text_structure.xml
25 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#AndrzejSmirnow">Otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#AndrzejSmirnow">Witam panią minister Katarzynę Hall. Witam panią minister Lillę Jaroń. Witam wszystkich gości licznie przybyłych na dzisiejsze posiedzenie.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#AndrzejSmirnow">Przedmiotem dzisiejszego posiedzenia jest rozpatrzenie sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o systemie informacji oświatowej. Jest to drugie posiedzenie poświęcone tej sprawie. Dzisiaj kontynuujemy rozpatrywanie sprawozdania podkomisji. Czy są jakieś uwagi do porządku dziennego? Nie ma uwag. Stwierdzam, że porządek obrad został przyjęty. Wobec tego przystępujemy do kontynuowania omawiania sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#AndrzejSmirnow">Bardzo proszę panią poseł Urszulę Augustyn o przedstawienie następnego rozdziału.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Przypomnę państwu, że przyjęliśmy cztery rozdziały omawianego projektu ustawy. Przed nami Rozdział 5 obejmujący art. 67–76. Rozdział 5 dotyczy dostępu do bazy danych systemu informacji oświatowej. Są tu przepisy regulujące, kto posiada taki dostęp, kto może udzielać upoważnień do dostępu do bazy danych systemu informacji oświatowej, jaka jest procedura udzielania upoważnień, co upoważnienia zawierają, kiedy, w jakich sytuacjach cofa się upoważnienia.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Bardzo proszę, pani poseł Tomaszak-Zesiuk.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#IrenaTomaszakZesiuk">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, pani minister, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#IrenaTomaszakZesiuk">Chciałabym zgłosić poprawkę do art. 68. Proszę o otworzenie sprawozdania podkomisji na str. 36. W art. 68 ust. 2 pkt 1 w przedostatniej linijce po wyrazach „szkół i placówek oświatowych” proponuję dodać wyraz „wojewodom”. W ust. 3 pkt 1 po wyrazach „zobowiązanego do przekazywania danych do bazy danych SIO” proponuję dodać wyrazy „wojewodę oraz prezesa regionalnej izby obrachunkowej”. Są to poprawki do art. 68.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#IrenaTomaszakZesiuk">W konsekwencji zmian w art. 68 w art. 69 ust 3 pkt 1 należy dodać lit. e w brzmieniu „wojewoda”.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#IrenaTomaszakZesiuk">Powyższe prawki mają charakter porządkujący. Wynikają ze wskazania w art. 68 ust. 2 pkt 2 wojewodów jako podmiotów właściwych do udzielania wójtom gmin, starostom, marszałkom województw upoważnień do dostępu do bazy danych systemu informacji oświatowej. W związku z powyższą rolą wojewodów w art. 68 ust. 2 pkt 1 należy określić podmiot udzielający wojewodom upoważnienia. Będzie nim minister. W art. 68 ust. 3 pkt 1 należy określić okres ważności upoważnienia dla wojewody oraz dla prezesa regionalnej izby obrachunkowej, ponieważ była tu merytoryczna luka w tym zakresie. W art. 69 należy wymienić wojewodę jako użytkownika systemu informacji oświatowej. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Nie ma więcej poprawek. W związku z tym, co ustaliliśmy poprzednio, będziemy po kolei rozpatrywali poprawki. Czy do poprawki zgłoszonej przez panią poseł są uwagi? Nie ma. Bardzo przepraszam, panie przewodniczący. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#SławomirKłosowski">Panie przewodniczący, pani minister!</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#SławomirKłosowski">Zgłaszam sprzeciw wobec jednej i drugiej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Rozumiem, że jest to sprzeciw bez uzasadnienia. Czy pani minister chciałaby zabrać głos w sprawie omawianych poprawek? Nie ma uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#KatarzynaHall">Popieram zgłoszone poprawki. Wojewoda jest użytkownikiem bazy, a nie był przez nikogo upoważniany. Została wychwycona oczywista luka.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Nie widzę więcej zgłoszeń. Czy Biuro Legislacyjne ma jakieś uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#UrszulaSęk">Nie zgłaszamy żadnych uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#AndrzejSmirnow">Biuro Legislacyjne nie zgłasza uwag.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#AndrzejSmirnow">Poprawki oczywiście muszą być rozpatrywane łącznie. Poddaję pod głosowania poprawki zgłoszone przez panią poseł Tomaszak-Zesiuk.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#AndrzejSmirnow">Kto z państwa opowiada się za przyjęciem omawianych poprawek? Dziękuję. Kto jest przeciwny? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PawełWitecki">30 głosów za, 7 głosów przeciwnych, 1 wstrzymujący się.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję. Poprawki zostały przyjęte.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#AndrzejSmirnow">Czy są inne uwagi do Rozdziału 5? Nie ma. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 5? Jest sprzeciw.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#AndrzejSmirnow">Wobec tego poddaję pod głosowanie Rozdział 5.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#AndrzejSmirnow">Kto z państwa opowiada się za przyjęciem Rozdziału 5 wraz z poprawkami? Dziękuję. Kto jest przeciwny? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PawełWitecki">31 głosów za, 8 przeciwnych, 0 głosów wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Rozdział 5 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#AndrzejSmirnow">Przechodzimy do rozpatrzenia Rozdziału 6. Bardzo proszę, pani przewodnicząca Augustyn.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#UrszulaAugustyn">Rozdział 6 zawiera art. 77–86. Artykuły te dotyczą nadzoru nad bezpieczeństwem przekazywania danych do bazy danych systemu informacji oświatowej i pozyskiwania danych z bazy danych. Zawierają informacje na temat tego, kto sprawuje nadzór, a także informacje o postępowaniu w przypadku próby nieuprawnionego dostępu do bazy danych systemu informacji oświatowej oraz procedurze kontroli.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi do Rozdziału 6? Nie ma uwag. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 6? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 6 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#AndrzejSmirnow">Przechodzimy do rozpatrzenia Rozdziału 7.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#UrszulaAugustyn">Rozdział 7 obejmuje art. 87–89. Jest to rozdział poświęcony odzyskiwaniu utraconych danych z lokalnych baz danych systemu informacji oświatowej, a także związanych z tym procedurach.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi do Rozdziału 7? Nie ma uwag. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 7? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 7 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#AndrzejSmirnow">Bardzo proszę, przechodzimy do rozpatrzenia Rozdziału 8.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Rozdział 8 obejmuje art. 90 i 91. Przepisy te dotyczą korygowania nieprawidłowości danych przekazanych z lokalnych baz danych systemu informacji oświatowej do bazy danych.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi do Rozdziału 8? Nie ma uwag. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 8? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 8 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#AndrzejSmirnow">Przechodzimy do rozpatrzenia Rozdziału 9.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Rozdział 9 zawiera dwa artykuły, art. 92 i 93. Reguluje kwestie dotyczące przechowywania danych w bazie danych systemu informacji oświatowej oraz w lokalnych bazach danych.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi do Rozdziału 9? Nie ma uwag. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 9? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 9 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#AndrzejSmirnow">Przechodzimy do rozpatrzenia Rozdziału 10.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Rozdział 10 ma charakter techniczny. Zawiera art. 94–98. Jest w nim mowa o warunkach organizacyjno-technicznych funkcjonowania systemu informacji oświatowej.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi do Rozdziału 10? Nie ma uwag. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 10? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 10 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-25.2" who="#AndrzejSmirnow">Przechodzimy do rozpatrzenia Rozdziału 11.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Rozdział 11 obejmuje przepisy karne. Zawiera się w nim art. 99. Ponieważ w tym zakresie pojawiło się wiele sprzeciwów i kontrowersji, temat ten został głęboko przeanalizowany. Państwo macie rozdaną poprawkę, którą proponujemy do Rozdziału 11. Poprawka ta obejmuje art. 99a. Sądzę, że nie trzeba odczytywać jego treści, ponieważ każdy z państwa posiada tekst przed sobą. Proponowaliśmy jeszcze art. 99b, 99c i 99d, ale po konsultacjach resortu z Biurem Legislacyjnym ustalono, że nie ma sensu powtarzać przepisów, które i tak znajdują się w ustawie o ochronie danych osobowych. W związku z tym proponujemy, aby poprawka obejmowała tylko art. 99a.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#UrszulaSęk">Dopowiem, że w poprawce mają państwo wytłuszczone niektóre przepisy. Są to przepisy proponowane jako nowe. Przepis art. 99 ma inne brzmienie niż w sprawozdaniu podkomisji. Powracamy do brzmienia z druku sejmowego. W jednej z opinii pojawiły się wątpliwości, jak należy zapisać ów przepis. Przyjęliśmy go warunkowo na posiedzeniu podkomisji, ale po głębszej analizie doszliśmy do wniosku, że jednak pierwotna wersja art. 99 z druku sejmowego była prawidłowa pod względem legislacyjnym. Jest on przytoczony w tym właśnie brzmieniu.</u>
<u xml:id="u-28.1" who="#UrszulaSęk">Przepis art. 99a został dodany ze względu na to, aby uniknąć obowiązywania przez ponad rok dwóch ustaw o tym samym tytule. Dotychczasową ustawę o systemie informacji oświatowej przekładamy do przepisów przejściowych projektu ustawy, nad którym państwo procedują. Trzeba też w nowej ustawie powtórzyć przepis karny z dotychczasowej ustawy o systemie informacji oświatowej. Jest to właśnie art. 99a.</u>
<u xml:id="u-28.2" who="#UrszulaSęk">Jak powiedziała pani przewodnicząca, jeśli chodzi o art. 99b-99d, mamy zastrzeżenia, że byłoby to przeniesienie przepisów, które występują w ustawie o ochronie danych osobowych. Dlatego Rozdział 11 obejmujący przepisy karne proponujemy ograniczyć do art. 99 i 99a.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w sprawie omawianej poprawki? Bardzo proszę, pan przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#SławomirKłosowski">Panie przewodniczący, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-30.1" who="#SławomirKłosowski">Jest oczywisty sprzeciw wobec rozpatrywanej poprawki ze względu na to, że mamy określone, kto będzie odpowiadał za zbieranie, przetwarzanie i przesyłanie danych, mamy określone kary, ale w dalszym ciągu nie mamy określonej odpowiedzialności materialnej. Nie mamy określonej etatowości z najniższego poziomu zbierania danych. W związku z tym pociąganie do odpowiedzialności kogoś, kto w szkole będzie to robił społecznie, wydaje się nam bardzo wątpliwe ze względu na modyfikację przepisów.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy pani minister chciałaby zabrać głos w tej sprawie? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#KatarzynaHall">Wydaje się, że na ogół w placówkach oświatowych bazą danych systemu informacji oświatowej zajmują się pracownicy. Robią to w ramach obowiązków etatowych, a nie społecznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Czy są inne uwagi? Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#AndrzejSmirnow">W związku z tym poddam pod głosowanie poprawkę do Rozdziału 11. Chodzi o zmianę treści art. 99 oraz dodanie nowego art. 99a. Macie to państwo na piśmie. W kwestii formalnej, wnioskodawcą jest pani przewodnicząca Urszula Augustyn.</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#AndrzejSmirnow">Bardzo proszę, kto z państwa opowiada się za przyjęciem poprawki? Dziękuję. Kto jest przeciwny? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PawełWitecki">30 głosów za, 12 przeciwnych, 0 głosów wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję. Poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#AndrzejSmirnow">Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia całego rozdziału. Pan przewodniczący Kłosowski zgłasza sprzeciw. Wobec tego poddam to pod głosowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#UrszulaSęk">Przepraszam bardzo, państwo de facto głosowali cały rozdział. Dwa przepisy wyczerpują cały rozdział.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#AndrzejSmirnow">Rozumiem, że pan przewodniczący nie zgłasza sprzeciwu w innej sprawie niż ta, nad którą głosowaliśmy. Pan przewodniczący może jeszcze zgłosić sprzeciw wobec tytułu rozdziału.</u>
<u xml:id="u-37.1" who="#AndrzejSmirnow">W takim układzie przyjmujemy, że przegłosowaliśmy cały rozdział. I tak poddamy pod głosowanie całość sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-37.2" who="#AndrzejSmirnow">Pani przewodnicząca Urszula Augustyn.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. W ten sposób, proszę państwa, zakończyliśmy prace nad Rozdziałem 11. Chciałabym jednak przypomnieć, że prace podkomisji zakończyły się taką oto konkluzją, że jeśli nie dokonamy kolejnych zmian, zaistnieje sytuacja, w której w tym samym czasie będą obowiązywały dwie ustawy o tej samej nazwie. Należy tego uniknąć. W związku z tym podkomisja przyjęła zobowiązanie, że podczas składania sprawozdania Wysokiej Komisji problem tez zostanie rozwiązany. Wobec tego proponujemy dodanie Rozdziału 11a. Posiadają go państwo w materiałach, które zostały przekazane na poprzednim posiedzeniu Komisji. Jak powiedziała przed chwilą pani mecenas, Rozdział 11a obejmujący zmiany w przepisach obowiązujących stanowiłby adopcję fragmentu obecnie obowiązującej ustawy. Chodzi o dokonanie takich zmian, aby jedna i druga ustawa mogły funkcjonować wspólnie przez okres około półtora roku. Rozdział 11a zatytułowany „Zmiany w przepisach obowiązujących” jest dosyć obszerny. Sądzę, że nie ma potrzeby, abyśmy go odczytywali. Proponowany Rozdział 11a to jakby część Rozdziału 12 z druku sejmowego. Rozdział 12 obejmowałby jedynie przepisy przejściowe i końcowe. Byłoby to połączenie dotychczasowej i nowej ustawy, połączenie, które nie będzie budziło wątpliwości prawnych co do tego, w jaki sposób dotychczasowa ustawa ma wygasać, a nowa rozpocząć swoje funkcjonowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Rozumiem, że intencja pani przewodniczącej była taka, aby Rozdział 11a, który stanowi adopcję przepisów dotychczasowej ustawy do nowej ustawy, oraz Rozdział 12 omawiać łącznie ze względu na to, że po części są one ze sobą powiązane. Bardzo proszę, pani mecenas. Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#UrszulaSęk">Dopowiem, że art. 100, 101 i 102 z poprawki zgłoszonej przez panią poseł nie różnią się w treści od tego, co jest zawarte w sprawozdaniu podkomisji. Następuje tu jedynie techniczne rozdzielenie. Ponieważ w projektowanej ustawie dojdzie dużo przepisów przejściowych, rozbiliśmy jeden rozdział na dwa rozdziały.</u>
<u xml:id="u-40.1" who="#UrszulaSęk">Jeśli już jestem przy głosie, chciałabym dodać, że mam drobną uwagę do art. 100. W zmianie nr 2 zamiast wyrazów „komisje okręgowe” powinny znaleźć się wyrazy „okręgowe komisje egzaminacyjne”. Proszę, aby poseł wnioskodawca ewentualnie skorygował swoją poprawkę. Chciałabym jeszcze upewnić się u przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, że takie powinno być prawidłowe brzmienie.</u>
<u xml:id="u-40.2" who="#UrszulaSęk">Przyjmując rozdział z ewentualną korektą, de facto nie dokonują państwo żadnych zmian w stosunku do tego, co jest zawarte w sprawozdaniu podkomisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Proszę, pani przewodnicząca Augustyn.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#UrszulaAugustyn">Jeszcze jedno zdanie uzupełnienia. Konsekwencję stanowią tutaj także zmiany, które trzeba zgłosić w art. 113, 114a i 115. Mają państwo owe zmiany w swoich materiałach. Powtarzam, jest to konsekwencja rozdzielenia rozdziałów.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#AndrzejSmirnow">Bardzo proszę, pani mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#UrszulaSęk">Mogą państwo najpierw przegłosować Rozdział 11a wraz z korektą, o której mówiłam. Dotyczy on zmian w przepisach obowiązujących. Przepisy przejściowe i końcowe stanowią jakby drugą sekwencję. Rozdział 12 oraz przepisy art. 113, 114a i 115 można przegłosować w drugim bloku.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#AndrzejSmirnow">Tak to rozumiałem, że będziemy głosować oddzielnie. Oba rozdziały omawiamy wspólnie, ponieważ mają one ze sobą związek.</u>
<u xml:id="u-45.1" who="#AndrzejSmirnow">Kto z państwa chciałby zabrać głos w sprawie omawianych przepisów, czyli na temat Rozdziałów 11a i 12? Nie widzę zgłoszeń. Czy pani minister chciałaby zabrać głos? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#KatarzynaHall">Można tu jeszcze podać dodatkowe uzasadnienie, że system informacji oświatowej w 2013 roku będzie działał jednocześnie na starych i na nowych zasadach. Po to, aby uniknąć ewentualnych błędów w momencie tworzenia, budowania systemu, będzie dodatkowe zabezpieczenie w postaci działania starego systemu. Stąd jest potrzeba, żeby systemy działały jednocześnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Nie widzę więcej uwag. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 11a? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-47.1" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 11a został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-47.2" who="#AndrzejSmirnow">Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 12? Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#UrszulaSęk">Mam uwagę do art. 114a w nowej wersji. Jest tam błąd w odesłaniu. Zamiast przywołania art. 113 powinien być przywołany art. 102k.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#AndrzejSmirnow">Chodzi o numerację. Rozumiem, że jest to sprawa typowo legislacyjna.</u>
<u xml:id="u-49.1" who="#AndrzejSmirnow">Czy są inne uwagi do Rozdziału 12? Nie ma. Czy są sprzeciwy wobec przyjęcia Rozdziału 12? Nie ma sprzeciwów.</u>
<u xml:id="u-49.2" who="#AndrzejSmirnow">Stwierdzam, że Rozdział 12 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-49.3" who="#AndrzejSmirnow">Tym sposobem omówiliśmy całe sprawozdanie. W tej chwili poddam pod głosowanie całość sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-49.4" who="#AndrzejSmirnow">Bardzo proszę, kto z państwa opowiada się za przyjęciem sprawozdania podkomisji wraz z przyjętymi poprawki, zechce podnieść rękę. Dziękuję. Kto jest przeciwny? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#PawełWitecki">28 głosów za, 16 przeciwnych, 2 głosy wstrzymujące się.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję. Tym samym przyjęliśmy całość sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-51.1" who="#AndrzejSmirnow">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzisiejszego posiedzenia. Przepraszam, wcześniej musimy dokonać wyboru posła sprawozdawcy.</u>
<u xml:id="u-51.2" who="#AndrzejSmirnow">Jeszcze przedstawiciel Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#UrszulaSęk">Przepraszam, przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej czujnie podpowiadają mi, abym poprosiła o upoważnienie. Tradycyjnie jest dokonywana korekta językowa. Proszę, abyśmy mogli w porozumieniu z resortem skorygować typowe stylistyczne błędy, przecinki, które nie zmieniają treści czy wyrazy użyte nie w tym przypadku.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję uprzejmie. Czy są sprzeciwy wobec upoważnienia Biura Legislacyjnego do dokonania ewentualnych korekt związanych z błędami literowymi, dokonania drobnych korekt oczywiście niezmieniających sensu ani treści? Nie ma sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-53.1" who="#AndrzejSmirnow">Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-53.2" who="#AndrzejSmirnow">Proponuję, aby termin na wyrażenie opinii przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych wyznaczyć do dnia 6 kwietnia br.</u>
<u xml:id="u-53.3" who="#AndrzejSmirnow">Ze swej strony proponuję, aby posłem sprawozdawcą Komisji została pani przewodnicząca Urszula Augustyn. Czy są inne kandydatury? Nie ma. Czy są sprzeciwy? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-53.4" who="#AndrzejSmirnow">Na tym wyczerpaliśmy porządek obrad.</u>
<u xml:id="u-53.5" who="#AndrzejSmirnow">Dziękuję bardzo. Zamykam dzisiejsze posiedzenie Komisji. Dziękuję bardzo pani minister. Dziękuję bardzo wszystkim państwu za obecność.</u>
<u xml:id="u-53.6" who="#AndrzejSmirnow">Informuję, że protokół z posiedzenia będzie wyłożony do przejrzenia w sekretariatach Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>