text_structure.xml
21.1 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Otwieram posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Witam przedstawicieli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w osobie pana ministra Podolskiego wraz ze współpracownikami. Witam państwa posłów. Dzisiejszy porządek obrad obejmuje rozpatrzenie uchwały Senatu o stanowisku w sprawie ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym (druk nr 2192). Czy są uwagi do dzisiejszego porządku obrad? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzisiejszego posiedzenia. Proszę państwa, kto będzie referował poprawki wniesione przez Senat? Rozumiem, że pan minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSprawWewnetrznychiAdministracjiAntoniPodolski">Pan senator Meres prosił, żebym przedstawił te poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">W związku z tym, proszę pana ministra o przedstawienie treści poprawek zgłoszonych przez Senat. Proszę je przedstawić wraz ze stanowiskiem rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Tak, oczywiście.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Chwileczkę, czy ta propozycja budzi wątpliwości państwa posłów? Wiele razy spotykałem się z sytuacją, w której poprawki były rozpatrywane pod nieobecność przedstawiciela Senatu. Jeżeli zaproponowana przez mnie formuła budzi wątpliwości członków Komisji, to może osobiście przedstawię poprawki zgłoszone przez Senat. Jednocześnie będę prosił pana ministra o odniesienie się do ich treści. Przyjmuję uwagę członków Komisji. Będę ją traktował w kategoriach wykładni.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">W uchwale z dnia 16 lipca 2009 roku w sprawie ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym Senat, po rozpatrzeniu uchwalonej przez Sejm na posiedzeniu w dniu 26 czerwca 2009 roku ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym, wprowadził do jej tekstu poprawki. Poprawka nr 1 przewiduje, że w art. 1 w pkt 1 oraz w art. 2 wyraz „usuwania” zastępuje się wyrazem „usuwaniu”. Rozumiem, że ta poprawka ma charakter legislacyjny. Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#LegislatorTomaszCzech">Wydaję nam się, że poprawkę nr 1 można rozpatrywać łącznie z poprawką nr 2, 3 i 6. To również są poprawki redakcyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę o powtórzenie. Chodzi o poprawki nr 1…</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#LegislatorTomaszCzech">Chodzi o poprawki nr 1, 2, 3 i 6.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę, pan poseł Siarka.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselEdwardSiarka">Jeżeli Biuro Legislacyjne się zgodzi, to proponowałbym łączne rozpatrywanie poprawek nr 1, 2 i 3. Natomiast poprawkę nr 6 powinniśmy rozpatrywać oddzielnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę o opinię Biura Legislacyjnego na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#LegislatorTomaszCzech">Zgadzamy się na łączne rozpatrywanie poprawek nr 1, 2 i 3.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Czy członkowie Komisji zgadzają się na tę propozycję? Rozumiem, że tak. Z uwagi na legislacyjny charakter poprawek nr 1, 2 i 3 będą one rozpatrywane łącznie. Proszę o przedstawienie opinii Biura Legislacyjnego na temat tych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#LegislatorTomaszCzech">Nie zgłaszamy uwag do tych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Również nie zgłaszamy żadnych uwag do tych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Czy członkowie Komisji mają uwagi do tych poprawek? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawki nr 1, 2 i 3 zgłoszone przez Senat.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Przechodzimy do poprawki nr 4. Zgodnie z treścią tej poprawki, w art. 1 w pkt 4 i w art. 5b skreśla się ust. 4. Proszę pana ministra o odniesienie się do tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Biuro Legislacyjne Senatu przekonało nas, że ta poprawka jest niezbędna. W związku z tym, popieramy tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę, pani poseł Łybacka.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Panie ministrze, czy mógłby pan nam powiedzieć, jaki argument przekonał rząd do tej poprawki? Proszę zwrócić uwagę, że poprawka nr 4 polega na skreśleniu przepisu dotyczącego odtwarzania infrastruktury krytycznej. Jest to działanie, które służy poprawie bezpieczeństwa.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę pana ministra o odniesienie się do uwag pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Chyba zaszło tutaj pewne nieporozumienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Poprawka nr 4 polega na wykreśleniu ustępu, który poprzez uchwałę niejawną Rady Ministrów nakładał obowiązki na samorządy oraz właścicieli infrastruktury krytycznej. Taki obowiązek może być określony jedynie w rozporządzeniu … Przepraszam, to jest moja pomyłka.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję za to wyjaśnienie. Czy Biuro Legislacyjne ma jakieś uwagi do poprawki nr 4?</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Nie mamy uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Czy członkowie Komisji mają jakieś uwagi? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 4. Przechodzimy do poprawki nr 5. Proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">W moim przekonaniu, poprawka ta ma charakter językowy. Polega ona na przestawieniu szyku zdania. Treść tej poprawki nie ulega zmianie.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję bardzo. Proszę o przedstawienie opinii Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Naszym zdaniem, poprawka nr 5 ma charakter merytoryczny. Nie chodzi tu jedynie o przestawienie szyku zdania. W poprawce tej dodaje się zwrot „oraz innych organizacji”. Rozumiem, że mówimy o poprawce nr 5, czy tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Tak, cały czas mówimy o poprawce nr 5.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Rozumiem. Naszym zdaniem, to na pewno nie jest zmiana redakcyjna. Mamy tu do czynienia z poprawką o charakterze merytorycznym. Ta zmiana rozszerza katalog podmiotów współdziałających.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Macie państwo przed sobą treść uzasadnienia do tych poprawek, z którego wynika, że…</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Przepraszam, panie przewodniczący, ale w przedłożeniu sejmowym również mamy do czynienia z organizacjami międzynarodowymi. Jedyna różniąca dotyczy szyku zdania. W moim przekonaniu, Biuro Legislacyjne nie ma racji w tym przypadku.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję bardzo, pani poseł. Bardzo się cieszę, że pani zareagowała. Jeszcze raz proszę Biuro Legislacyjne o przedstawienie opinii na temat poprawki nr 5.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Nie zgłaszamy uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi ze strony państwa posłów? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 5. Przechodzimy do poprawki nr 6. Proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Naszym zdaniem, poprawka nr 6 również ma charakter redakcyjny. Sformułowanie „realizowane we współpracy z organami administracji rządowej właściwymi w sprawach przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym”, zastępuje się sformułowaniem „właściwymi w tych sprawach”, ponieważ te zadania są wymienione na początku tego ustępu.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Bardzo proszę, pani poseł Łybacka. Następnie głos zabierze pan poseł Widacki.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący. Odnoszę wrażenie, że ta poprawka nie ma charakteru redakcyjnego. Proszę zauważyć, że w przedłożeniu sejmowym wymieniono wszystkie te skutki, ale przepis ten brzmiał następująco: „w szczególności z szefem…” – ten przepis zostaje, czy tak? Rozumiem. W takim razie przepraszam.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Czy pan poseł Widacki nadal chce zadać pytanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#PoselJanWidacki">Tak, panie przewodniczący. Chciałbym zapytać pana ministra, czym różni się przeciwdziałanie od zapobiegania?</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">To sformułowanie pochodzi z definicji zarządzania kryzysowego, która obejmuje przeciwdziałanie, zapobieganie, reagowanie i usuwanie skutków. Jest to jedna z faz zarządzania kryzysowego.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Rozumiem, że to wyjaśnienie jest dla pana posła satysfakcjonujące. Proszę Biuro Legislacyjne o przedstawienie opinii.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Nie zgłaszamy uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Rozumiem, że Biuro Legislacyjne nie zgłasza uwag. Przypominam sobie, że pan poseł Siarka prosił o odrębne rozpatrywanie tej poprawki. Widzę, że pan poseł rozmawia przez telefon. Czy pan poseł chciałby się odnieść do tej poprawki? Rozumiem, że nie. Proszę, pan przewodniczący Zieliński.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#PoselJaroslawZielinski">W związku z propozycją pana posła Siarki składam wniosek o przegłosowanie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#PoselEdwardSiarka">Przepraszam, panie przewodniczący, ale dzwonił do mnie pan wojewoda i musiałem odebrać.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Rozumiem, że chodziło o kwestię usuwania skutków klęski żywiołowej. Pan przewodniczący Zieliński zgłosił wniosek o przegłosowanie tej poprawki. Nie będę poddawał tego wniosku pod głosowanie. Przegłosujemy tę poprawkę. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 6 w wersji przedłożonej przez Senat? 17 posłów jest za. Kto jest przeciw? 11 posłów jest przeciw. Kto się wstrzymał? Nikt. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 6.</u>
<u xml:id="u-48.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Przechodzimy do poprawki nr 7. Proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Senat zwrócił nam uwagę, że organem jest szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, a nie sama Agencja. W związku z tym, uproszczono ten przepis i we wszystkich przepisach wymienia się teraz szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego jako organ właściwy. Rząd przychylił się do tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę o stanowisko Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Rzeczywiście, ta ustawa mówi o szefie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Natomiast ustawa o ABW mówi o kompetencjach całego podmiotu. Jednak dla jednolitości tej ustawy wprowadzenie tej poprawki było konieczne. W związku z tym, Biuro Legislacyjne nie zgłasza uwag. Naszym zdaniem, poprawka jest uzasadniona.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję bardzo. Proszę, pan przewodniczący Wziątek. Następnie głos zabierze pan poseł Siarka.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#PoselStanislawWziatek">Doskonale rozumiem intencje wnioskodawców tej poprawki, ale, szczerze mówiąc, nie wydaje mi się, aby z punktu widzenia sprawności tej pracy, współpraca tylko i wyłącznie z tym organem była konieczna. Z poprawki tej wynika obowiązek współpracy z całą Agencją, natomiast organ będzie wydawał określone decyzje i podejmował formalne działania. Wynika z tego, że współpraca może odbywać się jedynie z całą instytucją.</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Proszę, pan poseł Siarka. Następnie poproszę pana ministra o odniesienie się do tych uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#PoselEdwardSiarka">Panie przewodniczący, jesteśmy przeciwko tej poprawce. Nasze zastrzeżenia zgłaszaliśmy na poprzednich posiedzeniach Komisji, podczas rozpatrywania kwestii dotyczącej kompetencji Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Uważamy, że w tej sytuacji takie uprawnienia szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego są całkowicie nieuzasadnione.</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuje bardzo. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Szanowni państwo, zaakceptowaliśmy tę poprawkę z tych samych powodów, o których wspominał przedstawiciel Biura Legislacyjnego. Chodziło o zachowanie jednolitości ustawy. To był jedyny powód, dla którego zdecydowaliśmy się na zmianę przedłożenia rządowego. Natomiast problem, o którym wspominał pan przewodniczący Wziątek, można rozwiązać w ramach działania samej Agencji. Podobnie załatwiono sprawę w przypadku ustawy o ochronie informacji niejawnych. W tym przypadku wydano określone upoważnienia do działania. Z drugiej strony, podnoszono, że wpisanie do tej ustawy szefa Agencji pozwoli na lepsze zarządzanie kontaktami z właścicielami infrastruktury krytycznej. Tak samo zrobiono w przypadku ustawy o ochronie informacji niejawnych.</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję bardzo. Czy są inne zgłoszenia do dyskusji? Proszę, pani poseł Łybacka.</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Chciałabym przedstawić jeden argument opowiadający się za stanowiskiem rządu. Przed momentem przyjęliśmy poprawkę nr 6 dotyczącą art. 12, w której również jest mowa o szefie Agencji. W związku z tym dokonywanie rozgraniczeń w tej kwestii jest niedopuszczalne. Jeżeli to zrobimy, od razu pojawią się pytania, dlaczego w jednym miejscu mamy do czynienia z szefem Agencji, a w drugim – z Agencją.</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Dziękuję bardzo. Czy w takiej sytuacji pan poseł Siarka podtrzymuje swój sprzeciw wobec poprawki nr 6?</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#PoselEdwardSiarka">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak tylko przegłosować tę poprawkę. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 7 w wersji przedłożonej przez Senat? 19 posłów jest za. Kto jest przeciw? 11 posłów jest przeciw. Kto się wstrzymał? Nikt. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 7.</u>
<u xml:id="u-62.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Przechodzimy do poprawki nr 8. Panie ministrze, proszę o przedstawienie stanowiska rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAAntoniPodolski">Poprawka nr 8 dotyczy przesunięcia terminu, w którym zmienią się zasady planowania rezerwy na zarządzanie kryzysowe w samorządach. Obecnie jesteśmy w trakcie planowania budżetowego. Nie byłoby dobrze, gdyby w trakcie planowania zmieniły się zasady. Na dzień dzisiejszy obowiązuje zasada do 1%. Będzie ona obowiązywać o rok dłużej. Nie wiemy, kiedy ta ustawa wejdzie w życie. W związku z tym nie chcemy stawiać samorządów w sytuacji, w której będą musiały weryfikować przyjęte plany. Szczególnie nie chcemy tego robić w obecnej sytuacji budżetowej.</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Czy są jakieś uwagi? Dostrzegam pewną dezaprobatę w gestach pani poseł Łybackiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Nie, panie przewodniczący. Przeprowadziliśmy z panem posłem dyskusję wzrokową. Sprawa jest jasna.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Rozumiem. Czy Biuro Legislacyjne ma jakieś uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#LegislatorMiroslawWisniewski">Nie zgłaszamy żadnych uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Przyjmuję zatem, że Komisja akceptuje zaproponowany przez Senat nowy termin wejścia w życie regulacji zawartej w poprawce nr 8. Czy Biuro Legislacyjne ma jakieś uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#LegislatorTomaszCzech">Proponujemy łączne głosowanie poprawek nr 1, 2, 3 i 5. Poprawka nr 5 również ma charakter redakcyjny.</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzDolniak">Czy jest sprzeciw wobec propozycji Biura Legislacyjnego? Nie słyszę. Stwierdzam, że propozycja została przyjęta. Termin przedstawienia opinii przez UKIE wyznaczam na dzisiaj do godziny 12:00. Proponuję, aby posłem sprawozdawca pozostał pan poseł Józef Klim. Czy są inne propozycje? Nie słyszę. Stwierdzam, że posłem sprawozdawcą został pan poseł Józef Klim. Zamykam posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>