text_structure.xml
6.06 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Otwieram posiedzenie Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Zajmiemy się dziś rozpatrzeniem sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o komisyjnym projekcie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz ustawy – Kodeks karny. Podkomisja zakończyła już swoje prace i dziś przedstawi nam sprawozdanie. Posłem sprawozdawcą jest pan Ireneusz Raś – proszę, panie pośle, oddaję panu głos.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselIreneuszRas">Panie przewodniczący, reprezentanci ministerstw…</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">O właśnie, zapomniałem państwa przywitać – witam państwa serdecznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselIreneuszRas">Szanowne koleżanki, szanowni koledzy. Sprawozdanie, które mają państwo przed sobą, w pełni oddaje pracę podkomisji. Jak państwo widzicie dwa obszary, które były przedmiotem wątpliwości zostały zmodyfikowane. Wyłoniły się one z dyskusji, w której wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Sprawiedliwości. I tak w art. 1 mamy do czynienia z pierwszym z dwóch obszarów. Jak państwo pamiętacie, art. 1 był bardzo skomplikowany. Zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych, niszczenie materiałów zgromadzonych podczas utrwalania imprezy masowej następowało po upływie 12 miesięcy. W sytuacji, kiedy organizator imprezy masowej zwrócił się w odpowiednim czasie do odpowiedniej instytucji, w tym do powiatowego komendanta Policji, z wnioskiem o wyrażenie zgody na wcześniejsze komisyjne zniszczenie materiałów w przewidzianym przez ustawę czasie otrzymywał odpowiedź i dopiero wtedy z zastrzeżeniem, że dana impreza masowa nie wywołała jakichś niepokojów, organizator mógł zdjąć z serwera z bazy danych zapis monitoringu. Jak wynika z naszych obliczeń, w praktyce ten okres wynosił 90 dni. Po konsultacji z Ministrem Sprawiedliwości i z przedstawicielami MSWiA i MSiT zdecydowaliśmy się ten przepis uprościć. Biuro Legislacyjne również uważało, że wprowadzenie sztywnego, zaproponowanego przez Ministerstwo Sprawiedliwości 60-dniowego okresu przechowywania materiałów będzie rozwiązaniem dobrym. Czyli jeżeli w tym czasie organy państwa nie zwrócą się do organizatora o udostępnienie materiałów zgromadzonych podczas utrwalania przebiegu imprezy masowej, będzie można komisyjnie taki zapis z monitoringu wizyjnego zniszczyć.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselIreneuszRas">Jeśli chodzi o art. 2, to Biuro Legislacyjne po konsultacji z Ministerstwem Sprawiedliwości zaproponowało, aby utworzyć odrębny art. 244a. Przypomnę, że chodziło o to, że w ustawie z zeszłego roku nie było sankcji za niestawianie się w miejscu wyznaczonym przez powiatowego komendanta Policji dla osób, które mają zasądzony zakaz stadionowy. To właśnie wytykają nam media, zarzucając, że nie domknęliśmy tej sprawy. Poprawka polega na tym, żeby zgodnie z propozycją MS sankcje były następujące: grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Dotąd przewidziane było tylko pozbawienie wolności do lat 3, a obecnie ten wachlarz kar dla osoby, która nie będzie stosować się do zakazu stadionowego, będzie szerszy. Poza tym w art. 2, jak państwo widzicie, w art. 41b w &3 wyraz „ukarany” zastępuje się wyrazem „skazany” – to też była sugestia BL.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PoselIreneuszRas">Po szybkiej dyskusji, którą przeprowadziliśmy, doprecyzowaniu kwestii, które budziły wątpliwości, przedkładamy dziś państwu projekt ustawy do przyjęcia i szybkiego uchwalenia, bo ta sprawa bulwersowała przez ostatnie miesiące. Trochę za długo nad tym pracujemy. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Dziękuję bardzo. Przypominam, że jest to projekt komisyjny, jest to inicjatywa poselska.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Przystępujemy do procedowania. Czy są uwagi do tytułu ustawy? Nie słyszę, stwierdzam więc, że Wysokie Komisje przyjmują tytuł ustawy.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy ktoś z państwa ma uwagi do art. 1? Nie słyszę, stwierdzam zatem, że Wysokie Komisje przyjmują art. 1.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy ktoś z państwa ma uwagi do art. 2? Nie słyszę, stwierdzam, że Wysokie Komisje przyjmują art. 2.</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy ktoś z państwa ma uwagi do art. 3? Nie widzę, stwierdzam, że Wysokie Komisje przyjmują art. 3.</u>
<u xml:id="u-5.5" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy są uwagi do całości projektu ustawy? Nie słyszę, zatem Wysokie Komisje przyjmują projekt ustawy.</u>
<u xml:id="u-5.6" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Wyznaczam termin dla ministra właściwego do spraw członkostwa RP w UE na 10 maja br. Proponuję, aby posłem sprawozdawcą był pan poseł Ireneusz Raś.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselIreneuszRas">Wyrażam zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Dziękuję wszystkim za owocną współpracę przy tym bardzo istotnym projekcie. Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>