text_structure.xml
5.47 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#JakubSzulc">Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum. Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o nadzorze uzupełniającym nad instytucjami kredytowymi, zakładami ubezpieczeń, zakładami reasekuracji i firmami inwestycyjnymi wchodzącymi w skład konglomeratu finansowego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zawarty jest w druku sejmowym nr 2050. Czy są uwagi do porządku dziennego? Jeżeli uwag nie ma, to stwierdzam przyjęcie porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#JakubSzulc">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Marszałek Sejmu w dniu 16 stycznia 2014 r. skierowała rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o nadzorze uzupełniającym nad instytucjami kredytowymi, zakładami ubezpieczeń, zakładami reasekuracji i firmami inwestycyjnymi wchodzącymi w skład konglomeratu finansowego oraz niektórych innych ustaw do Komisji Finansów Publicznych w celu rozpatrzenia. Informuję, że Rada Ministrów przedłożyła ten projekt ustawy jako projekt wykonujący prawo Unii Europejskiej. Z tych powodów Marszałek Sejmu na podstawie art. 95b regulaminu Sejmu ustaliła termin przedstawienia sprawozdania Komisji do dnia 21 lutego 2014 r. Przystępujemy do pierwszego czytania projektu ustawy z druku nr 2050.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#JakubSzulc">Witam na naszym posiedzeniu zaproszonych gości. Witam pana ministra Wojciecha Kowalczyka, podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów wraz ze współpracownikami i proszę przedstawiciela rządu o przedstawienie uzasadnienia do projektu ustawy.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#WojciechKowalczyk">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący. Wysoka Komisjo, panie przewodniczący, jak pan powiedział, jest to implementacja postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z 16 listopada 2011 r. Główne zmiany, które zawiera ten projekt, to aktualizacja i dostosowanie przepisów wdrażanej dyrektywy i ustawowych definicji konglomeratu finansowego, podmiotu dominującego, podmiotu zależnego, sektora finansowego, sektora usług inwestycyjnych, spółki zarządzającej, zainteresowanych organów nadzoru, nadzoru dodatkowego i innych dominujących podmiotów w grupie kapitałowej.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#WojciechKowalczyk">Ważna rzecz, którą ta ustawa również wprowadza, to objęcie nadzorem uzupełniającym również zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi. Trzecia kwestia to modyfikacje i uelastycznienia w zakresie monitorowania struktur konglomeratów finansowych, parametrów wykorzystywanych do celów nadzoru uzupełniającego, nakładania, ograniczania i uchylania, koordynacji i współpracy organów nadzoru. Także dotyczy to kwestii obowiązków informacyjnych podmiotów nadzorowanych. To pokrótce.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#WojciechKowalczyk">Większość z tych przepisów, jak mówiłem, to przepisy uściślające, doprecyzowujące. Jest to praktycznie stuprocentowa implementacja dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady. Dodam tylko, że tytułowy konglomerat finansowy w Polsce nie występuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#JakubSzulc">Bardzo serdecznie dziękuję panu ministrowi. Chciałbym przypomnieć, że pierwsze czytanie obejmuje debatę w sprawie zasad ogólnych projektu ustawy, a następnie zadawanie pytań przez posłów i odpowiedzi przedstawicieli wnioskodawcy.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#JakubSzulc">Otwieram debatę w sprawie zasad ogólnych projektu ustawy. Proszę bardzo, czy ktoś z państwa posłów chce zabrać głos? Nie widzę chętnych. W związku z tym stwierdzam zakończenie pierwszego czytania projektu ustawy o zmianie ustawy o nadzorze uzupełniającym nad instytucjami kredytowymi, zakładami ubezpieczeń, zakładami reasekuracji i firmami inwestycyjnymi wchodzącymi w skład konglomeratu finansowego oraz niektórych innych ustaw z druku sejmowego nr 2050. Jednocześnie proponuję skierowanie projektu ustawy do stałej podkomisji do spraw instytucji finansowych. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Wysoka Komisja kieruje niniejszy projekt do rozpatrzenia przez podkomisję stałą do spraw instytucji finansowych. Sprzeciwu nie widzę ani nie słyszę. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#JakubSzulc">Zgodnie z art. 95c ust. 1 proponuję ustalenie harmonogramu prac w podkomisji i w Komisji. W związku z tym, że mamy określony graniczny termin przedstawienia sprawozdania przez Komisję Finansów Publicznych na 21 lutego, proponuję, żeby podkomisja przepracowała projekt i przedstawiła Wysokiej Komisji sprawozdanie podkomisji do dnia 7 lutego 2014 r. Czy są uwagi do tych propozycji? Jeżeli nie ma, stwierdzam, że Komisja Finansów Publicznych skierowała projekt ustawy z druku nr 2050 do podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych i ustaliła harmonogram prac w podkomisji i w Komisji.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#JakubSzulc">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia Komisji. Zamykam posiedzenie Komisji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>