text_structure.xml 5.71 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#ArturBramora">Otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Prosiłbym o zajęcie miejsc. Stwierdzam kworum. Stwierdzam przyjęcie protokołów z posiedzeń Komisji w dniach 6, 11 i 13 grudnia 2012 roku wobec niewniesienia do nich zastrzeżeń.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#ArturBramora">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia obejmuje w pkt I – rozpatrzenie projektu planu pracy Komisji na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2013 roku, w pkt II – zmiany w składach osobowych podkomisji stałej ds. młodzieży oraz podkomisji stałej ds. nauki i szkolnictwa wyższego. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę; stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny bez zmian.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#ArturBramora">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. W pkt I rozpatrzymy plan pracy. Plan pracy został państwu przedstawiony. Informuję, że projekt planu pracy został przygotowany przez prezydium Komisji. W planie pracy zostały uwzględnione skierowania do Komisji w celu rozpatrzenia projektów ustaw oraz dokumenty rządowe, tematy problemowe zgłaszane przez posłów, informacje pokontrolne NIK, tematy niezrealizowane z poprzedniego półrocza. Analogicznie jak w ostatnim roku naszej pracy przewidujemy od 2 do 4 posiedzeń w ciągu miesiąca – oczywiście, zależnie od tego, ile skierowań zostanie do nas przesłanych. Przypominam, że konieczne jest również pozostawienie w planie pracy miejsca na inne sprawy zlecone przez Sejm, marszałka Sejmu lub sprawy wynikające z bieżących potrzeb. Czy są uwagi do projektu planu pracy? Nie słyszę, przepraszam, pani posłanka, nie zauważyłem ręki. Oddaję głos.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#JoannaFabisiak">To nie uwaga, tylko pytanie. Nie znajduję w porządku informacji dotyczących szkolnictwa polonijnego. To bardzo istotne. Proszę powiedzieć, w którym punkcie? W marcu. Przepraszam, nie zauważyłam, już patrzę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#ArturBramora">Pani posłanko, to jest koniec drugiej strony: rozpatrzenie informacji ministra edukacji narodowej na temat funkcjonowania i rozwoju oświaty polskiej za granicą i oświaty polonijnej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#JoannaFabisiak">Dziękuję bardzo, nie zauważyłam.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#ArturBramora">Czy są jeszcze jakieś pytania, ewentualnie zastrzeżenia ze strony państwa posłów? Tak, panie pośle?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#WiesławSuchowiejko">Ja mam jedną uwagę natury językowej. Chodzi o posiedzenie majowe i „efekty kształcenia w szkołach podstawowych i średnich”. Czy chodzi o szkoły ponadgimnazjalne? Rozumiem, że tutaj nie możemy nic poprawić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#ArturBramora">Tutaj nie możemy ingerować. Skoro nie ma więcej pytań i zastrzeżeń, to zapytam: czy jest sprzeciw wobec przyjęcia planu pracy w przedstawionej formie? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła plan pracy Komisji na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2013 roku w brzmieniu przedłożonym przez prezydium Komisji.</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#ArturBramora">Przystępujemy do realizacji pkt II porządku dziennego: zmiany w składach osobowych podkomisji stałej ds. młodzieży oraz podkomisji stałej ds. nauki i szkolnictwa wyższego. Apelowałbym do pana posła o zachowanie ciszy, za co dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-7.2" who="#ArturBramora">Swój akces zgłosił pan poseł Zbigniew Włodkowski. Jest to akces do uczestnictwa w pracach podkomisji stałej ds. młodzieży. Czy jest sprzeciw wobec tego wniosku? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła pana posła do składu podkomisji stałej ds. młodzieży.</u>
          <u xml:id="u-7.3" who="#ArturBramora">Drugi akces zgłosił pan poseł Jan Kaźmierczak. Jest to akces do podkomisji stałej ds. nauki i szkolnictwa wyższego. Pan poseł jest dzisiaj nieobecny, ale mamy upoważnienie wraz z wyrażeniem woli pana posła. Czy jest sprzeciw, abyśmy przyjęli pana posła do składu podkomisji stałej ds. nauki? Nie słyszę. Stwierdzam, że przyjęliśmy pana posła w skład podkomisji. Oddaję głos pani poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#DanutaPietraszewska">Panie przewodniczący, chciałabym się zgłosić do podkomisji stałej ds. nauki i szkolnictwa wyższego jako członek tej podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#ArturBramora">Skoro mamy zgłoszenie, to czy jest sprzeciw wobec przyjęcia pani poseł Danuty Pietraszewskiej w skład podkomisji? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła panią poseł. Serdecznie gratuluję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#DanutaPietraszewska">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#ArturBramora">Na tym porządek dzienny posiedzenia został wyczerpany. Zamykam posiedzenie. Informuję, że protokół z posiedzenia z załączonym pełnym zapisem jego przebiegu będzie do wglądu w sekretariacie Komisji w Kancelarii Sejmu. Dziękuję państwu bardzo.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>