text_structure.xml 21.8 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Otwieram posiedzenie Komisji Gospodarki. Witam dyrektor Janinę Stefańską, która pełni funkcję Głównego Inspektora Sanitarnego. Jak rozumiem, pani dyrektor Janina Stefańska reprezentuje na dzisiejszym posiedzeniu Ministerstwo Zdrowia.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Porządek dzienny przewiduje jeden punkt: rozpatrzenie uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o substancjach i preparatach chemicznych /druk nr 2453/.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Najpierw w imieniu rządu głos zabierze pani dyrektor Janina Stefańska. Później będziemy procedować nad uchwałą Senatu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#DyrektordepartamentuwMinisterstwieZdrowiaJaninaStefanska">Minister zdrowia w piśmie skierowanym do przewodniczącego Komisji Gospodarki podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie niewyłączania nawozów spod regulacji ustawy o substancjach i preparatach niebezpiecznych.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#DyrektordepartamentuwMinisterstwieZdrowiaJaninaStefanska">Zdaniem ministra zdrowia, ustawa o nawozach i nawożeniu nie implementuje wymogów dyrektywy 1999 /45/WE, dotyczących preparatów niebezpiecznych. Wspomniana ustawa odnosi się jednak do preparatów chemicznych. Ani delegacje zawarte w ustawie, ani same zapisy ustawy nie definiują jednak kategorii niebezpieczeństwa, nie ustalają sposobu ustalania niebezpiecznych właściwości preparatów, nie nakładają obowiązku ich klasyfikacji oraz udostępniania kart charakterystyki preparatów niebezpiecznych.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#DyrektordepartamentuwMinisterstwieZdrowiaJaninaStefanska">Minister zdrowia uważa, że preparaty, nawozy wymienione w załączniku do ustawy są preparatami niebezpiecznymi i winny być poddane rygorom zawartym w dyrektywie 1999/45/WE.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#DyrektordepartamentuwMinisterstwieZdrowiaJaninaStefanska">Podczas negocjacji z Komisją Europejską Polska stanęła na stanowisku, że wszystkie dyrektywy mniejsze dotyczące preparatów niebezpiecznych, chemicznych znajdą swoje odzwierciedlenie w ustawie o substancjach i preparatach niebezpiecznych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PoselZbigniewKaniewski">Pragnę przypomnieć, że w pracach zarówno Komisji, jak i podkomisji ten problem był poruszany. Nie jest to jakaś nowa sprawa, z którą Komisja się nie zapoznała i nie podejmowała w tym zakresie decyzji. Stanowisko Komisji jest zbieżne ze stanowiskiem, jakie przedstawiła przed chwilą pani dyrektor Janina Stefańska. Nie jest ono zależne od tego, czy Senat zgłosił pewne propozycje, czy nie. Można powiedzieć, że właściwie nic się nie zmieniło. Proponujemy więc odrzucić poprawkę Senatu dotyczącą nawozów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy od razu do procedowania nad uchwałą Senatu. Poprawka, o której wspomniał pan poseł Zbigniew Kaniewski, jest poprawką nr 1. W art. 1 ustawy o substancjach i preparatach chemicznych czytamy: "Przepisów ustawy nie stosuje się do..." Senat proponuje w ust. 3 pkt 3 dodać lit. h, czyli wyłączyć nawozy. Widzę, że pragnie zabrać głos przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Pragnę jednak przypomnieć, że najpierw zwracamy się do rządu z pytaniem, kto na posiedzeniu Komisji reprezentuje Radę Ministrów. Na dzisiejszym posiedzeniu rząd reprezentuje minister zdrowia. To oczywiście nie oznacza, że ktoś inny nie może się wypowiedzieć. Wyrazicielem stanowiska Rady Ministrów jest jednak przedstawiciel Ministerstwa Zdrowia. Można to uznać za pewne.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Czy któryś z posłów pragnie zabrać głos w sprawie poprawki nr 1? Nie widzę. Czy ktoś zgłasza sprzeciw wobec negatywnego zaopiniowania poprawki Senatu?</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Głosujemy za rekomendowaniem Sejmowi odrzucenia poprawki nr 1. Nikt nie zgłasza sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#PoselCzeslawSobierajski">Stwierdzam, że członkowie Komisji postanowili rekomendować Sejmowi odrzucenie poprawki nr 1.</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 2. Senat proponuje skreślić w art. 2 w ust. 1 w pkt. 5 wyrazy "w świetle tej definicji".</u>
          <u xml:id="u-4.5" who="#PoselCzeslawSobierajski">Czy ktoś zgłasza uwagi do poprawki nr 2? Czy przedstawiciel rządu pragnie zabrać głos?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#DyrektorJaninaStefanska">Opowiadamy się za przyjęciem wszystkich poprawek Senatu, poza pierwszą.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeżeli nikt nie zgłasza sprzeciwu, Komisja rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawki nr 2. Nie słyszę sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 3 dotyczącej art. 2 ust. 1 pkt 6. Czy ktoś zgłasza uwagi do tej poprawki? Jakie jest stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#DyrektorJaninaStefanska">Opowiadamy się za przyjęciem poprawki nr 3.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Czy ktoś zgłasza sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowania poprawki Senatu? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Stwierdzam, że Komisja rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawki nr 3.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Moje wystąpienie ma charakter formalny. Jeśli chodzi o poprawkę nr 3, musimy przyjąć dwie rekomendacje. Mamy tu bowiem dwa różne zakresy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Czy przedstawiciel Biura Legislacyjnego sugeruje przeprowadzenie dwóch rozdzielnych głosowań?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Nie chodzi o to, żebyśmy teraz przeprowadzali dwa głosowania. Z oddzielnymi głosowaniami mielibyśmy do czynienia na posiedzeniu plenarnym Sejmu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przedstawiciel Biura Legislacyjnego proponuje przeprowadzenie oddzielnych głosowań nad lit. a i b na posiedzeniu plenarnym Sejmu. Tak to zostanie ujęte w sprawozdaniu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">W odniesieniu do poprawki nr 3 mamy dwie rekomendacje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PoselStanislawSobierajski">Zgadza się.</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#PoselStanislawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 4. Czy ktoś zgłasza uwagi? Nie widzę. Jakie jest stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#DyrektordepartamentuJaninaStefanska">Również nie zgłaszamy uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 4. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 5. Czy ktoś zgłasza uwagi? Nie widzę. Jakie jest stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#DyrektordepartamentuJaninaStefanska">Nie zgłaszamy uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 5. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-18.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 6. W art. 6 wyrazy "inspekcji sanitarnej i inspekcji ochrony środowiska" proponuje się zastąpić wyrazami "Inspekcji Sanitarnej i Inspekcji Ochrony Środowiska". Nie dostrzegam tutaj żadnego problemu.</u>
          <u xml:id="u-18.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 6. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-18.3" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 7. W art. 8 ustępowi 1 proponuje się nadać nowe brzmienie. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 7. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-18.4" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 8. W art. 10 wyrazy "instancją odwoławczą" proponuje się zastąpić wyrazami "organem odwoławczym".</u>
          <u xml:id="u-18.5" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 8. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-18.6" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 9. W art. 11 w ust. 1 w pkt. 2 wyraz "zbieranie" proponuje się zastąpić wyrazem "gromadzenie".</u>
          <u xml:id="u-18.7" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 9. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-18.8" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 10, dotyczącej art. 13 ust. 1 pkt. 3.</u>
          <u xml:id="u-18.9" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 10. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-18.10" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 11, dotyczącej art. 13 ust. 1 pkt. 4. Czy ktoś zgłasza uwagi? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-18.11" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 11. Słyszę, że zgłasza sprzeciw pan poseł Jan Chojnacki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PoselJanChojnacki">Chcę zadać jedno pytanie. W ustawie mowa jest o substancjach i preparatach chemicznych. Zgodnie z propozycją Senatu mamy zapisać: "dodatki do pasz". Czym to zostało podyktowane, że wyrazy "substancje dodatkowe do paszy" proponuje się zastąpić wyrazami "dodatki do pasz"?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Chyba chodzi tu o poprawność gramatyczną. Być może, dyrektor Janina Stefańska nam to wyjaśni.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#DyrektorJaninaStefanska">Mamy tu do czynienia z podobnym przypadkiem jak w ustawie o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, gdzie wyraz "substancje" zastąpiono wyrazem "dodatki".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Po tym wyjaśnieniu uznaję, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 11.</u>
          <u xml:id="u-22.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 12. W art. 13 w ust. 1 w pkt. 8 wyraz "wytwórca" proponuje się zastąpić wyrazem "producent". Chodzi tu wyłącznie o doprecyzowanie.</u>
          <u xml:id="u-22.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 12. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-22.3" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 13. Wyrazy "tożsamości substancji" proponuje się zastąpić wyrazami "identyfikacji substancji". Ciągle mamy do czynienia z poprawkami doprecyzowującymi.</u>
          <u xml:id="u-22.4" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 13. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-22.5" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 14. W art. 19 w ust. 8 wyrazy "50 procent" proponuje się zastąpić wyrazami "50%".</u>
          <u xml:id="u-22.6" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jak rozumiem, rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 14.</u>
          <u xml:id="u-22.7" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 15. Czy ktoś zgłasza uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#DyrektorJaninaStefanska">Nie zgłaszam uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Strona rządowa nie zgłasza uwag. Posłowie również ich nie zgłaszają. A więc, Komisja rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawki nr 15.</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 16. Jest to poprawka doprecyzowująca.</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 16. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-24.3" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 17.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Poprawkę nr 17 uważam za bezsensowną i zupełnie niepotrzebną.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jest wiele poprawek na pierwszy rzut oka niepotrzebnych, które jednak pewne rzeczy doprecyzowują. Nie mamy wyjścia: albo daną poprawkę przyjmujemy, albo ją odrzucamy. Czy pani dyrektor Janina Stefańska chce coś wyjaśnić?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#DyrektorJaninaStefanska">Nie zgłaszamy zastrzeżeń co do sensu zawartości merytorycznej proponowanego zapisu. Propozycja Senatu jest propozycją redakcyjną. Nie zgłaszamy do niej zastrzeżeń, chyba że przedstawiciel Biura Legislacyjnego ma jakieś uwagi prawne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Mamy tu do czynienia z poprawką należącą do kategorii poprawek "na ilość".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 17. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-29.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 18. W art. 23 w ust. 5 wyrazy "będzie traktowana jako poufna" proponuje się zastąpić wyrazami "jest poufna". Pomiędzy wyrazami "będzie" i "jest" występuje pewna różnica.</u>
          <u xml:id="u-29.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 18. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-29.3" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 19. W art. 24 w ust. 2 w pkt. 1 na końcu Senat proponuje dodać wyrazy "o których mowa w ust. 1". Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 19.</u>
          <u xml:id="u-29.4" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 20. W tytule rozdziału 6 wyrazy "Opakowanie, oznakowanie" proponuje się zastąpić wyrazami "Oznakowanie, opakowania".</u>
          <u xml:id="u-29.5" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 20. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-29.6" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 21. Senat proponuje nadać art. 29 ust. 2 nowe brzmienie. Właściwie chodzi o poprawienie redakcji.</u>
          <u xml:id="u-29.7" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 21. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-29.8" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 22. W tytule rozdziału 8 wyrazy "i kary pieniężne" proponuje się zastąpić wyrazami: "i opłata sankcyjna".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Nie rozumiem poprawki nr 22. Do tej pory stosowano kary pieniężne. Nie wiem, skąd się wzięło określenie "opłata sankcyjna". W tej chwili przedstawiciela Senatu nie ma na sali.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Czy z przepisów ustawy wynika, iż stosuje się kary pieniężne?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Do tej pory stosowano kary pieniężne. Nigdzie nie zetknęłem się z opłatami sankcyjnymi.</u>
          <u xml:id="u-32.1" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Być może zostały one gdzieś wprowadzone. Nic o tym nie wiem. Wiem natomiast, że stosowano kary pieniężne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jaką konkluzję proponuje członkom Komisji przedstawiciel Biura Legislacyjnego?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">W tytule rozdziału 8 proponuję pozostawić wyrazy "i kary pieniężne".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Myślę, że możemy zarekomendować Sejmowi odrzucenie poprawki nr 22. Widzę, że nikt nie zgłasza sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-35.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia poprawki nr 23. W art. 38 wyrazy "i nowych" proponuje się zastąpić wyrazami "lub nowych".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Myślę, że poprawkę nr 23 Komisja może zarekomendować pozytywnie. Jeżeli pozostawimy wyraz "i" zawężymy możliwości karania. Równocześnie mogą przecież wystąpić dwie sytuacje. Dlatego należy wpisać wyraz "lub".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 23. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-37.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 24 dotyczącej art. 39.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Myślę, że poprawkę nr 24 należy przyjąć. Zawiera ona lepszą redakcję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Dyrektor Janina Stefańska potakuje twierdząco głową. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 24. Sprzeciwu nie słyszę. Przechodzimy do omówienia poprawki nr 25.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Nad poprawką nr 25 należy głosować bardzo rozważnie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Cały czas głosujemy bardzo rozważnie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Jeżeli w tytule rozdziału 8 pozostawimy określenie "kary pieniężne", poprawkę nr 25 lit. a/ należy odrzucić. Gdybyśmy ją przyjęli wystąpiłaby niezgodność. Wprowadzilibyśmy znowu określenie "opłata sankcyjna".</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Musimy rekomendować Sejmowi odrzucenie całej poprawki nr 25. Nie możemy jej dzielić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Zgadzam się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przedstawiciel Biura Legislacyjnego sugeruje rekomendowanie Sejmowi odrzucenia całej poprawki nr 25. W przeciwnym razie wystąpiłaby kolizja z zapisem, który przyjęliśmy wcześniej. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi odrzucenie poprawki nr 25. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-45.1" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do rozważenia poprawki nr 26. Czy ktoś zgłasza do niej uwagi? Nie widzę. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 26. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-45.2" who="#PoselCzeslawSobierajski">Przechodzimy do omówienia ostatniej poprawki, a mianowicie poprawki nr 27. W art. 46 wyrazy "31 grudnia 2002 r." proponuje się zastąpić wyrazami "1 stycznia 2003 r. Nikt nie zgłasza uwag. Uznaję zatem, że rekomendujemy Sejmowi przyjęcie poprawki nr 27.</u>
          <u xml:id="u-45.3" who="#PoselCzeslawSobierajski">Musimy jeszcze wybrać posła sprawozdawcę. Wcześniej sprawozdawcą był pan poseł Zbigniew Kaniewski. Proponuję, aby nadal pełnił tę funkcję.</u>
          <u xml:id="u-45.4" who="#PoselCzeslawSobierajski">Zamykam dzisiejsze posiedzenie Komisji Gospodarki.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>