text_structure.xml 3.54 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Otwieram posiedzenie Komisji Infrastruktury. Witam panie i panów posłów. Porządek tego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie wniosku prezydium Komisji o podjęciu inicjatywy ustawodawczej w sprawie nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Czy do zaproponowanego porządku są uwagi? Nie ma. Stwierdzam, że porządek został przyjęty. Przystępujemy do jego realizacji.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Wysoka Komisjo, w imieniu prezydium Komisji chciałem zarekomendować inicjatywę ustawodawczą w postaci projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym. Z czego ta inicjatywa wynika? Otóż do 1 stycznia 2016 r. Polska powinna wdrożyć do naszego porządku prawnego przepisy dyrektywy 2014/106/UE z 5 grudnia 2014 r., zmieniającej załączniki nr V i VI do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z roku 2008 w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie. To jest jedna kwestia.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Druga kwestia, to usunięcie uchybień, które występują w naszym prawie w zakresie przepisów dotyczących bezpieczeństwa na naszej kolei. Mówiąc jednoznacznie, rzecz w tym, że część kompetencji została w naszym prawie przypisana określonym podmiotom niezgodnie z dyrektywą unijną. Chodzi o część aktualnie przypisaną do Urzędu Transportu Kolejowego i część przypisaną do Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Nasza inicjatywa ma na celu uporządkowanie tych spraw. Te kompetencje, które zgodnie z dyrektywą, powinny znaleźć się w Urzędzie Transportu Kolejowego, znajdą się tam, gdy podejmiemy prace nad tym projektem i ustawa zostanie uchwalona. Te kompetencje, które powinny znaleźć się w Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, zostaną przypisane tej komisji. I to, najkrócej rzecz ujmując, jest istotą tego projektu. W imieniu prezydium Komisji bardzo proszę o podjęcie uchwały w tej sprawie.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Proponuję także, by – jeśli taka decyzja zostanie podjęta – naszą komisję reprezentował przed marszałkiem pan poseł Stanisław Lamczyk. Bardzo dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę zgłoszeń. Pytam więc państwa posłów, czy jest sprzeciw wobec wniosku prezydium Komisji, aby Komisja Infrastruktury podjęła inicjatywę legislacyjną w tej sprawie w postaci projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w zakresie, który przestawiłem w moim uzasadnieniu?</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Sprzeciwu nie słyszę, stwierdzam zatem, że Komisja podjęła inicjatywę w tej sprawie.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Stwierdzam także, że reprezentuje nas przed prezydium Sejmu pan poseł Stanisław Lamczyk.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Wysoka Komisjo, wobec wyczerpania porządku, zamykam posiedzenie. Dziękuję wszystkim za udział.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>