text_structure.xml 6.34 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Otwieram posiedzenie Komisji: Finansów Publicznych, Rodziny i Praw Kobiet, Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Polityki Społecznej.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia przewiduje skierowanie do podkomisji nadzwyczajnej projektu ustawy o Funduszu Alimentacyjnym (druk 1393) oraz senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej (druk nr 1396).</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Proponuję uzupełnienie porządku obrad o punkt obejmujący uzupełnienie składu podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia obywatelskiego projektu ustawy – Fundusz Alimentacyjny. Ze składu podkomisji odszedł przedstawiciel Klubu Parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości. Na zakończenie posiedzenia uzupełnimy skład podkomisji, tak aby liczył on dziewięć osób.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę zgłoszeń. Stwierdzam, że porządek obrad został przez Komisje zaaprobowany.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Prezydia Komisji proponują, aby poselski projekt ustawy o Funduszu Alimentacyjnym z druku nr 1393 skierować do podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia obywatelskiego projektu ustawy o Funduszu Alimentacyjnym. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisje przyjęły proponowane rozwiązanie. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że Komisje skierowały projekt ustawy z druku nr 1393 do podkomisji nadzwyczajnej.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">W sprawie senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej zabierze głos przedstawiciel Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmuBogdanCichy">Chciałbym zwrócić uwagę na kwestię o charakterze ściśle legislacyjnym. Komisje skierowały projekt ustawy z druku nr 1393 do podkomisji nadzwyczajnej, która rozpatruje projekt obywatelski. Projekt senacki z druku nr 1396 dotyczy zmiany ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej. Poselski projekt ustawy o funduszu alimentacyjnym, który przed chwilą został skierowany do podkomisji, przewiduje uchylenie ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej. Stanowi o tym przepis art. 45 projektu ustawy z druku nr 1393.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmuBogdanCichy">Rodzą się tu pewne kolizje. W tym stanie rzeczy Biuro Legislacyjne zwraca się do Komisji z prośbą, aby decyzję o ewentualnym skierowaniu senackiego projektu ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej z druku nr 1396 odłożyć do czasu rozstrzygnięcia przez podkomisję kwestii projektu ustawy z druku nr 1393. Rozstrzygnięcie co do skierowania senackiego projektu z druku nr 1396 do podkomisji nadzwyczajnej powinno zapaść w momencie, gdy podkomisja przedłoży sprawozdanie w sprawie projektu ustawy z druku nr 1393. Jeżeli podkomisja w sprawozdaniu podtrzyma treść art. 45 ustawy o Funduszu Alimentacyjnym, który przewiduje utratę mocy obowiązującej ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej, kierowanie do niej projektu ustawy z druku nr 1396 stanie się bezprzedmiotowe. Oczywiście Komisje musiałyby podtrzymać wersję sprawozdania podkomisji przewidującą utratę mocy obowiązującej wspomnianej ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Biuro Legislacyjne proponuje, aby w tym momencie nie kierować do podkomisji senackiego projektu ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz o zaliczce alimentacyjnej. Sugeruje, aby zaczekać z tym do czasu zakończenia jej prac. Czy ktoś chciałby w tej sprawie zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Zgłaszam wniosek, aby Komisje nie kierowały projektu z druku nr 1396 do podkomisji nadzwyczajnej. Czy ktoś zgłasza sprzeciw? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Przystępujemy do uzupełnienia składu podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia obywatelskiego projektu ustawy – Fundusz Alimentacyjny (druk nr 176).</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Prawo do uzupełnienia składu podkomisji o swojego przedstawiciela przysługuje Klubowi Parlamentarnemu Prawa i Sprawiedliwości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselDariuszKleczek">W imieniu Klubu Parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości zgłaszam kandydaturę poseł Małgorzaty Gosiewskiej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Czy poseł Małgorzata Gosiewska wyraża zgodę na kandydowanie? Słyszę, że tak.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Czy są inne kandydatury? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisje wybrały poseł Małgorzatę Gosiewską do składu podkomisji nadzwyczajnej. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że poseł Małgorzata Gosiewska została wybrana do składu podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawach bieżących? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelRajmundMoric">Zamykam posiedzenie Komisji: Finansów Publicznych, Rodziny i Praw Kobiet, Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Polityki Społecznej.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>