Komisja zapoznałaby się ze stanem dróg i ich nawierzchni. Co prawda, na terenie tego województwa nie jest prowadzona żadna inwestycja, wynikająca z planu budowy dróg i autostrad, w chwili obecnej nie buduje się żadnej autostrady i do roku 2015 nie przewiduje się ani kilometra, drogi ekspresowe są w planie inwestycji rezerwowych, wiec dobrze byłoby, żeby Komisja w tej sprawie miała własny pogląd, a potem, ewentualnie, podjęła jakieś działania, z tego względu że na dzień dzisiejszy województwo lubelskie jest pomijane. Tam w zasadzie z budżetu centralnego nie prowadzi się żadnych inwestycji drogowych.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#PoselZbigniewMatuszczak">Nie mam nic do Małopolski. Powinniśmy również być w województwie małopolskim. Jednak, na szczególną uwagę zasługują te tereny, w których inwestycje drogowe nie są prowadzone. Myślę, że tak blisko jak Małopolska jest również województwo lubelskie.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#PoselZbigniewMatuszczak">Powróćmy do pierwotnego założenia, by Komisja mogła się zapoznać z tą kwestią.</u>
<u xml:id="u-10.4" who="#PoselZbigniewMatuszczak">Blisko dwa lata temu, w kwietniu, Komisja Spraw Wewnętrznych i Administracji odbyła wyjazdowe posiedzenie do Chełma. Posłowie byli zdziwieni. Wystąpiliśmy z dezyderatem do premiera, do Ministra Infrastruktury, do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Sprawa gdzieś utknęła, nic się nie dzieje.</u>
<u xml:id="u-10.5" who="#PoselZbigniewMatuszczak">Dobrze byłoby, żebyśmy w tej kadencji mieli przynajmniej pogląd, jak ta sprawa wygląda w województwie lubelskim.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PoselMichalWojtkiewicz">Zgłaszałem wcześniej temat, gospodarowanie nieruchomościami PKP. PKP ma, rzeczywiście, wiele trudności, dzieje się wiele spraw negatywnych. Będąc w tej sytuacji, ma wiele nieruchomości. Najwyższa Izba Kontroli powinna skontrolować stan zagospodarowania tego mienia. Dochodzą do mnie głosy, że sytuacja jest naprawdę tragiczna.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PoselMichalWojtkiewicz">Dlaczego w naszym planie nie ma tej sprawy? Chodzi przecież o miliardy zł.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Opracowujemy plan pracy. Wszyscy państwo byli informowani o tym, że ten plan jest w opracowaniu. Do dnia dzisiejszego, do dzisiejszego posiedzenia, każdy z posłów mógł składać propozycje. Wszyscy składali propozycje, ustnie. Tworzymy plan. Wszystko można uwzględnić.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PoselMichalWojtkiewicz">Rozmawiałem z panem przewodniczącym o tej kwestii, jeśli pan sobie przypomina.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Proponowałbym, żeby to był temat, którym zajmie się podkomisja, mająca w obszarze swojego zainteresowania sprawy kolei. Jeżeli przygotuje materiał, zrobimy posiedzenie Komisji. Czy pan poseł zgadza się?</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PoselMichalWojtkiewicz">Ja na wszystko zgadzam się, byle byśmy mieli sprawozdanie podkomisji i przyjrzeli się tematowi. Chodzi o miliardy zł. Naprawdę o miliardy.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Wszyscy rozumiemy i akceptujemy, nie ma głosów przeciwnych.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PoselJozefRacki">Nie będę się chwalił, że w Kaliszu był Sejm w 1919 roku i od tego czasu już nie był. Nie myślę o tym, żeby zapraszać, na chwilę obecną.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PoselJozefRacki">W punkcie nr 25 planu mamy: omówienie aktualnego stanu prac nad podstawową siecią dróg w Polsce. Kiedyś Komisja rozmawiała o wszczęciu prac nad nową siatką dróg. Czy ten temat nie powinien być pogłębiony, właśnie o nową siatkę dróg? Na dzień dzisiejszy w siatce dróg są takie drogi, które nie spełniają parametrów dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych. Powinna zostać opracowana nowa siatka dróg. Czy Ministerstwo Infrastruktury nie powinno złożyć informacji na ten temat?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Proszę o sprecyzowanie. Czy może być: zaawansowanie prac Ministerstwa Infrastruktury nad stworzeniem nowej kategorii dróg, czy tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PoselJozefRacki">Chodzi o to, na jakim etapie jest nowa siatka dróg? Rozmawialiśmy już o tym wcześniej.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Dobrze. Uważam, że to także jest temat dla podkomisji. Proponowałbym, żeby zajęła się tym podkomisja.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PoselJozefRacki">W ramach zadania, o którym mówi punkt planu nr 25. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Ustalamy, że to temat dla podkomisji, która zajmuje się drogami. Teraz w sprawie dróg w Polsce będzie dużo działo się. Będzie w maju kongres w tej sprawie. Będziemy mieli zaproszenie. Przed kongresem, w kwietniu omówimy w podkomisji ten temat. Proszę sekretariat Komisji o zanotowanie tej sprawy.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Czy ktoś jeszcze chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-22.2" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Chcę jeszcze powiedzieć, że jeśli chodzi o posiedzenia wyjazdowe, to mieliśmy kłopot. Nie wiem, czy to jest efekt naszej słabości, to znaczy, słabości Prezydium i przewodniczącego, czy też takich, dziwnych ustaleń, jakie przyjął pan Marszałek Sejmu. Marszałek jest przeciwnikiem posiedzeń wyjazdowych. Stąd mieliśmy ten kłopot. To, że nie odbyło się wyjazdowe posiedzenie, nie wynikało z naszej niechęci, z tego, że ktoś nie chciał, nie napisał jakiegoś pisma. Trafiliśmy po prostu na moment, w którym postanowiono zrobić cięcia finansowo-organizacyjne.</u>
<u xml:id="u-22.3" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Teraz wracamy do tematu wyjazdowego posiedzenia. Jestem zwolennikiem takiego posiedzenia. Komisja chciałaby odbyć posiedzenie wyjazdowe w sprawach morskich. Nie znamy z autopsji tych zagadnień. Wyjątkami są, oczywiście, posłowie z tamtych terenów.</u>
<u xml:id="u-22.4" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Uważam, że dobrym pomysłem byłoby posiedzenie wyjazdowe w województwach podkarpackim, małopolskim i lubelskim. Może wpisać w plan pracy, jak to nazywa pan marszałek, „zespoły wizytacyjne podkomisji”? Ustalimy z sekretariatem Komisji. To jest łatwiejsze do zorganizowania. Jeżeli nie wpiszemy do planu „objazdowe posiedzenie Komisji”, tylko „objazdowe posiedzenie zespołu wizytacyjnego”, w którym uczestniczy 5 – 6 posłów, to łatwiej uzyskamy zgodę pana marszałka.</u>
<u xml:id="u-22.5" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Wpisałbym do planu „objazdowe posiedzenie Komisji w województwie podkarpackim, małopolskim i lubelskim” oraz „objazdowe posiedzenia podkomisji”, żeby być bardziej elastycznym.</u>
<u xml:id="u-22.6" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Zależy także od nas, czy tak się zorganizujemy, że pojedziemy np. do Szczecina, w 5 czy 6 posłów, żeby tam być, na miejscu poznać sprawy, o których mówił np. pan poseł Litwiński. Zastanowimy się, jak sformułować te tematy?</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PoselEdwardCzesak">Panie przewodniczący, chciałbym zwrócić uwagę, nigdy o tym nie mówiłem, ale dzisiaj powiem, że pan przewodniczący powinien bardziej stanowczo wystąpić do pana marszałka, żeby nie blokował Komisji Infrastruktury w sprawach związanych z posiedzeniami wyjazdowymi Komisji. Pan marszałek wystarczająco stanowczo blokuje to, o co przewodniczący Komisji, zarówno w poprzedniej kadencji, jak i teraz, występował. Mianowicie, dodatek dla Komisji, która pracuje dwukrotnie częściej, podczas każdego posiedzenia, niż inne komisje, które mają takie dodatki.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#PoselEdwardCzesak">Jeśli pracujemy, częstotliwość posiedzeń Komisji jest tak duża, to powinien być to, panie przewodniczący, argument, który umożliwiałby Komisji, również wizytowanie miejsc i rozważanie w terenie ważnych problemów, nad którymi procedujemy, pracując nad ustawami.</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#PoselEdwardCzesak">Osobiście, prosząc o to, aby Komisja odbyła wizytę w Małopolsce, mam na uwadze wiele krytycznych uwag poszczególnych samorządów, przez których tereny przebiega autostrada. Chciałbym, abyśmy mogli to zobaczyć, potwierdzić na miejscu. To wcale nie jest wycieczka, jak zapewne niektórzy sobie to wyobrażają, ale to jest praca w terenie. I tyle chciałbym powiedzieć, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">W zupełności się zgadzam, wielokrotnie były prowadzone rozmowy z panem marszałkiem. Pan marszałek odwrócił sytuację mówiąc, że przecież nie ma przymusu pracy w Komisji Infrastruktury. Posłowie, którzy uważają, że za ciężko pracują w tej Komisji, mogą pracować w innej.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Mogę wystąpić na piśmie, jeśli jest taka wola Komisji, nie ma problemu. Nie chciałbym, żebyśmy kontynuowali ten temat. Będziemy zaraz głosować.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PoselAndrzejAdamczyk">Chciałbym zapytać, panie przewodniczący, czy w historii polskiego parlamentu od 1989 roku, którakolwiek z komisji próbowała złożyć wniosek o odwołanie Marszałka Sejmu?</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#PoselAndrzejAdamczyk">Nie mówię tego w formie żartu. Mam świadomość, że to zdanie zapisane jest w protokole. Miłość do muzyki i sztuki, a za tym idące wydatki, wcale nie usprawiedliwią i nie uzasadniają cięcia koniecznych wydatków, na pracę merytoryczną stałych komisji Sejmu. A dla Komisji Infrastruktury praca w terenie jest integralną częścią jej zajęć, o czym pan marszałek powinien wiedzieć. Pan marszałek tego nie wie, mało tego, w absolutnie niewytłumaczalny sposób wyróżnia kilka komisji sejmowych dodatkami finansowymi. Dlaczego w nieuzasadniony sposób? Powiedział pan poseł Czesak. Komisje te pracują z mniejszym nakładem czasu na potrzeby podjęcia przez Sejm rozstrzygnięcia, mniej angażują się, mają mniej posiedzeń, niemniej jednak, są wyróżniane przez pana marszałka, dodatkową kwotą finansową. Trzeba mieć tego świadomość. Marszałek Sejmu wyróżnia posłów tych komisji szczególną nagrodą, bonusem finansowym.</u>
<u xml:id="u-25.2" who="#PoselAndrzejAdamczyk">Jeżeli Marszałek Sejmu tego nie wie, to być może Komisja Infrastruktury powinna zwrócić się do świadomości pana marszałka, do innych posłów, żeby pan marszałek zrezygnował z funkcji, dopuścił do pracy innego polityka, który taką wyobraźnię przestrzenną i taką świadomość, posiada.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Nie kontynuujmy tego, jest akceptacja Komisji, żeby Prezydium Komisji, przewodniczący Komisji, wystąpili do pana marszałka, więc wystąpimy, z uzasadnieniem.</u>
<u xml:id="u-26.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Jeżeli chcemy zapisać w planie pracy zespoły wizytacyjne, to przewodniczący podkomisji muszą w dniu dzisiejszym złożyć do sekretariatu Komisji programy wyjazdów. Jeżeli nie złożą, to nie będzie zespołów wizytacyjnych, i tyle, nie będziemy sobie i sekretariatowi Komisji komplikować pracy.</u>
<u xml:id="u-26.2" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Czy są jeszcze jakieś uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-26.3" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Dziękuję bardzo. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>