text_structure.xml
21.5 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#JózefDąbrowski">Otwieram posiedzenie Komisji Transportu i Łączności.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#JózefDąbrowski">Ponieważ mamy niewiele czasu, proponuję, aby dezyderaty dotyczące gospodarki morskiej rozpatrzyć na posiedzeniu Komisji, które odbędzie się 2 lipca 1999 roku.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#MirosławStyczeń">W dezyderacie dotyczącym autostrad, jednym z głównych wniosków było połączenie sił administracyjnych Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych z Agencją Budowy i Eksploatacji Autostrad. Sądzę, że rozpatrywanie odpowiedzi na ten dezyderat bez obecności nawet podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej, absolutnie mija się z celem.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#MirosławStyczeń">Wiem, że procedura przewiduje udział w posiedzeniu upoważnionych dyrektorów departamentu, jednak waga tego postulatu i długość oczekiwania na odpowiedź nie pozwala nam rozpatrywać tego problemu bez udziału jednego z ministrów.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#MirosławStyczeń">Dlatego proszę o poparcie mojego wniosku o odłożenie tego punktu posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#MirosławStyczeń">Jeśli zaś chodzi o korytarz transportowy nr 3, to jestem głęboko nie usatysfakcjonowany pisemną odpowiedzią. Chciałbym prosić pana przewodniczącego o to, aby zajęła się tym podkomisja transportu. Moim zdaniem, treści zawarte w tej odpowiedzi nie korespondują z poselskimi planami. Chciałbym, aby pan minister powiedział, jaka jest alternatywa dla utworzenia tego korytarza.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#JózefDąbrowski">Czy są jeszcze jakieś uwagi do porządku dziennego posiedzenia?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#AndrzejSzarawarski">Proponuję, abyśmy uznali odpowiedzi na dezyderaty za niezadawalające i przyjęli tę procedurę postępowania, o której mówił pan poseł Mirosław Styczeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#MirosławStyczeń">Wydaje mi się, że odrzucenie tych odpowiedzi, po tak krótkim ich rozpatrywaniu, byłoby przedwczesne. Moim zdaniem musimy porozmawiać najpierw z panem ministrem.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#MirosławStyczeń">Dzisiaj możemy wyrazić jedynie dezaprobatę, że pana ministra nie ma z nami.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#AndrzejSzarawarski">Zgadzam się z panem, ale nie możemy zakończyć tego tematu stwierdzeniem, że odpowiedź na dezyderat nas nie zadawala i nie mamy na ten temat z kim rozmawiać.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#JózefDąbrowski">Rozumiem, że zgłoszono dwa wnioski. Jeden proponuje, aby przełożyć omawianie odpowiedzi na dezyderaty. Drugi wniosek zmierza do tego, aby zakończyć ten temat stwierdzeniem, że nie przyjmujemy tych odpowiedzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#AndrzejSzarawarski">Wycofuję ten wniosek.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#JózefDąbrowski">Ze względu na brak możliwości procedowania, odraczamy rozpatrzenie odpowiedzi na dezyderaty.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#JózefDąbrowski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjęła ten wniosek. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#JózefDąbrowski">Przystępujemy do rozpatrzenia kolejnego punktu porządku dziennego - informacja o działalności Departamentu Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności Najwyższej Izby Kontroli.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#KrzysztofWierzejski">Kilka dni temu przekazano do Sejmu sprawozdanie z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 1998 roku.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#KrzysztofWierzejski">Ponieważ w tym materiale zawarto tylko najważniejsze informacje, opracowałem odrębny materiał wzbogacony o dodatkowe dane. Nazwałem ten dokument „Informacją o działalności Departamentu Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności w 1998 roku”.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#KrzysztofWierzejski">W departamencie na koniec 1998 roku zatrudnionych było 28 pracowników, w tym 15 pracowników wykonujących czynności kontrolne i 8 doradców technicznych, ekonomicznych i prawnych.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#KrzysztofWierzejski">W 1998 roku departament jako jednostka koordynująca prace innych jednostek organizacyjnych NIK, zakończył kontrolę sześciu ważnych obszarów w dziedzinie transportu, gospodarki morskiej i łączności, których wyniki uzasadniały przedstawienie ich najwyższym organom władzy w Polsce. Informacje zbiorcze przedłożone prezydentowi, premierowi, Sejmowi i Senatowi oraz jego organom dotyczyły następujących tematów kontroli:</u>
<u xml:id="u-10.4" who="#KrzysztofWierzejski">- działalność przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe w zakresie pozaprzewozowym, zawieszania przewozów i likwidacji linii kolejowych,</u>
<u xml:id="u-10.5" who="#KrzysztofWierzejski">- nadzór nad warunkami transportu zwierząt gospodarskich,</u>
<u xml:id="u-10.6" who="#KrzysztofWierzejski">- realizacja programów rozwoju telekomunikacji na wsi,</u>
<u xml:id="u-10.7" who="#KrzysztofWierzejski">- realizacja ustawy o autostradach płatnych oraz rządowego programu budowy autostrad w Polsce,</u>
<u xml:id="u-10.8" who="#KrzysztofWierzejski">- wykonanie budżetu państwa w 1997 roku przez Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej,</u>
<u xml:id="u-10.9" who="#KrzysztofWierzejski">- wykonanie budżetu państwa w 1997 roku przez Ministerstwo Łączności.</u>
<u xml:id="u-10.10" who="#KrzysztofWierzejski">Synteza ustaleń wyników kontroli została zawarta w sprawozdaniu z działalności NIK w 1998 roku w części II, pkt 5 „Transport” oraz w pkt. 9 „Inne ważniejsze kontrole”.</u>
<u xml:id="u-10.11" who="#KrzysztofWierzejski">Ponadto departament uczestniczył wspólnie z innymi jednostkami organizacyjnymi NIK w kontroli kolejnych ważnych zagadnień, związanych z funkcjonowaniem podmiotów, działających w obszarze transportu, łączności i gospodarki morskiej. Wyniki tych kontroli zostały opracowane w 1998 roku następujących informacjach zbiorczych:</u>
<u xml:id="u-10.12" who="#KrzysztofWierzejski">- wykorzystanie pomocy Unii Europejskiej dla Polski realizowanej ze środków PHARE,</u>
<u xml:id="u-10.13" who="#KrzysztofWierzejski">- efektywność wykorzystania przez podmioty gospodarcze pomocy ze środków ESFAL,</u>
<u xml:id="u-10.14" who="#KrzysztofWierzejski">- działalność przedsiębiorstwa Polska Żegluga Bałtycka w Kołobrzegu,</u>
<u xml:id="u-10.15" who="#KrzysztofWierzejski">- stan zabezpieczenia przeciwpowodziowego w kraju oraz przebiegu działań ratowniczych w czasie powodzi na terenach południowej i zachodniej Polski w lipcu 1997 roku,</u>
<u xml:id="u-10.16" who="#KrzysztofWierzejski">- stan zabezpieczenia przeciwpowodziowego oraz przebiegu działań ratowniczych w czasie powodzi w dorzeczu Wisły w kwietniu 1998 roku.</u>
<u xml:id="u-10.17" who="#KrzysztofWierzejski">Ponadto w 1998 roku rozpoczęto następujące kontrole:</u>
<u xml:id="u-10.18" who="#KrzysztofWierzejski">1. Na zlecenie Sejmu:</u>
<u xml:id="u-10.19" who="#KrzysztofWierzejski">- wykonanie budżetu państwa w 1997 roku przez Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej,</u>
<u xml:id="u-10.20" who="#KrzysztofWierzejski">- wykonanie budżetu państwa w 1997 roku przez Ministerstwo Łączności.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#NawniosekprezesaRadyMinistrów">- we wrześniu 1998 roku premier wniósł o przeprowadzenie kontroli w Przedsiębiorstwie Państwowym Polskie Koleje Państwowe w zakresie celowości i gospodarności, a także zgodności z przepisami postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na dostawę pociągów pasażerskich, zespolonych z wychylnym nadwoziem. Departament przeprowadził tę kontrolę w IV kwartale 1998 roku, przy czym procedura postępowania pokontrolnego dotychczas nie została zakończona,</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#NawniosekprezesaRadyMinistrów">- we wrześniu 1998 roku przeprowadzono kompleksową kontrolę Poczty Polskiej, obejmującą działalność przedsiębiorstwa w latach 1995–1997, ze szczególnym uwzględnieniem umów dzierżawy, leasingu i najmu środków trwałych, a także umów, w których rozporządzano majątkiem przedsiębiorstwa. Zdaniem nowego kierownictwa Poczty Polskiej skutki finansowe wynikające z realizacji tych umów będą w najbliższych latach w bardzo istotnym stopniu wpływać ujemnie na wynik finansowy tego przedsiębiorstwa. Tę kontrolę przeprowadzono w I półroczu 1999 roku.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- realizacja przez gminy zadań w zakresie modernizacji i remontów dróg,</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- realizacja zadań w zakresie integracji europejskiej w transporcie,</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- przekształcenia strukturalne i własnościowe w Polskich Liniach Lotniczych LOT,</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- funkcjonowanie transportu kombinowanego w Polsce,</u>
<u xml:id="u-12.4" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- realizacja postanowień ustawy z 6 lipca 1995 roku o Przedsiębiorstwie Państwowym PKP,</u>
<u xml:id="u-12.5" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- realizacja ustawowych zadań przez organy państwowego nadzoru budowlanego,</u>
<u xml:id="u-12.6" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- usuwanie skutków powodzi z lipca 1997 roku,</u>
<u xml:id="u-12.7" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- kontrola wewnętrzna w jednostkach administracji centralnej.</u>
<u xml:id="u-12.8" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Departament Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności Najwyższej Izby Kontroli uczestniczył także w kontrolach koordynowanych przez inne jednostki organizacyjne, których wyniki zostaną przedstawione w informacjach zbiorczych. Były to następujące kontrole:</u>
<u xml:id="u-12.9" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- realizacja ustawowych zadań organów państwowego nadzoru budowlanego,</u>
<u xml:id="u-12.10" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- realizacja inwestycji centralnych w 1997 roku,</u>
<u xml:id="u-12.11" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">- wewnętrzna kontrola w jednostkach administracji centralnej.</u>
<u xml:id="u-12.12" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Ponadto kolegium Najwyższej Izby Kontroli podjęło uchwałę o przedłożeniu Sejmowi wniosku o podjęcie debaty w sprawie aktualnej sytuacji w transporcie. W oparciu o opracowane przez Departament Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności informacje z wyników kontroli, biorąc pod uwagę coraz trudniejszą sytuację w obszarze transportu, kolegium NIK 22 lutego 1999 roku podjęło uchwałę o przedłożeniu Sejmowi wniosku w sprawie rozpatrzenia problemów związanych z aktualną sytuacją w transporcie oraz działalnością organów odpowiedzialnych za określenie strategii w zakresie rozwoju transportu i jego infrastruktury.</u>
<u xml:id="u-12.13" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Informowaliśmy Sejm, że w celu przeciwdziałania niekorzystnemu trendowi należy:</u>
<u xml:id="u-12.14" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">1. Określić założenia polityki transportowej państwa.</u>
<u xml:id="u-12.15" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Polska do dzisiaj nie posiada założeń polityki transportowej. Opracowanie takiej strategii NIK postulowała już w czerwcu 1994 roku i wniosek ten ponawiała kilkakrotnie w następnych latach. Zdaniem Izby niezbędne jest stworzenie spójnego systemu, w którym znalazłby swoje miejsce transport drogowy, kolejowy, żegluga śródlądowa i morska, a także transport wykonywany w systemie kombinowanym.</u>
<u xml:id="u-12.16" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">2. Przyśpieszyć procesy restrukturyzacyjne.</u>
<u xml:id="u-12.17" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Wiele trudności ekonomicznych przedsiębiorstw, w tym PKP, ma swoje źródło w zbyt wolno przebiegających procesach restrukturyzacyjnych. Konieczne jest podjęcie bardziej zdecydowanych działań prowadzących do uzdrowienia gospodarki przedsiębiorstw.</u>
<u xml:id="u-12.18" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">3. Dostosować polskie prawo w zakresie transportu i gospodarki morskiej do aktów prawnych Unii Europejskiej.</u>
<u xml:id="u-12.19" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Niedostosowanie polskiego prawa do uregulowań europejskich stanowi istotną barierę we współpracy w wielu dziedzinach gospodarki, a także w wymianie handlowej między Polską a krajami Unii. Powoduje także wymierne straty gospodarcze oraz utrudnia integrację naszego kraju ze strukturami Unii Europejskiej.</u>
<u xml:id="u-12.20" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">W ciągu ostatnich lat jest to drugi przypadek, w którym kolegium Najwyższej Izby Kontroli zdecydowało się na wniesienie pod plenarne obrady Sejmu takich spraw.</u>
<u xml:id="u-12.21" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Jeśli chodzi o liczbę skontrolowanych jednostek, to w 1998 roku pracownicy departamentu skontrolowali ogółem 47 podmiotów. Wyniki kontroli pozwoliły na skierowanie 57 wystąpień pokontrolnych.</u>
<u xml:id="u-12.22" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Jedną z ważniejszych kontroli przeprowadzonych w obszarze transportu było zbadanie zasadności poręczenia przez Przedsiębiorstwo Państwowe PKP wystawionego przez Kolsped Sp. z o.o. weksla in blanco, służącego do sfinansowania zakupów inwestycyjnych.</u>
<u xml:id="u-12.23" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Często zdarza się, że podczas przeprowadzania kontroli napotykamy na sprawy, które wymagają zawiadomienia organów powołanych do ścigania przestępstw. Na przykład wyniki kontroli działalności Portu Lotniczego Gdańsk Trójmiasto Sp. z o.o. dały podstawę do podjęcia czynności procesowych przez organy prokuratury. W toku tej kontroli stwierdzono przypadki nieprzestrzegania prawa pracy w zakresie zatrudnienia i wymiaru czasu pracy osób zatrudnianych w spółce. Z uwagi na poważny charakter tych nieprawidłowości, departament wystąpił do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie doraźnej kontroli w tej spółce. Wystąpiono też do Urzędu Kontroli Skarbowej w Gdańsku o przeprowadzenie kontroli.</u>
<u xml:id="u-12.24" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Jeśli chodzi o współpracę departamentu z organami parlamentu, to w 1998 roku nasi przedstawiciele wzięli udział w 24 posiedzeniach komisji. Najczęściej uczestniczono w posiedzeniach Komisji Transportu i Łączności.</u>
<u xml:id="u-12.25" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Kontrole przeprowadzone w 1998 roku przez Departament Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności przyniosły wymierne efekty finansowe.</u>
<u xml:id="u-12.26" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">W ich wyniku stwierdzono uszczuplenia finansowe na kwotę 14 226 505 złotych oraz inne nieprawidłowe wydatki w kwocie 22 184 złotych. Odzyskano środki w wysokości 12 245 723 złotych w tym w wyniku kontroli przeprowadzonej w Fundacji „Telefony Polskie”. Sprawdzano wówczas realizację programu PHARE „Program rozwoju telekomunikacji na terenach wiejskich w Polsce”.</u>
<u xml:id="u-12.27" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Chciałbym powiedzieć jeszcze kilka słów na temat współpracy NIK-u z Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej i z Ministerstwem Łączności. Mamy pewne pretensje o dawanie wymijających odpowiedzi oraz o nie wykonywanie wniosków pokontrolnych.</u>
<u xml:id="u-12.28" who="#ZinicjatywyNajwyższejIzbyKontroli">Niekiedy inspektorom NIK utrudnia się pracę w ten sposób, że nie udostępnia się im danych. Na przykład w Poczcie Polskiej nie chciano nam ujawnić płac członków zarządu tego przedsiębiorstwa. Coraz częściej kontrolowane jednostki korzystają z prawa składania zastrzeżeń do protokołu wystąpień pokontrolnych.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#JózefDąbrowski">Mamy obowiązek przedstawienia pisemnych opinii związanych z zaprezentowaną informacją NIK-u. Ponieważ z powodu braku czasu nie możemy kontynuować tego tematu, proponuję, aby państwo złożyli takie pisemne uwagi najpóźniej do 2 lipca 1999 roku. 6 lipca 1999 roku Komisja musi przedłożyć pisemną informację na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#ZdzisławDenysiuk">Skoro Komisja korzystała w swojej pracy z opinii Najwyższej Izby Kontroli i przyjęliśmy wykonanie budżetu, to proponuję, aby przyjąć tę informację bez uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#JózefDąbrowski">Nie zgadzam się z propozycją pana posła. NIK przeprowadzała szczegółowe kontrole, które dotyczyły różnych zagadnień. Komisja musi się wypowiedzieć w sprawie tych kontroli. One nie miały bezpośredniego związku z realizacją budżetu.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#ElżbietaPielaMielczarek">Sądzę, że Komisja nie może oceniać kontroli, nad którą nie przeprowadzono debaty i nie przedstawiono wniosków końcowych.</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#ElżbietaPielaMielczarek">W związku z przedstawieniem toku prac departamentu proponuję, aby Komisja wydała pozytywną opinię o jego działalności.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#AndrzejSzarawarski">Zadaniem Komisji jest ocena pracy departamentu w okresie przedstawionym w sprawozdaniu. Stawiam wniosek o wyrażenie pozytywnej opinii w tym zakresie.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#AndrzejSzarawarski">Od lat współpraca Komisji z Departamentem Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności układa się bardzo dobrze. Przedstawiciele NIK uczestniczą w posiedzeniach Komisji i informują nas o wynikach kontroli. Wydaje mi się, że opinię o działalności tego departamentu można wydać na podstawie tej pobieżnej oceny.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#JózefDąbrowski">Ja nie mówiłem o ocenianiu poszczególnych kontroli przeprowadzanych przez NIK. Chodziło mi o to, na ile te kontrole pokazują możliwość wyegzekwowania realizacji zaleceń NIK i wyciągnięcia wniosków, które pozwoliłyby na bardziej efektywne funkcjonowanie NIK.</u>
<u xml:id="u-18.1" who="#JózefDąbrowski">Trzeba odpowiedzieć na pytanie, czy stwierdzenie określonych nieprawidłowości zaowocowało konkretnymi decyzjami? Czy te kontrole są efektywne?</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#AndrzejSzarawarski">Komisja ma obowiązek ocenić roczną współpracę z Departamentem Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności NIK. Jeśli chodzi o efektywność i inne procedury, to istnieje ustawa, która te wszystkie sprawy reguluje.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#AndrzejSzarawarski">Komisja powinna wydać opinię, w której napisze, czy jest ze współpracy z tym departamentem zadowolona czy nie. Przypominam, że co roku dyskutujemy nad planem kontroli, wskazując na obszary, które nas interesują i które należy kontrolować.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#AndrzejSzarawarski">Proponuję, abyśmy przyjęli pozytywną opinię i na tym zakończyli.</u>
<u xml:id="u-19.3" who="#AndrzejSzarawarski">Efektywność kontroli możemy badać na odrębnych posiedzeniach merytorycznych.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#JózefDąbrowski">Będziemy głosować nad tym wnioskiem.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#JózefDąbrowski">Kto z państwa jest za przyjęciem sprawozdania z działalności Departamentu Transportu, Gospodarki Morskiej i Łączności NIK?</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#JózefDąbrowski">Stwierdzam, że Komisja przyjęła to sprawozdanie jednogłośnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#KrzysztofWierzejski">Dziękuję za tę opinię. Opowiadam się za tym, aby jedno z posiedzeń Komisji poświęcić skuteczności przeprowadzanych przez nas kontroli.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#JózefDąbrowski">Wniosek pana Krzysztofa Wierzejskiego wychodzi naprzeciw potrzebom Komisji.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#JózefDąbrowski">Zamykam posiedzenie Komisji Transportu i Łączności.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>