text_structure.xml 3.34 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#KrystynaSzumilas">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam wszystkich przybyłych na posiedzenie gości oraz państwa posłów. Czekamy jeszcze na pana ministra Mirosława Kłosowskiego.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#KrystynaSzumilas">Porządek obrad obejmuje dwie informacje: o programie „Tani podręcznik” oraz o profilaktyce zdrowotnej dzieci i młodzieży realizowanej w szkołach.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#KrystynaSzumilas">Czy ktoś zgłasza uwagi do porządku obrad?</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#KrystynaSzumilas">Nie ma uwag.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#KrystynaSzumilas">Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek obrad.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#KrystynaSzumilas">Wszyscy członkowie Komisji otrzymali na piśmie wstępną informację o resortowym programie „Tani podręcznik” oraz informację o nowych propozycjach resortu dotyczących profilaktyki zdrowotnej dzieci i młodzieży w szkołach, a także stanowisko Polskiej Izby Książki wobec cen podręczników.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#KrystynaSzumilas">Przystępujemy do realizacji porządku obrad.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#KrystynaSzumilas">Proponuję, aby najpierw wysłuchać wystąpienia przedstawiciela Ministerstwa Edukacji Narodowej, uzupełniającego dostarczone nam informacje pisemne, a następnie odbędziemy dyskusję.</u>
          <u xml:id="u-1.8" who="#KrystynaSzumilas">Czy ktoś z państwa reprezentujących Ministerstwo Edukacji Narodowej jest upoważniony do wystąpienia w sprawie informacji o programie „Tani podręcznik”?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#KrystynaŁybacka">W kwestii formalnej. Przedstawicielka MEN informuje, że pan minister jest w drodze na nasze posiedzenie. Wnoszę o zarządzenie krótkiej przerwy do czasu przybycia pana ministra. Sprawa jest dużej wagi i dobrze byłoby wysłuchać opinii wszystkich stron zaangażowanych w produkcję, dystrybucję i wykorzystanie podręczników szkolnych w obecności ministra.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#KrystynaSzumilas">Ogłaszam krótką przerwę. Od rozpoczęcia obrad upłynęło 15 minut i warto przypomnieć, że posiedzenia powinny rozpoczynać się punktualnie.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#komentarz">(Po przerwie)</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#KrystynaSzumilas">Wznawiam obrady. Ponieważ minęło już 25 minut, a minister Mirosław Sławomir Kłosowski, mimo zapowiedzi, nadal jest nieobecny, przerywam obrady i zapowiadam odbycie posiedzenia na wymienione w porządku dziennym dwa ważne tematy w terminie, w którym pan minister będzie mógł uczestniczyć w naszych obradach. Nie chcielibyśmy dyskutować na te tematy pod nieobecność pana ministra.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#KrystynaSzumilas">Przepraszam gości za tę nieoczekiwaną sytuację.</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#KrystynaSzumilas">Zamykam posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>