text_structure.xml
24.2 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#StanisławŻmijan">Rozpoczynamy wspólne posiedzenie Komisji Finansów Publicznych i Infrastruktury, w imieniu prezydiów Komisji witam państwa posłów.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#StanisławŻmijan">Porządek tego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz niektórych innych ustaw, druki sejmowe nr 3586 i 3612.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#StanisławŻmijan">Czy do zaproponowanego porządku są uwagi?</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#StanisławŻmijan">Uwag nie słyszę. Stwierdzam, że Komisje przyjęły porządek obrad.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#StanisławŻmijan">Przystępujemy do jego realizacji.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#StanisławŻmijan">Uprzejmie informuję Wysokie Komisje, że na piśmie upoważnionymi do reprezentowania rządu na dzisiejszym posiedzeniu są: pani Dorota Bortnowska – dyrektor Departamentu Mieszkalnictwa, pani Eliza Chojnicka i pan Stanisław Kudroń – zastępcy dyrektora Departamentu Mieszkalnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#StanisławŻmijan">Witamy państwa serdecznie.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawek.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#StanisławŻmijan">W trakcie drugiego czytania zgłoszone zostały trzy poprawki. Proponuję następujący sposób procedowania: w imieniu klubu, który zgłaszał poprawki, jeden głos, głos – za i głos – przeciw, stanowisko rządu. Rzecz jasna, Biuro Legislacyjne może zabrać głos na każdym etapie procedowania. Następnie – rozstrzygnięcie.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#StanisławŻmijan">Czy jest zgoda na taki sposób procedowania? Dziękuję, nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 1. Czy w imieniu klubu Platformy Obywatelskiej ktoś chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-1.11" who="#StanisławŻmijan">Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.12" who="#StanisławŻmijan">Proszę o stanowisko rządu do tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-1.13" who="#StanisławŻmijan">Pan poseł Szmit?</u>
<u xml:id="u-1.14" who="#StanisławŻmijan">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#JerzySzmit">Panie przewodniczący, nie będę oczywiście przedstawiał stanowiska rządu, niemniej jednak bardzo bym prosił, żeby ktoś z wnioskodawców przedstawił i uzasadnił tę poprawkę, jak również, aby podał konsekwencje jej wprowadzenia. Czy będzie to korzystniejsze dla osób, które będą korzystać z budownictwa, np. w TBS, pod rządami nowej ustawy, czy też wprowadza się jakieś ograniczenia?</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#JerzySzmit">Bardzo proszę o te informacje.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję, panie pośle, za tę uwagę.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#StanisławŻmijan">Jestem głęboko przekonany, że zgłaszane poprawki były uzasadniane w trakcie drugiego czytania. Jednak, kto w imieniu klubu Platformy Obywatelskiej zgłaszał poprawki? Czy jest osoba zgłaszająca te poprawki?</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#StanisławŻmijan">Zapewne jest problem, ponieważ trwa debata na sali plenarnej dotycząca budżetu, więc jest kłopot z frekwencją.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#StanisławŻmijan">Proszę, pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#MariaZuba">Dziękuję, panie przewodniczący.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#MariaZuba">Przed chwilą skończyliśmy posiedzenie Komisji, na którym nie było wnioskodawców, teraz mamy kolejne takie posiedzenie. Przerwijmy to posiedzenie. To nie jest tak, że coś jest ważniejsze. Tam, na sali plenarnej trwa debata budżetowa, my też chcielibyśmy uczestniczyć w tej debacie. To nie my ustalamy terminy posiedzeń, ustalają je przewodniczący komisji a oni reprezentują Platformę Obywatelską.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#MariaZuba">W związku z tym, panowie, nie stosujcie wobec swoich kolegów jakichś przywilejów. Jeśli ktoś jest wnioskodawcą, powinien tu być na posiedzeniu a jeżeli go nie ma, wnoszę o przerwanie obrad.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#StanisławŻmijan">Pan poseł Cezary Grabarczyk, proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#CezaryGrabarczyk">Proponuję, abyśmy zarządzili pięciominutową przerwę i w tym czasie dotrze do nas poseł wnioskodawca.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#StanisławŻmijan">Tak też planowałem zrobić.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#StanisławŻmijan">Wobec powyższego kilka minut przerwy. Mam nadzieję, że poseł zgłaszający poprawki pojawi się na posiedzeniu.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#komentarz">(Po przerwie)</u>
<u xml:id="u-7.3" who="#StanisławŻmijan">Wznawiam obrady.</u>
<u xml:id="u-7.4" who="#StanisławŻmijan">Wysokie Komisje, pani poseł Bukiewicz, która w imieniu klubu składała poprawki, jest w drodze do Sejmu. Za chwilę z nami będzie, jednak zasięgnęliśmy podczas przerwy opinii Biura Legislacyjnego i wiemy, że każdy inny poseł może przedstawić te poprawki.</u>
<u xml:id="u-7.5" who="#StanisławŻmijan">Pan poseł Marcin Święcicki przedstawi poprawkę nr 1 i uzasadnienie do niej. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#MarcinŚwięcicki">Panie przewodniczący, Wysokie Komisje, w poprawce nr 1 chodzi o to, że dotychczas była propozycja, żeby udział osoby, która będzie korzystać z tych mieszkań o tanim czynszu, sięgał 20%. Były postulaty, aby to podwyższyć do 25%, ponieważ to rzutuje później na czynsz, jaki będzie za to mieszkanie opłacany. Jeśli kogoś stać na większy udział i może go zapłacić to wtedy będzie płacił mniejszy czynsz, bo czynsz służy też spłacaniu kredytów, które były wzięte na budowę takiego lokalu.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#MarcinŚwięcicki">Wychodzimy więc naprzeciw postulatom, żeby dopuścić możliwość większego udziału, z 20% do 25%, w budowie takiego lokalu. To jest treść poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo proszę, pan poseł Cezary Grabarczyk.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#CezaryGrabarczyk">Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pana posła Rzońcy, należy stwierdzić, że poprawka ta jest korzystna dla podmiotów, które będą korzystały z tej ustawy, ponieważ pozwoli na elastyczniejsze kształtowanie późniejszych obciążeń związanych z czynszem.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#StanisławŻmijan">Pytanie zadaje pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#JerzySzmit">Jako głos przeciw.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#JerzySzmit">Podniesienie wysokości udziału osób, które będą korzystały z tej formy, do 25% na początku, zmniejsza – owszem – obciążenie czynszowe, ale jednocześnie podwyższa barierę wejścia do lokalu. To oznacza, że może się okazać, iż przy zawieraniu umowy zarząd TBS powie, że macie wpłacić po 25% a nie – po 20%. W związku z tym pojawi się wyższa bariera wejścia do tej formy budownictwa mieszkaniowego.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#JerzySzmit">Proszę więc traktować mój głos jako przeciwny, wnoszę o utrzymanie 20%.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#StanisławŻmijan">Ponownie pan poseł Cezary Grabarczyk.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#CezaryGrabarczyk">Ja – polemicznie.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#CezaryGrabarczyk">Chciałem zwrócić uwagę, że zwrot „nie może przekroczyć 25% kosztów budowy” nie określa maksymalnej wielkości tego udziału. W związku z tym jest możliwość elastycznego kształtowania tej wielkości przez TBS.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#StanisławŻmijan">Mieliśmy głos za i głos przeciw.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#StanisławŻmijan">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#StanisławKudroń">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#StanisławKudroń">Szanowni państwo przewodniczący, Wysokie Komisje, rząd w swoim projekcie proponował limit partycypacji na poziomie 20%. Po analizie poprawki pozytywnie jednak ocenia proponowaną zmianę, mając na względzie – po pierwsze – kwestię elastycznego montażu finansowego przedsięwzięcia. To nie jest limit, który zobowiązuje inwestora do tego, żeby wymagać od lokatora partycypacji na poziomie 25%, to jest poziom maksymalny. Taką elastyczność należy ocenić pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-16.2" who="#StanisławKudroń">Natomiast, jeśli chodzi o uwagę pana posła Szmita dotyczącą adresowania programu do osób o umiarkowanych dochodach, ważne w pozytywnym stanowisku rządu jest to, że załączony projekt aktu wykonawczego do ustawy (projekt rozporządzenia zawierający określone kryteria kwalifikacji wniosku do finansowania) przewiduje, że w grupie kryteriów kryterium o bardzo dużej wadze będzie to premiujące wnioski, w których poziom partycypacji wymaganej od lokatora wyniesie zero lub będzie ona bardzo niska. Te wnioski będą otrzymywały (to jest koncepcja zawarta w projekcie rozporządzenia) największą liczbę punktów. Tym samym będą one miały pierwszeństwo w finansowaniu w każdej edycji.</u>
<u xml:id="u-16.3" who="#StanisławKudroń">To jest argument, który bierzemy pod uwagę, pozytywnie opiniując tę poprawkę.</u>
<u xml:id="u-16.4" who="#StanisławKudroń">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#StanisławŻmijan">Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi?</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#StanisławŻmijan">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie poprawkę nr 1.</u>
<u xml:id="u-17.4" who="#StanisławŻmijan">Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem przedstawionej poprawki?</u>
<u xml:id="u-17.5" who="#StanisławŻmijan">Kto jest temu przeciwny?</u>
<u xml:id="u-17.6" who="#StanisławŻmijan">Kto się wstrzymał od głosu?</u>
<u xml:id="u-17.7" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję, proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#MichałNowak">31 głosów za, 17 głosów przeciw, nikt się nie wstrzymał.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#StanisławŻmijan">Stwierdzam, że poprawka uzyskała akceptację komisji.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 2. Proszę, pan poseł Marcin Święcicki.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#MarcinŚwięcicki">Panie przewodniczący, Wysokie Komisje, w tej poprawce chodzi o to, jaki ma być stosowany dochód na gospodarstwo domowe, który upoważnia do korzystania ze społecznego budownictwa czynszowego.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#MarcinŚwięcicki">W dotychczasowym brzmieniu ten dochód stanowił 1,2 średniej płacy brutto w danym województwie, ale było to zróżnicowane, dotyczyło tylko samych miast wydzielonych, będących siedzibą wojewody lub sejmiku województwa, natomiast nie dotyczyło innych miast. W tej chwili to podwyższenie idzie dalej, obejmuje całe województwo, czyli na terenie całego województwa dochód upoważniający do korzystania ze społecznego budownictwa mieszkaniowego oblicza się według liczby osób w gospodarstwie i odpowiednich procentów odniesionych do średniej płacy brutto w danym województwie, przemnożonej przez współczynnik 1,2. Podwyższamy troszkę go dla pozostałych części województwa, które nie są siedzibą wojewody lub sejmiku.</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#MarcinŚwięcicki">Podwyższamy więc kryterium dochodowego upoważniające do korzystania z tego budownictwa.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#StanisławŻmijan">Proszę o stanowisko rządu do tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#StanisławKudroń">Państwo przewodniczący, Wysokie Komisje, rząd pozytywnie ocenia proponowaną poprawkę. Zobowiązał się do tego, rzeczywiście, po pierwszym czytaniu, że kwestia skorygowania ewentualnych progów dochodowych będzie przedmiotem analiz.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#StanisławKudroń">Po zapoznaniu się ze zgłoszoną propozycją, pozytywna ocena rządu bierze również pod uwagę fakt, że w programie byłego Krajowego Funduszu Mieszkaniowego progi dochodowe, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z miastem będącym stolicą województwa czy z resztą województwa, były zunifikowane. Ta propozycja uwzględnia tę konstrukcję, jest analogiczna do koncepcji zunifikowanych progów dla całego województwa a jednocześnie podnosi o 20% progi dochodowe w tych lokalizacjach, w których korekta dotychczasowych limitów była największa.</u>
<u xml:id="u-22.2" who="#StanisławKudroń">Stąd pozytywna opinia rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#StanisławŻmijan">Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi?</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#StanisławŻmijan">Proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#WojciechPaluch">Szanowni państwo, w oryginalnej poprawce dotyczącej nadania nowego brzmienia pkt 3 w naszej ocenie wkradł się błąd redakcyjny, ponieważ w wersie trzecim jest następujące sformułowanie: „przy wykorzystaniu finansowana zwrotnego”. Wydaje nam się, że powinno być „przy wykorzystaniu finansowania zwrotnego”.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#WojciechPaluch">Prosilibyśmy o aprobatę wnioskodawców i dokonanie takiej korekty w poprawce. W zestawieniu, które zostało państwu przedstawione, jest już właściwa wersja.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#StanisławŻmijan">Bardzo proszę, pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#JerzySzmit">Prosiłbym o doprecyzowanie tego wyjaśnienia, czy proponowana zmiana doprowadzi do tego, że progi wejścia do skorzystania z tego budownictwa będą podniesione? Czy de facto więcej osób będzie mogło skorzystać z tej formy budownictwa?</u>
<u xml:id="u-26.1" who="#JerzySzmit">Czy ja to dobrze interpretuję? Mówię o praktycznym zastosowaniu tego przepisu. Czy będzie to liczone w skali województwa a nie w skali miasta wojewódzkiego, w którym będzie to realizowane?</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#StanisławŻmijan">Proszę, pan poseł Marcin Święcicki.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#MarcinŚwięcicki">Panie pośle, średnia płaca brutto będzie brana z całego województwa.</u>
<u xml:id="u-28.1" who="#MarcinŚwięcicki">W dotychczasowym brzmieniu ten współczynnik 1,2 był wyliczany tylko w stosunku do miasta wojewódzkiego i siedziby sejmiku. W nowym brzmieniu, które proponujemy, średnia płaca brutto dla województwa będzie stosowana dla całego województwa, wraz ze współczynnikiem 1,2. Również te małe miejscowości będą miały podwyższony limit.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#StanisławŻmijan">Pan poseł Michał Wojtkiewicz.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#MichałWojtkiewicz">Uważam, że to jest demagogia, ponieważ duże miasta mają znacznie większą średnią płacę niż województwo. W związku z tym ten współczynnik 1,2 niby powiększa a w sumie wcale nie musi być jakiejkolwiek zmiany. Trzeba by dokonać takiej analizy. Czy pan ma taką analizę? Czy państwo robili taką analizę?</u>
<u xml:id="u-30.1" who="#MichałWojtkiewicz">Jeśli tak, to proszę ją przedstawić.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-31.1" who="#StanisławŻmijan">Proszę, pan poseł Marcin Święcicki.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#MarcinŚwięcicki">Panie pośle, w oryginalnej wersji w ogóle nie było współczynnika 1,2, tylko był 1. My najpierw podwyższyliśmy to dla miast wojewódzkich i siedzib sejmików a teraz dołączamy do tego inne miasta, poza miastem wojewódzkim i siedzibą sejmiku.</u>
<u xml:id="u-32.1" who="#MarcinŚwięcicki">Mimo wszystko jednak, z całą pewnością, rozszerzamy zakres rodzin, które będą mogły z tego skorzystać.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#MichałWojtkiewicz">Ad vocem.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#MichałWojtkiewicz">Po prostu, jest to zwykła demagogia, którą tutaj stosujecie, dlatego że współczynnik 1,2 stosujecie, jeżeli jest mniejsza średnia pensja i próbujecie tym współczynnikiem mamić, że akurat większa będzie średnia o 1,2. W dużych miastach jest znacznie większa średnia niż w całym województwie a współczynnik 1,2 stosowany do średniej wcale nie musi być większy.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję panu posłowi.</u>
<u xml:id="u-34.1" who="#StanisławŻmijan">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 2?</u>
<u xml:id="u-34.2" who="#StanisławŻmijan">Pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#JerzySzmit">Zgłaszam sprzeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#StanisławŻmijan">Poddaję zatem pod głosowanie poprawkę.</u>
<u xml:id="u-36.1" who="#StanisławŻmijan">Kto z państwa jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 2?</u>
<u xml:id="u-36.2" who="#StanisławŻmijan">Kto jest przeciwny?</u>
<u xml:id="u-36.3" who="#StanisławŻmijan">Kto się wstrzymał od głosu?</u>
<u xml:id="u-36.4" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję, proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#MichałNowak">32 głosy za, 16 przeciw, 1 wstrzymujący.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-38.1" who="#StanisławŻmijan">Stwierdzam, że Komisje pozytywnie zaopiniowały poprawkę nr 2 – z korektą Biura Legislacyjnego.</u>
<u xml:id="u-38.2" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 3. Bardzo proszę panią poseł Bożennę Bukiewicz.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#BożennaBukiewicz">Poprawka nr 3 jest tak naprawdę zmianą stricte redakcyjno-legislacyjną.</u>
<u xml:id="u-39.1" who="#BożennaBukiewicz">W art. 1 pkt 13 zapisano: „a) lit. c), w art. 30 w ust. 5 w pkt 3 wyrazy „w ust. 1 pkt 2” zastąpić wyrazami „odpowiednio ust. 1 pkt 2 lub 3”; b) lit. d), w art. 30 w ust. 5b i 5c wyrazy „w ust. 1 pkt 2” zastąpić wyrazami „odpowiednio w ust. 1 pkt 2 lub 3”.</u>
<u xml:id="u-39.2" who="#BożennaBukiewicz">W dniu 8 lipca komisje: Infrastruktury i Finansów Publicznych rozpatrzyły projekt ustawy o zmianie ustawy o niektórych formach wspierania budownictwa mieszkaniowego oraz niektórych innych ustaw, przyjmując poprawkę modyfikującą przepisy dotyczące limitów dochodowych uprawniających do użytkowania lokalu mieszkalnego znajdującego się w zasobach towarzystw budownictwa społecznego.</u>
<u xml:id="u-39.3" who="#BożennaBukiewicz">Wprowadzona do projektu zmiana przewiduje obecnie określenie w art. 30 ust. 1 nowelizowanej ustawy, w zależności od źródła finansowania mieszkań w zasobie TBS, dwóch różnych wysokości progów dochodowych uprawniających do najmu mieszkań na zasadach preferencyjnych. W miejsce dotychczasowego art. 30 ust. 1 pkt 2 projektu rządowego, wprowadzono określenie progów dochodowych odpowiednio w art. 30 ust. 1 pkt 2 i pkt 3, dotychczasowy pkt 2 w projekcie rządowym. Konsekwencją zmian dotyczących art. 30 ust. 1 nowelizowanej ustawy jest konieczność wprowadzenia odpowiadających tym zmianom korekt odniesień zawartych w art. 30 ust. 5, 5b i 5c wymienionej ustawy.</u>
<u xml:id="u-39.4" who="#BożennaBukiewicz">Przepisy te dotyczą sytuacji okresowych weryfikacji dochodów lokatorów i powinny odnosić się do obu limitów dochodowych odpowiednio do rodzajów zasobów, których najemców dotyczy weryfikacja. Dostosowujemy więc do zmian poprzednich.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję, pani poseł.</u>
<u xml:id="u-40.1" who="#StanisławŻmijan">Proszę o stanowisko rządu do tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#StanisławKudroń">Stanowisko jest pozytywne.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-42.1" who="#StanisławŻmijan">Proszę, Biuro Legislacyjne?</u>
<u xml:id="u-42.2" who="#StanisławŻmijan">Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-42.3" who="#StanisławŻmijan">Czy jest sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowania poprawki nr 3?</u>
<u xml:id="u-42.4" who="#StanisławŻmijan">Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że Komisje rekomendują przyjęcie poprawki nr 3.</u>
<u xml:id="u-42.5" who="#StanisławŻmijan">Pozostaje nam wybór posła sprawozdawcy. Dotychczas ustawę prowadził poseł Arkadiusz Litwiński. Proponuję, aby tę misję kontynuował.</u>
<u xml:id="u-42.6" who="#StanisławŻmijan">Czy jest zgoda, panie pośle?</u>
<u xml:id="u-42.7" who="#StanisławŻmijan">Jest zgoda.</u>
<u xml:id="u-42.8" who="#StanisławŻmijan">Czy są inne propozycje?</u>
<u xml:id="u-42.9" who="#StanisławŻmijan">Nie słyszę, dziękuję.</u>
<u xml:id="u-42.10" who="#StanisławŻmijan">Informuję, że protokół z posiedzenia z załączonym pełnym zapisem jego przebiegu będzie wyłożony do wglądu w sekretariacie Komisji w Kancelarii Sejmu.</u>
<u xml:id="u-42.11" who="#StanisławŻmijan">Wobec wyczerpania porządku dziennego zamykam wspólne posiedzenie komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>