text_structure.xml
43 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Otwieram posiedzenie połączonych Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PoselJanSzczepaniak">W imieniu przewodniczących Komisji witam posłów i zaproszonych gości.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Na dzisiejszym posiedzeniu zajmiemy się rozpatrzeniem uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o odpadach.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy do porządku obrad ktoś miałby uwagi? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PoselJanSzczepaniak">Uważam, że przyjęliśmy porządek obrad.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrywania uchwały Senatu.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PoselJanSzczepaniak">Proponuję, żeby zgodnie z dotychczasowym zwyczajem przedstawiciel Senatu - pan senator Ochwat - prezentował poprawkę krótko i wyraziście. Następnie głos zabierze pani poseł sprawozdawca, przedstawicielka sejmowej Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, potem przedstawiciel rządu. Następnie proponuję oddanie jednego głosu poselskiego za przyjęciem poprawki oraz jednego głosu za odrzuceniem, po czym w głosowaniu będziemy rozstrzygali o losie poprawki.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na tę formę procedowania? Nie słyszę sprzeciwów. Przystępujemy do realizacji dzisiejszego porządku obrad.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#PoselJanSzczepaniak">Oddaję głos panu senatorowi Ochwatowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawki oczywiste będę komentował bardzo krótko.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#SenatorRyszardOchwat">Jeżeli chodzi o poprawkę nr 1, jest to poprawka stylistyczna.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Sformułowanie użyte w przedłożeniu rządowym jest analogiczne do tego, które obowiązuje w prawie wodnym w art. 18 ust. 2 pkt 3. Jest to analogia. Opowiadam się za pozostawieniem propozycji sejmowej.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z posłów chciałby zabrać głos w sprawie po-prawki nr 1? Zgłaszał się pan poseł Zając.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PoselTadeuszZajac">Chciałem powiedzieć dokładnie to samo co pani poseł sprawozdawca.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Widzę, że przedstawiciel rządu sygnalizuje poparcie propozycji odrzucenia poprawki nr 1. Czy ktoś z państwa chciałby jeszcze zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę. Jest wniosek odrzucenia pierwszej poprawki Senatu.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś byłby przeciwny odrzuceniu i chciałby poprzeć tę poprawkę? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Połączone Komisje będą rekomendowały Sejmowi odrzucenie poprawki nr 1.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 2. Głos ma pan senator Ochwat.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Jest to poprawka językowa. Proponujemy zamienić wyrazy "termiczne przekształcanie" na wyrazy "termiczne przetwarzanie", jako bardziej komu-nikatywne.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Opowiadam się za przyjęciem określenia "termiczne przetwarzanie".</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieOchronySrodowiskaZasobowNaturalnychiLesnictwaAndrzejWalewski">Wolelibyśmy, żeby pozostało sformułowanie użyte w przedłożeniu sejmowym, dlatego że termiczne przekształcanie jest pojęciem szerszym - nie obejmuje wyłącznie procesów technologicznych, ale również inne formy przekształcania.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w sprawie tej poprawki? Pani poseł sprawozdawca proponowała przyjęcie poprawki. Rząd jest jej przeciwny.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PoselTadeuszZajac">Podtrzymuję stanowisko rządu. Jestem za tym, żeby utrzymać obecny zapis.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Kto jest za przyjęciem poprawki Senatu nr 2?</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Za przyjęciem poprawki opowiedział się 1 poseł, przeciwnych było 9 posłów, wstrzymało się od głosu 5 posłów. Połączone Komisje będą rekomendowały Sejmowi odrzucenie poprawki nr 2.</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 3. Głos ma pan senator.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Proponujemy uzupełnienie tzw. słownika o zdefiniowanie obrotu odpadami w takim brzmieniu jakie znajduje się w państwa materiałach.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Jakie jest stanowisko rządu w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Prosilibyśmy o odrzucenie tej poprawki. Według nas definiowanie pojęcia obrotu odpadami nie jest konieczne. "Obrót" jest pojęciem dość szeroko rozumianym w sensie cywilistycznym i dokładne precyzowanie czym jest obrót odpadami nie jest potrzebne. W definicji tej nie jest zawarty pełen zakres możliwości, jak na przykład tranzyt przez kraj. Proponowana definicja zawęża pojęcie "obrotu" w sposób sprzeczny z intencją ustawodawcy.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Takie było stanowisko Komisji w czasie debat. Opowiadam się przeciw poprawce Senatu.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby poprzeć lub sprzeciwić się proponowanej poprawce? Nie ma chętnych.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Jest propozycja odrzucenia poprawki nr 3. Czy ktoś z państwa jest przeciwny odrzuceniu poprawki Senatu? Nie ma sprzeciwów. Będziemy rekomendowali Sejmowi odrzucenie poprawki nr 3.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 4.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Proponujemy doprecyzowanie zapisu w art. 4 ust. 1 przez dodanie wyrazu "odpady" po wyrazie "wytwarzających".</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Jesteśmy za przyjęciem tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Również opowiadam się za przyjęciem poprawki nr 4.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z posłów chciałby zabrać głos w sprawie tej poprawki? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 4? Wobec braku sprzeciwów będziemy rekomendować przyjęcie poprawki nr 4.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 5.</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#PoselJanSzczepaniak">Jest to poprawka analogiczna do poprawki nr 2. Proponujemy zamianę wyrazu "przekształcenia" wyrazem "przetwarzania". Ustosunkowaliście się już państwo do poprawki nr 2.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Jest to analogia do przyjętej już poprawki nr 2. Uważam, że trzeba zająć takie samo stanowisko.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na odrzucenie poprawki nr 5? Będziemy rekomendowali odrzucenie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 6.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Jest to pierwsza merytoryczna poprawka zaproponowana przez Senat. Proponujemy, żeby w nowym brzmieniu art. 8 wprowadzić instytucję zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej, w której powstają odpady inne niż niebezpieczne powyżej 1 tys. ton. Zezwolenie wojewody na zagospodarowanie tych odpadów byłoby warunkiem uruchomienia działalności gospodarczej. Ograniczenie powyżej 1 tys. ton dotyczyłoby odpadów niekomunalnych i nie niebezpiecznych.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#SenatorRyszardOchwat">W ust. 3 piszemy o tym, że dla odpadów od 1 tony do 1 tys. ton, z wyłączeniem odpadów komunalnych, wymagane byłoby uzgodnienie wytwarzającego odpady z lokalną władzą samorządową. Konsekwencją są poprawki zapisane pod kolejnymi numerami do kolejnych artykułów.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Rząd popiera tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Chciałabym powiedzieć, że Sejm w głosowaniu na posiedzeniu plenarnym zmienił zapis art. 8 z wydawania zezwoleń na uzgadnianie sposobu zagospodarowania odpadów, ponieważ w przedłożeniu Komisji było wydawanie zezwoleń na działalność gospodarczą dla tych podmiotów, w wyniku których działalności powstają odpady.</u>
<u xml:id="u-26.1" who="#PoselMariaZajaczkowska">Przedłożenie senackie różni się od pierwotnego przedłożenia komisyjnego tym, że dzieli się podmioty na trzy grupy.</u>
<u xml:id="u-26.2" who="#PoselMariaZajaczkowska">Pierwsza - te, które wytwarzają odpady do 1 tony. Nie będą się one musiały ubiegać ani o zezwolenie, ani o uzgodnienie, jeżeli rada gminy nie uchwali takiego obowiązku.</u>
<u xml:id="u-26.3" who="#PoselMariaZajaczkowska">Druga - te podmioty, które wytwarzają odpady w ilości od 1 tony do 1000 ton i nie są to odpady niebezpieczne. Będą musiały one uzyskać decyzje wójta, burmistrza, prezydenta.</u>
<u xml:id="u-26.4" who="#PoselMariaZajaczkowska">Trzecia - te podmioty, które wytwarzają odpady powyżej tysiąca ton oraz odpady niebezpieczne. Będą one musiały ubiegać się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej.</u>
<u xml:id="u-26.5" who="#PoselMariaZajaczkowska">Przypominam, że głównym argumentem, który przeważył zmianę stanowiska Wysokiej Izby było to, że zapis taki w przedłożeniu komisyjnym ogranicza działalność gospodarczą i jest sprzeczny z konstytucją oraz ustawą o działalności gospodarczej. Musimy to w tej chwili rozstrzygnąć w głosowaniu.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Jaka jest pani rekomendacja?</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Bronię przedłożenia sejmowego.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Oddaję pod głosowanie poprawkę nr 6 Senatu. Kto jest za przyjęciem poprawki?</u>
<u xml:id="u-29.2" who="#PoselJanSzczepaniak">W głosowaniu za przyjęciem poprawki nr 6 opowiedziało się 7 posłów, przeciwnych było 7 posłów, wstrzymało się od głosu 2 posłów.</u>
<u xml:id="u-29.3" who="#PoselJanSzczepaniak">Poprawka nie uzyskała większości, w związku z czym będziemy rekomendowali jej odrzucenie.</u>
<u xml:id="u-29.4" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 7. Oddaję głos panu senatorowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka ta jest konsekwencją przed chwilą nie przyjętej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PoselJanSzczepaniak">W związku z tym odrzucimy tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Musi być konsekwencja. Nie wiem czy trzeba to głosować, czy można uznać za blok.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Które jeszcze poprawki są w tym bloku?</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Poprawki nr 7, 8, 9 są konsekwencją poprawki nr 6. Proszę przedstawicielkę Biura Legislacyjnego o sprawdzenie następnych poprawek, bo w dalszej części mogą występować przywołania.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Rozumiem, że będzie to głosowanie łączne. Rekomendujemy odrzucenie poprawek nr 7, 8 i 9, jako konsekwencji poprawki nr 6. Czy ktoś się sprzeciwia? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przypominam, że sugerujemy łączne głosowanie tych poprawek.</u>
<u xml:id="u-35.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 10.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Poprawka nr 10 jest konsekwencją poprawki nr 2. Myślę, że należy utrzymać jednakowy zapis w całej ustawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na odrzucenie tej poprawki jako konsekwencji poprawki nr 2? Tak, będziemy rekomendowali odrzucenie poprawki nr 10.</u>
<u xml:id="u-37.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 11.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 11 usuwa zbędne odesłanie do ust. 1 w art. 12.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Pan minister wyraża zgodę na przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-39.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 11? Nie słyszę sprzeciwu. Będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-39.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 12.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 12 jest poprawką merytoryczną i ogranicza uprawnienia ministra gospodarki do określenia w rozporządzeniu zasad usuwania, wykorzystywania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Jakie jest stanowisko resortu w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Uważamy, że jest to słuszna poprawka. Akt wykonawczy jest trudny do wykonania - stwarzałby poważne trudności.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Nie jest to uściślenie, jest to zmiana brzmienia ust. 5, ponieważ intencją Sejmu było, żeby minister, w drodze rozporządzenia, określił zasady zapobiegania powstawania lub minimalizacji odpadów niebezpiecznych. Senat proponuje zasady usuwania, wykorzystywania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych.</u>
<u xml:id="u-43.1" who="#PoselMariaZajaczkowska">Jestem skłonna poprzeć stanowisko Senatu, ale trzeba będzie poprawkę tę głosować, ponieważ były dość duże kontrowersje w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-44.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Poddaję pod głosowanie poprawkę nr 12. Kto jest za przyjęciem tej poprawki?</u>
<u xml:id="u-44.2" who="#PoselJanSzczepaniak">W głosowaniu za przyjęciem poprawki opowiedziało się 14 posłów, głosów przeciwnych nie było, wstrzymało się od głosu 2 posłów.</u>
<u xml:id="u-44.3" who="#PoselJanSzczepaniak">Połączone Komisje będą rekomendowały przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-44.4" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 13.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 13 jest konsekwencją odrzucenia poprawki nr 6, czyli znajduje się w bloku poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Proszę przedstawicielkę Biura Legislacyjnego o wypowiedź w tej sprawie. Zmiana wynikała z przyjęcia przez Senat innych zapisów w art. 8. Jeżeli tak, to należy poprawkę tę odrzucić w konsekwencji odrzucenia poprawki nr 6.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#PrzedstawicielkaBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Tak, jest to konsekwencja stanowiska zajętego przez państwa posłów w związku z art. 8. Poprawkę tę należy odrzucić.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Rekomendujemy odrzucenie poprawki nr 13 z sugestią łącznego głosowania z poprawkami z bloku.</u>
<u xml:id="u-48.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 14.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Jest to poprawka językowa.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Widzę, że pani poseł sprawozdawca oraz przedstawiciele resortu wyrażają zgodę na przyjęcie tej poprawki. Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 14? Wobec braku sprzeciwu będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-50.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 15.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Jest to poprawka stylistyczna. Sformułowanie, które proponujemy zastąpić było niezręczne.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Przedstawiciel resortu to potwierdza.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Nie jest to tylko stylistyczna poprawka, ponieważ importer i sprzedawca zostali potraktowani rozłącznie - "producent, importer lub sprzedawca substancji trujących". Należy jednak przyjąć tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-54.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 15? Nie ma sprzeciwów. Przyjęliśmy tę po-prawkę.</u>
<u xml:id="u-54.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 16.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Dotychczasowe sformułowanie ust. 5 w art. 19 wskazywało jakoby podmiot prowadził proces kompostowania, a nie prowadził przedsiębiorstwa. Proponujemy wprowadzenie innych określeń, które dokładnie precyzują, za co odpowiedzialny jest podmiot.</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">My interpretujemy to inaczej. Poprawka ta niepotrzebnie zawęża pojęcie. Nie naszą intencją było odniesienie "termicznego przetwarzania" do "termicznego przetwarzania w zakładach". Chodziło o termiczne przetwarzanie w ogóle. Dlatego też opowiadam się za odrzuceniem tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Jest to podobna sytuacja jak w przypadku poprawki nr 2, gdzie Sejm przyjął sformułowanie "termiczne przekształcanie", a Senat proponuje "termiczne przetwarzanie". Ponieważ pozostaliśmy przy "termicznym przekształcaniu", tu również powinniśmy przy tym pozostać.</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#PoselTadeuszZajac">Istotne jest to, co pan minister podniósł w swojej uwadze, że nastąpiło zawężenie poprzez dodanie wyrazu "zakłady". Przecież nie muszą być to specjalistyczne zakłady. Może być to przedsiębiorstwo zajmujące się przy okazji utylizacją odpadów lub może to robić ktoś prywatnie, jeżeli ma odpowiedni piec do spalania.</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na odrzucenie poprawki nr 16? Nie ma sprzeciwów. Będziemy rekomendować Sejmowi odrzucenie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-59.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 17.</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Jest to poprawka stylistyczna.</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Pan minister to potwierdza. Potwierdza to również pani poseł. Czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie poprawki nr 17? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-61.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 17? Nie ma sprzeciwu. Połączone Komisje będą rekomendowały przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-61.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 19.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 18 jest również poprawką stylistyczną.</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Zgadza się. Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 18? Wobec braku sprzeciwu będziemy rekomendowali przejęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-63.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 19.</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 19 zmierza do tego, żeby wydzielać części składowiska komunalnego na odpady niebezpieczne. Z przedłożenia sejmowego wynikało, że odpady niebezpieczne można składować na wysypiskach odpadów komunalnych - uznaliśmy to za błędne.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Poprawka jest słuszna.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Proponuję przyjąć tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w sprawie tej poprawki? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-67.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 19? Nie ma sprzeciwów. Będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-67.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 20.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 20 zmierza do ujednolicenia terminologii zastosowanej w ustawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Potwierdzają to pan minister i pani poseł sprawozdawca.</u>
<u xml:id="u-69.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 20? Wobec braku sprzeciwu będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-69.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Oddaję głos panu senatorowi w sprawie poprawki nr 21.</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka ta również ujednolica słownictwo stosowane w ustawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-71">
<u xml:id="u-71.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Zgadza się.</u>
</div>
<div xml:id="div-72">
<u xml:id="u-72.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 21? Nie ma sprzeciwów. Będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-72.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 22.</u>
</div>
<div xml:id="div-73">
<u xml:id="u-73.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka ta uściśla i precyzuje zapis art. 39.</u>
</div>
<div xml:id="div-74">
<u xml:id="u-74.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Zgoda.</u>
</div>
<div xml:id="div-75">
<u xml:id="u-75.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy państwo posłowie zgadzają się na przyjęcie poprawki nr 22? Nie ma sprzeciwów. Połączone Komisje będą rekomendowały przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-75.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 23.</u>
</div>
<div xml:id="div-76">
<u xml:id="u-76.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 23 ma bardzo duże znaczenie i nie chciałbym, żeby podzieliła los art. 8.</u>
<u xml:id="u-76.1" who="#SenatorRyszardOchwat">Za granicą odpady mogą podlegać również utylizacji, a nie tylko bezpiecznemu wykorzystaniu. To urealnia warunki wywozu odpadów za granice Polski.</u>
</div>
<div xml:id="div-77">
<u xml:id="u-77.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Chciałbym poprzeć poprawkę Senatu, ponieważ sformułowanie to zwiększa nasze możliwości wywozu za granicę odpadów niebez-piecznych w celu ich przetworzenia. Za granicą istnieją instalacje przetwarzania odpadów niebezpiecznych. W Polsce instalacje takie buduje się z dużymi oporami lub nie buduje się ich wcale. Naszym zdaniem, lepiej jest wywieźć te odpady z Polski i przetworzyć je za granicą w sposób bezpieczny dla środowiska. Poprzednie sformułowanie zawężało tę możliwość, dlatego bardzo popieram tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-78">
<u xml:id="u-78.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Rzeczywiście, zgodnie z przedłożeniem sejmowym odpady mogą być wywiezione tylko wówczas, jeżeli będą wykorzystane w sposób bezpieczny dla środowiska. Natomiast przedłożenie senackie pozwala nie tylko wykorzystać odpady niebezpieczne, ale również je unieszkodliwić.</u>
</div>
<div xml:id="div-79">
<u xml:id="u-79.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-80">
<u xml:id="u-80.0" who="#PoselWojciechNowaczyk">Cieszy mnie to bardzo - może nareszcie zrobimy dobry interes za granicą.</u>
</div>
<div xml:id="div-81">
<u xml:id="u-81.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Pan poseł oddał głos popierający poprawkę senacką. Czy ktoś z państwa ma przeciwne zdanie? Nie widzę. Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 23? Wobec braku sprzeciwów będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-81.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 24.</u>
<u xml:id="u-81.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Oddaję głos panu senatorowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-82">
<u xml:id="u-82.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 24 mówi również o sposobie postępowania z odpadami, jest więc konsekwencją przed chwilą podjętej decyzji.</u>
</div>
<div xml:id="div-83">
<u xml:id="u-83.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Jakie jest zdania resortu w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-84">
<u xml:id="u-84.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Zgadzam się z panem senatorem.</u>
</div>
<div xml:id="div-85">
<u xml:id="u-85.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Pani poseł sprawozdawca jest podobnego zdania. Czy posłowie zgadzają się na przyjęcie poprawki nr 24? Nie ma sprzeciwów. Rekomendujemy przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-85.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 25.</u>
</div>
<div xml:id="div-86">
<u xml:id="u-86.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 25 należy do bloku poprawek związanych z poprawką nr 6.</u>
</div>
<div xml:id="div-87">
<u xml:id="u-87.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Ponieważ w pkt. 6 w art. 8 wróciliśmy do przedłożenia sejmowego, to poprawka ta nie ma racji bytu.</u>
</div>
<div xml:id="div-88">
<u xml:id="u-88.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy dotyczy jej łączne głosowanie?</u>
<u xml:id="u-88.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przedstawicielka Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu potwierdza to. Poprawka nr 25 jest odrzucona w konsekwencji odrzucenia poprawki nr 6.</u>
<u xml:id="u-88.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 26.</u>
</div>
<div xml:id="div-89">
<u xml:id="u-89.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 26 ujednolica terminologię zastosowaną w ustawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-90">
<u xml:id="u-90.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Zgadzam się.</u>
</div>
<div xml:id="div-91">
<u xml:id="u-91.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 26? Wobec braku sprzeciwu będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-91.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 27.</u>
</div>
<div xml:id="div-92">
<u xml:id="u-92.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka ta jest konsekwencją poprawki nr 6.</u>
</div>
<div xml:id="div-93">
<u xml:id="u-93.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na odrzucenie poprawki nr 27? Nie słyszę sprzeciwów.</u>
<u xml:id="u-93.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 28.</u>
</div>
<div xml:id="div-94">
<u xml:id="u-94.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 28 jest poprawką językową.</u>
</div>
<div xml:id="div-95">
<u xml:id="u-95.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Pan minister i pani poseł Zajączkowska potwierdzają to. Czy jest zgoda na przyjęcie tej poprawki? Wobec braku sprzeciwu będziemy rekomendowali przyjęcie poprawki nr 28.</u>
<u xml:id="u-95.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Przechodzimy do poprawki nr 29.</u>
</div>
<div xml:id="div-96">
<u xml:id="u-96.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawki nr 29, 30 i 31 porządkują błędy w legislacji, których Biuro Legislacyjne dopatrzyło się w materii ustawowej.</u>
</div>
<div xml:id="div-97">
<u xml:id="u-97.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby jeszcze zabrać głos w sprawie tej poprawki?</u>
<u xml:id="u-97.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Pomimo że w Sejmie najprawdopodobniej odbędzie się głosowanie oddzielne tych poprawek pytam się, czy jest zgoda na przyjęcie poprawek nr 29, 30 i 31? Wobec braku sprzeciwów połączone Komisje będą rekomendowały przyjęcie tych poprawek.</u>
<u xml:id="u-97.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 32.</u>
</div>
<div xml:id="div-98">
<u xml:id="u-98.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 32 po pierwsze, naprawia błąd legislacyjny zawarty w sejmowym przedłożeniu, po drugie, precyzuje sytuacje, w których podatnikom przysługują ulgi inwestycyjne i zwolnienia podatkowe.</u>
</div>
<div xml:id="div-99">
<u xml:id="u-99.0" who="#PoselMariaZajaczkowska">Jest to znacznie lepsze sformułowanie. Dopiero ten zapis pozwala na definiowanie i korzystanie z ulg.</u>
</div>
<div xml:id="div-100">
<u xml:id="u-100.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-100.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na rekomendowanie przyjęcia poprawki nr 32? Jest zgoda.</u>
<u xml:id="u-100.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 33.</u>
</div>
<div xml:id="div-101">
<u xml:id="u-101.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 33 porządkuje materię legislacyjną.</u>
</div>
<div xml:id="div-102">
<u xml:id="u-102.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Potwierdzają to pan minister i pani poseł sprawozdawca.</u>
<u xml:id="u-102.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 33? Wobec braku sprzeciwów będziemy rekomendowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-102.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Rozpatrzymy teraz poprawkę nr 34.</u>
</div>
<div xml:id="div-103">
<u xml:id="u-103.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Poprawka nr 34 jest konsekwencją przyjętej poprawki do art. 64 w sprawie ulg i zwolnień podatkowych. Tamta odnosiła się do osób prawnych, ta odnosi się do osób fizycznych.</u>
</div>
<div xml:id="div-104">
<u xml:id="u-104.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Potwierdza to przedstawicielka Biura Legislacyjnego oraz pan minister.</u>
<u xml:id="u-104.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 34?</u>
</div>
<div xml:id="div-105">
<u xml:id="u-105.0" who="#PoselTadeuszZajac">Chciałbym wierzyć, że poprawki nr 32, 33, 34 są po uzgodnieniach z Ministerstwem Finansów. W naszym sprawozdaniu komisyjnym art. 64 i 65 ujęte były w innej wersji. Na to Ministerstwo Finansów nie wyrażało zgody. Czy Ministerstwo Finansów wyraziło na to zgodę i czy zgadzają się z tym przedstawiciele rządu?</u>
</div>
<div xml:id="div-106">
<u xml:id="u-106.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Użycie sformułowania "uzgodnione z Ministerstwem Finansów" jest zbyt słabe. Poprawka ta była wspólnie redagowana z przedstawicielami Ministerstwa Finansów.</u>
</div>
<div xml:id="div-107">
<u xml:id="u-107.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest na sali obecny przedstawiciel Ministerstwa Finansów, który mógłby to potwierdzić?</u>
</div>
<div xml:id="div-108">
<u xml:id="u-108.0" who="#PoselMiroslawMalachowski">Pani dyr. Ożóg wyszła przed 10 minutami i jeszcze nie wróciła.</u>
<u xml:id="u-108.1" who="#PoselMiroslawMalachowski">Mogę potwierdzić, że zostało to uzgodnione z Ministerstwem Finansów, bo wcześniej o tym rozmawialiśmy.</u>
</div>
<div xml:id="div-109">
<u xml:id="u-109.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Rząd reprezentuje pan minister Walewski i potwierdza stanowisko rządowe.</u>
<u xml:id="u-109.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na rekomendowanie przyjęcia poprawki nr 34? Wobec braku sprzeciwów przyjęliśmy poprawkę nr 34.</u>
<u xml:id="u-109.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do rozpatrzenia ostatniej poprawki nr 35 zgłoszonej przez Senat.</u>
</div>
<div xml:id="div-110">
<u xml:id="u-110.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Proponujemy przesunięcie o 1 rok terminu wejścia ustawy w życie. Nie ukrywam, że propozycja ta bezpośrednio wiązała się z odrzuconą przez państwa wersją art. 8, ale nie jest jego konsekwencją.</u>
</div>
<div xml:id="div-111">
<u xml:id="u-111.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Chcieliśmy poprzeć poprawkę Senatu, oczywiście z tym wyłączeniem, które jest w ostatnim artykule, że wchodzi w życie w trzy miesiące od ogłoszenia.</u>
<u xml:id="u-111.1" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Rzeczywiście, przepisy te wymagają okresu przygotowawczego, zwłaszcza w stosunku do podmiotów gospodarczych. Poza tym, z przyczyn legislacyjnych będzie lepiej, jeżeli wejdzie w życie nowela ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska, a dopiero potem ustawa o odpadach. Odwrotna kolejność wejścia w życie spowodowałaby duże perturbacje prawne.</u>
</div>
<div xml:id="div-112">
<u xml:id="u-112.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Tak, panie ministrze, ale jak mówiłem, poprawki Senatu albo przyjmujemy, albo odrzucamy. W poprawce Senatu nie ma wyłączenia tych artykułów, które proponował Sejm.</u>
</div>
<div xml:id="div-113">
<u xml:id="u-113.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Rozumiem, że są. Zamieniono tylko wyrazy "1 stycznia 1998 r." na wyrazy "1 stycznia 1999 r."</u>
</div>
<div xml:id="div-114">
<u xml:id="u-114.0" who="#SenatorRyszardOchwat">To, co mówi pan minister było właśnie intencją Senatu.</u>
</div>
<div xml:id="div-115">
<u xml:id="u-115.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Nie chodzi o zmianę treści art. 67, tylko o zmianę wymienionych wyrazów, a reszta pozostaje bez zmian.</u>
<u xml:id="u-115.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy jest zgoda na przyjęcie poprawki nr 35? Wobec braku sprzeciwów będziemy rekomen-dowali przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-115.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Zgłasza się do głosu pan poseł Kozłowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-116">
<u xml:id="u-116.0" who="#PoselPiotrKozlowski">Mam pewne uwagi dotyczące odrzuconych poprawek nr 6-9. Uważam, że pan minister nie przedłożył dokładnego uzasadnienia. Według mnie poprawka Senatu powinna uzyskać poparcie. Proponowałbym dokonać reasumpcji głoso-wania.</u>
<u xml:id="u-116.1" who="#PoselPiotrKozlowski">Proszę pana ministra o dokładne uzasadnienie i o ewentualną reasumpcję.</u>
</div>
<div xml:id="div-117">
<u xml:id="u-117.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy pan poseł składa wniosek o reasumpcję? Jeśli tak, to dlaczego?</u>
<u xml:id="u-117.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Poprawka nr 6 nie uzyskała większości głosów. Jeżeli pan poseł dobrze uzasadni swój wniosek, będziemy dokonywali reasumpcji głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-118">
<u xml:id="u-118.0" who="#PoselPiotrKozlowski">Zastąpienie uzgodnienia zezwoleniem jest zgodne z wolą Sejmu, gdyż mimo użycia w art. 9 ust. 1 wyrazu "uzgodnienia", w dalszej części tego artykułu w ust. 3 i 6 używany jest wyraz "zezwolenia". Mam nadzieję, że pan minister wyjaśni dokładnie tę sprawę.</u>
</div>
<div xml:id="div-119">
<u xml:id="u-119.0" who="#PodsekretarzstanuAndrzejWalewski">Proszę, żeby w tej sprawie wypowiedziała się pani dyr. Sadowska - wymaga to bowiem precyzyjnego języka prawnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-120">
<u xml:id="u-120.0" who="#WicedyrektorDepartamentuPrawnegowMinisterstwieOchronySrodowiskaZasobowNaturalnychiLesnictwaBozenaSadowska">W wersji, która została przez Sejm przekazana Senatowi, art. 8 ma takie brzmienie, że zgodnie z ust. 1 prowadzenie działalności, w której powstają odpady w mniejszej ilości, czyli poniżej 1 tys. ton, a także odpady inne niż niebezpieczne, będzie wymagało zezwolenia. Podkreślam jeszcze raz, prowadzenie takiej działalności będzie wymagało zezwolenia.</u>
<u xml:id="u-120.1" who="#WicedyrektorDepartamentuPrawnegowMinisterstwieOchronySrodowiskaZasobowNaturalnychiLesnictwaBozenaSadowska">Natomiast tam, gdzie mamy do czynienia z działalnością o ile bardziej niebezpieczną, czyli wytwarzaniem odpadów powyżej 1 tys. ton i odpadów niebezpiecznych, nie wydawali-byśmy zezwoleń na prowadzenie działalności, tylko uzgadnialibyśmy sposób zagospo-darowania odpadów.</u>
<u xml:id="u-120.2" who="#WicedyrektorDepartamentuPrawnegowMinisterstwieOchronySrodowiskaZasobowNaturalnychiLesnictwaBozenaSadowska">Zatem bardziej restrykcyjne byłyby przepisy w stosunku do podmiotów mniej szkodzących środowisku, aniżeli tych, które są bardziej szkodliwe. Dlatego też gorąco popieraliśmy poprawki Senatu, gdyż przywracały one równowagę w tej materii.</u>
</div>
<div xml:id="div-121">
<u xml:id="u-121.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Czy pan poseł Kozłowski podtrzymuje wniosek o reasumpcję? Poddam ten wniosek pod głosowanie.</u>
<u xml:id="u-121.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Chciałbym powiedzieć, że według mnie propozycja zapisu Senatu jest znacznie lepsza od naszej.</u>
<u xml:id="u-121.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Kto z państwa jest za reasumpcją głosowania dotyczącego poprawki nr 6?</u>
<u xml:id="u-121.3" who="#PoselJanSzczepaniak">W głosowaniu za reasumpcją opowiedziało się 12 posłów, nikt nie był przeciwny, wstrzymało się od głosu 3 posłów.</u>
<u xml:id="u-121.4" who="#PoselJanSzczepaniak">Przystępujemy do ponownego głosowania nad poprawką nr 6 Senatu ze wszystkimi konsekwencjami.</u>
<u xml:id="u-121.5" who="#PoselJanSzczepaniak">Kto jest za przyjęciem poprawki nr 6 Senatu?</u>
<u xml:id="u-121.6" who="#PoselJanSzczepaniak">W głosowaniu za przyjęciem poprawki opowiedziało się 10 posłów, przeciwnych było 4 posłów, wstrzymało się od głosu 3 posłów.</u>
<u xml:id="u-121.7" who="#PoselJanSzczepaniak">Ogłaszam, że przyjęliśmy poprawkę nr 6 wraz ze wszystkimi jej konsekwencjami.</u>
</div>
<div xml:id="div-122">
<u xml:id="u-122.0" who="#SenatorRyszardOchwat">Chciałbym państwu podziękować. Nie po raz pierwszy jestem sprawozdawcą w Sejmie i nigdy nie spotkałem się z tak sympatycznym i skutecznym odbiorem naszych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-123">
<u xml:id="u-123.0" who="#PoselJanSzczepaniak">Zakończyliśmy procedowanie nad uchwałą Senatu w sprawie ustawy o odpadach. Pozostaje nam jeszcze wybranie posła sprawozdawcy.</u>
<u xml:id="u-123.1" who="#PoselJanSzczepaniak">Proponuję, żeby dzieła dokończyła pani poseł Zajączkowska. Czy jest na to zgoda? Nikt się nie sprzeciwia. Wybraliśmy panią poseł Zajączkowską.</u>
<u xml:id="u-123.2" who="#PoselJanSzczepaniak">Zamykam posiedzenie połączonych Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>