text_structure.xml 45.4 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#UrząddoSprawKombatantówiOsóbRepresjonowanych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#UrząddoSprawKombatantówiOsóbRepresjonowanych">– dotacje celowe z zał. nr 8,</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#UrząddoSprawKombatantówiOsóbRepresjonowanych">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10;</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#UrząddoSprawKombatantówiOsóbRepresjonowanych">2) części budżetowej nr 83 – Rezerwy celowe w zakresie:</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#UrząddoSprawKombatantówiOsóbRepresjonowanych">– poz. 30 – środki na realizację ustawy o zadośćuczynieniu rodzinom ofiar zbiorowych wystąpień wolnościowych w latach 1956–1989;</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#KasaRolniczegoUbezpieczeniaSpołecznego">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2;</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#KasaRolniczegoUbezpieczeniaSpołecznego">4) planu finansowego Funduszu Emerytalno-Rentowego KRUS z zał. nr 5;</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#KasaRolniczegoUbezpieczeniaSpołecznego">5) planu finansowego Funduszu Administracyjnego KRUS z zał. nr 6;</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2;</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">7) planu finansowego Funduszu Ubezpieczeń Społecznych z zał. nr 4;</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">8) części budżetowej 31– Praca:</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10;</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">9) programu wieloletniego z zał. nr 11 „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” II etap;</u>
          <u xml:id="u-3.6" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">10) środków z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – z zał. nr 26;</u>
          <u xml:id="u-3.7" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">11) części budżetowej 44 – Zabezpieczenie społeczne:</u>
          <u xml:id="u-3.8" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.9" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dotacje celowe z zał. nr 8,</u>
          <u xml:id="u-3.10" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10;</u>
          <u xml:id="u-3.11" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">12) części budżetowej 83 – Rezerwy celowe w zakresie:</u>
          <u xml:id="u-3.12" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 33 – środki na realizację Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2012–2013,</u>
          <u xml:id="u-3.13" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 39 – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich;</u>
          <u xml:id="u-3.14" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">13) środków z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – z zał. nr 26;</u>
          <u xml:id="u-3.15" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">14) części budżetowej 63 – Rodzina:</u>
          <u xml:id="u-3.16" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.17" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dotacje celowe z zał. nr 8,</u>
          <u xml:id="u-3.18" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10;</u>
          <u xml:id="u-3.19" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">15) części budżetowej 83 – Rezerwy celowe w zakresie:</u>
          <u xml:id="u-3.20" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 28 – środki na finansowanie lub dofinansowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;</u>
          <u xml:id="u-3.21" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">16) programu wieloletniego z zał. nr 11 „Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”;</u>
          <u xml:id="u-3.22" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">17) części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działów:</u>
          <u xml:id="u-3.23" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">a) 852 – Pomoc społeczna,</u>
          <u xml:id="u-3.24" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.25" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dotacje celowe z zał. nr 8,</u>
          <u xml:id="u-3.26" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">b) 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej,</u>
          <u xml:id="u-3.27" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.28" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10;</u>
          <u xml:id="u-3.29" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">18) części budżetowej nr 83 – Rezerwy celowe w zakresie:</u>
          <u xml:id="u-3.30" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 25 – dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie zadań z zakresu pomocy społecznej oraz na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej (w tym zasiłki stałe),</u>
          <u xml:id="u-3.31" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 27 – środki na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,</u>
          <u xml:id="u-3.32" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 34 – środki na uzupełnienie dotacji celowych na realizację świadczeń rodzinnych (w tym na wypłatę świadczenia pielęgnacyjnego) i świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne,</u>
          <u xml:id="u-3.33" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 38 – środki na dofinansowanie zadań realizowanych przez zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności,</u>
          <u xml:id="u-3.34" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 53 – środki na finansowanie lub dofinansowanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (w tym na prowadzenie ośrodków adopcyjnych oraz finansowanie pobytu dzieci cudzoziemców w pieczy zastępczej),</u>
          <u xml:id="u-3.35" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">– poz. 58 – środki na realizację zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;</u>
          <u xml:id="u-3.36" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">19) programu wieloletniego z zał. nr 11 „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.</u>
          <u xml:id="u-3.37" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">W posiedzeniu udział wzięli: Jacek Męcina podsekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej wraz ze współpracownikami, Zbigniew Derdziuk prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wraz ze współpracownikami, Janina Pszczółkowska zastępca prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Jan Stanisław Ciechanowski kierownik Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych.</u>
          <u xml:id="u-3.38" who="#ZakładUbezpieczeńSpołecznych">W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Dariusz Lipski, Brygida Śliwka – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#SławomirPiechota">Szanowni państwo, witam. Otwieram posiedzenie Komisji Polityki Społecznej i Rodziny. W projekcie dzisiejszego porządku posiedzenia mamy rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy budżetowej na rok 2013 (druk nr 1625). Czy są uwagi do takiej propozycji porządku posiedzenia? Uwag nie słyszę, zatem uznaję, że porządek posiedzenia został przyjęty. Proponuję ponadto, byśmy postępowali w ten sposób, że rozpatrzymy przedstawione wszystkie propozycje zmian, zgodnie z postanowieniem pani Marszałek Sejmu z 27 sierpnia br., a następnie w bloku głosowań dokonamy ewentualnego rozstrzygnięcia, to znaczy w tych sprawach, które będę kontrowersyjne i które będą wymagały głosowania. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, iż Komisja zaakceptowała taki sposób postępowania. Nie słyszę sprzeciwu, zatem uznaję, że w ten sposób będziemy rozpatrywać propozycje zmian w budżecie.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#SławomirPiechota">Chciałbym państwa ponadto poinformować, iż do dwóch działów, które objęte są kompetencjami naszej Komisji, mianowicie Rzecznika Praw Dziecka – witamy pana rzecznika – oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, nie ma propozycji zmian budżetowych. Dlatego, iż Rzecznik Praw Dziecka został wymieniony w postanowieniu pani marszałek, ta część budżetowa pozostaje niezmieniona, tak jak to zostało przyjęte w ustawie. Tak panie rzeczniku? Pan rzecznik potwierdza. Rzecznik Praw Dziecka oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, a zatem zarówno panu rzecznikowi jak i przedstawicielom Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tym samym dziękujemy i przechodzimy do pozostałych części budżetu.</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#SławomirPiechota">Szanowni państwo, zgodnie z postanowieniem pani Marszałek Sejmu, o którym wspomniałem wcześniej, § 14, mamy tutaj poszczególne części podlegające kompetencjom naszej Komisji podzielone na poszczególne bloki. Blok pierwszy miał właśnie objąć Rzecznika Praw Dziecka, ten punkt, jak wiemy, nie zawiera zmian, zatem jest już rozstrzygnięty.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#SławomirPiechota">Przechodzimy tym samym do kolejnych punktów. Witam pana ministra Jacka Męcinę. W bloku drugim punkty od 2 do 4. W pkt 2 część budżetowa 31 – Praca, w pkt 3 – Program wieloletni z zał. nr 11„Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy”. I w pkt 4 – Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Bardzo proszę pana ministra o zabranie głosu. Chwilka jeszcze na przygotowanie materiałów i tu bardzo proszę współpracowników pana ministra, zapraszam.</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#SławomirPiechota">Szanowni państwo, może zaproponuję jeszcze inną kolejność, żeby pan minister mógł spokojnie przygotować te części, które będzie referował. Może rozpocznijmy od bloku czwartego – Urząd do Spraw Kombatantów, tak? Jest pan minister Ciechanowski, to są pkt 8 i 9, czyli część budżetowa 54 – Urząd do Spraw Kombatantów oraz pkt 9 część budżetowa 83 – Rezerwy celowe. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#JanStanisławCiechanowski">Bardzo dziękuję. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, urząd dokonał zmniejszenia planu wydatków o kwotę 200 tys. zł, co stanowi 0,7% w stosunku do wielkości zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2013. W wyniku wprowadzonych zmian wydatki urzędu po ograniczeniach wyniosły 29.677 tys. zł. Zmniejszenie wydatków nastąpiło w dziale Administracja publiczna – 178 tys. zł – wydatki bieżące i wydatki majątkowe oraz w dziale Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego – 22 tys. zł. Środki te pochodzą ze zwrotów niewykorzystanych dotacji celowych. W zakresie Rezerw celowych żadne zmiany nie nastąpiły. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są pytania do pana ministra Ciechanowskiego? Bardzo proszę, pan przewodniczący Stanisław Szwed.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#StanisławSzwed">Rozumiem, panie ministrze, że to wydatki w pana urzędzie, tak? Czy jakieś inne wydatki w to wchodzą? Czy mógłby pan dokładniej omówić pkt 2? Pan mówił o niewykorzystanych 22 tys. zł, to jest jakiś zwrot? Proszę, żeby pan bardziej rozszerzył te informacje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#JanStanisławCiechanowski">Tak, dotyczy to urzędu i te 22 tys. zł to są środki przyznane w ramach dotacji celowych, które nie zostały wykorzystane i wróciły. Normalnie robimy tak, że próbujemy jeszcze w ramach budżetu je wykorzystać w ramach danego roku. W tym przypadku nastąpiło zmniejszenie planowanych wydatków.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są jeszcze inne pytania do tego bloku tematycznego, czyli Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych? Nie słyszę, zatem uznaję, iż ten punkt został wyjaśniony.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#SławomirPiechota">Proponuję teraz blok szósty – Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Tu państwo byli już od samego początku, pani prezes, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#JaninaPszczółkowska">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Postaram się króciutko, ponieważ szerszy materiał państwu udostępniliśmy.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#JaninaPszczółkowska">W projekcie ustawy o zmianie ustawy budżetowej na rok 2013 przyjęto zmniejszenie kwoty dotacji do KRUS o 16.400 tys. z kwoty 16.506.548 tys. zł do kwoty 16.490.148 tys. zł. Zmniejszenia dotyczą działu 753 w obowiązkowym ubezpieczeniu społecznym. W Funduszu Emerytalno-Rentowym o 11.000 tys. zł, w świadczeniach finansowanych z budżetu państwa zleconych do wypłaty ZUS i Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o 4500 tys. zł i w dziale Ochrona zdrowia w pozycji Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych ubezpieczeniem zdrowotnym o 900 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#JaninaPszczółkowska">Jeżeli chodzi o część – Państwowe Fundusze Celowe, w przychodach Funduszu Emerytalno-Rentowego w pozycji: Dotacja z budżetu państwa zmniejszono o kwotę 11.000 tys. zł i w kosztach realizacji zadań Funduszu Emerytalno-Rentowego zwiększono o 21.453 tys. zł, co jest m.in. wynikiem zwiększenia pozycji: Transfery na rzecz ludności o kwotę 32.453 tys. zł. W związku ze zmianami ustawowymi obowiązującymi od 1 stycznia 2013 r. m.in. dotyczącymi osób, które mają ustalone prawo do świadczeń emerytalno-rentowych i jednocześnie prowadzą działalność rolniczą, mają w tej chwili możliwość uzyskania pełnego świadczenia. Poza tym zmniejszono pozycję: Odpis na Fundusz Administracyjny o kwotę 11.000 tys. zł. W przychodach Funduszu Administracyjnego zmniejszono kwotę z 599.135 tys. zł do kwoty 588.135 tys. zł, czyli o kwotę 11.000 tys. zł w pozycji: Odpis z Funduszu Emerytalno-Rentowego.</u>
          <u xml:id="u-10.3" who="#JaninaPszczółkowska">W planowanych kosztach realizacji zadań Funduszu Administracyjnego m.in. uległy zmniejszeniu kwoty 608.131 tys. zł do kwoty 597.131 tys. zł, tj. o 11.000 tys. zł, czyli o 1,8%. Z tego w tej pozycji zmniejszono pozycję: Wydatki bieżące o 7500 tys. zł, a głównie jest to pozycja opłat pocztowych i usług bankowych. Poza tym zmniejszono pozycję: wydatki inwestycyjne i wydatki na zakupy inwestycyjne o 3500 tys. zł. Zmniejszenie tych kosztów wynika m.in. z niższych kosztów opłat pocztowych i kosztów prowizji bankowych w części dotyczącej doręczania świadczeń emerytalno-rentowych, niższych kosztów usług informatycznych uzyskanych w wyniku postępowań przetargowych oraz przeniesienia do realizacji na 2014 rok części inwestycji z uwagi na późniejsze rozpoczęcie cyklu inwestycyjnego i przeciągających się postępowań przetargowych. To wszystko.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję pani prezes. Czy są pytania dotyczące przedstawionego przez panią prezes projektu zmian? Bardzo proszę, pan poseł Piotr Walkowski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PiotrWalkowski">Chciałem, jako przedstawiciel Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który został oddelegowany, wnieść o przyjęcie tych zmian przez Komisję Polityki Społecznej, które zostały zaakceptowane przez naszą Komisję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję, ale rozumiem, że również jako poseł Komisji Polityki Społecznej i Rodziny pan poseł o to wnosi, nie tylko jako członek tamtej Komisji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PiotrWalkowski">Tak, oczywiście, jako członek tej Komisji, ale równocześnie reprezentując dzisiaj Komisję Rolnictwa i Rozwoju Wsi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#SławomirPiechota">W podwójnej roli. Czy są pytania do pani prezes? Nie widzę zgłoszeń, zatem uznaję, iż sprawa została wyjaśniona w sposób niebudzący wątpliwości. To teraz proponuję Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czyli blok siódmy pkt 16 i 17, część budżetowa 73 – Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz pkt 17 – plan finansowy Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Bardzo proszę pan prezes Zbigniew Derdziuk.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#ZbigniewDerdziuk">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, dziękuję za zaproszenie. Mamy jedną zmianę w części budżetowej 73, gdzie w przychodach jest więcej o 59.332 tys. zł, ale wiadomo, że one są dochodem budżetu. Jeśli chodzi o wydatki, to mamy o 100.000 tys. zł mniej i to są zadania, które wynikają z pewnych zmian parametrów w ustawie i w wykonaniu. Ponieważ część cenników energii jest niższa, więc te refundacje są niższe, tak, że te 100.000 tys. nie zakłóci normalnego funkcjonowania zadań w tym zakresie.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#ZbigniewDerdziuk">Jeśli zaś chodzi o Fundusz Ubezpieczeń Społecznych, który jest drugą częścią, to nie ma zmian ani zwiększeń, poza tylko dostosowaniem planu finansowego do przewidywanego wykonania, co oznacza, że stan funduszu na początku roku miał więcej zobowiązań niż zapisano w ustawie budżetowej. To było z września, a mówimy o dostosowaniu do tego, co było 31 grudnia. Poza tym składki są niższe, a więc przychody są niższe. Mamy też drugą pozycję z tym związaną, troszeczkę wyższe wydatki w części związanej z urlopami rodzicielskimi, które weszły w trakcie roku i będą teraz miały pokrycie. To wszystko. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są pytania do pana prezesa? Bardzo proszę, pan przewodniczący Stanisław Szwed.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#StanisławSzwed">Stan funduszu na koniec 2013 r. miał wynieść 27.743.000 tys. zł, tj. o 6.000.000 tys. zł mniej niż zakładano w ustawie budżetowej. Jak to będzie pokryte, w jaki sposób?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#MirosławaBoryczka">Może odpowiem. Zmiana stanu funduszu na koniec roku 2013 wynika z dwóch czynników. Po pierwsze, uaktualniliśmy stan funduszu na początek roku, ponieważ w początek roku weszliśmy z wyższymi niż planowaliśmy poprzednio wpływami pożyczek z budżetu państwa, gdyż zostały wykorzystane wszystkie pożyczki z części tekstowej ustawy budżetowej, to jest ta część, która jest na stanie funduszu na początek roku. Różnica z minus 16, stan pożyczek z budżetu państwa na minus 18. Tak, to jest pierwsze uaktualnienie, z tym, że to jest uaktualnienie wyłącznie do faktycznego wykonania budżetu za rok 2012, czyli to, co już przedstawialiśmy państwu przy zamknięciu roku 2012. Natomiast w tej chwili w trakcie roku 2013 uzyskaliśmy już wszystkie pożyczki z budżetu państwa, te znowu, które zostały zaplanowane w części tekstowej ustawy budżetowej, nie w części planistycznej, w związku z czym plan został do tego uaktualniony. Jeżeli pan poseł zechce zauważyć, zmieniło się tak naprawdę finansowanie, ponieważ do zera zostały zaplanowane kredyty na koniec roku, w związku z czym przeszliśmy na tańsze finansowanie z budżetu państwa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję pani prezes. Pan poseł Tadeusz Tomaszewski, proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#TadeuszTomaszewski">Dzisiaj będąc w bibliotece sejmowej natrafiłem na jeden z dzienników, który informuje o zakupie flotylli samochodów przez ZUS. Czy w ramach tych oszczędności, które powinny być wprowadzane nie uznaliby państwo za stosowne podjęcie stosownych działań? Czy te informacje wprowadzają w błąd opinię publiczną? Jak to wygląda, jeśli chodzi o wydatki majątkowe?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#SławomirPiechota">Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#ZbigniewDerdziuk">Panie przewodniczący, mówimy o Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Odpis na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych na początku roku był zmniejszony o 330.000 tys. zł. Zakup samochodów jest z innej części, która nie jest omawiana, ale jeśli pan poseł zapytał, udzielę odpowiedzi, że jest to działanie oszczędnościowe, dlatego że uważamy i mamy takie doświadczenie, i jesteśmy gotowi na interpelacje. Udzielimy odpowiedzi: samochód, który ma 10 lat kosztuje w użytkowaniu znacznie więcej niż samochód nowy. I jeśli popatrzymy na łączne koszty, a zadania w tym zakresie ZUS ma stałe, związane z przewozem dokumentów czy różnych innych zadań, na przykład przejazdu lekarzy na badanie, to oznacza, że zanotowaliśmy w poprzednich latach i to konsekwentnie realizujemy niższe koszty transportu mimo zakupu, dlatego że wymiana taboru samochodowego to jest działanie oszczędnościowe, bo przecież to były samochody stare.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są jeszcze pytania? Bardzo proszę, pani poseł Zuba.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#MariaZuba">W stosunku do wykonania ustawy budżetowej, właściwie do ustawy budżetowej na rok 2013 rok projekt nowelizacji przewiduje o prawie 10.000.000 tys. zwiększenie pożyczki z budżetu państwa. Jakie są warunki umowy podpisywanej przez państwo w tym momencie przy zaciąganiu tej pożyczki i jakie perspektywy spłaty? W jakim okresie przewidują państwo wywiązanie się wobec budżetu państwa i spłacenie tej pożyczki? I na jakich warunkach ta pożyczka jest udzielana?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#MirosławaBoryczka">Bardzo dziękuję. Zgodnie z przepisami ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych wszystkie pożyczki, które dostaje Fundusz Ubezpieczeń Społecznych z budżetu państwa są pożyczkami nieoprocentowanymi. W związku z tym, jeżeli mamy alternatywę finansowania się na rynku bankowym bądź finansowania się za pośrednictwem Ministra Finansów, to tak naprawdę jest każdorazowo kalkulacja dotycząca kosztów obsługi tego lub innego zobowiązania. Jak państwo pamiętają były takie momenty, kiedy siedzieliśmy tutaj i opowiadaliśmy o tym, że z uwagi na różnicę w oprocentowaniu pomiędzy kredytami, obligacjami, było nam czasami bardziej korzystniej finansować się z kredytów. W tej chwili doszliśmy już do takiego momentu, kiedy oprocentowanie obligacyjne jest bardzo niskie. W związku z tym Minister Finansów przejął na siebie tę część finansowania, która do tej pory była finansowana także zgodnie z planem w ustawie budżetowej z kredytów komercyjnych. Wychodzimy z kredytów komercyjnych, przechodzimy na pożyczki. Ta pożyczka, którą podpisaliśmy z Ministrem Finansów w tym roku jest zawarta na okres do 31 marca 2016 r. I tak naprawdę to zależy już później od decyzji państwa oraz Ministra Finansów, kiedy będą pożyczki rzeczywiście spłacane.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są jeszcze jakieś pytania? Nie słyszę, zatem rozumiem, iż ten blok również został wyjaśniony.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#SławomirPiechota">Teraz przechodzimy do bloków już bezpośrednio referowanych przez ministra pracy. Panie ministrze, blok drugi, czyli część budżetowa 31 – Praca, pkt 3 – Program wieloletni „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” i pkt 4 – Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#JacekMęcina">Dziękuję bardzo panie przewodniczący. Wysoka Komisjo, chcę powiedzieć, że spośród tych części, tylko w części 31 – Praca dokonały się symboliczne zmiany zwiększające dochody o kwotę 248 tys. zł i zmniejszające wydatki o kwotę 1059 tys. zł. Jeśli chodzi o szczegóły oddam głos panu dyrektorowi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#SławomirPiechota">Pan dyrektor Śliwonik, prosimy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PiotrŚliwonik">Szanowny panie przewodniczący, szanowni państwo, pkt 2 – część budżetowa 31 – Praca, dochody i wydatki. Pan minister już wspomniał, że dochody w tej części zostały zwiększone o kwotę 248 tys. zł i po zmianie wynoszą 56.321 tys. zł. Zwiększenie tych dochodów wynika z wypracowania w pierwszym półroczu dochodów ponad założony plan. Obejmują one w szczególności kary i grzywny pieniężne z tytułu nienależytego wykonania warunków umowy przez kontrahentów, wpływy z różnych dochodów m.in. wynagrodzenie należne płatnikowi, zwrot opłat skarbowych, kosztów szkolenia itp.</u>
          <u xml:id="u-31.1" who="#PiotrŚliwonik">Jeżeli chodzi o wydatki w tej części, zostały one zmniejszone o kwotę 1059 tys. zł. Ograniczenia wydatków nastąpiły głównie z tytułu zmniejszenia wydatków związanych z funkcjonowaniem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz jednostek podległych. W wyniku tych ograniczeń kwota wydatków w tej części zmniejszyła się do wysokości 392.111 tys. zł. Jeżeli chodzi o wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych, nowelizacja budżetu nie skutkowała zmianami w zakresie wynagrodzeń pracowników. Podobna sytuacja była, jeżeli chodzi o pkt 3, czyli wydatki związane z realizacją drugiego etapu programu wieloletniego pod nazwą „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy”. Tutaj również nie było zmian. Pkt 4 – czyli Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Tutaj również nowelizacja budżetu nie skutkowała zmianami w zakresie ograniczenia wydatków na Program Operacyjny. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są pytania do tego bloku? Tak, pan przewodniczący Szwed.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#StanisławSzwed">Przy okazji zapytam pana ministra, czy przy nowelizacji budżetu jest nadal aktualny wniosek Ministra Pracy i Polityki Społecznej do Ministra Finansów o zwiększenie środków na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu i czy w tej sprawie jest jakaś decyzja Ministra Finansów?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PiotrŚliwonik">Tak, oczywiście, nasz wniosek jest nadal aktualny, w tej chwili także. Ostatnie prace nad nowelizacją budżetu koncentrują nas na czymś innym, ale w ciągu najbliższych kilku dni odbędą się konsultacje w tej sprawie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są jakieś inne pytania do tego bloku? Nie słyszę, zatem przechodzimy do bloku 3, punkty od 5 do 7. W pkt 5 – część budżetowa 44 – Zabezpieczenie społeczne, w pkt 6 – część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 33 i 39 i w pkt 7 – Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#JacekMęcina">Na początek powiem tylko, że z tych wymienionych przez pana przewodniczącego części, tylko w części budżetowej 44 – Zabezpieczenie społeczne zostały dokonane również symboliczne zmiany. Szczegółowo omówi je pan dyrektor Śliwonik.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#SławomirPiechota">Proszę bardzo, panie dyrektorze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PiotrŚliwonik">Jak już pan minister wspomniał, część 44 – Zabezpieczenie społeczne. Jeżeli chodzi o dochody zostały one zwiększone o kwotę 438 tys. zł i po nowelizacji wyniosą 722 tys. zł. I tutaj podobnie jak w przypadku części 31 były to dochody, które nie były planowane, osiągnięte w pierwszym półroczu. Obejmują one przede wszystkim zwroty niewykorzystanych dotacji celowych wraz z odsetkami w ramach realizacji programów z pomocy społecznej, Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, wpływy z różnych dochodów, wynagrodzenia należne płatnikowi składek, zwroty za koszty szkolenia itp.</u>
          <u xml:id="u-38.1" who="#PiotrŚliwonik">Jeżeli chodzi o wydatki w części 44, zostały one zmniejszone o kwotę 247 tys. zł również z puli przeznaczonej na funkcjonowanie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W wyniku tej zmiany limit w tej części zmniejszy się do kwoty 821.077 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-38.2" who="#PiotrŚliwonik">Pozycja b – dotacje celowe. Nowelizacja budżetu tutaj nie skutkowała zmianami w zakresie ograniczenia wydatków w części 44 – Zabezpieczenie społeczne przeznaczonych na dotacje w zakresie programów realizowanych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej.</u>
          <u xml:id="u-38.3" who="#PiotrŚliwonik">Podpunkt c – wynagrodzenia, nowelizacja budżetu również nie skutkowała zmianami w zakresie wynagrodzeń pracowników.</u>
          <u xml:id="u-38.4" who="#PiotrŚliwonik">Punkt 6 – Rezerwy celowe, poz. 33 dotycząca realizacji Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych. Tutaj nowelizacja także nie skutkowała zmianami w zakresie ograniczenia wydatków na ten program. I jeszcze rezerwa celowa z poz. 39 – tutaj również nowelizacja nie objęła ograniczenia kwoty na Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.</u>
          <u xml:id="u-38.5" who="#PiotrŚliwonik">Punkt 7 – Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Podobnie jak w pkt 6, nowelizacja budżetu nie skutkowała zmianami w zakresie ograniczenia wydatków w tej części na realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy są pytania? Bardzo proszę, pan przewodniczący Szwed.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#StanisławSzwed">Czy pan wyjaśnił obniżenie kwoty rezerwy celowej w poz. 44 o 104.000 tys. zł? Czy tu nie ma zagrożenia, bo nie słyszałem, czy pan mówił o tym?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#PiotrŚliwonik">Panie przewodniczący, to pkt 19.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#StanisławSzwed">Aha, dobrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czy do tego bloku są jeszcze jakieś pytania? Nie słyszę, zatem pkt 3 został omówiony. Blok 5 – punkty od 10 do 12, część budżetowa 63 – Rodzina, część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 28 – środki na finansowanie lub dofinansowanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#JacekMęcina">Tutaj również w tych trzech częściach zmiany właściwie dotyczą tylko części budżetowej 63 – Rodzina i mają charakter symboliczny. O szczegółach powie pan dyrektor Śliwonik.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#PiotrŚliwonik">Część 63 – Rodzina. W przypadku dochodów tej części zostały one zwiększone o kwotę 15 tys. zł i po nowelizacji wyniosą 18 tys. zł. Jeżeli chodzi o wydatki w części 63 – Rodzina, zostały one zmniejszone o 122 tys. zł w zakresie wydatków bieżących na funkcjonowanie ministerstwa.</u>
          <u xml:id="u-45.1" who="#PiotrŚliwonik">Jeżeli chodzi o pkt b – czyli dotacje celowe, nowelizacja budżetu nie skutkowała zmianami w zakresie ograniczenia wydatków na dotacje w zakresie programów realizowanych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej. W przypadku wynagrodzeń w państwowych jednostkach budżetowych, nowelizacja budżetu również nie skutkowała zmianami w zakresie wynagrodzeń pracowników.</u>
          <u xml:id="u-45.2" who="#PiotrŚliwonik">Punkt 11 dotyczy części 83 – Rezerwy celowe w poz. 28. Nowelizacja nie dotknęła tej części budżetowej, kwota rezerwy pozostała bez zmian i wynosi cały czas 3376 tys. I pkt 12 – Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, również pozostał bez zmian, środki są na poziomie 16.400 tys. zł. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję panu dyrektorowi. Czy są pytania do bloku 5? Nie widzę, nie słyszę, zatem uznaję, iż ten blok został omówiony.</u>
          <u xml:id="u-46.1" who="#SławomirPiechota">Przechodzimy, zatem do ostatniego bloku 8, pkt od 18 do 20. W pkt 18 – część budżetowa 85 – budżety wojewodów ogółem, w zakresie działów 852 – Pomoc społeczna, 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej. Pkt 19 – część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 25, 27, 34, 38, 53, 58 oraz w pkt 20 – Program wieloletni z załącznika nr 11 – „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#JacekMęcina">Dziękuję bardzo panie przewodniczący. Jeśli chodzi o pkt 20 – program wieloletni „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, tutaj nie nastąpiła żadna zmiana. W części budżetowej 85 – Budżety wojewodów zmiany mają charakter symboliczny. Największą pozycją jest wspomniana przez pana przewodniczącego zmiana w części budżetowej nr 83, zmniejszenie wydatków o 104.000 tys. zł. Chcę podkreślić, że ujęte w projekcie ustawy o zmianie ustawy budżetowej zmniejszenie nie spowoduje uszczerbku w realizacji ww. zadań, czyli wszystkie zadania wynikające z ustawy zostaną zrealizowane. A jest to pewna nadwyżka, która pojawiła się w rezerwie celowej. W szczegółach jeszcze poproszę pana dyrektora.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Pan dyrektor, proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#PiotrŚliwonik">Uszczegółowiając wypowiedź pana ministra, jeżeli chodzi o pkt 18 – Budżety wojewodów, dział 852 – zarówno po stronie dochodów jak i wydatków nie został objęty nowelizacją, jest to dział – Pomoc społeczna. Jeżeli chodzi o dział 853 – w znowelizowanej ustawie ujęto dochody, które nie były ujęte w pierwotnej ustawie budżetowej w wysokości 160 tys. zł. Są to kwoty, które zostały zgłoszone przez wojewodów. Jeżeli chodzi o wydatki, które były zaplanowane w dziale 853, zostały one zmniejszone o 396 tys. zł, również przez dysponentów na szczeblu wojewódzkim i obniżono je o 396 tys. zł, do poziomu 78.436 tys. zł. Wynagrodzenia osób, które realizują zadania z zakresu Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, zostały utrzymane na tym samym poziomie. I jeżeli chodzi o pkt 18, to byłoby wszystko.</u>
          <u xml:id="u-49.1" who="#PiotrŚliwonik">Punkt 19 – część 83 – Rezerwy celowe. Poza poz. 34 rezerwy są na niezmienionym poziomie, czyli również rezerwa z poz. 25 – zadania z zakresu pomocy społecznej jest bez zmian, w tym program wieloletni „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Dofinansowanie zadań realizowanych przez zespoły do spraw orzekania, finansowanie lub dofinansowanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej również rezerwa na finansowanie lub dofinansowanie zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 – tutaj zmian nie ma. Natomiast zmiana nastąpiła w poz. 34 – rezerwa uległa zmniejszeniu o 104.000 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-49.2" who="#PiotrŚliwonik">Jeżeli chodzi o pkt 20 i program wieloletni „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, tutaj nowelizacja programu nie dotknęła. Wydatki pozostały na poziomie 550.000 tys. zł, z tego 350 tys. zł w budżetach wojewodów i 200.000 tys. zł w rezerwie celowej. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Ktoś z państwa chciałby zapytać o jakieś kwestie dotyczące tego bloku spraw? Nie słyszę, zatem uznaję, iż ta kwestia została wyjaśniona. W ten sposób zostały zaprezentowane wszystkie części objęte postanowieniem pani marszałek o skierowaniu do nas do zaopiniowania tych zmian. Przystępujemy do ich zaopiniowania. Przypomnę, że blok pierwszy – Rzecznik Praw Dziecka – jest bez zmian, a zatem tu nie mamy nic do rozstrzygania. W bloku drugim mamy pkt od 2 do 4, część budżetowa 31 – Praca – program wieloletni z zał. nr 11 „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” II etap oraz Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</u>
          <u xml:id="u-50.1" who="#SławomirPiechota">Czy jest sprzeciw wobec zamiaru pozytywnego zaopiniowania? Jest sprzeciw, tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#StanisławSzwed">Proponuję, żeby wszystkie jednak głosować po kolei ze względu na to, że byliśmy przeciwni realizacji budżetu i tej konsekwentnie nie akceptujemy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#SławomirPiechota">Panie przewodniczący, zatem będziemy po kolei wszystkie bloki rozstrzygali w głosowaniu.</u>
          <u xml:id="u-52.1" who="#SławomirPiechota">Kto z posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem zmian w bloku II? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#DariuszLipski">Za 12 głosów, 8 głosów przeciwnych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-54">
          <u xml:id="u-54.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. Czyli 12 głosów za, 8 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Pozytywnie opiniujemy blok drugi.</u>
          <u xml:id="u-54.1" who="#SławomirPiechota">Blok trzeci, pkt od 5 do 7, czyli budżetowa 44 – Zabezpieczenie społeczne, część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 33 i 39 oraz Środki z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</u>
          <u xml:id="u-54.2" who="#SławomirPiechota">Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem tych zmian? Dziękuję. Kto jest przeciwny pozytywnej opinii? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-55">
          <u xml:id="u-55.0" who="#DariuszLipski">Za 14 głosów, 7 głosów przeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-56">
          <u xml:id="u-56.0" who="#SławomirPiechota">I nikt się nie wstrzymał, tak. Czyli 14 głosów jest za pozytywną opinią, 7 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Pozytywnie opiniujemy blok trzeci.</u>
          <u xml:id="u-56.1" who="#SławomirPiechota">Blok czwarty, pkt 8 i 9. W pkt 8 część budżetowa 54 – Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, w pkt 9 część budżetowa 83 – Rezerwy celowe zakresie poz. 30.</u>
          <u xml:id="u-56.2" who="#SławomirPiechota">Kto jest za pozytywną opinią? Dziękuję. Kto jest przeciwny pozytywnej opinii? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-57">
          <u xml:id="u-57.0" who="#DariuszLipski">Za 14 głosów, 6 głosów przeciw, 1 wstrzymujący się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-58">
          <u xml:id="u-58.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. A zatem 14 osób było za, 6 przeciw, 1 się wstrzymała. Pozytywnie opiniujemy blok 4.</u>
          <u xml:id="u-58.1" who="#SławomirPiechota">W bloku piątym część budżetowa 63 – Rodzina, część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 28 oraz program wieloletni z zał. nr 11 „Krajowy program przeciwdziałania przemocy w rodzinie”.</u>
          <u xml:id="u-58.2" who="#SławomirPiechota">Kto jest za pozytywną opinią? Dziękuję. Kto jest przeciwny pozytywnej opinii? Pan poseł Tomaszewski powinien wyżej trzymać rękę, bo widzę, że sekretarz Komisji chyba nie zauważa pana ręki. No właśnie, dziękuję, panie pośle. Czy ktoś się wstrzymał od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-59">
          <u xml:id="u-59.0" who="#DariuszLipski">Za 14 głosów, 8 głosów przeciwnych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-60">
          <u xml:id="u-60.0" who="#SławomirPiechota">A zatem 14 głosów za pozytywną opinią, 8 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Opiniujemy pozytywnie blok piąty.</u>
          <u xml:id="u-60.1" who="#SławomirPiechota">W bloku szóstym część budżetowa 72 – Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zmiany w planie finansowym Funduszu Emerytalno-Rentowego KRUS oraz plan finansowy Funduszu Administracyjnego KRUS.</u>
          <u xml:id="u-60.2" who="#SławomirPiechota">Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem tych zmian? A pan Piotr Walkowski nie głosuje w tej sprawie, tak? Aha, dziękuję. Kto jest przeciwny pozytywnej opinii? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Nie widzę. Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-61">
          <u xml:id="u-61.0" who="#DariuszLipski">Za 15 głosów, 7 głosów przeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-62">
          <u xml:id="u-62.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję, zatem 15 głosów za pozytywną opinią, 7 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Pozytywnie opiniujemy zmiany z bloku szóstego.</u>
          <u xml:id="u-62.1" who="#SławomirPiechota">W bloku siódmym część budżetowa 73 – Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz plan finansowy Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.</u>
          <u xml:id="u-62.2" who="#SławomirPiechota">Kto jest za pozytywną opinią? Dziękuję. Kto jest przeciwny pozytywnej opinii? Dziękuję. Czy ktoś wstrzymał się od głosu? Nie widzę. Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-63">
          <u xml:id="u-63.0" who="#DariuszLipski">Za 14 głosów, 8 głosów przeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-64">
          <u xml:id="u-64.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję, zatem 14 głosów było za pozytywną opinią, 8 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Opiniujemy pozytywnie.</u>
          <u xml:id="u-64.1" who="#SławomirPiechota">I ostatni blok ósmy – część budżetowa 85 – Budżety wojewodów ogółem w zakresie działów 852 – Pomoc społeczna, 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 25, 27, 34, 38, 53 i 58 oraz program wieloletni „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.</u>
          <u xml:id="u-64.2" who="#SławomirPiechota">Kto jest za pozytywną opinią? Dziękuję. Kto jest przeciwny pozytywnej opinii? Dziękuję. Czy ktoś się wstrzymał? Nie widzę. Proszę o podanie wyniku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-65">
          <u xml:id="u-65.0" who="#DariuszLipski">Za 14 głosów, 9 głosów przeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-66">
          <u xml:id="u-66.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję. A zatem 14 głosów było za, 9 przeciw, opiniujemy pozytywnie również blok 8.</u>
          <u xml:id="u-66.1" who="#SławomirPiechota">Proponuję, by Komisję reprezentowała na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych pani wiceprzewodnicząca Magdalena Kochan. Czy jest sprzeciw wobec tej propozycji? Nie słyszę. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-66.2" who="#SławomirPiechota">Na tym wyczerpaliśmy porządek posiedzenia. Dziękuję. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>