text_structure.xml
21.4 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#AndrzejSzlachta">Dzień dobry państwu. Witam państwa na trzecim dzisiaj posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#AndrzejSzlachta">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie opinii komisji sejmowych o sprawozdaniu z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. (druk nr 2559), w punkcie pierwszym Komisji Polityki Społecznej i Rodziny, a w punkcie drugim Komisji Zdrowia.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#AndrzejSzlachta">Czy są uwagi do porządku dziennego posiedzenia? Nie ma.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#KrystynaSkowrońska">Mam.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#AndrzejSzlachta">A, jest. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#KrystynaSkowrońska">Chciałam oświadczyć, że kibicujemy polskiej drużynie na mistrzostwach świata. Dzisiaj jest mecz Polska–Senegal. W tej części spotkania zrezygnowałam z zadawania pytań. Jeśli będzie taka potrzeba, mamy jeszcze inną formułę. Kibicuję i myślę, że każdy obstawia. Ja obstawiam Polska–Senegal 2:1.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#KrystynaSkowrońska">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo dziękujemy za tę deklarację. Oczywiście jesteśmy Komisją, która wykonuje swoje obowiązki. Jest to jednak wydarzenie wyjątkowe i bardzo bym prosił, żeby wypowiedzi, jeżeli chodzi o sprawozdania z poszczególnych części, były skondensowane i w miarę optymalne.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#AndrzejSzlachta">Proszę państwa, przechodzę zatem do rozpatrzenia porządku dziennego. Technika prowadzenia Komisji jest taka, jaka była poprzednio. Zatem proszę przedstawiciela Komisji Polityki Społecznej i Rodziny, panią poseł Elżbietę Dudę, o zreferowanie opinii Komisji.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#AndrzejSzlachta">Wcześniej jednak chciałbym przywitać przedstawicieli naczelnych organów administracji państwowej oraz innych urzędów w osobach: pana Tomasza Robaczyńskiego, podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów, pana Sławomira Gadomskiego podsekretarza stanu w Ministerstwie Zdrowia. Witam pana Pawła Jaroszka członka zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Witam pana Andrzeja Bidę dyrektora generalnego Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych. Witam wszystkie osoby, które są dzisiaj na posiedzeniu. Oczywiście witam panie i panów posłów.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo proszę panią poseł o zreferowanie opinii Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#ElżbietaDuda">Dzień dobry. Wysoka Komisjo, szanowne panie i szanowni panowie posłowie, szanowni goście, przypadł mi zaszczyt być sprawozdawcą opinii Komisji Polityki Społecznej i Rodziny z wykonania budżetu za 2017 r. – od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#ElżbietaDuda">Opinia Komisji Polityki Społecznej i Rodziny jest pozytywna, ale może kilka uwag czy sugestii do państwa wiadomości.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#ElżbietaDuda">W części budżetowej 14 – Rzecznik Praw Dziecka zakładane dochody, czyli 2000 zł, zrealizowano w kwocie o 1000 zł wyższej. Wynika to z realizacji i rozliczeń PIT-ów. Wydatki zostały zrealizowane w 100% i wyniosły 11 324 tys. zł, co oznacza, że były wyższe niż w 2016 r. o 1,3%. NIK wystawiła pozytywną ocenę, Komisja Polityki Społecznej i Rodziny w części budżetowej 14 również.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#ElżbietaDuda">Jeśli chodzi o część budżetową 31 – Praca, to dochody 52 000 tys. zł zostały zrealizowane na 43 000 tys. zł. Były to głównie wpływy z OHP. Wydatki zaplanowane były na kwotę 408 000 tys. zł. Zanotowano spadek do 405 000 tys. zł. Ostatecznie zrealizowano 375 000 tys. zł. Spadek spowodowany był przeniesieniem w ramach realizacji funduszy europejskich. Trzeba zaznaczyć korzystną sytuację, korzystny rynek pracy i zadowalające wyniki w części – Praca. Jak wiemy, bezrobocie spadło z 6,6% o 1,75%.</u>
<u xml:id="u-6.4" who="#ElżbietaDuda">Ocena w tej części budżetowej, tzn. części 31 – Praca, jest pozytywna zarówno Komisji, jak i Najwyższej Izby Kontroli.</u>
<u xml:id="u-6.5" who="#ElżbietaDuda">W części budżetowej 44 – Zabezpieczenia Społeczne dochody wyniosły 403 000 zł, zrealizowane zostały na poziomie 8500 tys. zł. Poziom dochodów w 2017 r. w stosunku do 2016 r. stanowił 380,3%. Wynika to z przychodów pozostałych po uregulowaniu zobowiązań po likwidacji Instytutu Rozwoju Służb Społecznych.</u>
<u xml:id="u-6.6" who="#ElżbietaDuda">Wydatki zaplanowane na kwotę 853 759 tys. zł uległy zwiększeniu o kwotę 120 076 tys. zł. Przeznaczone zostały na programy takie jak Fundusz Inicjatyw Obywatelskich czy aktywność społeczna osób starszych „Senior+”, Rodzina, Polska itd.</u>
<u xml:id="u-6.7" who="#ElżbietaDuda">Kwoty dochodów i wydatków wynikające z ustawy budżetowej z części 44 oraz ich realizacja nie budzą zastrzeżeń. Oceny NIK-u i Komisji również są pozytywne.</u>
<u xml:id="u-6.8" who="#ElżbietaDuda">W części budżetowej 63 – Rodzina dochody zrealizowano na poziomie 7000 zł. Wydatki zaplanowano na 10 000 tys. zł. Zwiększono o 6038 tys. zł. Przeznaczono je głównie na zrealizowanie zadań związanych z potrzebami rodziny. Chodzi o Kartę Dużej Rodziny czy program Emp@tia. Plan po zmianach wyniósł 17 077 tys. zł, a wykonanie 14 137 tys. zł. Największą część, aż 41%, przeznaczono na świadczenie Karty Dużej Rodziny czy też utworzenie żłobków.</u>
<u xml:id="u-6.9" who="#ElżbietaDuda">Oczywiście było to zaopiniowane przez Komisję pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-6.10" who="#ElżbietaDuda">Część budżetowa 83 – Rezerwy celowe również została zaopiniowana pozytywnie zarówno przez Najwyższą Izbę Kontroli, jak i Komisję Polityki Społecznej i Rodziny.</u>
<u xml:id="u-6.11" who="#ElżbietaDuda">To byłyby takie moje uwagi. Wymienię tylko jeszcze, że w części budżetowej 54, dotyczącej Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, dochody w wysokości 1000 zł zrealizowano w wysokości 35 000 zł. Wpłynęły dodatkowe składki społeczne na tę kwotę. Wydatki w kwocie 37 615 tys. zł wykonano w wysokości 48 126 tys. zł. Nie stwierdzono nieprawidłowości. Ocena również jest pozytywna.</u>
<u xml:id="u-6.12" who="#ElżbietaDuda">Tak też wyglądają części budżetowe 72, 73 oraz państwowe fundusze celowe.</u>
<u xml:id="u-6.13" who="#ElżbietaDuda">Ogólnie mówiąc, opinia komisji branżowej jest pozytywna we wszystkich działach. Sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za 2017 r. nie budzi zastrzeżeń. W związku z powyższym proszę Wysoką Komisję o pozytywne zaopiniowanie budżetu w tej części.</u>
<u xml:id="u-6.14" who="#ElżbietaDuda">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo dziękuję, pani poseł, za przedstawienie opinii Komisji i za wpisanie się w konwencję mundialową.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#AndrzejSzlachta">Proszę teraz koreferenta ze strony Komisji Finansów Publicznych – pana posła Tadeusza Cymańskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#TadeuszCymański">W tę konwencję z małą poprawką, ponieważ jak słuchałem, to się podpisuję pod tym, natomiast trzeba brać pod uwagę, że zgodnie ze staropolskim zwyczajem, nie chodzi tylko o samo uczestniczenie w tym wydarzeniu, ale też o stosowne przygotowanie. W tym trzeba jeszcze liczyć czas dojazdu naszych wspaniałych gości.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#TadeuszCymański">Zatem, proszę mi wierzyć, nie jest mi łatwo skrócić wszystko to, co chcę powiedzieć, ale pani poseł już mi pomogła w wielu rzeczach. Tradycyjnie chciałbym powiedzieć aż i tylko tyle, że ten rok był bardzo dobrym rokiem z uwagi na koniunkturę. Oczywiście chwalimy się tym politycznie, ale nie ulega wątpliwości, że oprócz znakomitych działań rządu itd., mamy bardzo korzystną sytuację w makroskali oraz na naszym rynku. Przekłada się to znakomicie na wskaźniki i na wyniki.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#TadeuszCymański">Z rzeczy ważnych należy podkreślić umorzenie niebagatelnej kwoty, grubo ponad 30 000 000 tys. zł. Jest to zabieg czysto memoriałowy, ale ta sztuczna sytuacja została w dużym stopniu rozstrzygnięta. Mówiąc już nie o liczbach – bo nie chciałbym zanudzać ani tracić po trzykroć bezcennego czasu – powiem o wyzwaniach, które nas czekają. Chciałbym życzyć… Nie będę pytał, ale może dowiemy się o tym w innej formie, jakie są przygotowania do operacji wprowadzenia w życie ustawy, którą przyjęliśmy, ustawy o oskładkowaniu. To istotna, duża kwota – ponad 7 000 000 tys. zł dla ZUS-u. Na czysto, netto licząc – bo 1 000 000 tys. zł tracimy w Picie, samorządy 600 000 tys. zł – to ponad 5 000 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-8.3" who="#TadeuszCymański">Ona wywoływała kontrowersje. Nie chcę tych ran ponownie rozrywać, tj., jakie są powody, argumenty itd., ale to też istotny wskaźnik. Mówię o tym dlatego, że musimy, niezależnie od tego, kto rządzi, myśleć o stworzeniu stabilnego, stałego źródła dochodów. To, co nazywa się sztywnym budżetem przychodów dla budżetu, żeby zapewnić stabilne źródło finansowania.</u>
<u xml:id="u-8.4" who="#TadeuszCymański">Problemy nie są rozwiązane. Jeżeli chodzi o poszczególne składowe, to fundusz rentowy, wypadkowy i chorobowy mają się nieźle. Natomiast prawdziwy problem, a nawet dramat, jest w funduszu emerytalnym. Tu jest główne źródło deficytów. W tym roku, dzięki koniunkturze, udało nam się zamortyzować nieco zwiększone wydatki na zasiłki macierzyńskie oraz wzrost wydatków związany ze zwiększeniem się liczby emerytów o niemal ćwierć miliona. Jak wiadomo, w tym roku konsekwencje czy skutki, a naszym zdaniem efekty ustawy o wieku emerytalnym spowodowały, że przystąpiła większa grupa.</u>
<u xml:id="u-8.5" who="#TadeuszCymański">Proszę państwa, konkludując, idąc śladem myślenia Komisji, proponowałbym przyjęcie sprawozdania NIK. NIK bardzo starannie i dokładnie, jak widać, nie oszczędza nikogo. Nie miała litości dla Platformy, nie ma i dla nas. W wielu momentach znalazły się krytyczne uwagi. Tak powinna działać Najwyższa Izba Kontroli. Skoro nie ma uwag w potężnym sprawozdaniu o ZUS-ie, to tym bardziej jest mi przyjemnie się tym podzielić.</u>
<u xml:id="u-8.6" who="#TadeuszCymański">Nie jest łatwo milczeć, ale zamilknę. Panie przewodniczący, dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo dziękuję panu posłowi.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#AndrzejSzlachta">Zanim przejdziemy do wystąpienia przedstawiciela Najwyższej Izby Kontroli, chciałem powitać pana ministra Krzysztofa Michałkiewicza, który jest z nami. Bardzo dziękuję, panie ministrze.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#AndrzejSzlachta">Proszę panią dyrektor lub pana dyrektora z NIK o przedstawienie opinii z przeprowadzonej kontroli tej części budżetowej.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#JacekSzczerbiński">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, Jacek Szczerbiński, dyrektor Departamentu Pracy, Spraw Społecznych i Rodziny Najwyższej Izby Kontroli.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#JacekSzczerbiński">Mieliśmy w tym roku przyjemność przeprowadzić kontrolę w ośmiu częściach budżetowych i dziewięciu państwowych funduszach celowych znajdujących się we właściwości Komisji Polityki Społecznej i Rodziny Wysokiego Sejmu.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#JacekSzczerbiński">Z kontroli tej wynikają konstatacje, które zostały już wygłoszone na tej sali. Wpiszę się więc w konwencję premundialową – że tak to nazwę – i skrócę moją wypowiedź do jasnego stwierdzenia: we wszystkich przypadkach wyraziliśmy pozytywną opinię.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#JacekSzczerbiński">W kontroli budżetowej, dla wiedzy Wysokiej Komisji, stosujemy trzy rodzaje ocen, tj. ocenę pozytywną, negatywną, która nie wystąpiła w żadnym przypadku, oraz ocenę opisową. Dotyczy ona sytuacji, kiedy stwierdzamy istotne nieprawidłowości, które co prawda nie wpływają na negatywną ocenę wykonania budżetu, ale pokazują konieczność podjęcia działań naprawczych. Taką ocenę opisową sformułowaliśmy w jednym jedynym przypadku: funduszu administracyjnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. W pozostałych przypadkach ocena była pozytywna.</u>
<u xml:id="u-10.4" who="#JacekSzczerbiński">Gdybyście mieli państwo do nas pytania, jesteśmy gotowi udzielić szczegółowej odpowiedzi. Wszystkie nasze szczegółowe zarzuty, wskazane nieprawidłowości i uchybienia zostały omówione na posiedzeniu Komisji Polityki Społecznej i Rodziny w dniu 18 czerwca bieżącego roku. Jesteśmy do państwa dyspozycji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#AndrzejSzlachta">Dziękuję, panie dyrektorze, za zwięzłe przedstawienie wyników kontroli.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#AndrzejSzlachta">Otwieram dyskusję. Bardzo proszę. Kto z pań i panów posłów chciałby zadać pytanie? Pani przewodnicząca dała przykład. Jeżeli nie ma pytań, stwierdzam zakończenie omawiania wykonania budżetu we właściwości Komisji Polityki Społecznej i Rodziny. Dziękuję naszym gościom, pozostali zostają.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#AndrzejSzlachta">Przechodzimy do kolejnej części budżetu. Proszę przedstawiciela Komisji Zdrowia, panią poseł Gabrielę Masłowską, o zreferowanie opinii Komisji.</u>
<u xml:id="u-11.3" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo proszę panią przewodniczącą.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#GabrielaMasłowska">Komisja Zdrowia przedstawia opinię uchwaloną na posiedzeniu w dniu 14 czerwca 2018 r. dla Komisji Finansów Publicznych. Jest ona następująca.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#GabrielaMasłowska">Komisja Zdrowia rozpatrzyła sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. (druk nr 2559) wraz z przedstawioną przez prezesa Najwyższej Izby Kontroli analizą wykonania budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej w 2017 r. w zakresie:</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#GabrielaMasłowska">a) części budżetowej 46 – Zdrowie:</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#GabrielaMasłowska">– dochody i wydatki,</u>
<u xml:id="u-12.4" who="#GabrielaMasłowska">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych,</u>
<u xml:id="u-12.5" who="#GabrielaMasłowska">– dotacje podmiotowe i celowe;</u>
<u xml:id="u-12.6" who="#GabrielaMasłowska">b) części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 40, 43, 44, 57, 75 i 90;</u>
<u xml:id="u-12.7" who="#GabrielaMasłowska">c) części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działu 851 – Ochrona zdrowia:</u>
<u xml:id="u-12.8" who="#GabrielaMasłowska">– dochody i wydatki,</u>
<u xml:id="u-12.9" who="#GabrielaMasłowska">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych,</u>
<u xml:id="u-12.10" who="#GabrielaMasłowska">– dotacje celowe;</u>
<u xml:id="u-12.11" who="#GabrielaMasłowska">d) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w części 85 – budżety wojewodów;</u>
<u xml:id="u-12.12" who="#GabrielaMasłowska">e) dotacji podmiotowych;</u>
<u xml:id="u-12.13" who="#GabrielaMasłowska">f) programów wieloletnich w układzie zadaniowym;</u>
<u xml:id="u-12.14" who="#GabrielaMasłowska">g) instytucji gospodarki budżetowej – Profilaktycznym Domu Zdrowia w Juracie;</u>
<u xml:id="u-12.15" who="#GabrielaMasłowska">h) państwowego funduszu celowego – Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych;</u>
<u xml:id="u-12.16" who="#GabrielaMasłowska">i) państwowej osoby prawnej – Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji,;</u>
<u xml:id="u-12.17" who="#GabrielaMasłowska">j) środków europejskich w zakresie zdrowia;</u>
<u xml:id="u-12.18" who="#GabrielaMasłowska">k) części budżetowej 66 – Rzecznik Praw Pacjenta:</u>
<u xml:id="u-12.19" who="#GabrielaMasłowska">– dochody i wydatki,</u>
<u xml:id="u-12.20" who="#GabrielaMasłowska">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych.</u>
<u xml:id="u-12.21" who="#GabrielaMasłowska">Po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami dysponentów części budżetowych, wysłuchaniu stanowiska Najwyższej Izby Kontroli oraz w wyniku przeprowadzonej dyskusji Komisja pozytywnie opiniuje sprawozdanie z wykonania budżetu państwa w 2017 r. w powyższym zakresie i wnosi o jego przyjęcie. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo dziękuję pani przewodniczącej.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#AndrzejSzlachta">Z ramienia Komisji Finansów Publicznych proszę o koreferat panią poseł Marię Zubę. Bardzo proszę, pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#MariaZuba">Panie przewodniczący, panie i panowie posłowie, szanowni goście, na wstępie pragnę przypomnieć, że 2017 r. był rokiem powrotu do dofinansowywania ochrony zdrowia ze środków budżetu państwa. Tradycja, którą rząd Prawa i Sprawiedliwości wprowadził w latach 2005–2007, na nowo staje się realna.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#MariaZuba">Pragnę podkreślić, że w 2017 r. przez resort zdrowia realizowanych było 15 programów, z czego większość była realizowana w sposób prawidłowy. Niemniej, pojawiły się również takie, które nie w pełni spełniły oczekiwania. Wspomnę, że niektóre z nich miały realizację w wysokości tylko 34%, co oznacza, że w 2018 r. powinniśmy na te programy zwrócić szczególną uwagę.</u>
<u xml:id="u-14.2" who="#MariaZuba">NIK bardzo wnikliwie analizowała wykonanie budżetu i dokonała swojej oceny, dokonując jej niestety w sposób opisowy, co oznaczałoby, że zauważyła również pewne usterki w realizacji budżetu. Niemniej jednak Komisja Zdrowia zaopiniowała to pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-14.3" who="#MariaZuba">Ja również rekomenduję Wysokiej Komisji, aby Komisja Finansów Publicznych przyjęła opinię Komisji Zdrowia i pozytywnie zaopiniowała tę część budżetu. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo dziękuję, pani poseł.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#AndrzejSzlachta">Bardzo proszę przedstawiciela Najwyższej Izby Kontroli o przedstawienie wyników kontroli tej części budżetu. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PiotrWasilewski">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący. Piotr Wasilewski, jestem dyrektorem Departamentu Zdrowia Najwyższej Izby Kontroli.</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#PiotrWasilewski">Najwyższa Izba Kontroli oceniła, że wydatki budżetowe w 2017 r. w części 46 – Zdrowie realizowano na ogół z zachowaniem zasad gospodarowania środkami publicznymi określonymi w ustawie o finansach publicznych. Stwierdziliśmy pewne nieprawidłowości, o których zresztą była już mowa i które zostały szczegółowo opisane w informacji o wynikach kontroli.</u>
<u xml:id="u-16.2" who="#PiotrWasilewski">Jeśli chodzi o część 66, to nasza ocena jest pozytywna. Nie stwierdziliśmy też nieprawidłowości w gospodarowaniu środkami Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#AndrzejSzlachta">Dziękuję panu dyrektorowi.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#AndrzejSzlachta">Szanowni państwo, otwieram dyskusję. Bardzo proszę. W takim razie stwierdzam zakończenie omawiania budżetu w części przynależnej do właściwości Komisji Zdrowia.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#AndrzejSzlachta">Dziękuję państwu za obecność. Życzę bardzo dobrych emocji i sukcesu polskiej drużynie. Bardzo wszystkim dziękuję.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#AndrzejSzlachta">Chcę tylko powiedzieć, że protokół z posiedzenia z załączonym zapisem będzie do wglądu w sekretariacie Komisji. Bardzo dziękuję. Życzę miłych, zdrowych i radosnych emocji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>