text_structure.xml 22.5 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MarekSuski">Witam serdecznie państwa. Szanowni państwo, w związku z tym, że przerwa się przedłuża, to zdążymy rozpatrzeć poprawki Senatu. Dzisiejsze posiedzenie Komisji przewiduje rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym i rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Czy jest kworum? Jest. Stwierdzam kworum. Szanowni państwo, otwieram posiedzenie Komisji. Porządek przedstawiłem, a więc mam pytanie, czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę, a zatem uznaję, że porządek dzienny został zaakceptowany.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MarekSuski">Przystępujemy do rozpatrzenia porządku dziennego. W dniu 16 grudnia Senat przyjął uchwałę w sprawie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Senat zaproponował w druku nr 1175 w swojej uchwale siedem poprawek, a w druku 1176 tych poprawek jest szesnaście. Przechodzimy w takim razie do punktu pierwszego, a więc do rozpatrzenia druku nr 1175, uchwała Senatu Rzeczypospolitej Polskiej… Co się stało?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#Głoszsali">Nie ma legislatorów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#MarekSuski">No trudno, zaraz dojdą. Proponuję, szanowni państwo, rozpatrywanie w taki sposób, żebyśmy przedstawili poprawkę, ewentualnie stanowisko rządu, jeżeli będzie, bo obecny jest pan minister, uwagi Biura Legislacyjnego, głosy za i przeciw, a następnie głosowanie poprawki. Czy są uwagi do takiego procedowania? Uwag nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#MarekSuski">Poprawka nr 1: w art. 19 w ust. 1 w pkt 1 we wprowadzeniu do wyliczenia wyrazy „tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny, lub tytuł równorzędny uzyskany za granicą uznany” zastępuje się wyrazami „wykształcenie wyższe lub wykształcenie wyższe uzyskane za granicami kraju”. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#MikołajWild">To jest poprawka, która została z nami uzgodniona.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. Proszę bardzo, pan poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#ZbigniewGryglas">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Proponuję, byśmy nie przyjmowali tej poprawki, dlatego że ona zmierza do obniżenia poziomu kandydatów na członków organów zarządzających. W takim przypadku wystarczy licencjat, co, jak sądzę, jest niewystarczające do tego, żeby prawidłowo pełnić tę funkcję. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#MarekSuski">Bardzo proszę, pan poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#ZdzisławGawlik">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Ja mam pytanie do przedstawiciela Senatu o przyczynę obniżenia standardów wymagań stawianych wobec osób, które objęte są przedmiotowym punktem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#MarekSuski">Czy jest przedstawiciel Senatu? Nie ma, więc nie przedstawi tych przyczyn. Przyczyny są po prostu takie, że Senat tak zdecydował, a poprawka jest uzgodniona z rządem. Ja nie znam przyczyn. Chodzi chyba tylko o inżynierów, którzy mogą być w tym uwzględnieni.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#MarekSuski">Dobrze, w takim razie kto z pań i panów posłów jest za?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#WiesławKozioł">Są już przedstawiciele Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#MarekSuski">Czy są uwagi Biura Legislacyjnego do poprawki nr 1?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#ŁukaszNykiel">Nie, panie przewodniczący. Poprawkę nr 1 proponujemy głosować łącznie z poprawką nr 4.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#MarekSuski">W takim razie odczytam jeszcze poprawkę nr 4: w art. 22 w pkt 1 w lit. a) wyrazy „tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny, lub tytuł równorzędny uzyskany za granicą uznany” zastępuje się wyrazami „wykształcenie wyższe lub wykształcenie wyższe uzyskane za granicą uznane”. To jest dokładnie ta sama treść, tylko znajdująca się w różnych artykułach. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#MikołajWild">Ta poprawka również została z nami uzgodniona.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Przechodzimy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#MarekSuski">Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem tych poprawek? Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-15.2" who="#MarekSuski">Jaki wynik? 15 posłów za, 7 przeciw i nikt się nie wstrzymał. Poprawki zostały pozytywnie zaopiniowane.</u>
          <u xml:id="u-15.3" who="#MarekSuski">Poprawka nr 2: w art. 19 w ust. 1 w pkt 1 w lit. a) wyrazy „lub prawnych” zastępuje się wyrazami „prawnych lub technicznych”. Czy Biuro legislacyjne ma uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#ŁukaszNykiel">Biuro Legislacyjne nie zgłasza uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#MarekSuski">Nie ma uwag. Stanowisko rządu? Uzgodnione. Są jakieś głosy? Bardzo proszę, pan poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#ZdzisławGawlik">Panie przewodniczący, szanowni państwo, ja rozumiem, że uzasadnienie jest takie jak poprzednio, że po prostu Senat tak chce, tak?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#MarekSuski">Tak, w uzgodnieniu z rządem. Pan poseł, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#WojciechZubowski">Panie przewodniczący, szanowni państwo, ja brałem udział w posiedzeniu Komisji, podczas którego te zmiany były omawiane. Wydaje mi się, że zarówno w tej, jak i w poprzedniej poprawce, chodziło o możliwość, żeby członkami rad nadzorczych były osoby, które są inżynierami. Chodziło po prostu o wzmocnienie tych osób, które mają wykształcenie techniczne i moim zdaniem tak należy też odczytywać intencję osób zgłaszających tę poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#MarekSuski">To jest oczywiste, że nie chodzi o to, żeby sami prawnicy zarządzali firmami, tylko również ludzie, którzy mają wiedzę techniczną. Proszę bardzo, panie pośle. Pan był pierwszy, a pan był drugi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#ZdzisławGawlik">Ja rozumiem, tylko ta poprawka i sposób w jaki tłumaczy ją pan przewodniczący Zubowski, jest nieco inny. Krąg podmiotów objętych tą poprawką jest znacznie szerszy i wychodzi poza krąg osób, o których pan wspomina. Gdyby było tak, jak pan mówi, to ta poprawka powinna brzmieć jeszcze inaczej. Ja przyjąłem do wiadomości już wcześniej, że po prostu Senat tak chce i nawet nie chce nad tym dyskutować.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#MarekSuski">Nie ma przedstawiciela Senatu, ale bardzo często tak jest, że posłowie nie chodzą do Senatu przedstawiać propozycje poselskie, a senatorowie rzadko chodzą do Sejmu. To nie jest dzisiejsza praktyka, ona trwa od wielu lat. Odkąd tu jestem, to są bardzo rzadkie przypadki, kiedy senatorowie czy posłowie chodzą za ustawami, tak że to jest raczej wyjątek, kiedy przychodzą. Zdaję się zresztą, że w tej chwili w Senacie jest jakaś przerwa. No dobrze, pan poseł jeszcze chciał zabrać głos.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#WiesławKrajewski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Wystarczy przeczytać uzasadnienie do przedłożonego materiału, podpisanego przez wicemarszałek Senatu Marię Koc, i to wszystko wyjaśnia. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. Dziękujemy.</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#MarekSuski">Kto jest za poprawką nr 2? (18) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (7) Kto się wstrzymał? (0)</u>
          <u xml:id="u-25.2" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo, poprawkę nr 2 zaopiniowaliśmy pozytywnie.</u>
          <u xml:id="u-25.3" who="#MarekSuski">W poprawce nr 3 w art. 19 w ust. 1 w pkt 1 w lit. h) oraz i) skreśla się wyrazy „z wynikiem pozytywnym”. Wydaje się to dość proste. Pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#ŁukaszNykiel">Panie przewodniczący, my proponowalibyśmy, ażeby poprawkę nr 3 głosować łącznie z poprawką nr 7, która też ma charakter redakcyjno-legislacyjny. To usprawni pracę podczas dzisiejszej Komisji i głosowanie nad tymi poprawkami.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. Poprawka nr 7: w art. 41 wyraz „nabycia” zastępuje się wyrazami „czynności prawnej”. To jest oczywista pomyłka. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#MikołajWild">Te poprawki również są z nami uzgodnione.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#MarekSuski">Poprawki nr 3 i 7. Czy są jakieś głosy? Nie słyszę. Głosujemy łącznie poprawki nr 3 i 7.</u>
          <u xml:id="u-29.1" who="#MarekSuski">Kto jest za, proszę o podniesienie ręki. (18) Dziękuję. Kto jest przeciw? (7) Kto się wstrzymał? (0)</u>
          <u xml:id="u-29.2" who="#MarekSuski">Dziękuję. Tym samym Komisja pozytywnie zaopiniowała poprawki Senatu nr 3 i 7.</u>
          <u xml:id="u-29.3" who="#MarekSuski">Poprawkę nr 4 przyjęliśmy razem z poprawką nr 1. Przechodzimy do poprawki nr 5: w art. 25 w ust. 2 w pkt 1 i 2 wyraz „oświadczenia” zastępuje się wyrazem „oświadczenie”. To jest oczywista pomyłka. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#ŁukaszNykiel">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Ta poprawka rzeczywiście ma charakter legislacyjny, natomiast my chcieliśmy zgłosić pewne zastrzeżenie do tej poprawki. Otóż rzeczywiście w art. 25 ust. 2 pkt 1 i 2 Senat proponuje zastąpić wyraz „oświadczenia” wyrazem „oświadczenie”, natomiast proszę zwrócić uwagę, iż w art. 26, a więc w kolejnym artykule, który dotyczy powoływania członka organu zarządzającego spółki, mowa jest również, iż do wniosku o wydanie opinii przedstawia się, i tutaj też mamy pkt 1 i 2, gdzie jest sformułowanie „oświadczenia”, więc po wprowadzeniu tej…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#MarekSuski">Rozumiem, że nie będzie spójności.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#ŁukaszNykiel">Dokładnie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#MarekSuski">Proponujecie więc, żeby tej poprawki nie przyjmować. Rząd kiwa głową, że rzeczywiście tym razem Senat się pomylił. To tylko życie, jak się okazuje, senatorowie to też ludzie. Cóż, głosujemy.</u>
          <u xml:id="u-33.1" who="#MarekSuski">Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem tej poprawki? (0) Dziękuję. Kto jest przeciw? (18) Dziękuję bardzo. Kto się wstrzymał? (7)</u>
          <u xml:id="u-33.2" who="#MarekSuski">Wynik to 0, 18 i 7, a tym samym Komisja negatywnie zaopiniowała poprawkę nr 5.</u>
          <u xml:id="u-33.3" who="#MarekSuski">W poprawce nr 6 art. 28 otrzymuje brzmienie: Art. 28. ust. 1: Członków Rady powołuje i odwołuje: 1) Prezes Rady Ministrów – trzech członków; 2) minister właściwy do spraw gospodarki – trzech członków; 3) minister właściwy do spraw energii – trzech członków; ust. 2. Członkostwo w Radzie ustaje z chwilą: 1) odwołania odpowiednio przez Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw gospodarki lub ministra właściwego do spraw energii; 2) złożenia rezygnacji; 3) śmierci; 4) skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; ust. 3. Informacja o powołaniu i odwołaniu członka Rady jest zamieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej – na stronach podmiotowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw gospodarki oraz ministra właściwego do spraw energii”. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#MikołajWild">Uzgodnione.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#MarekSuski">Legislatorzy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#ŁukaszNykiel">Nie zgłaszamy uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#MarekSuski">Legislatorzy nie zgłaszają uwag. Oczywiście zawsze można liczyć na pana posła. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#ZdzisławGawlik">Panie przewodniczący, pytam z czystej ciekawości. Nie tak dawno, bo przed paroma dniami, mówiliśmy o pewnej idei towarzyszącej ustawie, która określała pewien system zarządzania majątkiem Skarbu Państwa. Mamy poprawkę i nie wiem czy dobrą, czy złą, nie chcę jej oceniać, bo ja mam swój stosunek do całej ustawy i ona się po prostu wpisuje w tę ustawę. Ta poprawka pokazuje, że cały system zarządzania, o którym mówiliśmy, który jest scentralizowany w jednych rękach, dzielimy po prostu na trzy sektory między trzech ludzi, jeżeli chodzi o spółki Skarbu Państwa. Ja w zasadzie nie wiem, gdzie tu jest ta myśl i ta konsekwencja w tej ustawie, bo w zasadzie jak patrzę sobie na tę ustawę, to jest to od przypadku do przypadku – dziś chciałem tak, jutro zrobię tak. Chciałem zapytać o to, choć pewnie odpowiedzi nie uzyskam w ogóle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#MarekSuski">Ja mogę odpowiedzieć. Uzyska pan odpowiedź.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#ZdzisławGawlik">Już, tylko skończę. Gdzie ta idea? Czy jest tu jakaś konsekwencja, czy nie ma? Jakie są powody wybrania takiego modelu kształtowania Rady, o którym w tym przepisie mowa? Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#MarekSuski">Jeśli chodzi o ideę, to różne idee były przedstawiane kilka razy. Była jedna komasacja, był pomysł rozbicia pomiędzy Radę Ministrów, Sejm, Senat, był pomysł w uzgodnieniu z ministrami, był pomysł powoływania na wniosek ministrów, ale Senat nie podzielił naszych idei i przedstawił inną. Tyle mogę powiedzieć. Dlaczego? Tak Senat po prostu zdecydował, nie zawsze Senat zgadza się z Sejmem. Mogę tak odpowiedzieć. Ja wiem, że można nie podzielać zdania Senatu, a Senat może nie podzielać naszego zdania i tyle. Cóż, jak widać kompromis wypracowywany jest w obu izbach. Przechodzimy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-41.1" who="#MarekSuski">Kto jest za przyjęciem poprawki nr 6 w brzmieniu przedstawionym przez Senat, proszę o podniesienie ręki. (17) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (5) Dziękuję. Kto się wstrzymał? (1)</u>
          <u xml:id="u-41.2" who="#MarekSuski">Tym samym Senat uzyskał naszą akceptację, jeśli chodzi o poprawkę nr 6, czyli poprawka została pozytywnie zaopiniowana.</u>
          <u xml:id="u-41.3" who="#MarekSuski">Jeśli chodzi o wybór sprawozdawcy to myślę, że konsekwentnie pozostaniemy przy panu pośle Zubowskim. Pan poseł wyraża zgodę. Czy są inne kandydatury? Nie słyszę. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja wybrała pana posła. Nie słyszę sprzeciwu. Pan poseł został wybrany.</u>
          <u xml:id="u-41.4" who="#MarekSuski">Przechodzimy do punktu drugiego do ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Tutaj Senat przyjął więcej poprawek, bo szesnaście. Dość lakoniczne są te poprawki i chyba tylko w jednym przypadku poprawka jest troszkę dłuższa.</u>
          <u xml:id="u-41.5" who="#MarekSuski">Poprawka nr 1. Art. 14 w pkt 28 w lit. l), ust. 6 otrzymuje brzmienie: „Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy sposób prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu, o którym mowa w ust. 1, w tym elementy rocznego planu finansowego, szczegółowy sposób postępowania w zakresie udzielania dotacji, o których mowa w ust. 1 pkt 3, oraz przekazywania środków na nabycie lub objęcie przez Skarb Państwa, reprezentowany przez Prezesa Rady Ministrów, akcji spółek publicznych lub spółek kapitałowych oraz udzielanie pożyczek, o których mowa w ust. 4d1, mając na względzie potrzebę zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej Funduszu”. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#MikołajWild">Wszystkie poprawki zgłoszone przez Senat, zostały z nami uzgodnione.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#MarekSuski">Dziękuję. Nie ma uwag. Czy są głosy z sali? Nie słyszę. Głosujemy.</u>
          <u xml:id="u-43.1" who="#MarekSuski">Kto jest za poprawką nr 1 proszę o podniesienie ręki. (16) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (4) Kto się wstrzymał? (0)</u>
          <u xml:id="u-43.2" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. Tym samym Komisja przyjęła poprawkę.</u>
          <u xml:id="u-43.3" who="#MarekSuski">Czy poprawki legislacyjne możemy głosować łącznie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#ŁukaszNykiel">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#MarekSuski">Od której, do której?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#ŁukaszNykiel">Panie przewodniczący, proponujemy głosować łącznie poprawki nr 2–6, 8, 9, 11…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#MarekSuski">Moment, bo nie nadążam. Nr 6?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#ŁukaszNykiel">Poprawki nr 2–6, 8, 9, 11, 12 i 16. One mają charakter legislacyjny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#MarekSuski">Czy życzycie sobie państwo, żeby je przeczytać, bo tu jest…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#Głoszsali">Nie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#MarekSuski">Dobrze. W takim razie skoro wszyscy mamy poprawki, a stanowisko rządu już było, to głosujemy poprawki nr 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 i 16.</u>
          <u xml:id="u-51.1" who="#MarekSuski">Kto jest za przyjęciem tych poprawek? (17) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (3) Kto się wstrzymał?(0)</u>
          <u xml:id="u-51.2" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo, tym samym przyjęliśmy poprawkę nr 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 i 16.</u>
          <u xml:id="u-51.3" who="#MarekSuski">Przechodzimy do poprawki nr 7. Stanowisko rządu już znamy, legislatorzy nie zgłaszają uwag, z sali zgłoszeń nie ma, więc głosujemy.</u>
          <u xml:id="u-51.4" who="#MarekSuski">Kto jest za poprawką nr 7? (16) Dziękuję. Kto jest przeciw? (3) Kto się wstrzymał? (1)</u>
          <u xml:id="u-51.5" who="#MarekSuski">Dziękuje bardzo, tym samym pozytywnie zaopiniowaliśmy poprawkę nr 7.</u>
          <u xml:id="u-51.6" who="#MarekSuski">Poprawka nr 10. Nie widzę zgłoszeń, więc głosujemy.</u>
          <u xml:id="u-51.7" who="#MarekSuski">Kto jest za poprawką nr 10, proszę o podniesienie ręki. (16) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (3) Kto się wstrzymał?(1)</u>
          <u xml:id="u-51.8" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. Tym samym przyjęliśmy poprawkę nr 10.</u>
          <u xml:id="u-51.9" who="#MarekSuski">Poprawkę nr 11 i 12 przyjęliśmy. Poprawka nr 13. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#ŁukaszNykiel">Jeśli chodzi o poprawkę nr 13, to proponujemy po pierwsze, głosować ją łącznie z poprawką nr 15, gdyż są to poprawki o charakterze merytorycznym. My tylko zgłaszamy uwagę, iż zdaniem Biura Legislacyjnego te poprawki wykraczają poza zakres przedłożenia. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. Stanowisko rządu było pozytywne, innych zgłoszeń nie słyszę. Głosujemy łącznie poprawkę nr 13 i 15.</u>
          <u xml:id="u-53.1" who="#MarekSuski">Kto jest za, proszę o podniesienie ręki. (16) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (3) Kto się wstrzymał? (1)</u>
          <u xml:id="u-53.2" who="#MarekSuski">Wynik to 16, 13 i 1, a tym samym przyjęliśmy poprawkę nr 13 i 15.</u>
          <u xml:id="u-53.3" who="#MarekSuski">Poprawka nr 14. Czy są zgłoszenia? Nie ma. Głosujemy.</u>
          <u xml:id="u-53.4" who="#MarekSuski">Kto jest za poprawką nr 14, proszę o podniesienie ręki. (17) Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (4) Dziękuję. Kto się wstrzymał? (0)</u>
          <u xml:id="u-53.5" who="#MarekSuski">Tym samym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek Senatu do druku 1176. Pozostaje nam wybór posła sprawozdawcy. Konsekwentnie proponuję pana posła Zubowskiego. Pan poseł się zgadza. Czy są inne kandydatury? Nie widzę. Czy jest sprzeciw wobec wyboru pana posła? Nie słyszę. Wybraliśmy pana posła.</u>
          <u xml:id="u-53.6" who="#MarekSuski">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny i zakończyliśmy prace Komisji. Dziękuję państwu za pracę i zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>