text_structure.xml
20.9 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#JacekSasin">Dobry wieczór państwu. Otwieram wspólne posiedzenie Komisji Finansów Publicznych oraz Komisji Infrastruktury. Próbuję popatrzeć po sali, czy mamy kworum. Słyszę, że jest kworum. Już zostało przeliczone. Bardzo dziękuję. Na podstawie informacji sekretariatów stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#JacekSasin">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów – druki nr 1244 oraz 1269. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#JacekSasin">Wobec niezgłoszenia wniosków do porządku dziennego stwierdzam jego przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#JacekSasin">Wysokie Komisje, informuję, że dzisiaj na posiedzeniu plenarnym Sejmu odbyło się drugie czytanie projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów – druki nr 1244 oraz 1269. W czasie drugiego czytania zgłoszono 8 poprawek. Sejm skierował ustawę wraz z poprawkami do Komisji w celu przygotowania dodatkowego sprawozdania. Proponuję procedować poprawki według procedury, którą zawsze stosujemy w takim przypadku. Dla oszczędności czasu nie będę jej przytaczał. Nie widzę sprzeciwu wobec takiej propozycji.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że przyjęliśmy sposób procedowania poprawek.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#JacekSasin">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawek. Jak powiedziałem, jest 8 poprawek. Pierwszą z tych poprawek jest poprawka Klubu Parlamentarnego Nowoczesna. Czy pan poseł chce w jakikolwiek sposób uzasadniać poprawkę?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#MirosławSuchoń">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#JacekSasin">Dobrze, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję, panie przewodniczący. Proponujemy skreślenie ust. 8 w art. 3. To jest przepis blankietowy, który umożliwia ministerstwu rozszerzenie katalogu towarów objętych nadzorem nad przewozem. Wiele ustaw przyjętych przez parlament w tej kadencji zostało przyjętych w tempie zdecydowanie szybszym niż większość rozporządzeń w ministerstwach. Uważamy, że nie ma uzasadnienia, żeby rozszerzać to właśnie za pomocą rozporządzenia. Dlatego prosimy o przyjęcie naszej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję, panie pośle. W tej chwili poproszę jeszcze pana ministra Leszka Skibę, którego zresztą przy tej okazji serdecznie witam, czego wcześniej nie dopełniłem. Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#LeszekSkiba">Dziękuję. To stanowisko jest negatywne. Możliwość uzupełniania listy o towary, z którymi jest problem przestępstw, w trybie rozporządzenia jest istotna z punktu widzenia ustawy. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, przechodzimy do głosowania nad tą poprawką. Kto z państwa jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki? Proszę o podniesienie ręki. (12) Bardzo dziękuję. Kto jest przeciw? (33) Dziękuję bardzo. Kto wstrzymał się od głosu? (1) Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#JacekSasin">Za 12 głosów, przeciw 33, 1 poseł wstrzymał się od głosu. Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że ta poprawka została negatywnie zaopiniowana przez Komisję.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 2. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#MirosławSuchoń">Bardzo dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, Wysoka Komisjo, w tej poprawce proponujemy skreślenie przepisu, który umożliwia karanie przewoźnika za przewóz rzeczy na terenie kraju pomimo tego, że nie jest ani nadawcą, ani odbiorcą tego towaru. Uważamy, że nie ma podstaw do tego, żeby karać przewoźników za przestępstwa, które chcą popełnić firmy zagraniczne, więc proponujemy skreślenie tego punktu. Bardzo proszę o przyjęcie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję i proszę pana ministra.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#LeszekSkiba">Dziękuję bardzo. W tej części kara dotyczy przewoźnika w nabyciu wewnątrzwspólnotowym. Przyjęcie tej poprawki oznacza brak możliwości karania podmiotu, który deklaruje 2 tys. litrów paliwa, a tak naprawdę przewozi 20 tys. litrów paliwa, czyli wtedy, gdy zgłoszenie jest nieprawdziwe i jest podejrzenie, że będzie wykorzystywane do działalności przestępczej. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Panie pośle, mam wrażenie, że długo dyskutowaliśmy na ten temat na posiedzeniu Komisji, ale – oczywiście – proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję bardzo. W tej sytuacji przewoźnik jest tylko przewożącym – jak sama nazwa wskazuje – towar z punktu A do punktu B. Organizatorem, a prawdopodobnie również przestępcą, są w tej sytuacji firmy zagraniczne. Moim zdaniem nie ma podstaw do karania przewoźnika.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#JacekSasin">Czy jeszcze pan minister? Tak. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#LeszekSkiba">Tak. Ale tak naprawdę, jeśli chodzi o nabycie wewnątrzwspólnotowe, czyli o wwóz towaru do Polski, obowiązek zgłoszenia przewozu przez Polskę ma ten, kto przyjmuje towar od przewoźnika. Rzeczywiście ponosi on ryzyko przekroczenia granicy. Załóżmy, że mamy firmę portugalską. Wiadomo, że tak naprawdę polskie prawo nie może nakładać obowiązków na firmę portugalską. Polskie prawo może nakładać obowiązki tylko na tego, kto wjeżdża na teren Polski. Dlatego jest tu taki tryb, że zgłoszenie rejestracyjne jest przewidziane właśnie dla przewoźnika.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#JacekSasin">Myślę, że rozumiemy filozofię tej poprawki. Rzeczywiście jest tutaj takie pytanie, że być może karany jest tutaj niewinny. Rozumiemy, że nie ma innej możliwości. W tej sytuacji od takich przewoźników trzeba oczekiwać szczególnej uwagi. Szanowni państwo…</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#KrystynaSkowrońska">Mam pytanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#JacekSasin">Tak, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pan minister mówił, że zaproponowano takie rozwiązanie. Czy w sytuacji, kiedy przewoźnikiem jest przewoźnik polski, a nadawcą towaru, czy jego właścicielem jest podmiot zagraniczny, przewidywali państwo wsparcie i pomoc dla takich podmiotów, gdyby pojawiła się sytuacja zagrożona karą? W tym zakresie chcielibyśmy, żeby tam, gdzie polscy przewoźnicy nie mają możliwości sprawdzenia legalności, albo gdzie jest to jednoznacznie utrudnione, kary i wszystkie przepisy penalizujące nie dotyczyły polskich przewoźników. W jakim zakresie państwo polskie pomoże im w sytuacji, kiedy jest zagrożenie karami, które są określone w tej ustawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#JacekSasin">Dziękuję. Oczywiście, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PiotrDziedzic">Piotr Dziedzic, Ministerstwo Finansów. Szanowni państwo, przede wszystkim, mamy tutaj, w tym samym artykule, ust. 3, który pozwala nam, gdy jest ważny interes, odstąpić od nakładania kary na przewoźnika. Chciałbym przypomnieć, że nasze dotychczasowe doświadczenia w walce z szarą strefą w obszarze paliw wskazują, że część przewoźników doskonale zdaje sobie sprawę z tego, w czym uczestniczą. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w tej chwili, w przypadku podejmowania prób zobowiązania tych przewoźników do konwoju, po prostu zawracają do Niemiec. Uciekają z Polski. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#JacekSasin">Panie ministrze i panie dyrektorze, tak rozumiem tę wypowiedź, którą przed chwilą usłyszeliśmy, że to nie będzie ślepy miecz. Ta Temida będzie miała oczy odsłonięte. Nie będzie z opaską na oczach. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, przechodzimy do głosowania nad poprawką nr 2. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem tej poprawki? Proszę o podniesienie ręki. (12) Dziękuję. Kto jest przeciw? (33) Dziękuję. Kto się wstrzymał? (2)</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#JacekSasin">Za 12 głosów, 33 przeciw, 2 posłów wstrzymało się od głosu. Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że poprawka została negatywnie zaopiniowana przez Komisje.</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 3 wraz z poprawką nr 4, bo zgodnie z informacją, powinny być głosowane łącznie. Bardzo proszę, panie pośle, o uzasadnienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję. Proponujemy obniżenie kar dla kierowców z proponowanych przez rząd od 5 do 7 tys. zł do maksymalnie 1 tys. zł. Uważam, że nie ma podstaw do nakładania na kierowców tak wysokich kar, jakie są ujęte w projekcie. Prosimy o przyjęcie naszej poprawki. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Czy pan poseł Uściński w sprawie tej poprawki? Tak. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PiotrUściński">Panie przewodniczący, droga Komisjo, nie wiem, czy możemy głosować nad tą poprawką ze względów formalnych dlatego, że w treści tej poprawki jest kwota 7 tys. zł, a w treści projektu ustawy jest kwota 7,5 tys. zł. Nie wiem, czy jest to błąd zgłaszających poprawkę, czy jest to błąd Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#JacekSasin">Może poprosimy Biuro Legislacyjne, żeby to wyjaśniło. Rozumiem, że to jest po prostu pomyłka. Czy tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#WojciechPaluch">Szanowni państwo, pan przewodniczący składając tę poprawkę rzeczywiście odniósł się do kwoty 7 tys. zł. Gdyby odnosił się do sprawozdania Komisji, to byłaby to kwota 7,5 tys. zł. Jest to oczywista pomyłka, którą można skorygować za pomocą poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#JacekSasin">Tak jest, to oczywista pomyłka. Oczywiście. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#JacekSasin">Przechodzimy do głosowania nad tymi poprawkami, bo to są dwie poprawki. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem tych poprawek? (13) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (34) Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? (1) Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#JacekSasin">Za 13 głosów, przeciw 34 głosy, 1 poseł wstrzymał się od głosu. Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że poprawki zostały negatywnie zaopiniowane przez Komisję.</u>
<u xml:id="u-27.3" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 5, łącznie z poprawką nr 7, bo będziemy je głosować razem. Jednocześnie informuję, że w przypadku pozytywnego zaopiniowania tych 2 poprawek, poprawki nr 6 i 8 staną się bezprzedmiotowe i nie będziemy już nad nimi głosować. Tak? Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#WojciechPaluch">Panie przewodniczący, szanowni państwo, z uwagi na to, że Komisja jedynie rekomenduje Wysokiej Izbie przyjęcie lub odrzucenie poprawek zgłoszonych w trakcie drugiego czytania i logika wskazywałaby, że w przypadku przyjęcia poprawek nr 5 i 7 poprawki nr 6 i 8 staną się bezprzedmiotowe, Komisja musi jednak podjąć w tej sprawie decyzję, ponieważ Sejm może podjąć inną decyzję. Zapewne zostanie to rozpisane w formie scenariusza, ponieważ uwzględnione będą również zgłoszone wnioski mniejszości. Natomiast Komisja jest zobligowana do zaopiniowania wszystkich poprawek zgłoszonych w trakcie drugiego czytania.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#JacekSasin">Panie mecenasie, oczywiście, ma pan rację. Chciałem nadmiernie przyspieszyć prace Komisji ze względu na dosyć późną porę, oczywiście, będziemy również głosować nad poprawkami nr 6 i 8, niezależnie od wyniku głosowania nad poprawkami nr 5 i 7. Poprawki nr 5 i 7, to poprawki Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość. Czy ktoś z państwa posłów chciałby uzasadnić te poprawki? Pani poseł Maria Zuba. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#MariaZuba">Poprawka nr 5 dotyczy skreślenia art. 38. Przypomnę, że jest to artykuł, który mówi o terminie wejścia w życie kar – możliwości nakładania kar na przewoźników. W związku z tym, że w poprawce nr 7 wprowadzamy przepis mówiący, że te kary wejdą w życie z dniem 1 maja 2017 r., ten artykuł nie jest potrzebny. Jednocześnie w tej poprawce jest również zmiana w zapisie. Proponujemy, żeby ustawa wchodziła w życie po 14 dniach od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem wskazanych przepisów. Bez zmiany merytorycznej wprowadzone są tu tylko zmiany w sposobie zapisania tego przepisu, czyli jest to poprawka legislacyjna. Prosimy o głosowanie poprawki nr 5 łącznie z poprawką nr 7. Jak powiedział pan przewodniczący, przyjęcie poprawek nr 5 i 7 spowoduje bezprzedmiotowość głosowania nad poprawkami nr 6 i 8.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, przechodzimy do głosowania. Przepraszam, jeszcze pan minister. Przepraszam, panie ministrze. Naprawdę, za bardzo dzisiaj przyspieszam. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#LeszekSkiba">Oczywiście, uznajemy ten pomysł za bardzo dobry.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Szczerze mówiąc, spodziewałem się takiej opinii. Być może stąd był ten mój pośpiech.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, przechodzimy do głosowania nad tymi poprawkami. Przypomnę, że są to poprawki nr 5 i 7. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem tych poprawek? Proszę o podniesienie ręki. (37) Bardzo dziękuję. Kontynuujemy głosowanie, pani przewodnicząca. Właśnie chciałbym to powiedzieć. Kto jest przeciw? Proszę o podniesienie ręki. (6) Dziękuję bardzo. Kto wstrzymał się od głosu? (5)</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#JacekSasin">Za 37 głosów, przeciw 6 głosów, 5 posłów wstrzymało się od głosu. Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że obie poprawki zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisje.</u>
<u xml:id="u-33.3" who="#JacekSasin">Zastanawiam się, co teraz będzie, gdyby się okazało, że kolejne 2 poprawki Komisja też zaopiniuje pozytywnie. To tak hipotetycznie, bo myślę, że być może jednak tak nie będzie. Teraz poprawki nr 6 i 8. Rozumiem, że pan poseł Suchoń będzie uzasadniał. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#MirosławSuchoń">Tak. Dziękuję, panie przewodniczący. Panie ministrze, skoro poprawka Prawa i Sprawiedliwości była bardzo dobra, to nasza jest jeszcze lepsza, ponieważ de facto przesuwa termin wdrożenia, czy wejścia w życie tych przepisów na 1 lipca 2017 r. oraz dodaje dwumiesięczny okres przejściowy od 1 lipca do 31 sierpnia 2017 r. Oczywiście, bardzo proszę o poparcie tych poprawek. Mówili państwo, że konsultowaliście to z organizacjami społecznymi. Wszystkie organizacje społeczne, które wczoraj były na posiedzeniu Komisji powiedziały, że okres, który państwo proponują, jest zbyt krótki. Nawet – jak teraz – wydłużony o miesiąc okres przejściowy nie zmienia faktu, że nie zdążą się przygotować. Nie zdążą wdrożyć tych przepisów. Nie zdążą zmodernizować swoich systemów. Nie zdążą przeszkolić swoich ludzi. Dlatego apeluję, żeby podeszli państwo do tego w racjonalny sposób. Apeluję o racjonalne podejście do oczekiwań przedsiębiorców i poparcie tej poprawki, która przesuwa wejście ustawy w życie na 1 lipca 2017 r. Kiedy popatrzymy na uzasadnienie i na te wpływy z uszczelniania, to nie są one takie, żeby mogły załamać budżet. Myślę, że warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i przesunąć termin wejścia ustawy na 1 lipca br., o co również apelujemy do szanownej Komisji. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję, panie pośle. Co prawda, nie spodziewam się, żeby pan przekonał pana ministra, ale jednak o to zapytam.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#LeszekSkiba">Zgadzam się z panią poseł Skowrońską, że poprawka jest zbyt daleko idąca.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#JacekSasin">Po prostu jest zbyt dobra.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#LeszekSkiba">Jest zbyt dobra. W związku z tym opinia jest negatywna.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Jednak pani przewodnicząca Skowrońska będzie dalej próbowała pana ministra przekonywać.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#KrystynaSkowrońska">Jedna rzecz, panie ministrze. Jeszcze dzisiaj się w tej sprawie nie wypowiadałam.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#JacekSasin">Brakowało nam tego głosu, pani przewodnicząca.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#KrystynaSkowrońska">Chciałam przychylić się do propozycji pana posła Suchonia, jako że wczoraj poprawka o tej samej treści została złożona. Ponieważ nie przeszła, złożony został również wniosek mniejszości. Tak, że z ogromną przyjemnością poprzemy tę poprawkę. Żałujemy, że pan minister nie podziela tego stanowiska.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję za ten głos. Przechodzimy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem tych poprawek? Proszę o podniesienie ręki. (14) Dziękuję. Kto jest przeciw? (35) Kto się wstrzymał? (0)</u>
<u xml:id="u-43.1" who="#JacekSasin">Za 14 głosów, 35 przeciw. Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że poprawki zostały negatywnie zaopiniowane przez Komisje, a tym samym nie zaszła taka sytuacja, której możliwość dopuszczałem wcześniej.</u>
<u xml:id="u-43.2" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, przypominam, że posłem sprawozdawcą wyznaczonym do tej ustawy przez Komisje była pani poseł Maria Zuba. Proponuję, żeby pani poseł Maria Zuba w dalszym ciągu pozostała sprawozdawcą Komisji, również przy sprawozdawaniu stanowiska Komisji w sprawie poprawek. Czy jest jakiś sprzeciw wobec tej propozycji? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-43.3" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisje wybrały panią poseł Marię Zubę na sprawozdawcę.</u>
<u xml:id="u-43.4" who="#JacekSasin">Z przyjemnością informuję Komisje, że wyczerpaliśmy porządek dzienny. Zanim zamknę posiedzenie Komisji chciałem wszystkim członkom Komisji Finansów Publicznych przypomnieć, że jutro pierwsze posiedzenie mamy o godz. 8:15 w sali nr 106. Czynię to dlatego, że mamy jakiś problem z wiadomościami SMS, których nie możemy do państwa wysłać. O godz. 8:15 zapraszam państwa do sali nr 106 na posiedzenie Komisji. Dziękuję.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>