text_structure.xml 13.2 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam wszystkich. Stwierdzam kworum oraz przyjęcie protokołów z posiedzeń Komisji w dniach 27 listopada i 6 grudnia 2007 r. wobec niewniesienia do nich zastrzeżeń. Dzisiejszy porządek dzienny został państwu doręczony na piśmie. Czy są do niego uwagi? Nie ma. Stwierdzam, że porządek został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Informuję, że KIE przekazał uchwałę stwierdzającą zgodność z prawem Unii Europejskiej poprawek Senatu. W związku z tym, że w dzisiejszym posiedzeniu Komisji nie uczestniczy przedstawiciel Senatu, ja przedstawię państwu poprawki, które będziemy rozpatrywać. Znajdują się one w druku nr 214, który państwo otrzymaliście.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">W poprawce nr 1 do art. 2 w ust. 1 w pkt 19 Senat proponuje skreślenie wyrazu „równoznaczny z praktyką zawodową”. Czy można prosić o stanowisko rządu w sprawie tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieNaukiiSzkolnictwaWyzszegoJerzyDuszynski">Całkowicie się z tym zgadzam.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy Biuro Legislacyjne ma zastrzeżenia?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Nie, nie mamy zastrzeżeń.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy ktoś z posłów chciałby zabrać głos w sprawie tej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselAnnaZalewska">Proponuję, aby po omówieniu poprawki przeczytać cały zapis, bo dobrze byłoby tekst artykułu usłyszeć w kontekście.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Postaram się spełnić prośbę pani poseł. Proponuję, żeby Biuro Legislacyjne zastąpiło przedstawiciela Senatu w czytaniu tekstu ustawy, przedstawiania poprawek i całego zapisu po poprawce.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">W przypadku przyjęcia poprawki nr 1, pkt 19 w ust. 1 w art. 2 otrzyma następujące brzmienie: „doświadczeniu zawodowym – oznacza to okres zgodnego z prawem wykonywania przez wnioskodawcę zawodu albo działalności”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Zastrzeżeń nie słyszę. Czy ktoś z państwa jest przeciwny pozytywnemu zaopiniowaniu tej poprawki? Nie ma sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 1.</u>
          <u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">W poprawce nr 2 w art. 7 w ust. 2 zdanie drugie otrzymuje brzmienie: „W przypadku stwierdzenia braków formalnych, właściwy organ wzywa do uzupełnienia wniosku w terminie przez siebie wskazanym pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania”.</u>
          <u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy wyjaśnienia ze strony Biura Legislacyjnego są konieczne? Nie słyszę. Czy pan minister chciałby wyrazić swoje zdanie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PodsekretarzstanuwMNiSWJerzyDuszynski">Popieram poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy są uwagi do poprawki nr 2? Nie słyszę. Czy ktoś sprzeciwia się pozytywnej opinii dotyczącej tej poprawki. Nikt się nie sprzeciwia.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 2.</u>
          <u xml:id="u-11.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">W poprawce nr 3 w art. 9 w ust. 2 po wyrazach „w ust. 3 pkt 1” dodaje się wyrazy „i 2”. Proszę Biuro Legislacyjne o odczytanie w całości tego artykułu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Ta poprawka Senatu zmierza do przywrócenia brzmienia z projektu. Na skutek decyzji Komisji, która była efektem poprawki, wprowadziliśmy obowiązek tłumaczenia również na język polski obywatelstwa oraz nazwy państwa wnioskodawcy. Ta poprawka zmierza do wyłączenia tłumaczenia na język polski, obok imienia i nazwiska, daty i miejsca urodzenia wnioskodawcy, również obywatelstwa oraz nazwę państwa wnioskodawcy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Jest to rozszerzenie katalogu tych dokumentów, które nie muszą być tłumaczone na język polski.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy są uwagi do tej poprawki? Nie ma. Pan minister popiera poprawkę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PodsekretarzstanuwMNiSWJerzyDuszynski">Popieram.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoselTeresaWargocka">Proszę o przedstawienie uzasadnienia Senatu do tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PodsekretarzstanuwMNiSWJerzyDuszynski">Zgadzam się z tą poprawką. We wniosku o uznanie kwalifikacji, którego wzór znajduje się w rozporządzeniu, wnioskodawca jest zobowiązany podać między innymi obywatelstwo, datę i miejsce urodzenia oraz nazwę państwa, w którym nabył kwalifikacje. W ten sposób powielamy te informacje. Wprowadzając poprawkę zmniejszamy uciążliwość, a zwiększamy spójność z zaleceniami Komisji Europejskiej. Sprawiamy, że ten proces jest łatwiejszy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy są jakieś uwagi? Nie ma. Czy ktoś sprzeciwia się, abyśmy tę poprawkę zaopiniowali pozytywnie? Nie ma sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 3.</u>
          <u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">W poprawce nr 4, w art. 12 w ust. 6 Senat proponuje skreślenie wyrazu „wykonywania”. Proszę Biuro Legislacyjne o odczytanie tego fragmentu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Po skreśleniu wyrazu „wykonywania” ust. 6 otrzyma brzmienie: „Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw szkolnictwa wyższego określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje działalności, o których mowa w ust. 5, dla których wyboru, stażu adaptacyjnego albo testu umiejętności dokonuje właściwy organ, mając na uwadze specyfikę danego rodzaju działalności”.</u>
          <u xml:id="u-18.1" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Wykreślenie tego wyrazu ma charakter wyłącznie redakcyjny i nie zmienia, a wręcz ulepsza brzmienie tego przepisu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Pan minister również popiera tę poprawkę? Popiera. Czy są jakieś uwagi lub zastrzeżenia do tej poprawki? Nie ma. Czy ktoś sprzeciwia się pozytywnej opinii dotyczącej tej poprawki? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 4.</u>
          <u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Poprawka nr 5 w art. 19 w ust. 5 proponuje wyrazy „zakładem ubezpieczeń” zastąpić wyrazem „ubezpieczycielem”. Ta poprawka również ma charakter redakcyjny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Poprawka ta ma charakter legislacyjno–redakcyjny. Wynika z nowelizacji Kodeksu cywilnego, w którym stroną umowy ubezpieczenia jest nie zakład ubezpieczeń a ubezpieczyciel.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy są jakieś uwagi? Czy ktoś sprzeciwia się tej poprawce? Nie ma sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 5.</u>
          <u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">W poprawce nr 6 w art. 25 ust.1 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: „Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego może wyznaczyć pracownika z obsługującego go urzędu do pełnienia funkcji koordynatora”. Czy potrzebne są jakieś wyjaśnienia? Pan minister popiera tę poprawkę? Popiera. Czy ze strony posłów są zastrzeżenia do tej poprawki? Nie ma. Czy ktoś sprzeciwia się pozytywnej opinii dotyczącej tej poprawki? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-21.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 6.</u>
          <u xml:id="u-21.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Poprawka nr 7 w art. 30 w ust. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie: „dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe”. Proszę Biuro Legislacyjne o przedstawienie całego zapisu z tą poprawką.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Ta poprawka ma charakter wyłącznie redakcyjny, dodaje wyraz „dokumentów”. W ten sposób pkt 3 w art. 30 w ust. 3 otrzymuje brzmienie: „dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Pan minister popiera poprawkę? Popiera. Czy są uwagi? Nie ma.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#LegislatorMagdalenaKlorek">Prosimy o zgodę Komisji na rekomendowanie Wysokiej Izbie łącznego głosowania poprawek nr 4, 5 i 7, ponieważ mają one charakter redakcyjny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Czy ktoś sprzeciwia się pozytywnemu zaopiniowaniu poprawki nr 7? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie senackiej poprawki nr 7.</u>
          <u xml:id="u-25.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Biuro Legislacyjne proponuje, aby poprawki nr 4, 5 i 7 głosować łącznie. Czy w tej sprawie są inne propozycje? Nie słyszę. Rozumiem, że propozycje Biura zostały zaakceptowane.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PoselBozenaKotkowska">Chciałabym, aby w posiedzeniach naszej Komisji uczestniczyła pani minister Katarzyna Hall. O różnych zmianach w edukacji dowiadujemy się z telewizji, a nie od pani minister na merytorycznych posiedzeniach Komisji. Nie ma jej wśród nas, nie informuje nas o tych zmianach. Chciałabym, aby pani minister wyjaśniła wszystkie istotne dla edukacji zmiany, by przedstawiła Komisji swoje plany dotyczące edukacji, żeby uczestniczyła w posiedzeniach Komisji. Jesteśmy komisją merytoryczną i wydaje się nam, że zanim pani minister wystąpi na briefingu powinna swoje pomysły nam zaprezentować.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Wyjaśniam problemy regulaminowe. Pani minister edukacji powinna uczestniczyć we wszystkich posiedzeniach, które dotyczą edukacji i na takie posiedzenia jest zawsze zapraszana. W dzisiejszym posiedzeniu uczestniczy pan minister nauki i szkolnictwa wyższego, bo tego dotyczy posiedzenie Komisji. Obiecuję uwagi państwa przedstawić pani minister.</u>
          <u xml:id="u-27.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek Senatu. Proponuję, aby posłem sprawozdawcą była poseł Teresa Wargocka. Czy pani poseł wyraża zgodę? Tak. Czy są inne kandydatury? Nie ma.</u>
          <u xml:id="u-27.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Komisja powierzyła pani poseł Teresie Wargockiej funkcję sprawozdawcy Komisji.</u>
          <u xml:id="u-27.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Porządek dzienny dzisiejszych obrad został wyczerpany. Informuję, że protokół z posiedzenia będzie wyłożony w sekretariacie Komisji.</u>
          <u xml:id="u-27.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSmirnow">Zamykam posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>