text_structure.xml 7.31 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Otwieram posiedzenie Komisji. W porządku dziennym jest rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w trakcie II czytania do sprawozdania o poselskim projekcie ustawy o koncesjonowaniu krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi. Proponuję, abyśmy rozpatrywali poprawki na zasadzie: jeden głos za, jeden przeciw, a następnie głosowanie. Przystępujemy do poprawki nr 1 posła K. Budnika w art. 7 pkt 4.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselKrzysztofBudnik">Poprawka ma charakter redakcyjny, proszę o opinię Biura Legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PoselKrzysztofBudnik">Biuro Legislacyjne KS: Wydaje mi się, że oba sformułowania - "udzielane" i "udzielone", są prawidłowe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Czy poseł K. Budnik podtrzymuje poprawkę? Tak. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki posła K. Budnika? Nie widzę, poprawka została przyjęta. Przechodzimy do poprawki nr 2 w art. 8 ust. 1.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselKrzysztofBudnik">Moim zdaniem do tego przepisu wkradł się błąd, poprawka ma również charakter redakcyjny. Trzeba się zdecydować i wykreślić wyraz "jego" lub "zezwolenia". W obecnej wersji art. 8 ust. 1 nie ma sensu.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PoselKrzysztofBudnik">Biuro Legislacyjne KS: Poprawka jest prawidłowa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 2? Nie ma, Komisje przyjęły poprawkę nr 2.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PoselJerzyCiemniewski">Przechodzimy do poprawki nr 3 pkt a) w art. 10 ust. 1 pkt 2 lit. a).</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselTadeuszMoszynski">Poprawka ma na celu obniżenie poziomu wymaganego wykształcenia do szkoły średniej.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PoselTadeuszMoszynski">Biuro Legislacyjne KS: Wydaje mi się, że sformułowanie poprawki jest trochę mylące - nie ma szkoły średniej o charakterze prawniczym.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">To prawda, są tylko studia prawnicze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselTadeuszMoszynski">Ale są szkoły średnie z kierunkami ekonomicznym i technicznym.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">W takim razie należałoby skreślić słowa "lub prawniczym". Czy poseł T. Moszyński wyraża zgodę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselTadeuszMoszynski">Zaproponowany przeze mnie zapis dotyczy zarówno szkół średnich o profilu ekonomicznym bądź technicznym, jak i wyższych studiów prawniczych. Osoba z wykształceniem prawniczym będzie mogła założyć przedsiębiorstwo przewoźnicze. Szkoła wyższa należy do kategorii określanej jako szkoły.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Jest kategorią szczególną - nie ma zbiorczego pojęcia "szkoły", są szkoły i wyższe uczelnie. Działanie szkół reguluje ustawa o systemie oświaty, natomiast uczelni - ustawa o szkolnictwie wyższym.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PodsekretarzStanuwMinisterstwieTransportuiGospodarkiMorskiejBogdanFrackowiak">Ponieważ zapis wywołuje kontrowersje, proponuję skreślenie art. 10 ust. 1 pkt 2 lit. a). W ustawie o transporcie międzynarodowym nie ma analogicznego wymogu, natomiast w dyrektywach Unii Europejskiej jest zalecenie przeprowadzania szczegółowych egzaminów o bardzo szerokim zakresie merytorycznym. Na tym etapie, jeżeli nie możemy utrzymać zapisu o studiach ekonomicznych, co bardziej odpowiadałoby wiedzy merytorycznej wymaganej na wspomnianych egzaminach, proponujemy pozostawienie w art. 10 tylko lit. b) i c). Przyjęcie poprawki bądź innego wariantu spowoduje większą rozbieżność projektu z dyrektywami Unii.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Czy poseł T. Moszyński zgadza się na skreślenie ust. 1 pkt 2 lit. a)?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PoselTadeuszMoszynski">Jeśli zrezygnujemy z ust. 1 pkt 2 lit. a), cenzus wykształcenia nie będzie wystarczający do uruchomienia działalności gospodarczej w zakresie przewozów pasażerskich. W ust. 1 pkt 2 mamy do czynienia z trzema warunkami, spełnienie któregokolwiek z nich wystarcza, aby móc podjąć tę działalność. Jeśli wykreślimy ust. 1 pkt 2 lit. a), pozostaną dwa warunki - lit. b) i c). Będzie to oznaczało ograniczenie możliwości podjęcia działalności gospodarczej, dlatego podtrzymuję mój wniosek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Poddaję pod głosowanie wniosek o przyjęcie poprawki nr 3 pkt a). Komisje przyjęły poprawkę.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#PoselJerzyCiemniewski">Przechodzimy do poprawki nr 3 pkt b) do art. 10 ust. 1 pkt 3.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PoselTadeuszMoszynski">Tę poprawkę należy rozpatrywać łącznie z poprawką nr 4. W pierwszej odstępujemy od wymagania niekaralności wobec właściciela przed-siębiorstwa, a w drugiej wprowadzamy obowiązek zatrudniania nie karanych za określone przestępstwa kierowców. Chodzi o przeniesienie warunku niekaralności z właściciela firmy na osoby bezpośrednio wykonujące przewozy pasażerskie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PoselTadeuszGawin">Jestem przeciwny poprawce. Ustawodawstwo UE zmierza ku temu, aby określone wymagania i odpowiedzialność za prowadzoną działalność dotyczyły podmiotu gospodarczego, a nie pracowników.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Poddaję pod głosowanie wniosek o przyjęcie poprawki nr 3 pkt b). Poprawka nie uzyskała rekomendacji Komisji.</u>
          <u xml:id="u-18.1" who="#PoselJerzyCiemniewski">Przechodzimy o poprawki nr 4 pkt a) posła K. Budnika, polegającej na skreśleniu art. 10 ust. 2. Poddaję pod głosowanie poprawkę nr 4 pkt a). Poprawka nie uzyskała rekomendacji Komisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PoselKrzysztofBudnik">Mam wątpliwości, czy na sali jest kworum. Proszę o jego sprawdzenie, ponieważ wydaje mi się, że debatowanie w takich warunkach nad tak ważną ustawą jest niedopuszczalne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PoselJerzyCiemniewski">Stwierdzam brak kworum. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>