text_structure.xml
24.2 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Witam wszystkich na wspólnym posiedzeniu Komisji Infrastruktury oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, witam przedstawiciela rządu, panią dyrektor Alfredę Berger i panią Marzenę Gałę, głównego specjalistę w Ministerstwie Finansów. Najwyższą Izbę Kontroli reprezentuje pani Janina Kociszewska.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">W porządku dzisiejszego posiedzenia mamy rozpatrzenie rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2010 (druk nr 2375) w zakresie:</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działów: 700 – Gospodarka mieszkaniowa oraz 710 – Działalność usługowa.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Czy do zaproponowanego porządku posiedzenia są jakieś uwagi? Pan poseł Witold Gintowt-Dziewałtowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Panie przewodniczący, Wysokie Komisje. Dobrze się składa, że jesteśmy w takim akurat składzie. Chciałbym zaproponować przyjęcie dezyderatu, który byłby adresowany, de facto do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ale dotyczyłby kwestii infrastrukturalnych. Dotyczy on rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które umożliwiać powinno dofinansowanie realizacji przedsięwzięć w zakresie infrastruktury technicznej. Chodzi o oczyszczalnie ścieków, zakłady utylizacji odpadów i gospodarkę wodno-ściekową w całości.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Tekst proponowanego dezyderatu znajduje się w dyspozycji sekretariatu Komisji. Stąd moja prośba o jego rozdanie wszystkim posłom. Ja ten tekst przeczytam. Mam nadzieję, że uzyskam jego szybką aprobatę. Mam więc prośbę do pana przewodniczącego, ażeby w pierwszej kolejności porządku posiedzenia rozpatrzyć tę właśnie kwestię.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Czy jest zgoda na wprowadzenie tego, dodatkowego punktu do porządku obrad dzisiejszego posiedzenia? Czy jest sprzeciw? Nie ma. Stwierdzam, że członkowie obu Komisji wyrazili zgodę na to, żeby w pierwszej kolejności rozpatrzyć dezyderat. Czy są jeszcze inne uwagi do porządku obrad? Nie ma. Stwierdzam, że połączone Komisje przyjęły porządek dzisiejszego posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Przystępujemy do rozpatrzenia punktu pierwszego. Dezyderat Komisji Infrastruktury oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej przyjęty na posiedzeniu Komisji w dniu 22 października 2009 r. Głos ma pan przewodniczący Witold Gintowt-Dziewałtowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Dziękuję panie przewodniczący. Tekst dezyderatu brzmi następująco. Dezyderat Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Infrastruktury przyjęty na posiedzeniu Komisji w dniu 22 października 2009 r.:</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">„Rozporządzenie [Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków i trybu przeprowadzania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania »Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej«] określa m.in. krąg beneficjentów uprawnionych do korzystania z pomocy finansowej przy realizacji zadań mieszczących się w zakresie przewidzianym ww. działaniem.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Prawdopodobnie pod wpływem błędu, autorzy treści Rozporządzenia ograniczyli krąg beneficjentów do jednoosobowych spółek gminnych i gminnych zakładów budżetowych. Tym samym ograniczenie to spowodowało wykluczenie możliwości wspomagania finansowego wspólnych przedsięwzięć, np. ze sfery gospodarki wodno-ściekowej, realizowanych przez i na rzecz kilku jednostek samorządu terytorialnego. Paradoksalnie dotyczy to wspieranych przez Unię Europejską, ale także zainteresowane instytucje państwa, wspólnych inwestycji kilku gmin polegających na wspólnej realizacji, np. oczyszczalni ścieków, zakładów utylizacji odpadów, stacji wydobycia i uzdatniania wody, a także sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Potwierdzeniem tego stanu rzeczy może być opisana w piśmie wójtów gmin Stegna i Sztutowo sytuacja gmin żuławskich, szczególnie dotkniętych w ostatnich dniach skutkami sztormowej pogody i tzw. cofki wód Zalewu Wiślanego – gdzie właściwie jedynie wspólne działania zainteresowanych gmin mogą zabezpieczyć tereny, także rolnicze, przed powodzią.</u>
<u xml:id="u-4.4" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Przedkładając powyższe, Komisje wnoszą o rozważenie możliwości pilnej, stosownej nowelizacji Rozporządzenia wymienionego na wstępie”.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Czy są jakieś uwagi do tekstu tego dezyderatu? Pani poseł Grażyna Gęsicka.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselGrazynaGesicka">Dezyderat na oko wydaje się bardzo sensowny. Rodzi się tylko pytanie, czy nie należałoby zasięgnąć informacji od Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, czy te przepisy nie są spowodowane jakimiś wymogami Unii Europejskiej, czy też wynikają one jedynie z naszej radosnej twórczości urzędniczej? Jest to jedyna kwestia, która nasuwa mi się po zapoznaniu się z treścią dezyderatu.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Pan przewodniczący Witold Gintowt-Dziewałtowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Miałem możliwość śledzenia korespondencji prowadzonej przez wójtów z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi na ten temat. Z tej korespondencji wynika, że sprawa dotyczy chyba błędnego sformułowania treści rozporządzenia, tym bardziej, że, jak pani minister doskonale wie, akurat Unia Europejska w kwestiach związanych z realizacją inwestycji infrastrukturalnych wspiera w dużo większym stopniu przedsięwzięcia wspólne niż zadania pojedynczo realizowane przez poszczególne podmioty. Dlatego proponujemy, żeby rozważyć taką możliwość i w ten sposób uzyskać jednoznaczne stanowisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w tej sprawie. Jeśli ministerstwo będzie w stanie uzasadnić i udowodnić brak możliwości zastosowania takich rozwiązań, albo może zaproponuje tutaj inne rozwiązanie, to nas o tym poinformuje. I w zasadzie o to nam chodzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Czy są jeszcze inne uwagi, pytania i wątpliwości? Nie ma. Wobec tego proponuję, żebyśmy przystąpili do przyjęcia dezyderatu. Dezyderat brzmiałby następująco.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dezyderat Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Komisji Infrastruktury przyjęty na posiedzeniu w dniu 22 października 2009 r., skierowany do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Tekst dezyderatu członkowie Komisji mają do swojej dyspozycji, więc nie ma potrzeby czytać jego treści.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Czy jest zgoda na przyjęcie treści tego dezyderatu przez obie Komisje? Czy jest sprzeciw? Nie ma. Stwierdzam, że Komisje przyjęły treść dezyderatu.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Przystępujemy do rozpatrzenia punktu drugiego porządku obrad. Rozpatrzenie rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2010 (druk 2375) w zakresie części budżetu 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działów: 700 – Gospodarka mieszkaniowa i 710 – Działalność usługowa. Głos ma pani dyrektor Alfreda Berger, reprezentująca Ministerstwo Finansów.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Dziękuję panie przewodniczący. Wysoka Komisjo. W projekcie ustawy budżetowej na rok 2010 w części 85 – Budżety wojewodów, w dziale – Gospodarka mieszkaniowa zaplanowane zostały dochody w wysokości 943.070 tys. zł, co stanowi 108,5% dochodów zaplanowanych na 2009 r. Każdego roku dochody planowane w tym dziale przewyższają ich faktyczną realizację. Wskazują na to dane z lat poprzednich. Od 2007 r. realizowane dochody znacznie przewyższają dochody planowane.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Na kwotę 943.070 tys. zł przypadają także dochody związane z realizacją przez starostów zadań z zakresu administracji rządowej. Jest to kwota 942.075 tys. zł. Pieniądze pochodzą z opłat za trwały zarząd i wieczyste użytkowanie nieruchomości Skarbu Państwa, wpływów z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, ze sprzedaży mienia z zasobów nieruchomości Skarbu Państwa, a także z dzierżawy i najmu nieruchomości.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Kwotę dochodów w wysokości 1 tys. zł planuje od kilku lat województwo lubelskie. Są to dochody od Państwowego Muzeum na Majdanku z tytułu opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste nieruchomości położonych na obszarze Pomnika Zagłady i jego strefy ochronnej.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">W pozostałej działalności zaplanowano dochody w wysokości 364 tys. zł. Są to dochody z tytułu: zwrotu dotacji pobranych w nadmiernej wysokości przez Spółdzielnię Mieszkaniową Lokatorsko-Własnościową w Nisku i Spółdzielnię Mieszkaniową w Stalowej Woli. Są to kwoty o łącznej wysokości 361 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.4" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Z tytułu spłaty pożyczki udzielonej Przedsiębiorstwu Produkcyjno-Handlowemu ISSA ze zniesionego od dnia 1 stycznia 1991 r. – Funduszu Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego, zaplanowano dochody w wysokości 3 tys. zł. Dotyczy to postępowania egzekucyjnego w stosunku do osoby fizycznej w województwie opolskim, która była żyrantem tej pożyczki.</u>
<u xml:id="u-10.5" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Przejdę teraz do omówienia wydatków. W projekcie ustawy budżetowej na 2010 rok w części 85 – Budżety wojewodów, w dziale – Gospodarka mieszkaniowa, zaplanowane zostały wydatki w wysokości 42.701 tys. zł, co stanowi 97,8% wydatków zaplanowanych na 2009 r. Z tej kwoty 42.701 tys. zł zaplanowano na wydatki bieżące – 42.676 tys. zł i wydatki majątkowe – 25 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.6" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Wydatki bieżące zostaną przeznaczone przede wszystkim na finansowanie zadań z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami. Na ten cel zaplanowano kwotę 42.659 tys. zł. Wydatki te przeznaczone będą głównie na: wyceny nieruchomości Skarbu Państwa dla celów aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd tych nieruchomości, regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa, zabezpieczenie nieruchomości przed zniszczeniem oraz administrowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa.</u>
<u xml:id="u-10.7" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Kwota wydatków bieżących w dziale 700 jest przeznaczona przede wszystkim na dotacje z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiaty – 34.443 tys. zł i zadania realizowane przez wojewodów. Jest to kwota 8216 tys. zł. Wydatki bieżące zaliczane do pozostałej działalności, zaplanowane w wysokości 17 tys. zł, będą przeznaczone na wypłatę renty zasądzonej wyrokiem sądowym na rzecz osoby fizycznej w wysokości 12 tys. zł w województwie śląskim oraz zakup materiałów i usług do realizacji zadań z zakresu gospodarki mieszkaniowej w województwie opolskim.</u>
<u xml:id="u-10.8" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Wydatki inwestycyjne zostały zaplanowane tylko w budżecie wojewody lubelskiego w wysokości 25 tys. zł. Jest to dotacja celowa na realizację zadań zleconych z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami na zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, drukarek i kserokopiarek.</u>
<u xml:id="u-10.9" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">W projekcie ustawy budżetowej na rok 2010 dotacje na zadania z zakresu administracji rządowej dla powiatów, została zaplanowana rezerwa celowa w wysokości 27.000 tys. zł na uzupełnienie wydatków na gospodarkę nieruchomościami, w tym na realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o ujawnianiu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego. Tyle, jeśli chodzi o dział 700 – dochody i wydatki.</u>
<u xml:id="u-10.10" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Jak już powiedziałam, główną składową wydatków w dziale – Gospodarka mieszkaniowa, są dotacje celowe na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej, realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Na te dotacje zaplanowano na 2010 rok kwotę w wysokości 34.480 tys. zł, co stanowi 92,5% dotacji zaplanowanych w ustawie budżetowej na 2009 r.</u>
<u xml:id="u-10.11" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Z ogólnej kwoty zaplanowanych dotacji na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej w wysokości 34.480 tys. zł, na wydatki bieżące przeznaczono kwotę w wysokości 34.455 tys. zł i na wydatki majątkowe kwotę w wysokości 25 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.12" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Z kwoty 34.455 tys. zł, na zadania z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami, przypada kwota w wysokości 34.443 tys. zł z przeznaczeniem głównie na: regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa, wyceny nieruchomości Skarbu Państwa dla celów aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd tych nieruchomości, zabezpieczenie przed zniszczeniem, administrowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, wypłaty odszkodowań za wywłaszczenie nieruchomości oraz na pozostałą działalność. Chodzi o dotację dla miasta Jaworzna z przeznaczeniem na wypłatę renty na rzecz osoby fizycznej zasądzonej wyrokiem sądu – 12 tys. zł w województwie śląskim.</u>
<u xml:id="u-10.13" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Dotacje celowe na zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiaty – 25 tys. zł zostały zaplanowane na zadania z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami dla powiatów w województwie lubelskim na zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, drukarek i kserokopiarek.</u>
<u xml:id="u-10.14" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">W części 85 – Budżety wojewodów, w dziale 710 zaplanowano dochody w wysokości 15.798 tys. zł, co stanowi 83,1% dochodów zaplanowanych na 2009 r. Są więc one niższe, niż w 2009 roku. Źródłami dochodów w tym dziale są wpływy z:</u>
<u xml:id="u-10.15" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– nadzoru budowlanego – 15.743 tys. zł, głównie z tytułu grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od ludności i osób prawnych, a także opłat legalizacyjnych nakładanych przez powiatowe i wojewódzkie inspektoraty nadzoru budowlanego na osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, za nieprzestrzeganie zasad i przepisów prawa budowlanego,</u>
<u xml:id="u-10.16" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– wpłaty części zysku gospodarstwa pomocniczego pod nazwą: Wojewódzkie Biuro Techniki i Nadzoru Geodezyjno-Kartograficznego w Warszawie – 22 tys. zł,</u>
<u xml:id="u-10.17" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– opłat za użytkowanie gruntów pod wodami, zgodnie z zawartymi umowami przez Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu – 19 tys. zł,</u>
<u xml:id="u-10.18" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– z tytułu zwrotu podatku VAT za 2009 r. z zakresu zadań realizowanych przez Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Katowicach – 10 tys. zł,</u>
<u xml:id="u-10.19" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– opłat za egzaminy osób ubiegających się o stwierdzenie kwalifikacji do wykonywania dozorowania i kierowania pracami geologicznymi, pobieranymi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 19 czerwca 2006 r. w sprawie kategorii prac geologicznych, kwalifikacji do wykonywania, dozorowania i kierowania tymi pracami oraz sposobu postępowania w sprawach stwierdzenia kwalifikacji – 4 tys. zł na terenie województwa dolnośląskiego.</u>
<u xml:id="u-10.20" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">W dziale 710 zostały zaplanowane wydatki w wysokości 248.880 tys. zł, co stanowi 99,6% wydatków zaplanowanych na 2009 r. Z kwoty 248.880 tys. zł, na wydatki bieżące przypada kwota 247.987 tys. zł, w tym wydatki na finansowanie projektów z udziałem Unii Europejskiej – 281 tys. zł oraz wydatki majątkowe – 893 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.21" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">Wydatki bieżące w wysokości 247.987 tys. zł przeznaczono na finansowanie:</u>
<u xml:id="u-10.22" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– jednostek organizacyjnych i nadzoru budowlanego w województwie mazowieckim na sporządzenie opinii, ekspertyz oraz projektów decyzji lokalizacyjnych o warunkach zabudowy na terenach zamkniętych,</u>
<u xml:id="u-10.23" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– planów zagospodarowania przestrzennego – 33 tys. zł, z przeznaczeniem na finansowanie zadań z zakresu zagospodarowania przestrzennego i polityki regionalnej związanych ze sprawowaniem przez wojewodów funkcji nadzoru, określonych w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym,</u>
<u xml:id="u-10.24" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– prac geologicznych – 371 tys. zł z przeznaczeniem na dotacje na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej realizowane przez samorządy województw (366 tys. zł) i powiaty (5 tys. zł). W kwocie zaplanowanych dotacji ujęta jest kwota 100 tys. zł przekazana z budżetu części 41 Środowisko, dotacje dla marszałków województw, na realizację przekazanych z dniem 1 stycznia 2010 r. zadań z zakresu koncesjonowania wód leczniczych, termalnych i solanek – stosownie do projektu ustawy – Prawo geologiczne i górnicze.</u>
<u xml:id="u-10.25" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMinisterstwieFinansowAlfredaBerger">– prac geodezyjnych i kartograficznych – 33.616 tys. zł...</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Proszę, pan poseł...</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselArkadiuszLitwinski">Uważam, że nie można pozostawić bez komentarza tego, co się dzieje na sali. Jest to wynikiem tego, że materiały dotyczące rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2010 części 700 i 710 zostały nam wcześniej doręczone i nie sądzę, żeby wzbudzały kontrowersje. W związku z tym proponuję rozważenie zmiany procedowania. Należy przejść do ewentualnych pytań i ograniczyć prezentację tego projektu ustawy budżetowej do tych elementów, które są warte podkreślenia i uwypuklenia w tych materiałach, albo takich, których zabrakło, dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Czy jest sprzeciw do tego wniosku? Nie ma. Stwierdzam, że Komisja przyjęła wniosek pana posła Arkadiusza Litwińskiego. Proszę więc panią dyrektor o przedstawienie najważniejszych kwestii, o których mówił pan poseł Arkadiusz Litwiński, potem przejdziemy do ewentualnych pytań i odpowiedzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejwMFAlfredaBerger">Panie przewodniczący, trudno powiedzieć, co jest ważniejsze. Przejdźmy może do fazy zadawania pytań przez posłów, na które będę się starała odpowiedzieć razem z koleżanką.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Wobec tego przechodzimy do dyskusji i zadawania pytań. Bardzo proszę o pytania do przedstawicieli Ministerstwa Finansów. Nie ma pytań. Proszę o zabranie głosu posła koreferenta Adama Żylińskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselAdamZylinski">Mam ogromny kłopot po wystąpieniu pana posła Arkadiusza Litwińskiego. Ograniczę się więc do pozytywnej rekomendacji obu części rządowego projektu ustawy budżetowej, działu 700 i 710, dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Dziękuję. Czy po oświadczeniu pana posła koreferenta Adama Żylińskiego są jeszcze jakieś uwagi i pytania? Nie ma. Czy jest sprzeciw wobec zaproponowanej opinii posła Adama Żylińskiego? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Stwierdzam, że połączone Komisje Infrastruktury oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej pozytywnie zaopiniowały projekt ustawy budżetowej na rok 2010 w zakresie części budżetowej 85, w zakresie działów 700 i 710. Na posła sprawozdawcę połączonych Komisji pan poseł Adam Żyliński zaproponował, w ramach dobrej organizacji pracy, pana posła Norberta Rabę, ponieważ pełni on tę funkcję w wielu takich sprawach. Czy są inne kandydatury? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">Stwierdzam, że posłem sprawozdawcą zostaje pan poseł Norbert Raba.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczacyposelBronislawDutka">W związku z wyczerpaniem porządku obrad zamykam posiedzenie połączonych Komisji Infrastruktury oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>