text_structure.xml 5.46 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Otwieram posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach. Witam parlamentarzystów oraz gości. W dniu dzisiejszym mamy zaplanowany porządek obrad Komisji obejmujący rozpatrzenie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy Kodeks wykroczeń (druk nr 1996).</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Był też zaplanowany drugi punkt, obejmujący rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2154). Jednak pan minister Marcin Warchoł poprosił o nieprocedowanie tego projektu z uwagi na to, że trwają jeszcze prace nad koncepcją szerszej zmiany tych przepisów. W związku z tym nie będziemy dzisiaj rozpatrywać tego punktu.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Przechodzimy do rozpatrzenia komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy – Kodeks wykroczeń (druk nr 1996). Odbyło się już pierwsze czytanie tego projektu. Jest to projekt sejmowej Komisji do Spraw Petycji. Otwieram dyskusję nad tym projektem. Nie widzę zgłoszeń. Bardzo proszę o zabranie głosu przedstawiciela Ministerstwa Sprawiedliwości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#GlownyspecjalistawDepartamencieLegislacyjnymMinisterstwaSprawiedliwosciBeataWiraszkaBereza">Generalnie, co do zasady, Ministerstwo Sprawiedliwości popiera tę inicjatywę dokonania zmian w Kodeksie wykroczeń. Nie mamy uwag do zmiany zaproponowanej w zakresie art. 130, gdyż jest to zmiana legislacyjna. Natomiast minister sprawiedliwości sugeruje zmiany w zakresie art. 147a ze względu na to, że wydaje się, iż w proponowanym brzmieniem projektu komisyjnego nie zostały objęte wszystkie podmioty, od których ustawodawca wymaga rejestracji. Wydaje się, że najbardziej pełny zakres penalizacji będzie spełniała definicja, w której odwołamy się do pojęcia wykonywania działalności leczniczej. Stąd propozycja poprawki, która mogłaby brzmieć: „Kto wykonuje działalność leczniczą lub prowadzi zakład leczniczy dla zwierząt bez wymaganego wpisu do rejestru lub ewidencji, podlega karze aresztu, ograniczenie wolności albo grzywny”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Dziękuję. Czy do tak ukształtowanej koncepcji poprawki Biuro Legislacyjne ma uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#LegislatorTomaszCzech">Również mieliśmy wątpliwość wobec brzmienia tego przepisu. Jak rozumiem, Ministerstwo Sprawiedliwości w poprawce wskazuje, że definicja, która również jest w ustawie o działalności leczniczej, wskazująca, kim jest podmiot wykonujący działalność leczniczą, obejmująca zarówno podmioty lecznicze jak i lekarza lub pielęgniarkę, którzy wykonują zawód w ramach działalności leczniczej, jest najpełniejsza. Nie zgłaszamy uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Dobrze. Przejmę poprawkę proponowaną przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Czy jest ona przygotowana przez resort na piśmie? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Jeszcze raz ją odczytam: 2) w art. 147a §1 otrzymuje brzmienie:</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">„§ 1. Kto wykonuje działalność leczniczą lub prowadzi zakład leczniczy dla zwierząt bez wymaganego wpisu do rejestru lub ewidencji, podlega karze aresztu, ograniczenie wolności albo grzywny”.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Czy jest sprzeciw wobec tej poprawki? Nie ma sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Przechodzimy do procedowania całego projektu ustawy. Czy są uwagi do art. 1 pkt 1? Nie słyszę. Czy są uwagi do art. 1 pkt 2 wraz z przyjętą poprawką? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-5.5" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Czy są uwagi do art. 2 stanowiącego, że ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia? Nie słyszę sprzeciwu. Uznaję art. 2 za przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-5.6" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Przechodzimy do głosowania nad całością nowelizacji. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem nowelizacji ustawy – Kodeks karny, w przedstawionym brzmieniu? (10) Kto jest przeciw? Nie widzę. Kto się wstrzymał? Nie widzę. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-5.7" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Czy jest ktoś chętny do pełnienia zaszczytnej roli sprawozdawcy? Zgłasza się niezawodny pan poseł Andrzej Matusiewicz. Jest to poseł, który prezentował największą liczbę sprawozdań w Sejmie. Jest to bardzo pracowity poseł. Dziękujemy. Jest zgoda Komisji na to, żeby poseł Andrzej Matusiewicz był posłem sprawozdawcą.</u>
          <u xml:id="u-5.8" who="#PrzewodniczacyposelArkadiuszMularczyk">Zamykam posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>