text_structure.xml
41.7 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#MarekBiernacki">Otwieram posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Witam bardzo serdecznie na posiedzeniu Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#MarekBiernacki">W porządku dzisiejszego posiedzenia Komisji jest pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (druk nr 3780). Punkt drugi: rozpatrzenie uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Kodeks postępowania karnego oraz niektórych innych ustaw (druk nr 3819).</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#MarekBiernacki">Na początku chciałbym zaproponować członkom Komisji wizytację, którą będziemy mieli w trakcie następnego posiedzenia Sejmu, tj. 22 lutego 2011 roku, we wtorek. Jest to wizytacja w placówce Straży Granicznej w Warszawie na lotnisku Okęcie. Bardzo serdecznie wszystkich zapraszam, w godzinach 11.00–15.35, ponieważ jest to dosyć ciekawe. Możemy zobaczyć od kulis, jak wyglądają odprawy, odprawy bagażu, cały system bezpieczeństwa. Nie ukrywam, że jest to zorganizowane z inicjatywy Straży Granicznej, która z przyjemnością chce nam pokazać najbardziej ciekawe i tajne miejsca na lotnisku, które są chronione. Proszę się zgłaszać u pani Ani Pilarskiej.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#MarekBiernacki">Teraz przystąpimy do rozpatrywania naszych dwóch punktów porządku dziennego. Rozpoczynamy od pierwszego czytania rządowego projektu ustawy. Kto reprezentuje rząd?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#RafałRogala">Ja.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#MarekBiernacki">Zatem proszę bardzo, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#RafałRogala">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący. Szanowni panie i panowie posłowie...</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#MarekBiernacki">Bardzo proszę o spokój.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#RafałRogala">Projekt ustawy o zmianie ustawy o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin ma następujące cele.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#RafałRogala">Po pierwsze, zniesienie opłat za wydawane cudzoziemcom dokumenty rejestracyjne i pobytowe, aby zachować zgodność z normą zawartą w art. 25 ust. 2 dyrektywy 2004/38/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie prawa obywateli Unii i członków ich rodzin do swobodnego przemieszczania się i pobytu na terytorium Państw Członkowskich.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#RafałRogala">W aktualnym stanie prawnym od obywateli UE i członków ich rodzin są pobierane opłaty za wydanie lub wymianę dokumentów rejestracyjnych i pobytowych. Wysokość tych opłat jest adekwatna do kwoty, która obciążała obywateli polskich za wydanie dowodu osobistego. W związku z tym, że dokonano nowelizacji ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych, uchylony został przepis stanowiący podstawę prawną do pobierania opłat za wydanie właśnie dowodu osobistego obywatelom polskim. Zatem aby zachować spójność prawa polskiego z zasadą zawartą w art. 25 ust. 2 wspomnianej dyrektywy, która nakazuje, aby za dokumenty pobytowe obywateli Unii Europejskiej i członków ich rodzin nie były pobierane opłaty wyższe niż za podobne dokumenty wydawane obywatelom państwa goszczącego, należy uchylić przepisy dotyczące pobieranie tych opłat.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#RafałRogala">Po drugie, wprowadzenie odrębnego przepisu regulującego prawo pobytu uczącego się dziecka obywatela UE, który jest lub był zatrudniony na terytorium RP, oraz rodzica sprawującego opiekę nad dzieckiem, które jest wywodzone z art. 12...</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo o spokój. Proszę wyciszyć rozmowy, żeby pan dyrektor mógł nam spokojnie przedstawić projekt.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#RafałRogala">...rozporządzenia Rady (EWG) nr 1612/68 z dnia 15 października 1968 r. w sprawie swobodnego przepływu pracowników wewnątrz Wspólnoty.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#RafałRogala">Wspomniany art. 12 rozporządzenia Rady stanowi, że dzieci obywatela państwa członkowskiego, który jest lub był zatrudniony na terytorium innego państwa członkowskiego, mają dostęp do powszechnego systemu kształcenia, nauki zawodu oraz szkolenia zawodowego na takich samych warunkach jak obywatele tego państwa, jeżeli dzieci te zamieszkują na jego terytorium. Państwa członkowskie popierają wszelkie wysiłki zapewniające tym dzieciom możliwie najlepsze warunki uczestnictwa w zajęciach, o których mowa.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#RafałRogala">Przepis ten był wielokrotnie interpretowany przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości – ostatnio w dniu 23 lutego 2010 r. w sprawach C-310/08 Ibrahim oraz sprawa C-480/08 Maria Teixeira. Na podstawie tychże orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości wywodzi się z art. 12 prawo pobytu w przyjmującym państwie członkowskim, z którego korzysta uczące się dziecko obywatela UE oraz rodzic sprawujący faktycznie pieczę nad tym dzieckiem. Prawo to ma być niezależne od spełniania przez te osoby przesłanek posiadania wystarczających zasobów, aby nie stanowić obciążenia dla systemu pomocy społecznej goszczącego państwa członkowskiego w okresie pobytu oraz bycia objętym pełnym ubezpieczeniem zdrowotnym w tym państwie. Ponadto prawo pobytu, z którego korzysta uczące się dziecko pracownika migrującego – obywatela UE – oraz rodzic sprawujący nad nim faktycznie pieczę, nie jest uwarunkowane obowiązkiem wykonywania przez obywatela UE działalności zawodowej w tym państwie członkowskim w chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki. Prawo pobytu przysługujące rodzicowi sprawującemu pieczę nad uczącym się dzieckiem obywatela UE wygasa przy tym w momencie osiągnięcia pełnoletności przez to dziecko, chyba że nadal wymaga ono obecności i opieki rodzica, aby móc kontynuować i ukończyć naukę. Prawo pobytu wywodzone z art. 12 rozporządzenia Rady przysługuje dziecku obywatela UE oraz rodzicowi sprawującemu nad nim opiekę niezależnie od uregulowań zawartych w dyrektywie 2004/38/WE, której implementacją jest zmieniana ustawa.</u>
<u xml:id="u-8.3" who="#RafałRogala">W związku z powyższym wskutek nowelizacji zostanie dodany przepis, który pozwoli na pełne wdrożenie orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i jednocześnie ureguluje prawo pobytu uczącego się dziecka obywatela UE w sposób zupełny.</u>
<u xml:id="u-8.4" who="#RafałRogala">Po trzecie, doprecyzowanie przepisu regulującego termin opuszczenia przez obywatela UE lub członka rodziny niebędącego obywatelem UE terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, poprzez wskazanie, że zwykły 31-dniowy termin na wyjazd nie ma zastosowania w przypadkach przymusowego wykonania decyzji o wydaleniu, w sytuacjach gdy wymaga tego stopień zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa albo ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.</u>
<u xml:id="u-8.5" who="#RafałRogala">I po czwarte, przekazanie w zakres kompetencji komendanta oddziału Straży Granicznej obowiązku doprowadzenia cudzoziemca do granicy, który obecnie należy do komendanta wojewódzkiego policji. Ujednolici to procedury związane z realizacją decyzji o wydaleniu cudzoziemców z krajów trzecich oraz obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej lub członków ich rodzin.</u>
<u xml:id="u-8.6" who="#RafałRogala">Bardzo dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo. Czy są jakieś pytania, uwagi? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#MarekBiernacki">Nie było zgłoszenia o wysłuchanie publiczne, dlatego też zamykam pierwsze czytanie.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#MarekBiernacki">Przystąpimy, za zgodą chyba wszystkich stron, do rozpatrywania tego projektu, nie jest to projekt kontrowersyjny. Jeśli pojawią się jakieś problemy, to wtedy zastanowimy się, co dalej. Ale spróbujemy go rozpatrzyć, panie ministrze, w tej chwili, tak? Będziemy tutaj operowali zmianami, tak?</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#MarekBiernacki">Art. 1, zmiana 1.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#MarekBiernacki">Czy są może jakieś uwagi to tego artykułu, panie ministrze?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#RafałRogala">Jest tylko jedna zmiana redakcyjna w stosunku do złożonego projektu. Otóż prosilibyśmy, aby przecinek, który się tutaj znalazł, został usunięty – więc właściwie jest to kwestia techniczna.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#MarekBiernacki">Tak właśnie, prosiłbym, żeby zawsze powiedzieć kilka słów o zmianie.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#RafałRogala">Dobrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#SławomirOsuch">Panie przewodniczący, sama zmiana nr 1 sprowadza się tak naprawdę do ulokowania w tym tekście przecinka – teraz ten jeden przecinek usuwamy. Stąd też nasza sugestia, żeby jednak trzech posłów przejęło poprawkę polegającą na skreśleniu przecinka po wyrazach „72 godziny”.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#MarekBiernacki">Dobrze, pan wiceprzewodniczący przejmie tę poprawkę.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi do art. 1 do zmiany 1? Tak, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#SławomirOsuch">Tu jeszcze zmiana już typowo redakcyjna, mianowicie chodzi o adresy publikacyjne zmienianej ustawy. Tak naprawdę to ustawa była zmieniana cztery razy i w takich przypadkach nie stosujemy odnośników, tylko wymieniamy je za tytułem ustawy. Taka jest sugestia z naszej strony, żeby Komisja pozwoliła na tę zmianę redakcyjną.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję. Panie ministrze, opinia rządu?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#RafałRogala">Wyrażamy na to zgodę.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 2. Proszę bardzo, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#RafałRogala">Zmiana nr 2 dotyczy właśnie wdrożenia tychże wspomnianych przeze mnie dwóch orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawach C-310/08 oraz C-480/08. Ma ona na celu właśnie umożliwienie zalegalizowania pobytu uczącemu się dziecku obywatela UE przez czas nauki, a także rodzicowi czy osobie pełniącej nad nim pieczę.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo. Proszę bardzo, pan przewodniczący Jacek Krupa.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#JacekKrupa">Jeśli chodzi o sformułowanie w art. 19a ust. 2, to nie bardzo wygląda mi to po polsku: „Rodzicowi sprawującemu opiekę na dzieckiem obywatela UE”. To ten rodzic jest obywatelem UE. Brzmi to dla mnie dziwnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#RafałRogala">Jeśli wolno odpowiedzieć, to niekoniecznie musi być właśnie ten rodzic dziecka. To może być drugi rodzic, niekoniecznie będący obywatelem UE. Więc to niekoniecznie musi być ta sytuacja, o której pan poseł był łaskaw powiedzieć.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#MarekBiernacki">Czy są jeszcze uwagi do tej zmiany?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#JacekKrupa">Jeżeli jest w porządku, to nie wnoszę więcej uwag, tylko wydawał mi się dziwny ten zapis.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi do zmiany nr 2? Nie słyszę. Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 2.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 3. Czy są uwagi do zmiany nr 3?</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#MarekBiernacki">Panie ministrze, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#RafałRogala">Tak naprawdę ta zmiana i zmiany kolejne mają na celu dostosowanie przepisów tejże ustawy do zmienionej ustawy o ewidencji ludności, więc usunięciu konieczności pobierania opłat za wydawane dokumenty. Są to zmiany nr 3, 4, 5 i 6.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi do zmiany nr 3? Nie słyszę. Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 3.</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 4. Proszę bardzo, czy są jakieś pytania, uwagi? Nie słyszę. Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 4.</u>
<u xml:id="u-29.2" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 5. Czy są uwagi do zmiany nr 5 ze strony państwa posłów? Nie słyszę. Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 5.</u>
<u xml:id="u-29.3" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 6. Nie słyszę. Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 6.</u>
<u xml:id="u-29.4" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 7.</u>
<u xml:id="u-29.5" who="#MarekBiernacki">Proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#RafałRogala">Zmiana nr 7 dotyczy kwestii wspomnianej przeze mnie, a dotyczącej możliwości wydalenia cudzoziemca w terminie krótszym aniżeli 31-dniowy w przypadku, kiedy podstawą tego wydalenia jest zagrożenie dla bezpieczeństwa.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi, pytania ze strony państwa posłów? Nie słyszę. Wysoka Komisja aprobuje zmianę nr 7.</u>
<u xml:id="u-31.1" who="#MarekBiernacki">Zmiana nr 8, proszę bardzo.</u>
<u xml:id="u-31.2" who="#MarekBiernacki">Tak, proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#RafałRogala">Zmiana nr 8 charakteryzuje się ujednoliceniem systemu, który dzisiaj mamy, a więc przesunięciem pewnych kompetencji z organów policji do organów Straży Granicznej dotyczących doprowadzenia do granicy cudzoziemca.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#MarekBiernacki">Czy są jakieś uwagi, pytania? Nie słyszę. Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 8.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#MarekBiernacki">Art. 2. Tu wszystko jest jasne, nie ma chyba żadnych uwag ani pytań. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#MarekBiernacki">Proponuję na posła sprawozdawcę pana posła Józefa Klima, bo on z reguły tego typu sprawami u nas się zajmował. Panie pośle...</u>
<u xml:id="u-33.3" who="#MarekBiernacki">Przepraszam, jeszcze musimy przegłosować całość ustawy.</u>
<u xml:id="u-33.4" who="#MarekBiernacki">Kto z państwa posłów jest za przyjęciem całości ustawy o zmianie ustawy o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin. Kto jest za? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-33.5" who="#MarekBiernacki">Komisja jednogłośnie przyjęła projekt ustawy.</u>
<u xml:id="u-33.6" who="#MarekBiernacki">Wyznaczam do 3 lutego do godz. 12 termin dla MSZ-u.</u>
<u xml:id="u-33.7" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo na posła sprawozdawcę pana posła Józefa Klima. Tak Józef, zgoda?</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#JózefKlim">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo. Panie ministrze, dziękuję. Dziękuję Komisji też za sprawne przepracowanie projektu ustawy. Zresztą dobrze przygotowanego, trzeba podkreślić, bo to jest też istotne. Wydaje się, że to jest proste, ale ze swojego doświadczenia wiemy, że najprostsze ustawy wywołują u nas zawsze najwięcej emocji.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#MarekBiernacki">Teraz drugi punkt porządku dziennego: rozpatrzenie uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Kodeks postępowania karnego oraz niektórych innych ustaw.</u>
<u xml:id="u-35.2" who="#MarekBiernacki">Dzień dobry, witam serdecznie Ministerstwo Sprawiedliwości.</u>
<u xml:id="u-35.3" who="#MarekBiernacki">Przystępujemy do rozpatrywania poprawek senackich.</u>
<u xml:id="u-35.4" who="#MarekBiernacki">Czy jest reprezentant Senatu? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-35.5" who="#MarekBiernacki">Będziemy stopniowo rozpatrywać projekt, będę zawsze pytał o zdanie przedstawicieli rządu, Biura Legislacyjnego, a potem pytania ze strony państwa posłów. Tak, przyjmujemy tę formułę? Dobrze.</u>
<u xml:id="u-35.6" who="#MarekBiernacki">Przechodzimy do poprawek wprowadzonych przez Senat.</u>
<u xml:id="u-35.7" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 1.</u>
<u xml:id="u-35.8" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#MarekBiernacki">Ze strony Biura Legislacyjnego, bo to jest zawsze ważne, czy jest zgoda, panie Tomaszu?</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#TomaszCzech">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#MarekBiernacki">Ze strony państwa posłów czy są jakieś uwagi? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-39.1" who="#MarekBiernacki">Przyjmujemy. Zresztą w przypadku tej ustawy poprawki Senatu są z reguły doprecyzowujące. I dobrze, że doprecyzowują te zapisy, dlatego że ustawa dotyczy trudnej i złożonej materii. Więc ja się nawet cieszę, że tutaj spojrzenie Senatu jest takie doprecyzowujące.</u>
<u xml:id="u-39.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 2. Przedstawiciele rządu, proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#MarekBiernacki">Panie Tomaszu, Biuro Legislacyjne wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#TomaszCzech">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#MarekBiernacki">Panie i panowie posłowie? Nie słyszę uwag. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-43.1" who="#MarekBiernacki">Wysoka Komisja popiera poprawkę nr 2 Senatu.</u>
<u xml:id="u-43.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 3.</u>
<u xml:id="u-43.3" who="#MarekBiernacki">Ją też popieraliśmy, bo to jest techniczne doprecyzowanie: „o zarządzenie zniszczenia”.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#MarekBiernacki">Oczywiście, że tak. Panie Tomaszu?</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#MarekBiernacki">Proszę, państwo posłowie? Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-47.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 3 też uzyskuje pozytywną rekomendację.</u>
<u xml:id="u-47.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 4. Panie ministrze?</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy także.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#TomaszCzech">Nie wnosimy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#MarekBiernacki">Państwo posłowie mają może jakieś pytania? Nie słyszę. Wysoka Komisja popiera poprawkę Senatu nr 4.</u>
<u xml:id="u-51.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 5.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#TomaszSzafrański">Poparcie.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#MarekBiernacki">Tak, bo „prawidłowość” zastępuje się „zgodnością z prawem”. Jakie jest zdanie Biura Legislacyjnego?</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#PiotrPodczaski">Panie przewodniczący, tylko tyle, że to jest poprawka o charakterze merytorycznym. To jest zasadnicza różnica – jest inny zakres uregulowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#MarekBiernacki">Ale mi się zdaje, że słusznie, że poprawka jaśniej to określa.</u>
<u xml:id="u-55.1" who="#MarekBiernacki">Tak, proszę bardzo, pani profesor.</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#KrystynaŁybacka">To jest słuszne rozszerzenie zakresu, dlatego że w poprawce nr 5, wobec listy zadań dodanych wobec Prokuratora Generalnego prowadzonych przez organy ścigania czynności operacyjno-rozpoznawczych, Senat proponuje, aby w celu nadzoru inicjowanie i prowadzenie czynności było z punktu widzenia ich zgodności z prawem. A więc bardzo słuszna poprawka.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#MarekBiernacki">Czy są jeszcze uwagi do poprawki nr 5? Nie słyszę. Wysoka Komisja aprobuje poprawkę nr 5 Senatu.</u>
<u xml:id="u-57.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 6. Proszę bardzo. Czy są uwagi? Tak, panie ministrze?</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#TomaszCzech">Nie wnosimy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję. Państwo posłowie? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-61.1" who="#MarekBiernacki">Jest poparcie Wysokiej Komisji.</u>
<u xml:id="u-61.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 7, razem z poprawkami nr 12 i 33, tak? Zwróćcie państwo na to uwagę. To jest poprawka dotycząca przedstawiania Sejmowi i Senatowi przez prokuratorów informacji dotyczącej stosowania kontroli operacyjnych. Tak, panie ministrze, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#JarosławZieliński">Panie przewodniczący chciałbym upewnić się tylko, czy my w swojej wersji tej daty w ogóle nie zawarliśmy? W wersji sejmowej w ogóle nie było daty, tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#MarekBiernacki">Dlatego mi się wydaje, że ta poprawka Senatu jest też bardzo istotna, bo ona jednoznacznie stawia sprawę. Bo nieraz się zdarza, że rozpatrujemy projekty troszeczkę ze zbyt dużym opóźnieniem, a to rozwiązanie mobilizuje i prokuraturę, i służby do przedstawienia sprawozdań. Mi też się wydaje, że poprawka jest bardzo dobra, idąca w kierunku tego, jaki był duch Ministerstwa Sprawiedliwości i państwa posłów pracujących nad tym trudnym projektem.</u>
<u xml:id="u-63.1" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi odnośnie poprawek nr 7, 12 i 33? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-63.2" who="#MarekBiernacki">Wysoka Komisja popiera poprawki nr 7, 12 i 33.</u>
<u xml:id="u-63.3" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 8.</u>
<u xml:id="u-63.4" who="#MarekBiernacki">Tak, proszę bardzo, pani profesor.</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#KrystynaŁybacka">Mam jedynie pytanie do Biura Legislacyjnego. Czy Senat może rozszerzyć katalog upoważnień, czy delegacji ustawowych do wydania rozporządzenia? Bo ewidentnie rozszerza.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#TomaszCzech">Panie przewodniczący, pani poseł, my również mamy wątpliwości tutaj i naszym zdaniem jest to wykroczenie poza zakres ustawy.</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#PiotrPodczaski">Chciałbym doprecyzować. Ten przepis nie jest związany, w naszej ocenie, z przedłożeniem – stanowi nawiązanie. Naszym zdaniem jest to wykroczenie poza zakres poprawki Senatu i może być wątpliwe pod względem konstytucyjnym.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#MarekBiernacki">Panie ministrze, pańska opinia?</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#TomaszSzafrański">Szanowni państwo, przy badaniu zarówno tzw. szerokości, jak i głębokości poprawki, trzeba uwzględnić przede wszystkim fakt, czy dana jednostka redakcyjna, w tym przypadku art. 17 ustawy o prokuraturze, jest w ogóle objęta ramami nowelizacji. Ten projekt obejmuje ten przepis. Oczywiście następuje na etapie prac senackich wyodrębnienie dodatkowej delegacji ustawowej, która upoważni Ministra Sprawiedliwości do określenia aktem prawnym materii, jednakowoż wydaje się, że ponieważ pierwotnie dotykaliśmy nowelizacji właśnie tego artykułu, więc tego rodzaju uzupełnienie przez Senat nie budzi tego rodzaju wątpliwości konstytucyjnych, które by prowadziły do podważenia możliwości poszerzenia nowelizacji.</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-71">
<u xml:id="u-71.0" who="#PiotrPodczaski">Panie przewodniczący, w całej rozciągłości podtrzymujemy nasze zdanie. Nie ma znaczenia, czy ruszona jest odpowiednia jednostka redakcyjna. To jest zupełnie inne zagadnienie, niezwiązane z przedłożeniem rządowym, i naszym zdaniem przyjęcie takiej poprawki może budzić wątpliwości pod względem zachowania trybu ustawodawczego.</u>
</div>
<div xml:id="div-72">
<u xml:id="u-72.0" who="#MarekBiernacki">Państwo posłowie, proszę, jestem ciekaw państwa opinii. Proszę bardzo, pani profesor.</u>
</div>
<div xml:id="div-73">
<u xml:id="u-73.0" who="#KrystynaŁybacka">A ja z cała przykrością nie mogę się zgodzić z panem ministrem, dlatego że ten rozszerzony katalog do wydania rozporządzenia, owszem, dotyka punktu będącego przedmiotem zmian, ale nie materii będącej przedmiotem zmian. A więc to jest zdecydowanie rozszerzenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-74">
<u xml:id="u-74.0" who="#MarekBiernacki">Dobrze, proszę bardzo, przystępujemy do głosowania. Kto jest za pozytywną rekomendacją poprawki nr 8? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję bardzo, pani Aniu.</u>
</div>
<div xml:id="div-75">
<u xml:id="u-75.0" who="#AnnaPilarska">0 głosów za.</u>
</div>
<div xml:id="div-76">
<u xml:id="u-76.0" who="#MarekBiernacki">Za nie było żadnego, to wiem.</u>
</div>
<div xml:id="div-77">
<u xml:id="u-77.0" who="#AnnaPilarska">8 przeciw, 12 się wstrzymało.</u>
</div>
<div xml:id="div-78">
<u xml:id="u-78.0" who="#MarekBiernacki">Przy braku głosów popierających, przy 8 głosach przeciwnych, 12 głosach wstrzymujących poprawka nr 8 nie uzyskała rekomendacji Wysokiej Komisji.</u>
<u xml:id="u-78.1" who="#MarekBiernacki">Proponowałbym nowelizację czy jakiś inny projekt, może go nawet podjąć Komisja. Jeżeli rządowi bardzo zależy na tym zapisie, możemy wnieść projekt ustawy komisyjny. Jesteśmy tutaj otwarci, bo wiem, że to jest bardzo ważne zagadnienie. Tak, panie ministrze? Możemy skrócić jeszcze w razie czego ścieżkę legislacyjną. Wiem, że panu zależy, dlatego proponuję takie rozwiązanie. Można przygotować ten pakiet i wtedy Komisja może tego typu zapisy wprowadzić jako projekt komisyjny. Czy nawet tylko grupa posłów – zobaczymy, która metoda byłaby najszybsza.</u>
<u xml:id="u-78.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 9, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-79">
<u xml:id="u-79.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-80">
<u xml:id="u-80.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi? Nie słyszę. Wysoka Komisja popiera poprawkę nr 9.</u>
<u xml:id="u-80.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 10.</u>
<u xml:id="u-80.2" who="#MarekBiernacki">Czy są jakieś uwagi, pytania? Tak, proszę bardzo, panie Tomku.</u>
</div>
<div xml:id="div-81">
<u xml:id="u-81.0" who="#TomaszCzech">Proponujemy tę poprawkę połączyć z poprawkami nr 17, 20, 24, 27, 29 i 31. To są wszystkie poprawki redakcyjne, aczkolwiek zmierzają one ku ujednoliceniu różnych ustaw.</u>
</div>
<div xml:id="div-82">
<u xml:id="u-82.0" who="#MarekBiernacki">Panie Tomku, Jeszcze raz poproszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-83">
<u xml:id="u-83.0" who="#TomaszCzech">Poprawka nr 10 z poprawkami nr 17, 20, 24, 27, 29 i 31.</u>
</div>
<div xml:id="div-84">
<u xml:id="u-84.0" who="#MarekBiernacki">Jest zgoda?</u>
</div>
<div xml:id="div-85">
<u xml:id="u-85.0" who="#TomaszSzafrański">Jest zgoda.</u>
</div>
<div xml:id="div-86">
<u xml:id="u-86.0" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi do poprawek nr 10, 17, 20, 24, 27, 29 i 31? Nie słyszę uwag. Wysoka Komisja popiera poprawki nr 10, 17, 20, 24, 27, 29, 31.</u>
<u xml:id="u-86.1" who="#MarekBiernacki">Teraz poprawka nr 11. Przy poprawce nr 11 też jest łączone głosowanie z poprawkami nr 18, 21, 25, 28, 30, 32, tak? Wszyscy państwo słyszeli. Tak, proszę bardzo, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-87">
<u xml:id="u-87.0" who="#TomaszSzafrański">Zgadzamy się.</u>
</div>
<div xml:id="div-88">
<u xml:id="u-88.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-89">
<u xml:id="u-89.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-90">
<u xml:id="u-90.0" who="#MarekBiernacki">Ze strony państwa posłów jakieś uwagi? Nie słyszę. Wysoka Komisja popiera poprawki nr 11, 18, 21, 25, 28, 30 i 32, tak? Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-90.1" who="#MarekBiernacki">Teraz mnie musi Biuro Legislacyjne troszeczkę wspomóc, żebym nie powtórzył.</u>
<u xml:id="u-90.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 12? Była.</u>
<u xml:id="u-90.3" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 13. Czy są uwagi do poprawki nr 13. Proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-91">
<u xml:id="u-91.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-92">
<u xml:id="u-92.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-93">
<u xml:id="u-93.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-94">
<u xml:id="u-94.0" who="#MarekBiernacki">Czy są uwagi do poprawki nr 13? Wysoka Komisja popiera poprawkę nr 13.</u>
<u xml:id="u-94.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 14, Była, tak? Nie było. Proszę bardzo, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-95">
<u xml:id="u-95.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-96">
<u xml:id="u-96.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-97">
<u xml:id="u-97.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-98">
<u xml:id="u-98.0" who="#MarekBiernacki">Tak, nie ma uwag. Szanowni państwo posłowie? Nie słyszę uwag. Wysoka Komisja popiera poprawkę nr 14.</u>
<u xml:id="u-98.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 15.</u>
</div>
<div xml:id="div-99">
<u xml:id="u-99.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-100">
<u xml:id="u-100.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-101">
<u xml:id="u-101.0" who="#MarekBiernacki">Panie i panowie posłowie? Nie słyszę. Poprawka uzyskuje poparcie Wysokiej Komisji.</u>
<u xml:id="u-101.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 16.</u>
<u xml:id="u-101.2" who="#MarekBiernacki">Czy są jakieś uwagi do poprawki nr 16? Panie ministrze?</u>
</div>
<div xml:id="div-102">
<u xml:id="u-102.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-103">
<u xml:id="u-103.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-104">
<u xml:id="u-104.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-105">
<u xml:id="u-105.0" who="#MarekBiernacki">Państwo posłowie? Nie słyszę, dziękuję. Poprawka nr 16 uzyskuje poparcie.</u>
<u xml:id="u-105.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 17 była już rozpatrywana.</u>
<u xml:id="u-105.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 18 też była, prawda?</u>
<u xml:id="u-105.3" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 19, proszę bardzo.</u>
<u xml:id="u-105.4" who="#MarekBiernacki">Tu jest taka zmiana, ciekawa też – „w sprawie”, nie: „w sprawach”. Słusznie, tak mi się wydaje.</u>
</div>
<div xml:id="div-106">
<u xml:id="u-106.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-107">
<u xml:id="u-107.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-108">
<u xml:id="u-108.0" who="#TomaszCzech">Nie wnosimy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-109">
<u xml:id="u-109.0" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, ze strony państwa posłów czy są jakieś uwagi? Poprawka precyzująca, myślę, że chyba w istotny sposób. Tak mi się zdaje.</u>
<u xml:id="u-109.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 19 została przyjęta przez Wysoką Komisję.</u>
<u xml:id="u-109.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 20 była.</u>
<u xml:id="u-109.3" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 21 była.</u>
<u xml:id="u-109.4" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 22 była? Nie było. Proszę bardzo, poprawka nr 22. Czy są uwagi ze strony państwa posłów? Panie ministrze, przede wszystkim?</u>
</div>
<div xml:id="div-110">
<u xml:id="u-110.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-111">
<u xml:id="u-111.0" who="#MarekBiernacki">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-112">
<u xml:id="u-112.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-113">
<u xml:id="u-113.0" who="#MarekBiernacki">Panie i panowie posłowie? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-113.1" who="#MarekBiernacki">Wysoka Komisja popiera poprawkę nr 22.</u>
<u xml:id="u-113.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 23. Nie było jej. Proszę bardzo, czy są jakieś uwagi ze strony... Proszę bardzo, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-114">
<u xml:id="u-114.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-115">
<u xml:id="u-115.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-116">
<u xml:id="u-116.0" who="#MarekBiernacki">Uwago ze strony państwa posłów? Nie słyszę. Poprawka uzyskuje pozytywną rekomendację Wysokiej Komisji.</u>
<u xml:id="u-116.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 24 była.</u>
<u xml:id="u-116.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 25 była.</u>
<u xml:id="u-116.3" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 26 – nie było.</u>
</div>
<div xml:id="div-117">
<u xml:id="u-117.0" who="#TomaszSzafrański">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-118">
<u xml:id="u-118.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję, panie ministrze. Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-119">
<u xml:id="u-119.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-120">
<u xml:id="u-120.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję. Państwo posłowie? Poprawka nr 26 uzyskuje pozytywną rekomendację.</u>
<u xml:id="u-120.1" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 27 już była.</u>
<u xml:id="u-120.2" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 28 też była.</u>
<u xml:id="u-120.3" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 29 też była.</u>
<u xml:id="u-120.4" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 30 też była.</u>
<u xml:id="u-120.5" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 31 też była.</u>
<u xml:id="u-120.6" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 32 też była.</u>
<u xml:id="u-120.7" who="#MarekBiernacki">Poprawka nr 33 też była.</u>
<u xml:id="u-120.8" who="#MarekBiernacki">I poprawka nr 34, tj. wyrazy „30 dni” zastępuję się wyrazami „3 miesięcy” – jest przedłużony termin wejścia w życie ustawy.</u>
</div>
<div xml:id="div-121">
<u xml:id="u-121.0" who="#TomaszSzafrański">Jest zgoda.</u>
</div>
<div xml:id="div-122">
<u xml:id="u-122.0" who="#MarekBiernacki">Tak myślę. Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-123">
<u xml:id="u-123.0" who="#TomaszCzech">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-124">
<u xml:id="u-124.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo. Proponuje się moją osobę na posła sprawozdawcę.</u>
<u xml:id="u-124.1" who="#MarekBiernacki">Proszę bardzo, panie Tomaszu. Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-125">
<u xml:id="u-125.0" who="#TomaszCzech">Panie przewodniczący, jeszcze proponujemy Komisji również połączenie kilku poprawek redakcyjnych, które skróci głosowanie na posiedzeniu Sejmu.</u>
</div>
<div xml:id="div-126">
<u xml:id="u-126.0" who="#MarekBiernacki">Mi się wydaje, że tutaj jest zgoda.</u>
</div>
<div xml:id="div-127">
<u xml:id="u-127.0" who="#TomaszCzech">Byłyby to poprawki nr 1, 2, 6, 9, 14, 15, 16, 19, 22 i 23.</u>
</div>
<div xml:id="div-128">
<u xml:id="u-128.0" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo, szanowni państwo posłowie, dziękuję panu, panie ministrze.</u>
<u xml:id="u-128.1" who="#MarekBiernacki">Jutro mamy posiedzenie Komisji o godz. 18.15. Jest to posiedzenie wspólne naszej Komisji z Komisją Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki. Bardzo ważne, ponieważ będziemy się zajmowali zjawiskiem pewnej subkultury u kibiców sportowych. Polecam też czwartkowe posiedzenie Komisji, które dotyczy bardzo niebezpiecznego zjawiska, jakim jest zjawisko przestępczości, gdzie sprawcami są nieletni. Zwołanie Komisji to była sugestia i propozycja komendanta Szwajcowskiego, który zobaczył tę rozwijającą się patologię i bezradność Policji i wymiaru sprawiedliwości w walce z tym zjawiskiem. Będzie tam też kolejny punkt o sprawach, które będą też uzupełnieniem naszych programów, które robiliśmy z Policją.</u>
<u xml:id="u-128.2" who="#MarekBiernacki">Termin dla MSZ – do końca dzisiejszego dnia.</u>
<u xml:id="u-128.3" who="#MarekBiernacki">Dziękuję bardzo wszystkim. I polecam tę naszą wizytację pod koniec lutego, bo jest naprawdę ciekawa. Zobaczymy, jak wygląda lotnisko, zabezpieczenia z drugiej strony – tak jak zawsze jesteśmy sprawdzani, to teraz zobaczymy, jak wygląda zabezpieczenie.</u>
<u xml:id="u-128.4" who="#MarekBiernacki">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>