text_structure.xml
23 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Otwieram posiedzenie Komisji. Dzisiejsze posiedzenie stanowi kontynuację obrad wczorajszych i dotyczy rozpatrzenia sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Witam wszystkich gości, a w szczególności pana ministra Piotra Stommę.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Przed dzisiejszym posiedzeniem otrzymaliście państwo propozycję poprawek do projektu ustawy o transporcie drogowym, które miały usunąć niezgodność z prawem unijnym, co na wczorajszym posiedzeniu zasygnalizowała przedstawicielka Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Jak rozumiem, propozycje zmian zostały wcześniej skierowane do tego Urzędu i zyskały aprobatę. Czy również przedstawiciele Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu mieli możliwość zapoznania się z poprawkami?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmuHenrykDąbrowski">Właśnie od pięciu minut zapoznajemy się z treścią poprawek do ustawy o transporcie drogowym. Ponieważ poprawek jest siedem, musimy na to mieć trochę czasu.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Prosiliśmy wczoraj, aby poprawki skonsultować z Biurem Legislacyjnym. Skoro poprawek nie zna jeszcze Biuro Legislacyjne, zapewne również posłowie dopiero zapoznają się z ich treścią. Może przedstawiciele Ministerstwa Transportu poinformują nas, jaki wariant został wybrany i jakich dokonano zmian w dotychczasowych przepisach art. 39 ustawy o transporcie drogowym.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuPiotrStomma">Nie chciałbym przeszkadzać państwu posłom w lekturze poprawek, dlatego wstępnie poinformuję o dokonanych zmianach. Chodzi głównie o usunięcie sprzeczności z prawem unijnym, co sygnalizowała przedstawicielka Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Zrobiliśmy to decydując się na jeden system uzyskania kwalifikacji wstępnej. Jest to system związany ze szkoleniem i testem. Znajduje to swój wyraz w treści art. 39b ustawy o transporcie drogowym, który otrzymuje brzmienie „3. Kwalifikacja wstępna obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne oraz testy kwalifikacyjne”. W ten sposób znika problem. Pozostałe poprawki, a jest ich w sumie siedem, to już poprawki mniej istotne i szczegółowe.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuPiotrStomma">Wybór wariantu ze szkoleniem i testem został dokonany w oparciu o pogłębioną dyskusję z przedstawicielami strony społecznej. Poprzednie, wariantowe rozwiązanie wynikało z przekonania, że proponujemy przepisy korzystniejsze dla środowiska transportowców. Drugi wariant możliwy do zastosowania związany z egzaminem, wbrew pozorom okazał się bardziej kosztowny, a do tego ryzykowny. Istniała obawa, że ze względu na poziom wymagań, niewielkie są szanse uzyskania kwalifikacji wstępnej w drodze egzaminu. Mogłoby dojść do powtarzania egzaminów, co w konsekwencji pociągałoby za sobą dodatkowe koszty.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuPiotrStomma">W rezultacie doszliśmy zgodnie do przekonania, że wariant szkolenia wraz z testem jest efektywniejszy. Wybór tego wariantu pociągnął za sobą konieczność dokonania pewnych korekt w ustawie, dotyczących głównie samego szkolenia. Chodzi o przepisy dotyczące zajęć szkolnych dla uczniów i ośrodków szkolenia kierowców, których już nie obejmuje system szkolnictwa.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuPiotrStomma">Tyle informacji wstępnej. Jeśli po lekturze poprawek ze strony państwa posłów będą pytania, jesteśmy z panem dyrektorem Maciejem Wrońskim gotowi do szczegółowych wyjaśnień.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Proszę przewodniczącego podkomisji, pana posła Edwarda Maniurę, o odniesienie się do poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PosełEdwardManiura">Wróciliśmy do punktu wyjścia, to znaczy do wersji rządowej mającej na celu wdrożenie dyrektywy 2003/59. W moim odczuciu nadal pozostaje otwarte pytanie, czy propozycja wcześniej wynegocjowana ze stroną społeczną nie jest jednak zgodna z duchem tej dyrektywy. Mogę się zgodzić z opinią, że przepis art. 39b od strony prawnej może budzić wątpliwości i trzeba przyznać rację przedstawicielce Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#PosełEdwardManiura">Co innego duch dyrektywy. Dyskutowaliśmy dzisiaj na ten temat w gronie posłów i wszyscy wyrażają przekonanie, że rozwiązanie przez nas proponowane zgodne jest z duchem dyrektywy. Nie chciałbym już dłużej dywagować na ten temat. Myślę, że praktyka potwierdzi słuszność naszych rozwiązań. Według mojej oceny, poprawki przedstawione dzisiaj państwu sprawiają, iż obecnie wracamy niemal dokładnie do wersji rządowej.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#PosełEdwardManiura">W trakcie dyskusji ze stroną rządową nastąpiło jedno ważne zdarzenie, a mianowicie zmianie uległo stanowisko strony społecznej. Pozwoliło to na przyjęcie proponowanego dzisiaj rozwiązania bez konfliktu ze środowiskiem transportu drogowego. Bo nie da się ukryć, że wprowadzenie przepisów dyrektywy unijnej do naszego prawa dotknie przede wszystkim przedsiębiorców.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PosełStanisławWziątek">Na wczorajszym posiedzeniu Komisji przedstawiłem propozycję, aby ponownie przedyskutować zmiany w ustawie i dać trochę czasu stronie społecznej, ale przede wszystkim Ministerstwu Transportu i ekspertom, na przygotowanie spójnej nowelizacji. Chodziło mi o to, aby był to już materiał jasno określony, przedyskutowany, a nade wszystko bez żadnych wad prawnych. Jest rzeczą niedopuszczalną, że znowu otrzymujemy poprawki na trzy minuty przed rozpoczęciem posiedzenia Komisji, a przedstawiciele Biura Legislacyjnego nie mogli wcześniej się z nimi zapoznać.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#PosełStanisławWziątek">Jeżeli tak mamy pracować nad ważną nowelizacją, to bardzo przepraszam. Wcześniej powiedziałem, że jest to postępowanie kompromitujące. Dzisiaj mogę powiedzieć, że jest to tym razem postępowanie co najmniej żenujące.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PosełWiesławSzczepański">Mam wniosek formalny. Proponuję, aby pan przewodniczący ponownie odesłał poprawki do podkomisji nadzwyczajnej, która mogłaby się jeszcze zebrać dzisiaj na posiedzeniu i jutro przedstawić nam gotowe sprawozdanie. Moglibyśmy się nim zająć na posiedzeniu jutro. Dzisiaj trudno jest się merytorycznie odnieść do przedstawionych poprawek, których ponadto nie zna nawet Biuro Legislacyjne. Zapoznanie się z poprawkami wymaga jednak trochę więcej czasu i może to z powodzeniem zrobić podkomisja. Rozpatrywanie kilku, bo przecież nie jednej, zmian w pełnym składzie Komisji nie wydaje się celowe.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PosełWiesławSzczepański">Proponuję więc odesłać poprawki do podkomisji i zwołać dodatkowe posiedzenie Komisji jutro dla rozpatrzenia sprawozdania podkomisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PosełEdwardManiura">Nie będę się odnosił do krytycznych uwag panów posłów na temat sposobu procedowania. Również jestem krytycznie nastawiony do faktu przedstawienia posłom poprawek w ostatniej chwili. O ile wiem, przedstawiciele rządu dopiero dzisiaj rano dokonali uzgodnień ze stroną społeczną. Z nieznanych mi przyczyn poprawki zostały przekazane przedstawicielom Biura Legislacyjnego dopiero przed chwilą.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PosełEdwardManiura">Zwracam jeszcze raz uwagę, że wróciliśmy do rozwiązań zawartych w przedłożeniu rządowym, a więc w druku sejmowym nr 961. Jeśli taka będzie wola Komisji, jestem gotowy szybko zwołać posiedzenie podkomisji nadzwyczajnej. Ale mamy do czynienia z powrotem do przedłożenia rządowego, z pewnymi tylko, drobnymi zmianami.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy pan poseł Wiesław Szczepański podtrzymuje wniosek formalny o skierowanie poprawek do podkomisji nadzwyczajnej?</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PosełWiesławSzczepański">Oczywiście, że podtrzymuję, tym bardziej że za sześć minut ma się rozpocząć w tej sali wspólne posiedzenie Komisji Infrastruktury z Komisją Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Nie wiem, czy w ciągu pięciu minut jesteśmy w stanie rozpatrzyć wszystkie poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Proszę mieć na względzie, że jeśli dzisiaj nie rozpatrzymy poprawek, będziemy musieli odbyć jutro dodatkowe posiedzenie Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PosełWiesławSzczepański">Możemy się spotkać na posiedzeniu Komisji o godz. 8 rano.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Nie musimy się upierać przy tym, aby już dzisiaj rozpatrzyć poprawki do ustawy o transporcie drogowym. Jeżeli taka jest wola posłów, zrobimy to jutro. Czy członkowie podkomisji deklarują wolę wzięcia udziału w dodatkowym posiedzeniu? Jaka jest opinia przewodniczącego podkomisji?</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PosełEdwardManiura">Mam propozycję wychodzącą na przeciw wnioskowi panów posłów, a jednocześnie zgodną z wolą Komisji, aby rozwiązać ważny problem przedsiębiorców transportowych, jakim jest wdrożenie dyrektywy unijnej. Proponuję odbycie posiedzenia podkomisji zaraz po zakończeniu dzisiejszych obrad Komisji. Mam nadzieję, że do wieczora uda nam się przygotować sprawozdanie podkomisji tak, aby jutro rano, najlepiej o godzinie 8, odbyć posiedzenie Komisji. Dzięki temu każdy z posłów będzie się mógł zapoznać z propozycjami zmian zawartych w sprawozdaniu.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy byłaby zgoda Komisji na rozwiązania zaproponowane przez pana posła Edwarda Maniurę?</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PosełStanisławWziątek">Musimy oddzielić dwie kwestie i je osobno rozważyć. Jedna dotyczy strony organizacyjnej, to znaczy sposobu przygotowania i rozpatrzenia sprawozdania podkomisji, a druga strony formalnoprawnej. Jest jeszcze trzeci aspekt sprawy, może najważniejszy, bo tyczący kwestii merytorycznych.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PosełStanisławWziątek">Odnosząc się do propozycji przewodniczącego podkomisji, to jak najbardziej jestem za takim trybem pracy nad projektem nowelizacji. Jeśli natomiast chodzi o stronę formalno-prawną, to chyba nie my powinniśmy o tym dywagować jako posłowie, ale powinni to uczynić eksperci. Chodzi o zgodność rozwiązań proponowanych w nowelizacji z prawem Unii Europejskiej.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#PosełStanisławWziątek">Najważniejszy dla posłów jest jednak aspekt merytoryczny, na który uwagę zwrócił przewodniczący podkomisji pan poseł Edward Maniura. Pan poseł stwierdził, że powrót do zapisu z przedłożenia rządowego nie daje nam efektu oczekiwanego przez środowisko transportowców drogowych. Jeżeli chcemy doprowadzić do rozwiązania sprawy, powinniśmy się skoncentrować na znalezieniu prawnej formuły, aby to oczekiwanie mogło zostać spełnione.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Przed chwilą usłyszeliśmy informację, że proponowane rozwiązanie jest efektem osiągnięcia konsensu ze środowiskiem. Może ten konsens jest słaby, ale jest. Mamy także zapewnienie, że przedstawione rozwiązanie jest uzgodnione z Komitetem Integracji Europejskiej. Te dwie kwestie mamy uzgodnione. Jeśli Biuro Legislacyjne będzie w stanie jeszcze dzisiaj wypowiedzieć się na temat poprawności legislacyjnej proponowanych przepisów, to pozostanie nam tylko głosowanie sprawozdania podkomisji. Nie będzie potrzeby fatygowania posłów jutro na godzinę ósmą rano. Czy są inne propozycje?</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PosełEdwardManiura">Tak się dziwnie stało, że nastąpiła znaczna ewolucja poglądów strony społecznej, a więc przedsiębiorców zorganizowanych w różne korporacje. Taka zmiana miała miejsce na posiedzeniach podkomisji. Sam tego doświadczyłem na przykładzie książek kierowców. Na etapie prac wstępnych nad projektem rządowym przedsiębiorcy byli za wprowadzeniem książek kierowcy, później już na posiedzeniu podkomisji przedstawiciele strony społecznej oświadczyli, że może lepiej się z tego rozwiązania wycofać, skoro nie sposób uzgodnić wszystkich elementów.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PosełEdwardManiura">Przedstawione dzisiaj poprawki wskazują, że strona społeczna dojrzała do innego rozwiązania. Ale to nie zmienia faktu, że nadal mam wątpliwość, czy słusznie chcemy się wycofać z rozwiązania proponowanego w sprawozdaniu podkomisji, to znaczy wyboru dwóch wersji uzyskania kwalifikacji wstępnej. Przepis zawarty w dyrektywie nie do końca jest dla mnie przekonywający. Uważam, że nasza propozycja jest zgodna z duchem dyrektywy unijnej.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#PosełEdwardManiura">Rozwiązanie przedstawione nam dzisiaj wydaje się na tyle jednoznaczne, że nie sądzę, aby budziło większe emocje. Zwracam uwagę, że w proponowanym art. 39b dokonane zostały drobne korekty powodujące jednak, że strona społeczne skłonna jest przyjąć kompromisową propozycję rządową.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Wysłuchamy jeszcze opinii przedstawiciela Biura Legislacyjnego. Zwracam się do autorów wniosku o odbycie jutro dodatkowego posiedzenia Komisji, aby się z niego wycofali.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PosełWiesławSzczepański">Nie wiem panie przewodniczący, czy w ciągu jednej minuty uda nam się przyjąć sprawozdanie podkomisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Proszę przedstawiciela Biura Legislacyjnego o zdanie na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSHenrykDąbrowski">Mimo wszystko potrzebujemy 30–40 minut, aby sprawdzić poprawność legislacyjną wszystkich proponowanych zmian. Już po wstępnej analizie poprawek stwierdziliśmy pewne nieprawidłowości legislacyjne. Dlatego dzisiaj nie jesteśmy w stanie wydać opinii, która by satysfakcjonowała pana przewodniczącego.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">W takim razie posiedzenie podkomisji nadzwyczajnej odbędzie się dzisiaj zaraz po zakończeniu następnego posiedzenia Komisji. Natomiast jeszcze dzisiaj o godz. 17.30, kontynuować będziemy obrady Komisji. Członkowie Komisji Infrastruktury proszeni są o pozostanie na sali po zakończeniu wspólnego posiedzenia z Komisją Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Do tego czasu Biuro Legislacyjne przygotuje opinię o poprawkach.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Proponuję jednak, by Biuro uzgodniło stanowisko z przedstawicielami rządu oraz strony społecznej, aby znowu nie wynikły jakieś kontrowersje. Przerywam na godzinę posiedzenie Komisji. Spotkamy się ponownie o godz. 17.30.</u>
<u xml:id="u-24.2" who="#komentarz">(Po przerwie)</u>
<u xml:id="u-24.3" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Wznawiamy obrady Komisji Infrastruktury. Czy nastąpiły jakieś zmiany w poprawkach, które otrzymaliśmy przed przerwą w obradach? Wiemy, że przerwa została wykorzystana dla uzgodnienia poprawek miedzy stroną rządową, społeczną i Biurem Legislacyjnym Kancelarii Sejmu. Kto z państwa zabierze głos i przedstawi poprawki? Czy może to zrobić przedstawiciel Biura Legislacyjnego?</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSHenrykDąbrowski">Zmiany są co prawda niewielkie i o charakterze redakcyjnym, ale je państwu przedstawię. Do poprawki nr 2 chcemy zaproponować jedną zmianę. Ust. 1 miałby brzmienie: „1. Zajęcia, o których mowa w art. 39b ust. 1 przeprowadzane są w formie”. W przepisie tym skreślamy wyrazy „teoretyczne i praktyczne”, jako zbędne. Dalsza treść poprawki nr 2 pozostaje bez zmian.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Zmiana ma charakter redakcyjny i nie wymaga uzasadnienia. Czy są jeszcze inne propozycje zmian?</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSHenrykDąbrowski">W poprawce nr 5 proponujemy zmianę numeracji. Punkt oznaczony jako 1b byłby punktem 1. I to byłyby wszystkie zmiany. Treść pozostałych poprawek pozostałaby bez zmian.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Nie ma zatem żadnych merytorycznych zmian w poprawkach, które państwo posłowie otrzymali przed rozpoczęciem dzisiejszego posiedzenia Komisji. Czy są uwagi do propozycji Biura Legislacyjnego? Nie widzę. Przejmuję poprawki wraz z panami posłami Edwardem Maniurą i Januszem Kołodziejem.</u>
<u xml:id="u-28.1" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy ktoś z państwa posłów ma uwagi do przedłożonych poprawek?</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PosełStanisławHuskowski">Mam uwagę formalną dotyczącą zmiany nr 5 zaproponowanej przez Biuro Legislacyjne. Skoro dodaje się punkt 1 w obecnym brzmieniu, to co się dzieje z dotychczasowym punktem 1? Czy nie należałoby napisać, że dotychczasowy pkt 1 staje się pkt 2 czy pkt 1b?</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Może wyjaśni to pan mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSHenrykDąbrowski">Oczywiście, że pan poseł Stanisław Huskowski ma rację. Dziękujemy za uwagę. Biuro przygotuje właściwy tekst w sprawozdaniu Komisji nie angażując już uwagi panów posłów.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy są jakieś inne uwagi do poprawek? Czy ktoś z posłów sprzeciwia się przyjęciu poprawek do sprawozdania podkomisji? Nie słyszę głosów sprzeciwu; uznaję, że poprawki zostały przyjęte.</u>
<u xml:id="u-32.1" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy ktoś z państwa posłów zgłasza sprzeciw do przyjęcia sprawozdania podkomisji w całości, to znaczy w brzmieniu przedstawionym nam na piśmie wraz z poprawkami zgłoszonymi przez Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PosełEdwardManiura">W dyskusji na posiedzeniu podkomisji podnoszona była sprawa ośrodków szkolenia. Chodziło o to, aby Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego nie miały wyłączności na szkolenie kierowców ubiegających się o kwalifikacje wstępne. Mam w związku z tym pytanie do pana ministra Piotra Stommy. Czy zgodnie z proponowanym nowym brzmieniem art. 39g ustawy o transporcie drogowym, szkolenie kierowców będą mogły prowadzić także inne podmioty spełniające warunki określone w rozporządzeniu?</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Proszę pana ministra o odpowiedź.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#PodsekretarzstanuwMTPiotrStomma">Tak. Taka była nasza intencja przy redagowaniu tego przepisu.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy ze strony państwa posłów są jeszcze inne pytania lub uwagi do sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej? Nie słyszę. Proszę o przedstawienie opinii Komitetu Integracji Europejskiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#PrzedstawicielkaUrzęduKomitetuIntegracjiEuropejskiejAleksandraRutkowska">Projektowana regulacja i zaproponowane poprawki są zgodne z prawem Unii Europejskiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Czy ktoś z państwa posłów sprzeciwia się przyjęciu sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej w wersji zaproponowanej przez jej przewodniczącego wraz z poprawką przyjętą wcześniej? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-38.1" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Stwierdzam, że Komisja przyjęła sprawozdanie podkomisji o rządowym projekcie ustawy o zmienia ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Proponuję, aby sprawozdawcą Komisji był przewodniczący podkomisji, pan poseł Edward Maniura. Czy są inne kandydatury? Nie widzę. Czy pan poseł się zgadza?</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#PosełEdwardManiura">Tak, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Sprawozdawcą Komisji omawianego projektu ustawy będzie pan poseł Edward Maniura.</u>
<u xml:id="u-40.1" who="#PrzewodniczącyposełKrzysztofTchórzewski">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>