text_structure.xml
22.1 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#StefanNiesiołowski">Otwieram zwołane na podstawie art. 20 ust. 2 regulaminu Sejmu pierwsze posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej „Przyjazne Państw” do spraw związanych z ograniczaniem biurokracji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#StefanNiesiołowski">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje wybór prezydium Komisji – przewodniczącego oraz zastępców przewodniczącego.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#StefanNiesiołowski">Zgodnie z art. 158 ust. 2 regulaminu Sejmu uchwały komisji zapadają większością głosów w obecności, co najmniej 1/3 liczby członków komisji. Na podstawie listy obecności członków Komisji stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#StefanNiesiołowski">Przypominam, że Komisja na podstawie art. 20 ust. 3 regulaminu Sejmu powołuje i odwołuje członków prezydium w głosowaniu jawnym większością głosów. Głosowanie jawne odbywa się przez podniesienie ręki i obliczenie głosów przez sekretarzy Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#StefanNiesiołowski">Głosowanie przeprowadzimy według zasady: kto jest za?, kto jest przeciw?, kto wstrzymał się od głosu?</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#StefanNiesiołowski">Wybór zostanie dokonany, jeżeli kandydat na daną funkcję uzyska zwykłą większość głosów, to znaczy więcej głosów „za” niż „przeciwnych”. Głosy „wstrzymujące się” nie są brane pod uwagę.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#StefanNiesiołowski">Przystępując do wyboru przewodniczącego Komisji zwracam uwagę, że w przypadku zgłoszenia większej liczby kandydatów, uzyskanie przez pierwszego w kolejności kandydata zwykłej większości głosów, spowoduje jego wybór na przewodniczącego Komisji. Głosowanie na pozostałe kandydatury stanie się bezprzedmiotowe.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#StefanNiesiołowski">Czy powyższe zasady głosowania i wynikające z nich konsekwencje są dla wszystkich posłów jasne? Nikt z posłów wątpliwości nie zgłasza.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#StefanNiesiołowski">Ze swej strony chciałbym jeszcze zaproponować, abyście państwo wybrali 2 zastępców przewodniczącego. Myślę, że dwóch zastępców wystarczy, ponieważ komisja jest mała. Czy są inne propozycje?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#JanuszPalikot">Proponuję 4 zastępców przewodniczącego. Komisja jest rzeczywiście mała i w związku z tym oszczędzamy pieniądze podatników. Normalnie Komisja powinna liczyć 20 – 40 posłów.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#JanuszPalikot">Przy tak małej Komisji będą bardzo niskie koszty, dlatego proponowałbym, aby w prezydium zasiadali wszyscy reprezentanci klubów – stąd liczba 4 zastępców przewodniczącego.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#JanuszPalikot">Zakres działania Komisji jest dosyć szeroki, bo dotyczy biurokracji w wielu obszarach – nie tylko w gospodarce. W związku z tym dobrze byłoby, aby kompetencje poszczególnych zastępców przewodniczącego obejmowały konkretne zakresy.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#StefanNiesiołowski">Mamy zatem wniosek posła Janusza Palikota w sprawie powołania 4 zastępców przewodniczącego. Czy są inne wnioski? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#StefanNiesiołowski">Zatem przystępujemy do wyboru przewodniczącego Komisji. Proszę o zgłaszanie kandydatur.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#MirosławSekuła">Zgłaszam kandydaturę posła Janusza Palikota.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#StefanNiesiołowski">Czy są inne kandydatury? Nie słyszę. Czy pan poseł wyraża zgodę na kandydowanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#JanuszPalikot">Tak, wyrażam zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#StefanNiesiołowski">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za wyborem na funkcję przewodniczącego Komisji pana posła Janusza Palikota?</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#StefanNiesiołowski">Stwierdzam, że przewodniczącym Komisji został wybrany jednogłośnie poseł Janusz Palikot. Gratuluję.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#StefanNiesiołowski">Przystępujemy do wyboru 4 zastępców przewodniczącego. Proszę o zgłaszanie kandydatur.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#JanuszPalikot">Chciałbym zgłosić kandydatury posłów: Mirosława Sekuły, Marka Wikińskiego, Wiesława Wody i Pawła Poncyliusza.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#StefanNiesiołowski">Czy są inne kandydatury? Nie słyszę. Zatem mamy 4 kandydatury na czterech zastępców przewodniczącego Komisji. Czy poseł Mirosław Sekuła wyraża zgodę na kandydowanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#MirosławSekuła">Tak, wyrażam zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#StefanNiesiołowski">Czy poseł Marek Wikiński wyraża zgodę na kandydowanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#MarekWikiński">Tak, wyrażam zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#StefanNiesiołowski">Czy poseł Wiesław Woda wyraża zgodę na kandydowanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#WiesławWoda">Tak, wyrażam zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#StefanNiesiołowski">Czy poseł Paweł Poncyliusz wyraża zgodę na kandydowanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PawełPoncyljusz">Tak, wyrażam zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#StefanNiesiołowski">Proponuję głosowanie łączne nad tymi kandydaturami. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja przyjęła tę propozycję. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#StefanNiesiołowski">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za wyborem zgłoszonych kandydatów na funkcję zastępców przewodniczącego Komisji?</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#StefanNiesiołowski">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie wybrała na zastępców przewodniczącego Komisji posłów: Mirosława Sekułę, Marka Wikińskiego, Wiesława Wodę i Pawła Poncyliusza.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#StefanNiesiołowski">Serdecznie panom posłom gratuluję. Oddaję przewodnictwo obrad posłowi Januszowi Palikotowi – przewodniczącemu Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#JanuszPalikot">Przede wszystkim dziękuję za powierzenie mi funkcji przewodniczącego Komisji. Chciałbym z państwem ustalić trzy rzeczy: tryb pracy, termin następnego posiedzenia Komisji oraz zakres spraw, jakimi każdy z członków Komisji chciałby się zajmować.</u>
<u xml:id="u-18.1" who="#JanuszPalikot">Chciałbym, abyśmy rozpoczęli pracę w przyszłym tygodniu, tzw. niesejmowym. Oczekuję bardzo intensywnej pracy wszystkich członków Komisji, abyśmy mogli wygenerować pomysły, poprzez spotkania z różnymi środowiskami.</u>
<u xml:id="u-18.2" who="#JanuszPalikot">Zaplanowałem wstępnie 3 spotkania w przyszłym tygodniu. Pierwsze dotyczące raportu Banku Światowego o barierach w prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce. Jest tam kilka bardzo cennych informacji. W dodatku jest tam propozycja kilku konkretnych zmian ustawowych, związanych z poprawą rankingu konkurencyjności polskiej gospodarki.</u>
<u xml:id="u-18.3" who="#JanuszPalikot">Drugie dotyczące raportu Narodowego Banku Polskiego o kosztach z nadmiernych regulacji. Jest to dosyć szczegółowa praca.</u>
<u xml:id="u-18.4" who="#JanuszPalikot">Trzecie poświęcone „czarnej liście barier”, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają prowadzenie działalności gospodarczej, którą to listę przedstawiła po raz któryś z rzędu Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Ta lista jest nawet dłuższa niż w poprzednim roku. Chciałbym też, abyśmy zaprosili kilka organizacji pracodawców z Rady Przedsiębiorczości RP.</u>
<u xml:id="u-18.5" who="#JanuszPalikot">Dowiedziałem się – zakładam, że jest to prawdziwa informacja – że Komisja może spotykać się tylko raz dziennie.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#JolantaOstrowska">Może być jedno posiedzenie, ale z kilkoma punktami porządku dziennego.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#JanuszPalikot">Z czym wiąże się ten limit – czy w finansami? Słyszę, że nie. Czy to wynika z regulaminu Sejmu?</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#TeresaNowakowska">Nie, z przyjętego obyczaju. Z tym, że jeśli będą przerwy między tymi spotkaniami, to mogą być oddzielne posiedzenia Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#JanuszPalikot">Jakie jest zdanie państwa posłów w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#KrzysztofJurgiel">Myślę, że nie ma powodu, byśmy zwoływali jedno posiedzenie Komisji, jeśli ma to być spotkanie z trzema różnymi środowiskami. Uważam, że po spotkaniu w jednej sprawie powinno się zamknąć posiedzenie i po pewnym czasie rozpocząć drugie posiedzenie Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#JanuszPalikot">Jestem tego samego zdania.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#AdamAbramowicz">Proponuję rozważyć termin rozpoczęcia prac, bo właśnie rozpoczynają się ferie zimowe i np. ja wybieram się z rodziną na narty. Apelowałbym, aby w ramach polityki prorodzinnej Sejmu, umożliwić jednak posłom spędzenie czasu z rodziną.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#JanuszPalikot">Zwracam uwagę, że w każdym prawie województwie są inne terminy ferii. Jeśli przyjęlibyśmy taką regułę, to przez półtora miesiąca w ogóle się nie spotkamy. W związku z tym nie ma innej możliwości – musimy rozpocząć prace w przyszłym tygodniu.</u>
<u xml:id="u-26.1" who="#JanuszPalikot">We wtorek zamieścimy stronę internetową naszej Komisji, na której będziemy zamieszczali protokoły z posiedzeń, odpowiednie materiały itd. Projekt strony jest już gotowy i przedstawię go państwu, oczywiście jeszcze przed uruchomieniem.</u>
<u xml:id="u-26.2" who="#JanuszPalikot">W tej chwili musimy zdecydować czy spotykamy się w środę i zwołujemy trzy spotkania z przerwami, czyli pracujemy od rana do wieczora, czy też zwołujemy trzy posiedzenia na trzy kolejne dni: wtorek, środę, czwartek.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#WiesławWoda">Słyszę tu o jakimś obyczaju. Ja kilka lat pracuję w Sejmie i te zwyczaje znam, i wiem, że w jednym dniu odbywa się po kilka posiedzeń tej samej Komisji. Dlatego nie znam powodu, dla którego Komisja nie mogłaby odbyć trzech posiedzeń w środę.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#JanuszPalikot">Zatem ustalamy, że w środę pierwsze spotkanie odbędzie się o godzinie 10-tej, drugie najprawdopodobniej o 14-tej, a trzecie o 17-tej. Oczywiście wyślemy jeszcze zawiadomienia, bo trzeba będzie ustalić, w której sali odbędą się te spotkania.</u>
<u xml:id="u-28.1" who="#JanuszPalikot">Przez następne 2 – 3 tygodnie odbędzie się kilka takich spotkań z określonymi środowiskami. Na przykład wszystkie większe organizacje pozarządowe chcą się z nami spotkać, by przedstawić wszystkie bariery, które z ich punktu widzenia utrudniają ich działanie. To samo dotyczy związków samorządowych, związków branżowych. Zgłaszali się do mnie różni ludzie. Często są to bardzo zaawansowane propozycje w konkretnych sprawach. A ponieważ chcemy, by te konsultacje miały charakter społeczny, to zaczniemy naszą pracę od spotkań z tymi środowiskami przez kilka tygodni.</u>
<u xml:id="u-28.2" who="#JanuszPalikot">Myślę, że po pierwszych kilku spotkaniach już wypłyną pewne konkretne propozycje i pewnie te spotkania będziemy przeplatali także spotkaniami merytorycznymi, na których będziemy dochodzili do konkretnych rozwiązań.</u>
<u xml:id="u-28.3" who="#JanuszPalikot">Jest jeszcze jedna rzecz – otóż chciałbym, abyśmy na początku zaczęli od drobnych spraw, takich, które bardzo łatwo można znowelizować. Na prace głębsze, systemowe, damy sobie nieco więcej czasu – 2–3 miesiące – po to choćby, by znaleźć odpowiednich ekspertów, konsultantów itd.</u>
<u xml:id="u-28.4" who="#JanuszPalikot">Chciałbym też zaproponować, byśmy jeszcze dzisiaj wystąpili do marszałka Sejmu o możliwość powołania więcej niż jednego eksperta stałego. O ile wiem komisjom przysługuje jeden stały ekspert, ale komisje nadzwyczajne zwykle mają ich więcej. Rozmawiałem już wstępnie z panem marszałkiem Bronisławem Komorowskim i jest wstępna zgoda na powołanie więcej niż jednego eksperta przy naszej Komisji.</u>
<u xml:id="u-28.5" who="#JanuszPalikot">Chciałbym, aby jednym stałym ekspertem był ktoś od wyliczenia skutków finansowych różnych naszych propozycji. Ktoś, kto pracował przy budżetach w ramach prac rządowych, czyli ma doświadczenie w pracy przy tworzeniu budżetu.</u>
<u xml:id="u-28.6" who="#JanuszPalikot">Jeżeli ktoś z państwa chce kogoś zarekomendować – bardzo proszę. Sam jestem dopiero umówiony dziś po południu z byłymi ministrami finansów, aby dowiedzieć się czy mogą kogoś polecić.</u>
<u xml:id="u-28.7" who="#JanuszPalikot">Oczywiście będziemy korzystali również z doraźnej pomocy całej masy ekspertów przy konkretnych sprawach. Natomiast pozostaje otwarte pytanie – czy nie powinniśmy na stałe korzystać z pomocy eksperta – prawnika, który ma ogląd na całość spraw, niezależnie od tego, że będą legislatorzy do poszczególnych spraw. Wydaje mi się, że taki drugi ekspert stały będzie nam potrzebny.</u>
<u xml:id="u-28.8" who="#JanuszPalikot">Czy są jakieś inne propozycje w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PawełPoncyljusz">Wydaje się, że ten kierunek jest dobry – ale to pewnie okaże się dopiero w praktyce. Mam tylko apel do państwa posłów, jeśli chodzi o spotkania z różnymi środowiskami, z różnymi organizacjami pozarządowymi. Chodzi o to, by warunkiem dyskusji było to, że na kilka dni przed takim spotkaniem dostaniemy odpowiednie materiały, tezy, abyśmy nie „przegadywali” tych spotkań.</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#PawełPoncyljusz">Najlepiej byłoby, gdybyśmy na 5 – 7 dni przed planowanym spotkaniem otrzymywali od danej organizacji tezy z kilkuzdaniowymi opisami tego, czego od nas się oczekuje. Dzięki temu będziemy mogli lepiej przygotować się na takie spotkanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#JanuszPalikot">Z góry uprzedzam, że przed zaplanowanym spotkaniem środowym dostaniecie państwo odpowiednie materiały najpóźniej we wtorek. Tak więc tym razem będzie mało czasu na zapoznanie się z nimi, ale to sytuacja wyjątkowa. Przed każdym następnym spotkaniem będzie przestrzegana zasada, że co najmniej 3 dni wcześniej, a najlepiej tydzień wcześniej, materiały będą dostarczone.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#WiesławWoda">Myślę, że dobrze byłoby, gdybyśmy wyznaczyli stały dzień w tygodniu, w którym Komisja będzie się zbierała – np. środy. Byłoby to dużym ułatwieniem w organizowaniu naszego planu pracy.</u>
<u xml:id="u-31.1" who="#WiesławWoda">Mam też drugą propozycję. Otóż jeśli są już gotowe raporty, o których pan przewodniczący wspomniał, to dobrze byłoby, abyśmy mogli otrzymali je wcześniej, aby był czas na przygotowanie się do planowanej debaty.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#AdamAbramowicz">Chciałbym uzupełnić propozycję posła Pawła Poncyliusza, aby te materiały nie były tylko w formie papierowej, ale również elektronicznej.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#JanuszPalikot">Zobowiązuję się, że te materiały jeszcze dzisiaj zostaną państwu przesłane. Proszę tylko o podanie adresów mailowych do sekretariatu Komisji.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#JanuszPalikot">Czy w sprawie pierwszego spotkania, jego terminu i zakresu, ktoś chciałby zabrać głos? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#JanuszPalikot">Czy możemy przejść do kwestii zakresu spraw, którymi każdy z państwa chciałby się szczególnie zajmować?</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PawełPoncyljusz">Myślę, że powinniśmy się tym zająć na następnym posiedzeniu Komisji. Chyba, że pan przewodniczący ma już jakiś pomysł na pewne zagadnienia, które między nami trzeba byłoby rozdzielić.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#JanuszPalikot">Chciałbym wprowadzić zasadę, że każdy ma swoją rolę do odegrania, tzn. jest liderem jakiegoś obszaru. Na przykład kwestiami dotyczącymi instytucji kontroli państwa zająłby się poseł Mirosław Sekuła. Z kolei kwestią odrolnienia gruntów czy sprawami związanymi z wnioskami rolników o środki unijne mógłby zająć się poseł Wiesław Woda albo poseł Krzysztof Jurgiel.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#JanuszPalikot">Takich obszarów jest kilkanaście. Tak więc każdy z państwa będzie miał pod opieką 2 – 3 obszary. Jest kwestia przedsiębiorczości, prawa budowlanego, podatków itd.</u>
<u xml:id="u-35.2" who="#JanuszPalikot">Oczywiście mógłbym dzisiaj zaproponować – według własnego wyczucia – jak widzę taki podział ról, ale myślę, że dużo lepiej będzie, jeśli to państwo sami zadeklarujecie czym chcielibyście się szczególnie zająć.</u>
<u xml:id="u-35.3" who="#JanuszPalikot">Możemy tę sprawę chwilowo odłożyć i dopiero po dwóch, trzech posiedzeniach do niej wrócić, kiedy pewne rzeczy się ułożą. Wówczas podejmiemy decyzję, kto czym się zajmuje.</u>
<u xml:id="u-35.4" who="#JanuszPalikot">Co to znaczy, że ktoś prowadzi dany obszar? To znaczy, że po zapoznaniu się ze sprawą, po konsultacjach z zainteresowanymi instytucjami, organizacjami, ekspertami, prowadzi publicznie tę sprawę, a w ramach tego obszaru „dogrywa” pracę służb w określonym tempie. Sens medialny tego jest taki, że taka osoba jest potem „twarzą” tego obszaru i w imieniu Komisji występuje publicznie i referuje sprawy z tym związane.</u>
<u xml:id="u-35.5" who="#JanuszPalikot">Myślę, że to jest szansa, by stworzyć z nas zespół ponad politycznymi różnicami, bowiem łączy nas to, że chcemy skutecznie zwalczać biurokrację.</u>
<u xml:id="u-35.6" who="#JanuszPalikot">Jeśli będzie tak, że nie tylko przewodniczący Komisji czy stronnictwo rządzące będzie prezentowało te sprawy, tylko wszyscy będziemy je referowali, to się nie „podzielimy” podczas prac i będziemy wspólnie „ten wózek” pchali do przodu. A powiem – może zbyt pompatycznie – że Polska tego oczekuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#MirosławSekuła">Proponuję, byśmy się wszyscy nad tym zastanowili, a szczegółowego podziału ról dokonalibyśmy podczas posiedzenia prezydium Komisji, które mogłoby się odbyć w środę o godzinie 9-tej, czyli przed posiedzeniem Komisji. Myślę, że do tego czasu każdy z nas będzie mógł się rozejrzeć i podjąć jakąś decyzję.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#JanuszPalikot">Nasza Komisja jest wyjątkowo mała, dlatego jeśli ktoś z państwa chce być na posiedzeniu prezydium – a nie jest jego członkiem – serdecznie zapraszam.</u>
<u xml:id="u-37.1" who="#JanuszPalikot">Zatem umawiamy się, że dzisiaj nie decydujemy kto się czym zajmuje. Każdy się nad tym zastanawia, a w środę podejmiemy decyzję.</u>
<u xml:id="u-37.2" who="#JanuszPalikot">Dzisiaj wyślę wszystkim członkom Komisji „link” z projektem strony internetowej Komisji. Bardzo proszę o uwagi do poniedziałku, żebyśmy w środę mogli ją zaprezentować na konferencji prasowej w Sejmie.</u>
<u xml:id="u-37.3" who="#JanuszPalikot">Zwracam uwagę, że w dzisiejszym świecie musimy cały czas utrzymywać kontakt z opinia publiczną i mieć ją po naszej stronie. Bo za chwilę wszyscy ministrowie, politycy „rzucą się nam do gardła”, a różni lobbyści będą blokować proponowane zmiany. Mając opinię publiczną za sobą będziemy mogli wyjść z tych opresji zwycięsko.</u>
<u xml:id="u-37.4" who="#JanuszPalikot">Tu przypominam wszystkim nieudane próby: Balcerowicza, Hausnera i innych wielkich ludzi, którym się nie udało, bo „wykończyli” ich ministrowie branżowi z własnego obozu. Dlatego podkreślam – cały czas musimy być w kontakcie z opinią publiczną.</u>
<u xml:id="u-37.5" who="#JanuszPalikot">Czy ktoś jeszcze chciałby coś zaproponować? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-37.6" who="#JanuszPalikot">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>