text_structure.xml 4.25 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PoselMiroslawSekula">Otwieram wspólne posiedzenie Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Komisji Finansów Publicznych. W porządku obecnego posiedzenia przewidziano skierowanie do podkomisji nadzwyczajnej komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 oraz niektórych innych ustaw, zawartego w druku nr 2164. Czy ktoś chce zgłosić uwagi do zaproponowanego porządku obrad? Nie słyszę uwag. Stwierdzam, że porządek posiedzenia został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PoselMiroslawSekula">Przypomnę, że funkcjonuje już podkomisja nadzwyczajna do pracy nad projektem omawianej ustawy, powołana przez połączone komisje. Wydaje się sprawą oczywistą, że po pierwszym czytaniu projektu w dniu wczorajszym i skierowaniu go przez Sejm do naszych dwóch komisji, komisje skierują projekt do istniejącej już podkomisji. Stawiam taki właśnie wniosek i zapytuję, czy są inne wnioski co do postępowania z omawianym projektem ustawy? Nie zgłoszono innych wniosków. W związku z tym poddam pod głosowanie wniosek o skierowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 oraz niektórych innych ustaw do podkomisji nadzwyczajnej powołanej do pracy nad tą problematyką. Przystępujemy do głosowania. Kto jest za takim wnioskiem?</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PoselMiroslawSekula">Za wnioskiem głosowało 31 posłów, nikt nie był przeciw, natomiast jedna osoba wstrzymała się od głosu. Stwierdzam, że wniosek został przyjęty przez połączone komisje. Wraz z posłanką Barbarą Imiołczyk uważamy, że podkomisja ma szanse zakończyć prace nad projektem do wtorku 12 września br. Chodzi o to, abyśmy mogli rozpatrzyć sprawozdanie podkomisji na posiedzeniu komisji w środę, w dniu 13 września br.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselFranciszekPotulski">Wydaje mi się, że połączone komisje powinny podjąć pewną kierunkową decyzję. Chodzi o to, aby podkomisja nie podejmowała się roz-patrzenia żadnych wniosków, które nie są poparte wyliczeniami, bądź takich obliczeń wymagają. Nie mój budżet, nie moje Ministerstwo Finansów i o pewne sprawy nie muszę się martwić. Jednak wtedy, kiedy rozpoczną się przesunięcia środków budżetu państwa do samorządów, wówczas praca podkomisji nie mogłaby zostać zakończona do przyszłego tygodnia. Nie da się także uchwalić ustawy w przyzwoitym terminie. Prace nad ustawą przeciągną się w czasie, a dyskusja rozpocznie się na nowo. Dodatkowo zwrócę uwagę na trudne położenie pani minister Haliny Wasilewskiej-Trenkner, która musi znaleźć gdzieś kwotę 800 mln zł na bieżący rok. To nie wszystkie potrzebne środki. W konsekwencji, nie ma szans, aby zamknąć budżet. Co prawda, nie jest to całkowicie mój problem, ponieważ sam także chciałbym, aby doszło do przyspieszonych wyborów. Jednak uważam, że w tym przypadku należy odrzucić wszystkie wnioski zgłoszone w pierwszym czytaniu, które wymagają przesunięć środków z budżetu państwa do samorządów. Nawet jeżeli takie przesunięcie jest uzasadnione, ale nie zostało poparte obliczeniami. Nietrudno wyjść na mównicę i stwierdzić, że chce się czegoś więcej. To potrafi każdy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PoselMiroslawSekula">Panie pośle, ale państwo jest nasze, wspólne. Dlatego jestem przekonany, że członkowie podkomisji bardzo odpowiedzialnie i sprawnie podejdą do swojej pracy. Nasze obydwie komisje kierowały się dotychczas w dużym stopniu zasadą odpowiedzialności za podejmowane działania i decyzje. Sądzę, że tak będzie także w najbliższym czasie oraz podczas prac podkomisji. Uważam, że wyczerpaliśmy porządek obrad. Dziękuję wszystkim obecnym. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>