text_structure.xml 24.6 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Otwieram posiedzenie Komisji Kultury i Środków Przekazu. Witam serdecznie panie i panów posłów.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Informuję, że posiedzenie będzie prowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przystępujemy do sprawdzenia kworum. Proszę państwa posłów o naciśnięcie jakiegokolwiek przycisku w aplikacji w celu potwierdzenia obecności na posiedzeniu. Prosimy o uruchomienie zdalnego głosowania.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Teraz druga kwestia. Nawiązuję do precedensu z wczorajszego posiedzenia Komisji, kiedy część posłów obecnych na sali głosowała w sposób bezpośredni, przez podniesienie ręki. Myślę, że dzisiaj też możemy zastosować to rozwiązanie. Oczywiście, dotyczy to posłów, którzy są obecni na sali posiedzeń. Z tego powodu proszę, żeby odnotowywać te głosowania. Chyba byłoby najlepiej, gdyby państwo posłowie teraz zadeklarowali, kto będzie głosował bezpośrednio. Zatem proszę, żeby oprócz głosowania elektronicznego osoby, które deklarują głosowanie ręczne, podniosły ręce, żeby to zanotować. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Wynik został ogłoszony. Zdalnie zagłosowało 19 osób, a 7 posłów zadeklarowało głosowanie metodą tradycyjną. W takim razie głos oddało 26 osób, więc ewidentnie mamy kworum. Możemy procedować. Możemy prowadzić posiedzenie Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Informuję również, że zgłoszenia posłów do zabrania głosu w dyskusji należy przesyłać na adres e-mail kksp@sejm.gov.pl.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Porządek dzienny posiedzenia obejmuje pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o Radzie Mediów Narodowych – druk nr 605.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Zgodnie z art. 37 ust. 4 regulaminu Sejmu pierwsze czytanie może się odbyć nie wcześniej niż siódmego dnia od doręczenia posłom druku projektu chyba, że Sejm lub komisja postanowią inaczej. Proponuję przystąpienie do pierwszego czytania projektu bez zachowania siedmiodniowego terminu. Czy ktoś jest przeciwny tej propozycji?</u>
          <u xml:id="u-1.8" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Jest zgłoszony sprzeciw. W związku z tym stwierdzam, że musimy to przegłosować. W takim razie będziemy głosować. Kto z państwa posłów jest za tym, żeby przejść do pierwszego czytania poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o Radzie Mediów Narodowych? Proszę o podniesienie ręki i o głosowanie. Pani poseł, jako obecna na sali, może zadeklarować głosowanie bezpośrednie. Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Jeszcze poczekamy.</u>
          <u xml:id="u-1.9" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Proszę o podanie wyników – oczywiście – łącznych. Proszę bardzo. Teraz trzeba jeszcze dodać głosy głosujących tradycyjnie, z sali. Głosowało 26 osób. Oddano 15 głosów za wnioskiem, 10 głosów przeciw i 1 głos wstrzymujący się.</u>
          <u xml:id="u-1.10" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">W związku z tym przechodzimy do realizacji programu posiedzenia.</u>
          <u xml:id="u-1.11" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przechodzimy do uzasadnienia projektu ustawy z druku nr 605. Jest to ustawa o zmianie ustawy o Radzie Mediów Narodowych. Państwo mają projekt ustawy i uzasadnienie. Generalnie chodzi o to, że pan prezydent wybiera 2 członków Rady Mediów Narodowych spośród przedstawicieli klubów opozycyjnych. Celem niniejszej regulacji jest wprowadzenie procedury związanej z powołaniem przez prezydenta członka rady w przypadku wygaśnięcia członkostwa w radzie przed upływem kadencji tak, aby ta sprawa była doprecyzowana, żeby można było płynnie przeprowadzić zmianę czy wybór, aby Rada Mediów Narodowych w razie zmian czy wygaśnięcia członkostwa mogła działać w pełnym składzie.</u>
          <u xml:id="u-1.12" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Otwieram debatę ogólną o projekcie. Czy są jakieś pytania ze strony państwa posłów?</u>
          <u xml:id="u-1.13" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Jeśli nie ma pytań, stwierdzam zakończenie pierwszego czytania.</u>
          <u xml:id="u-1.14" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przystępujemy do rozpatrzenia projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.15" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czy są uwagi do tytułu ustawy? Mamy liczne poprawki Biura Legislacyjnego, ale nie do tytułu ustawy. Wiem, że tytuł ustawy nie wzbudza wątpliwości.</u>
          <u xml:id="u-1.16" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przechodzimy do art. 1. Może zaczniemy od pierwszych uwag Biura Legislacyjnego. Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Dziękuję bardzo. Przemysław Sadłoń, Biuro Legislacyjne. Może będę zgłaszał nasze propozycje czy uwagi do poszczególnych liter w ramach zmiany nr 1 w art. 1., a państwo chyba po kolei będą się odnosić do tych uwag. To pozwoli na usystematyzowane przejście przez projekt.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Jeżeli chodzi o pierwszą uwagę, to ona ma charakter techniczny i – jak wspomniałem – odnosi się do lit. a w zmianie nr 1. Projektodawcy proponują nadać nowe brzmienie całemu ust. 2. W związku z tym, że do zdania pierwszego w tym ustępie nie ma żadnej zmiany, żadnej nowości normatywnej, zmiana dotyczy tylko zdania drugiego. Proponujemy, żeby ograniczyć tę zmianę do zdania drugiego, czego efektem byłoby skreślenie w lit. a w ust. 2 zdania pierwszego. W projekcie zmiana ograniczałaby się do nadania brzmienia zdaniu drugiemu w ust. 2 art. 6.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czy są jakieś uwagi? Proszę bardzo, pani przewodnicząca.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselIwonaSledzinskaKatarasinska">Teoretycznie ja to rozumiem, bo to pierwsze zdanie jest w ustawie. Jeżeli mamy dyspozycję, że ust. 2 otrzymuje brzmienie, to można zrozumieć, że jest w nim tylko drugie zdanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Może to wyjaśnię?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Skutkiem przyjęcia przez państwa tej propozycji będzie też – oczywiście – zmiana dyspozycji tej zmiany. Jak wspomniałem, ta zmiana będzie polegała na nadaniu brzmienia. A więc lit. a będzie brzmiała: „w ust. 2 zdanie drugie otrzymuje brzmienie…”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselIwonaSledzinskaKatarasinska">Dziękuję, panie mecenasie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Zmiana będzie się ograniczała tylko do nowego brzmienia zdania drugiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dziękuję bardzo. Rozumiem, że jest zgoda co do tej poprawki Biura Legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Proszę bardzo. Dalej Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Jeżeli chodzi o naszą kolejną propozycję, dotyczy ona lit. b i dodawanego ust. 2a. Proponujemy, żeby w nowym brzmieniu skreślić wyraz „stwierdzenia”. W naszym przekonaniu jest on zbędny. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dobrze. Dziękuję. Rozumiem, że jest zgoda.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Proszę dalej. Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Trzecia propozycja dotyczy tej samej jednostki, tj. dodawanego ust. 2a. W tym przypadku proponujemy wyrazy „na zgłoszenie kandydata” zastąpić wyrazami „na zgłaszanie kandydatów”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Nie „zgłoszenie”, tylko „zgłaszanie”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Nie „zgłoszenie kandydata”… Tak. W materiale, który państwu rozdano, pojawiła się pomyłka pisarska. Prawidłowe wyrazy, które powinny znaleźć się w ust. 2a, to „na zgłaszanie kandydatów”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dobrze. Myślę, że to jest zrozumiałe, że jest zgoda.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Teraz proponowałbym, żeby na chwilę się zatrzymać, jeśli chodzi o poprawki Biura Legislacyjnego. Miałbym poprawkę do art. 1, żeby po lit b dodać jeszcze lit. ba i lit. bb w następującym brzmieniu: lit. ba po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu: „4a. Jeżeli jest jedno wolne miejsce w Radzie przeznaczone dla osób powoływanych przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, prawo zgłoszenia po jednym kandydacie na to miejsce przysługuje kolejno dwóm najliczniejszym klubom opozycyjnym”. I jeszcze kolejna litera: lit. bb ust. 5 otrzymuje brzmienie: „5. Jeżeli klub opozycyjny uprawniony do zgłoszenia kandydatów, zgodnie z ust. 4 lub 4a, nie korzysta z tego prawa w terminie wyznaczonym zgodnie z ust. 2 lub 2a, prawo to przechodzi na najliczniejszy z klubów opozycyjnych pominięty przy zastosowaniu tego przepisu. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wyznacza temu klubowi opozycyjnemu termin 14 dni od dnia upływu terminu na zgłoszenie kandydata na podstawie ust. 4 albo 4a”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PoselMalgorzataKidawaBlonska">Czy może pan jeszcze raz odczytać poprawki? Czy może są przygotowane na piśmie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">To jeszcze raz. Lit. ba, czyli pierwsza część tej poprawki polega na dodaniu ust. 4a w brzmieniu: „4a. Jeżeli jest jedno wolne miejsce w Radzie przeznaczone dla osób powoływanych przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, prawo zgłoszenia po jednym kandydacie na to miejsce przysługuje kolejno dwóm najliczniejszym klubom opozycyjnym”.</u>
          <u xml:id="u-18.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">I dalej: „5. Jeżeli klub opozycyjny uprawniony do zgłoszenia kandydatów, zgodnie z ust. 4 lub 4a, nie korzysta z tego prawa w terminie wyznaczonym zgodnie z ust. 2 lub 2a, prawo to przechodzi na najliczniejszy z klubów opozycyjnych pominięty przy zastosowaniu tego przepisu. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wyznacza temu klubowi opozycyjnemu termin 14 dni od dnia upływu terminu na zgłoszenie kandydata na podstawie ust. 4 albo 4a”.</u>
          <u xml:id="u-18.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czyli jest to jak gdyby trzeci kolejny klub. Pierwsze są dwa, a potem trzeci klub zgłasza swoją propozycję, jeżeli jeden z dwóch pierwszych jej nie zgłosił. To byłoby takie uściślenie. Czy Biuro Legislacyjne w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Panie przewodniczący, informuję, że elementem tej poprawki jest również skreślenie lit. c.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Tak. To jest druga poprawka – skreślić lit. c.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">To jest jedna poprawka. To jest niejako konsekwencja wprowadzenia tych dwóch liter.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Tak. Zgadza się. To będzie rozpatrywane łącznie. To jest konsekwencja poprzednich poprawek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Nie zgłaszamy uwag do tej propozycji. To jest rozwiązanie o charakterze merytorycznym. Z legislacyjnego punktu widzenia z naszej strony nie ma uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Tak. Oczywiście, w związku z tym przyjmując te poprawki należy skreślić lit. c w dotychczasowym projekcie nowelizacji ustawy o Radzie Mediów Narodowych. Czy jest zgoda w tym względzie?</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Jest sprzeciw. Dobrze. Czy w tej sprawie są jeszcze jakieś głosy?</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Jeśli nie ma, to w takim razie głosujemy. Kto jest za przyjęciem zgłoszonej poprawki, obejmującej wprowadzenie ust. 4a i ust. 5 oraz skreślenie lit. c? Proszę o podniesienie ręki i o głosowanie. Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Jeszcze chwilę poczekamy.</u>
          <u xml:id="u-24.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dziękuję. Proszę o podanie wyników po dodaniu wszystkich głosów.</u>
          <u xml:id="u-24.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przepraszam, krótka przerwa techniczna.</u>
          <u xml:id="u-24.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">[Po przerwie]</u>
          <u xml:id="u-24.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dobrze. Wracamy do głosowania. Wznawiam posiedzenie Komisji. System zaczął działać, więc powtórzymy głosowanie nad poprawką, która polega na dodaniu ust. 4a i ust. 5 oraz skreśleniu lit. c. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki. Oczywiście, posłów, którzy głosują na odległość, zdalnie, prosimy o zdalne głosowanie. Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Jeszcze chwilkę poczekamy.</u>
          <u xml:id="u-24.7" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Proszę o podanie łącznych wyników. Głosowało 27 osób. Za głosowały 23 osoby, a 4 osoby głosowały przeciw. Czyli poprawka została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-24.8" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Bardzo proszę Biuro Legislacyjne o kolejne uwagi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Nasza kolejna propozycja dotyczy zmiany nr 2. Zanim przejdę do propozycji czy uwagi dotyczącej zmiany nr 2 chciałem państwu powiedzieć, że w tym zestawieniu, które państwu przedstawiliśmy, uwagi zawarte w pkt 4 i 5 w związku z przyjęciem tej poprawki są nieaktualne. Gdy chodzi o zmianę nr 2, chcielibyśmy wskazać na rzecz następującą. W zmianie nr 2 przewidziana jest nowelizacja pkt 3 w ust. 1 art. 7, czyli przepisu dotyczącego niekaralności. W odniesieniu do tej propozycji nie mamy uwag. Natomiast chcemy wskazać, że kwestia niekaralności w ustawie o Radzie Mediów Narodowych jest uregulowana zarówno w art. 7, jak i w art. 5. W związku z tym, żeby regulacje w tym zakresie w ustawie były spójne, analogiczną zmianę należałoby także wprowadzić do pkt 3 ust. 1 art. 5. Na tym polega nasza propozycja.</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Proponujemy, żeby w art. 1, przed pkt 1 – bo to będzie zmiana, która dotyczy art. 5, a więc artykułu wcześniejszego niż art. 6 – dodać nowy punkt w następującym brzmieniu: „w art. 5 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie: »3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe«”. To jest brzmienie analogiczne do tego, które projektodawcy proponują w odniesieniu do art. 7 ust. 1 pkt 3.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dziękuję bardzo. Czy jest zgoda co do poprawki Biura Legislacyjnego? Myślę, że jest.</u>
          <u xml:id="u-26.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czy w takim razie możemy uznać, że art. 1 został pozytywnie rozpatrzony przez Komisję?</u>
          <u xml:id="u-26.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Jeśli nie ma sprzeciwu, to tak.</u>
          <u xml:id="u-26.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przechodzimy do art. 2. Jest poprawka Biura Legislacyjnego. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Propozycja odnosząca się do art. 2 sprowadza się do wprowadzenia w tej jednostce korekt o charakterze redakcyjnym i legislacyjnym. W naszej propozycji art. 2 powinien mieć następujące brzmienie: „W przypadku wystąpienia przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, nie później niż 7 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, wyznacza klubom, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, czternastodniowy termin na zgłaszanie kandydatów do Rady Mediów Narodowych”. Ta propozycja merytorycznie nie różni się od tego, co zostało zaproponowane w projekcie. Jak wspomniałem wcześniej, korekty mają charakter tylko i wyłącznie redakcyjny i legislacyjny. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dziękuję bardzo. Czy jest zgoda na tę poprawkę Biura Legislacyjnego?</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Jeśli tak, przechodzimy do art. 3. Czy są uwagi do art. 3? Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Mamy jedynie pewną uwagę – nie propozycję – do tego artykułu. Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, standardowym okresem vacatio legis jest okres czternastodniowy. Ustawa właśnie w tym przepisie, o którym wspomniałem, dopuszcza skracanie tego okresu. Powinno temu towarzyszyć szczególne uzasadnienie. Podnosimy tę kwestię, żeby rozstrzygając o tym przepisie państwo zdecydowali, czy w tym konkretnym przypadku takie szczególne względy występują, żeby okres vacatio legis skrócić do 7 dni. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czy w tej sprawie są jakieś zdania członków Komisji? Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PoselIwonaSledzinskaKatarasinska">Jeśli jest pan przedstawicielem wnioskodawców, prosimy o to uzasadnienie dla terminu 7 dni. Dlaczego? Domyślam się, ale chciałabym to usłyszeć.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Moim zdaniem to może być tydzień. Mogą być 2 tygodnie. Jeżeli to byłoby kompatybilne z ustawodawstwem, to może być termin 14 dni. W takim razie…</u>
          <u xml:id="u-32.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Ja tylko w kwestii wyjaśnienia. To znaczy, żeby zmienić okres vacatio legis…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Trzeba zgłosić poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Tak. Ten przepis wymagałby poprawki. Odwołując się do swojej wcześniejszej wypowiedzi dodam, że to nie jest tak, że w ustawie nie można przewidzieć krótszego niż 14 dni vacatio legis. Można. Ustawodawca przewidział to w ustawie o ogłaszaniu aktów normatywnych. Jednak w takim przypadku powinny zachodzić jakieś szczególne okoliczności, które to skrócenie uzasadniają.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Przyjmujemy, że są albo, że nie ma. Chciałem wyjść naprzeciw uwadze Biura Legislacyjnego. Z drugiej strony nie musimy zgłaszać poprawki. Może ktoś zgłosi poprawkę w drugim czytaniu, jeżeli dla kogoś będzie to istotne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#PoselIwonaSledzinskaKatarasinska">Nie, to nie jest nasza propozycja. Przepraszam, ale chciałam zapytać o to przedstawicieli wnioskodawców.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">No to tylko niepotrzebnie zwołamy dodatkowe posiedzenie Komisji. W takim razie zgłaszamy poprawkę, żeby w…</u>
          <u xml:id="u-38.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czyli co? Dobrze. W takim razie nie wychodzimy naprzeciw Biuru Legislacyjnemu, tylko naprzeciw klubom opozycyjnym i pozostajemy przy 7 dniach. Na tym może zakończymy. Tak będzie mniej zamieszania. I tak jest dużo poprawek.</u>
          <u xml:id="u-38.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">W takim razie kończymy. Poddaję pod głosowanie wniosek o przyjęcie całego projektu ustawy wraz ze wszystkimi przyjętymi poprawkami. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki. Dziękuję. Kto jest przeciw? Znowu coś nie działa. Dobrze, poczekamy.</u>
          <u xml:id="u-38.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Wracamy do głosowania. Poddaję pod głosowanie wniosek o przyjęcie całego projektu ustawy o nowelizacji ustawy o Radzie Mediów Narodowych wraz z przyjętymi przez Komisję poprawkami. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki. Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Czy możemy już?</u>
          <u xml:id="u-38.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Prosimy o zamknięcie głosowania i podanie łącznych wyników. Głosowało 25 osób. Oddano 22 głosy za i 3 głosy wstrzymujące się. Nie było głosów przeciwnych.</u>
          <u xml:id="u-38.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Komisja rekomenduje Sejmowi przyjęcie powyższego projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-38.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Pozostał nam wybór posła sprawozdawcy. Proszę o zgłaszanie kandydatów. Proszę bardzo, pan przewodniczący Suski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#PoselMarekSuski">Chciałem zgłosić kandydaturę pana przewodniczącego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czy są inne kandydatury? Jeśli nie, to wyrażam zgodę.</u>
          <u xml:id="u-40.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Czy jest zgoda na tę kandydaturę? Jeśli jest zgoda, to na tym wyczerpaliśmy porządek obrad.</u>
          <u xml:id="u-40.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Stwierdzam, że Komisja wybrała na sprawozdawcę posła Piotra Babinetza.</u>
          <u xml:id="u-40.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#LegislatorPrzemyslawSadlon">Chciałbym tylko zgłosić wniosek o upoważnienie Biura Legislacyjnego do dokonania niezbędnych zmian technicznych na etapie przygotowywania sprawozdania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Oczywiście, upoważniamy Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-42.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Dziękuję państwu za wytrzymałość i wytrwałość w odniesieniu do skomplikowanego systemu elektronicznego.</u>
          <u xml:id="u-42.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrBabinetz">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>