text_structure.xml 6.71 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#AndrzejSzarawarski">Otwieram posiedzenie połączonych Komisji. W dniu dzisiejszym w programie porządku dziennego mamy do rozpatrzenia pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy - o zmianie ustawy o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób (druk nr 1403). Projekt dotyczy zmian w art. 11 i 15 tej ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#AndrzejSzarawarski">Czy na sali obecni są przedstawiciele wnioskodawców? Nie widzę. Proponuję, abyśmy przeszli do procedowania nad zmianami zapisów tej ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#AndrzejSzarawarski">Art. 1 tej ustawy proponuje dokonanie zmian w art. 11 w ust. 1 - polegający na skreśleniu pkt. 3 oraz zmianie brzmienia ust. 2. Czy ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#AndrzejSzarawarski">W związku z tym moje pytanie kieruję do pana ministra Krzysztofa Tchórzewskiego - czy ministerstwo ma określone stanowisko w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#KrzysztofTchórzewski">Jeżeli chodzi o tę propozycję, to mieliśmy wątpliwości, które były związane z tym, iż zapisy projektu ustawy są sprzeczne z dyrektywą Unii Europejskiej nr 96/26. Problemy są tego rodzaju, iż w stanowisku negocjacyjnym przyjęliśmy zaostrzenie sankcji, ponieważ w trakcie rozprawy wyszła rozbieżność, która mówiła o tym, iż musimy dostosować polskie przepisy w zakresie dobrej reputacji. Przy dwustronnym przeglądzie prawa w marcu przyjęliśmy deklarację osiągnięcia pełnej zgodności z obiema dyrektywami. Uważamy, iż te propozycje zmian wprowadzają dużą rozbieżność, jeżeli chodzi o sankcje.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#KrzysztofTchórzewski">Jeżelibyśmy przyjęli tylko i wyłącznie odniesienie do właściciela przedsiębiorstwa, to mogłoby to otrzymać następujące brzmienie: „Właściciel przedsiębiorstwa, a w przypadku osoby prawnej, członkowie organu zarządzającego nie byli karani karą pozbawienia wolności za przestępstwa karne, skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu, komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów oraz obrotu gospodarczego”. Wynika to z tego, że przy przewozie osób ta odpowiedzialność za mienie i bezpieczeństwo jest wysoka, a wprowadzenie elementu zagrożenia jest niezwykle ważne. Przypominam, iż nasze propozycje przekazaliśmy państwu na piśmie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#AndrzejSzarawarski">Rozumiem, iż ministerstwo nie sprzeciwia się tym zapisom, lecz proponuje, by uległy modyfikacji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#KrzysztofTchórzewski">Proponujemy modyfikację i dostosowanie do zapisów, które byłyby zgodne z dwiema unijnymi dyrektywami.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#AndrzejSzarawarski">Jest spora rozbieżność pomiędzy propozycjami ministerstwa a nieobecnego wnioskodawcy. Proponuję, byśmy w dniu dzisiejszym powołali podkomisję, która rozpatrzy ten projekt i przedstawi nam opinię, abyśmy mogli zakończyć pierwsze czytanie kompromisem. O ile mi wiadomo, pan poseł Marek Markiewicz nie będzie obecny na dzisiejszym posiedzeniu Komisji. Czy możemy przyjąć taką propozycję?</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#AndrzejSzarawarski">Propozycje przedstawione przez ministerstwo są rozbieżne i należy je przeanalizować z tekstem ustawy, która obecnie obowiązuje. Stąd też wyniknęła moja propozycja, abyśmy powołali odpowiedni zespół.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">W świetle przepisów najwłaściwszym rozwiązaniem byłoby, gdyby Komisja odroczyła pierwsze czytanie i poprosiła wnioskodawcę o przyjście, a także przyjęła propozycję powołania podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#AndrzejSzarawarski">Powołamy zespół roboczy, który po przeanalizowaniu tekstu zaproponuje w drugim czytaniu projekt sprawozdania. Trudno jest nam dyskutować bez pana posła Marka Markiewicza, ponieważ Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej wysunęło alternatywne propozycje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#StefanMacner">Mam pytanie. Czytając uzasadnienie to niepokój mój wzbudziło ostatnie zdanie na ostatniej stronie: „Komisja stwierdza, że przedstawiony projekt nie jest objęty prawem wspólnotowym”. Pan minister powiedział, iż jednak jest to objęte prawem wspólnotowym.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#AndrzejSzarawarski">Takie rozbieżności miałem na myśli, gdy mówiłem o powołaniu podkomisji. Proszę o zabranie głosu panią dyrektor Agatę Górny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#AgataGórny">Jako resort transportu ze zdziwieniem odczytujemy, że proponowane regulacje nie mają związku z uregulowaniami prawnymi Unii Europejskiej, ponieważ wykreślenie proponowane w tym projekcie oznacza, iż wymóg dobrej reputacji zawodowej jako jeden z trzech najważniejszych wymogów znajdujących uregulowanie w dwóch najważniejszych dyrektywach jest podstawą do dopuszczenia danego przewoźnika do prowadzenia działalności gospodarczej w transporcie międzynarodowym. Zarówno dotyczy to transportu krajowego, jak i międzynarodowego. Tak więc stwierdzenie, iż ta regulacja prawna nie jest uregulowana prawem wspólnotowym - nie jest prawdziwe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#AndrzejSzarawarski">Proponuję wybrać skład podkomisji. Zawieszamy pierwsze czytanie. Wybrany przez nas zespół przeanalizuje zaproponowany tekst. Po przerwie będziemy rozważać wersję, która nie będzie budzić wątpliwości.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#AndrzejSzarawarski">Na członków podkomisji zgłoszono posłów: Stefana Macnera, Andrzeja Szarawarskiego, Jana Klimka i Zbigniewa Mrozińskiego.</u>
          <u xml:id="u-11.2" who="#AndrzejSzarawarski">Czy ktoś jest przeciwny temu składowi podkomisji? Komisja jednogłośnie przyjęła skład podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-11.3" who="#AndrzejSzarawarski">Zamykam wspólne posiedzenie Komisji Gospodarki oraz Komisji Transportu i Łączności.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>