text_structure.xml 38.8 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dzień dobry państwu.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Otwieram posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do spraw energetyki i surowców energetycznych.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Tematem dzisiejszego posiedzenia jest zmiana ustawy o zapasach ropy naftowej i mamy rozpatrzyć uchwałę Senatu w tej sprawie. Senat bardzo ambitnie popracował, czyli pięćdziesiąt poprawek przygotował do rozpatrzenia.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy są uwagi do porządku obrad?</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jeśli nie ma, to uznaję, że przyjęliśmy porządek obrad. Przystępujemy do procedowania.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy Biuro Legislacyjne chciałoby zabrać głos w sprawie poprawek?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#LegislatorwBiurzeLegislacyjnymKancelariiSejmuMariuszPrzerwa">Przy procedowaniu poprawek będziemy się wypowiadać.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Tak.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy mamy przedstawicieli Senatu?</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma przedstawicieli Senatu, ale czuję, że duchem jest tu obecny cały Senat, tak że będziemy się wczuwać w ducha Senatu.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ktoś chciałby odnieść się do poprawki nr 1?</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, Biuro Legislacyjne proponuje, aby poprawkę nr 1 głosować łącznie z poprawką nr 9, 11, 12, 15-20, 24, 30, 31, 42 i 50. Biuro Legislacyjne rekomenduje odrzucenie tych poprawek.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Oczekujemy więcej takich wniosków.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ktoś z państwa ma uwagi?</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan minister?</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ktoś chciałby uzasadnić te poprawki?</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma przedstawiciela Senatu, więc ustaliliśmy…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselAnnaZalewska">Mnie to irytuje, to jest szczyt lekceważenia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Tak, ale chciałem powiedzieć, że złość piękności szkodzi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselAnnaZalewska">Ja nie mówiłam tego w złości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma się co irytować na rzeczy, na które nie ma się wpływu, bo – po prostu – nie mamy na to wpływu, czy ktoś jest, czy go nie ma. Proponuję zachować dobry humor do końca posiedzenia Komisji. Wiem, że pani poseł ma poczucie humoru i zachowa to poczucie do końca posiedzenia Komisji.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę, żeby ktoś chciał uzasadnić.</u>
          <u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pani poseł?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselAnnaZalewska">Panie przewodniczący, wychodząc naprzeciw pana sugestii, wnoszę o odrzucenie wszystkich poprawek na okoliczność tego, że nie jestem w stanie zadać komukolwiek pytań, kto by uzasadnił te poprawki.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PoselAnnaZalewska">To jest wniosek formalny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Ten wniosek jest wnioskiem formalnym, więc muszę go poddać pod głosowanie, aczkolwiek wydaje mi się, że nie tylko ten duch, ale przedstawiciele ministerstwa może przeniosą niektóre pomysły senatorów. Państwo śledzący merytorycznie te zmiany mogliby nam też podpowiedzieć, jak mamy się zachować. Rozumiem, że pani minister też wsłucha się od czasu do czasu w uzasadnienie…</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przepraszam, pani poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PoselTomaszPiotrNowak">Może minister?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przecież każdy ma buławę w plecaku.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy muszę to przegłosować?</u>
          <u xml:id="u-13.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Mina pani poseł świadczy o tym, że muszę.</u>
          <u xml:id="u-13.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto z państwa jest za tym, żeby odrzucić wszystkie poprawki Senatu? (5)</u>
          <u xml:id="u-13.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto jest przeciw? (8)</u>
          <u xml:id="u-13.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto się wstrzymał? (0)</u>
          <u xml:id="u-13.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Wniosek został odrzucony.</u>
          <u xml:id="u-13.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ministerstwo chciałoby się odnieść łącznie do poprawek nr 1, 9, 11, 12, 15-20, 24, 30, 31, 42 i 50?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieGospodarkiAndrzejDycha">Popieramy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Bardzo dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Ministerstwo popiera odrzucenie poprawek.</u>
          <u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw państwa posłów do odrzucenia poprawek nr 1, 9, 11, 12, 15-20, 24, 30, 31, 42 i 50? Jest sprzeciw, tak?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PoselAnnaZalewska">Panie przewodniczący, to jest bardzo ważna ustawa i chciałabym wiedzieć, z czego wynika potrzeba zastąpienia słowa „ustalanie” na „obliczanie”, bo są to różne słowa i znaczą coś innego. Obliczanie wynika z określonego wzoru, ustalanie z kryteriów, więc czy będziemy postępować według kryteriów i jednak pewnej niezależności czy uznaniowości, czy będzie przygotowany wzór, według którego będziemy obliczać.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#PoselAnnaZalewska">Ja po prostu poproszę o zdefiniowanie tego słowa i postępowania w przyszłości, kiedy już ustawa będzie funkcjonować.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Wydawało mi się, że wychodzę naprzeciw choć w części pani wnioskowi…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PoselAnnaZalewska">Ale o coś chodziło Senatowi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Na pewno o dobro publiczne, górnolotnie mówiąc.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ktoś z obecnych na sali mógłby odpowiedzieć na pytanie pani poseł?</u>
          <u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jeśli nie, to ponawiam pytanie, czy jest sprzeciw do odrzucenia wspomnianych poprawek?</u>
          <u xml:id="u-19.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sprzeciwu nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-19.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Stwierdzam, że Komisja odrzuciła poprawki nr 1, 9, 11, 12, 15-20, 24, 30, 31, 42 i 50.</u>
          <u xml:id="u-19.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">W jakiej sprawie, panie pośle?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PoselMariuszOrionJedrysek">Jednak w sprawie formalnej, panie przewodniczący, bo – rzeczywiście – trudno jest procedować nad ustawą, kiedy nie możemy zadać pytania, kiedy nie ma wnioskodawcy. Ja czuję się niezręcznie. Nie ma wnioskodawcy, który przedstawia projekt i my mamy domyślać się, o co mu chodzi? Niech powie, jaka była jego intencja. To jest poważne traktowanie komisji sejmowej czy nie?</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#PoselMariuszOrionJedrysek">Albo robimy przerwę i jakiegoś senatora, który chociaż trochę orientuje się, zapraszamy tutaj…</u>
          <u xml:id="u-20.2" who="#PoselMariuszOrionJedrysek">Nie wiem, ale nie jest to w każdym razie w porządku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Panie pośle, nie jest to standardowa sytuacja, gdy nie ma wnioskodawcy i przyznaję panu rację, aczkolwiek chcę panu też przypomnieć (i liczę na życzliwe przyjęcie tej uwagi), że mamy rząd, który zarówno w Sejmie, jak i w Senacie nadzorował ten projekt i zdanie rządu bez uzasadnienia było merytoryczne.</u>
          <u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jeśliby pan chciał naprawdę się dowiedzieć, to jestem przekonany, że nawet teraz przedstawiciele ministra mogliby nam…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PoselAnnaZalewska">Co pan minister nam powiedział?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">No, że popiera, słyszeliśmy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PoselMariuszOrionJedrysek">Panie przewodniczący, nie chodzi o torpedowanie procesu, bo przecież po to specjalnie przyjechaliśmy, tylko niech to ktoś wyjaśni i, jeśli strona rządowa wie, to prosiłbym o wyjaśnienie i idziemy dalej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ministerstwo wie, o co tu chodzi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PoselAnnaZalewska">Czy będziemy ustalać, czy obliczać?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, do ustawy w wersji przyjętej przez Sejm w dniu 24 kwietnia, na etapie prac w Senacie zgłoszono 50 poprawek.</u>
          <u xml:id="u-27.1" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Wśród zgłaszanych poprawek na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługują dwie zmiany. Jedna o charakterze merytorycznym, jedna o charakterze legislacyjno-merytorycznym. Chodzi o poprawkę nr 35 i 40.</u>
          <u xml:id="u-27.2" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Jeżeli chodzi o poprawkę nr 35 to, ta poprawka zakłada rozszerzenie katalogu należności, które będą mogły być regulowane z zabezpieczenia majątkowego składanego obowiązkowo przez podmioty zajmujące się obrotem paliwami z zagranicą lub produkcją paliw, z wyłączeniem gazu płynnego LPG, o odsetki za zwłokę w regulacji opłat i kar przewidzianych w art. 38a ust. 1 ustawy Prawo energetyczne.</u>
          <u xml:id="u-27.3" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Jeżeli chodzi o poprawkę nr 40, poprawka ta zakłada zmiany w art. 56 ust. 1 pkt 12a. Art. 2 pkt 10 w nowelizacji dotyczy skomplikowanej relacji przepisów ustawy Prawo energetyczne i Kodeksu wykroczeń. Przyjęta przez Senat zmiana ma na celu uniknięcie możliwości zastosowania wyższej kary w przypadku, gdy prowadzone w trybie Kodeksu wykroczeń postępowanie nie będzie mogło być zakończone prawomocnym wyrokiem, na przykład – w wyniku niepoczytalności sądzonej osoby. Jednocześnie należy wskazać, że zaproponowana przez Senat poprawka zakłada wyłączenie osób fizycznych z trybu karania wprowadzonego zmianami do ustawy Prawo energetyczne pozostawiając kary przewidziane w Kodeksie wykroczeń.</u>
          <u xml:id="u-27.4" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Jeżeli chodzi o pozostałe poprawki dotyczące wprowadzenia przepisów przejściowych odnośnie do regulacji dotyczących opłaty zapasowej w związku z założeniem rozpoczęcia gromadzenia tej opłaty od początku roku 2015, wynikającej z pierwotnej propozycji czy uporządkowania przepisów w zakresie okresu przejściowego dotyczącego parametrów technicznych dla magazynów, eliminacji powtórzeń, na przykład definicja produkcji, eliminacji lub doprecyzowania niejasnych pojęć, na przykład dostawca paliwa, kryterium zrównoważonego rozwoju, wyłączenia w odrębną jednostkę redakcyjną przepisów dotyczących zakończenia lub zawieszania prowadzonej działalności w zakresie objętym obowiązkiem tworzenia zapasów, ujednolicania zasad przeliczania jednostek objętości na jednostki wagi, ujednolicenia terminologii i dostosowania jej do istniejących przepisów, uwzględnienia zmian w przepisach unijnych dotyczących notyfikacji projektów inwestycyjnych.</u>
          <u xml:id="u-27.5" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Ponadto zaproponowano wprowadzenie 15 poprawek redakcyjnych i 5 błędnych odniesień.</u>
          <u xml:id="u-27.6" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Minister Gospodarki podczas posiedzenia senackiej Komisji Gospodarki Narodowej nie zgłosił zastrzeżeń do proponowanych zmian z uwagi na ich techniczny charakter.</u>
          <u xml:id="u-27.7" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Wiem, że pani dyrektor Szymańska, która jest upoważniona przez Prezesa Rady Ministrów do prezentowania stanowiska rządu w odniesieniu do poprawek, chciałaby zabrać głos.</u>
          <u xml:id="u-27.8" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Panie przewodniczący, czy mógłbym przekazać głos pani dyrektor?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy uzasadnienie panią poseł i pana posła satysfakcjonuje, czy dalsze szczegóły pani dyrektor ma przedstawić?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PoselAnnaZalewska">Ja mam bardzo krótkie i precyzyjne pytanie: jaka będzie argumentacja?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">To jest konkretne pytanie i jeśli uzyskam odpowiedź, będę wdzięczny, ale tu mamy też pewną wątpliwość…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PoselPiotrNaimski">Przepraszam, może to jest moja niezręczność, nieumiejętność (za co przepraszam), ale – jako żywo – nie mogę znaleźć pkt 1 w ust. 5 w pierwotnym druku. Owszem jest pkt 1, ale on chyba dotyczy czego innego.</u>
          <u xml:id="u-31.1" who="#PoselPiotrNaimski">Możecie panowie mecenasi sprawdzić?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Chwila na sprawdzenie i za chwilę pani dyrektor odpowie, co to jest obliczenie a co – ustalenie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#DyrektorDepartamentuRopyiGazuwMGMalgorzataSzymanska">Szanowni państwo, jeśli mogę, krótkie wyjaśnienie do kwestii podniesionej przez panią poseł.</u>
          <u xml:id="u-33.1" who="#DyrektorDepartamentuRopyiGazuwMGMalgorzataSzymanska">Zmiana zaproponowana w trakcie prac Senatu dotyczy delegacji dla Ministra Gospodarki do wydania rozporządzenia w sprawie sposobu ustalania szczegółowego wykazu surowców i produktów naftowych, które będą uwzględniane podczas ustalania ilości zapasów interwencyjnych. Tak brzmiał pierwotny projekt Rady Ministrów, natomiast legislatorzy senaccy uznali, że kwestia ustalania jest szerszym pojęciem niż obliczanie, dlatego zaproponowali zmianę brzmienia tej delegacji, aby minister miał delegację do ustalania określanego w drodze rozporządzenia surowców oraz produktów naftowych, które będą uwzględniane podczas obliczania zapasów interwencyjnych.</u>
          <u xml:id="u-33.2" who="#DyrektorDepartamentuRopyiGazuwMGMalgorzataSzymanska">Tylko tej kwestii dotyczy proponowana poprawka.</u>
          <u xml:id="u-33.3" who="#DyrektorDepartamentuRopyiGazuwMGMalgorzataSzymanska">Z naszego punktu widzenia nie jest to bardzo istotna zmiana.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">To jesteśmy krok do przodu, dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-34.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Stwierdziłem, że odrzuciliśmy te poprawki, nad którymi dyskutowaliśmy.</u>
          <u xml:id="u-34.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy są jakieś uwagi do poprawki nr 2?</u>
          <u xml:id="u-34.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Biuro Legislacyjne proponuje głosować poprawkę nr 2 z poprawką nr 41 i 46.</u>
          <u xml:id="u-35.1" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PoselPiotrNaimski">Ja mam pytanie do przedstawicieli Biura Legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-36.1" who="#PoselPiotrNaimski">Czy to jest, rzeczywiście, potrzebna i istotna zmiana, bo – tak na oko człowieka, który będzie się tą ustawą posługiwał – to wersja w druku sejmowym jest bardziej czytelna. Po prostu szybciej wiadomo, o co chodzi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">To jest kwestia wyboru. To jest tak naprawdę tylko zapis legislacyjny a, w gruncie rzeczy, merytorycznie nic nie wnosi, dlatego nie zgłaszaliśmy tutaj sprzeciwu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Panowie, państwo…</u>
          <u xml:id="u-38.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Popieracie, czy nie popieracie?</u>
          <u xml:id="u-38.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Stanowisko Biura Legislacyjnego było takie, żeby głosować trzy poprawki razem, ale nie mówili wyraźnie, tylko kiwali głowami, że się zgadzają z tym, co pan Naimski mówił. Wnoszę z tego, że panowie mecenasi też uważają, że wersja sejmowa była do przyjęcia, krótko mówiąc.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, jedna i druga wersja merytorycznie nie zmienia niczego. To jest inny zapis legislacyjny. Jeszcze tylko chcielibyśmy zwrócić uwagę, że w art. 5 ust. 3 nowelizacji jest podobna konstrukcja. Senat nie zmienił tego zapisu, tak że my nie zgłaszamy sprzeciwu. To jest po prostu inny zapis, merytorycznie tu się nic nie zmienia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto z państwa posłów jest za przyjęciem poprawki nr 2, 41 i 46? (0)</u>
          <u xml:id="u-40.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto jest przeciw? (12)</u>
          <u xml:id="u-40.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto się wstrzymał? (0)</u>
          <u xml:id="u-40.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jednogłośnie odrzuciliśmy poprawki senatu nr 2, 41 i 46.</u>
          <u xml:id="u-40.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 3. Czy są uwagi do poprawki nr 3?</u>
          <u xml:id="u-40.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma uwag.</u>
          <u xml:id="u-40.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ministerstwo ma uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Nie mam uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto jest za odrzuceniem poprawki nr 3? (7)</u>
          <u xml:id="u-42.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto jest przeciw? (0)</u>
          <u xml:id="u-42.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Kto się wstrzymał?(5)</u>
          <u xml:id="u-42.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Stwierdzam, że większością głosów Komisja odrzuciła poprawkę nr 3.</u>
          <u xml:id="u-42.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy są uwagi do poprawki nr 4?</u>
          <u xml:id="u-42.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, Biuro Legislacyjne proponuje, aby poprawkę nr 4 głosować łącznie z poprawkami nr 6, 7, 8, 14, 23, 25, 26, 32, 34, 37, 39 i 44.</u>
          <u xml:id="u-43.1" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Biuro jest za tymi poprawkami.</u>
          <u xml:id="u-43.2" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy są uwagi do propozycji pana mecenasa?</u>
          <u xml:id="u-44.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jeśli nie ma sprzeciwu to uznam, że przyjęliśmy blok poprawek.</u>
          <u xml:id="u-44.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Ministerstwo?</u>
          <u xml:id="u-44.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Blok, a merytorycznie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Popieramy stanowisko zaprezentowane przez pana mecenasa, czyli przyjęcie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przyjęcie poprawek.</u>
          <u xml:id="u-46.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawek nr 4, 6, 7, 8, 14, 23, 25, 26, 32, 34, 37, 39 i 44?</u>
          <u xml:id="u-46.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sprzeciwu nie słyszę. Uznaję, że Komisja przyjęła wspomniane poprawki.</u>
          <u xml:id="u-46.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 5. Czy są uwagi do poprawki nr 5?</u>
          <u xml:id="u-46.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-46.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jeśli nie będzie sprzeciwu uznam, że poprawka nr 5 została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-46.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sprzeciwu nie widzę, poprawka nr 5 została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-46.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 9 została odrzucona.</u>
          <u xml:id="u-46.8" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 10. Czy są uwagi do poprawki nr 10?</u>
          <u xml:id="u-46.9" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Proponujemy głosować tę poprawkę razem z poprawką nr 47.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw w stosunku do blokowego głosowania poprawki nr 10 i 47?</u>
          <u xml:id="u-48.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-48.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawek nr 10 i 47?</u>
          <u xml:id="u-48.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sprzeciwu nie słyszę. Uznaję, że poprawki nr 10 i 47 zostały przyjęte.</u>
          <u xml:id="u-48.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 13. Czy są uwagi do poprawki nr 13?</u>
          <u xml:id="u-48.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-48.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 13? Nie widzę. Poprawka nr 13 została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-48.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 21. Czy są uwagi do poprawki nr 21?</u>
          <u xml:id="u-48.8" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-48.9" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 21? Nie widzę. Poprawkę nr 21 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-48.10" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 22. Czy są uwagi do poprawki nr 22?</u>
          <u xml:id="u-48.11" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-48.12" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 22?</u>
          <u xml:id="u-48.13" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Uznaję, że poprawkę nr 22 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-48.14" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 27. Czy są uwagi do poprawki nr 27?</u>
          <u xml:id="u-48.15" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-48.16" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 27?</u>
          <u xml:id="u-48.17" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Poprawkę nr 27 bez sprzeciwu przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-48.18" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 28.</u>
          <u xml:id="u-48.19" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Proponujemy, aby tę poprawkę głosować łącznie z poprawką nr 29.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do łącznego głosowania poprawek nr 28 i 29?</u>
          <u xml:id="u-50.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawek nr 28 i 29?</u>
          <u xml:id="u-50.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Uznaję, że poprawki nr 28 i 29 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-50.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 33. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 33?</u>
          <u xml:id="u-50.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę, poprawkę nr 33 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-50.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 35. Czy są uwagi do poprawki nr 35?</u>
          <u xml:id="u-50.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-50.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 35?</u>
          <u xml:id="u-50.8" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę, poprawkę nr 35 przyjęliśmy bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-50.9" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 36. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 36?</u>
          <u xml:id="u-50.10" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę, poprawkę nr 36 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-50.11" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 38. Czy są uwagi do poprawki nr 38?</u>
          <u xml:id="u-50.12" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-50.13" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 38?</u>
          <u xml:id="u-50.14" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę, poprawkę nr 38 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-50.15" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 40. Czy są uwagi do poprawki nr 40?</u>
          <u xml:id="u-50.16" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma.</u>
          <u xml:id="u-50.17" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 40?</u>
          <u xml:id="u-50.18" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma, poprawka nr 40 została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-50.19" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 43. Czy są uwagi do poprawki nr 43?</u>
          <u xml:id="u-50.20" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-50.21" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 43? Nie widzę, poprawkę nr 43 przyjęliśmy.</u>
          <u xml:id="u-50.22" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 44 przyjęta w bloku, dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-50.23" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 45. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 45?</u>
          <u xml:id="u-50.24" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę, poprawkę nr 45 przyjęliśmy bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-50.25" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawka nr 48. Czy są uwagi?</u>
          <u xml:id="u-50.26" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan minister Naimski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#PoselPiotrNaimski">Panie przewodniczący, panie ministrze, Wysoka Komisjo, poprawka nr 48 i, w konsekwencji, 49. poprawka, czyli przepisy przejściowe, to jest ta konstrukcja, która w pewnym sensie wiąże się z poprzednio odrzuconymi poprawkami nr 2, 41, 46 i ja bym chciał zapytać przedstawiciela Biura Legislacyjnego, co na ten temat sądzi, ale wnioskowałbym o odrzucenie tych poprawek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Mówimy o poprawce nr 48 i że łączy się z poprawką nr 49 w sposób merytoryczny i, że to jest ten sam rodzaj poprawek co nr 2, 41 i 46.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Ale my w tej chwili jesteśmy przy poprawce nr 48.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-54">
          <u xml:id="u-54.0" who="#PoselPiotrNaimski">Ja wiem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-55">
          <u xml:id="u-55.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Ona nie łączy się z poprawką nr 49.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-56">
          <u xml:id="u-56.0" who="#PoselPiotrNaimski">OK, one się łączą pośrednio, nie wprost. Poprawka nr 41 ma swoje odbicie w poprawce nr 49, dlatego je traktuję razem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-57">
          <u xml:id="u-57.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Może rzeczywiście pan minister nam powie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-58">
          <u xml:id="u-58.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, chcielibyśmy poprosić o powrót do poprawki nr 33, bo – tak naprawdę – nie jest jasne, czy została przyjęta, czy odrzucona, a my rekomendujemy jej odrzucenie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-59">
          <u xml:id="u-59.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do powrotu do głosowania poprawki nr 33?</u>
          <u xml:id="u-59.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-59.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Podjęliśmy decyzję, że wracamy do dyskusji nad poprawką nr 33.</u>
          <u xml:id="u-59.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan minister rekomenduje odrzucenie poprawki nr 33. Czy jest sprzeciw do odrzucenia poprawki nr 33?</u>
          <u xml:id="u-59.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-59.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Stwierdzam, że Komisja odrzuca poprawkę nr 33.</u>
          <u xml:id="u-59.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Powracamy do poprawki nr 48.</u>
          <u xml:id="u-59.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan minister chciał nam coś powiedzieć.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-60">
          <u xml:id="u-60.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">W przypadku poprawki nr 48 i 49 Ministerstwo Gospodarki rekomenduje przyjęcie tych poprawek, przegłosowanych przez Senat.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-61">
          <u xml:id="u-61.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 48?</u>
          <u xml:id="u-61.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Proszę bardzo, jeszcze pan poseł ma pytanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-62">
          <u xml:id="u-62.0" who="#PoselPiotrNaimski">Ja chciałbym w takim razie zapytać pana ministra i panią dyrektor, bo chciałbym mieć pewność, że nie wprowadzamy bałaganu do ustawy w tej chwili.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-63">
          <u xml:id="u-63.0" who="#RadcaprawnywAgencjiRezerwMaterialowychIwonaCupriak">Przepraszam, Agencja Rezerw Materiałowych…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-64">
          <u xml:id="u-64.0" who="#PoselPiotrNaimski">Moim zdaniem, wprowadzamy bałagan do ustawy, dlatego że albo mamy to w art. 8 i konsekwentnie w tekście, albo mamy to w przepisach przejściowych na końcu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-65">
          <u xml:id="u-65.0" who="#RadcaprawnywARMIwonaCupriak">Radca prawny w Agencji Rezerw Materiałowych.</u>
          <u xml:id="u-65.1" who="#RadcaprawnywARMIwonaCupriak">Ja popieram to, co mówi pan poseł, bo odrzuciliśmy poprawkę nr 41 i, moim zdaniem, w związku z tym zaistniał bałagan, bo one się wiążą.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-66">
          <u xml:id="u-66.0" who="#PoselPiotrNaimski">Jeżeli można, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-67">
          <u xml:id="u-67.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-68">
          <u xml:id="u-68.0" who="#PoselPiotrNaimski">Bądźmy konsekwentni, szanowni państwo, albo przywracamy wersję sejmową z konsekwencjami wszystkimi i z logiką, która jest w druku sejmowym, która jest legislacyjnie poprawna, jak mówią panowie z Biura Legislacyjnego, albo przyjmujemy inną wersję legislacyjną, czyli wersję Senatu i wtedy też róbmy to konsekwentnie. My odrzuciliśmy w poprawkach nr 2, 41, 46 ścieżkę postępowania Senatu w związku z tym proponuję, żebyśmy dalej konsekwentnie stali przy druku sejmowym. To oznacza odrzucenie poprawek nr 48 i 49.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-69">
          <u xml:id="u-69.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Ja proponuję pięć minut przerwy…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-70">
          <u xml:id="u-70.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Już mam stanowisko.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-71">
          <u xml:id="u-71.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">To pół minuty przerwy i wtedy poprosimy o stanowisko pana ministra.</u>
          <u xml:id="u-71.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">[Po przerwie]</u>
          <u xml:id="u-71.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przystępujemy do dyskusji nad poprawką nr 48.</u>
          <u xml:id="u-71.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poproszę o stanowisko rządu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-72">
          <u xml:id="u-72.0" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-72.1" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Panie przewodniczący, rzeczywiście, po konsultacji z legislatorami oraz uwzględniając fakt, że poprawki nr 41 i 46 we wcześniejszych głosowaniach zostały odrzucone, chcielibyśmy podzielić opinię pana ministra Naimskiego i w przypadku poprawki nr 49 zarekomendować jej odrzucenie, natomiast w przypadku poprawki nr 48 – jej przyjęcie czy odrzucenie ma charakter neutralny, ale tutaj – również podzielając argumenty pana ministra Naimskiego – rekomendujemy jej odrzucenie.</u>
          <u xml:id="u-72.2" who="#PodsekretarzstanuwMGAndrzejDycha">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-73">
          <u xml:id="u-73.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do odrzucenia poprawki nr 48?</u>
          <u xml:id="u-73.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja odrzuciła senacką poprawkę nr 48.</u>
          <u xml:id="u-73.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw do odrzucenia poprawki nr 49?</u>
          <u xml:id="u-73.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja odrzuciła poprawkę nr 49.</u>
          <u xml:id="u-73.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Poprawkę nr 50 załatwiliśmy.</u>
          <u xml:id="u-73.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Na tym kończymy posiedzenie Komisji, z wyjątkiem tego, że proponuję, żeby posłem sprawozdawcą był nadal poseł Tomasz Nowak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-74">
          <u xml:id="u-74.0" who="#PoselTomaszPiotrNowak">Nie, pan jest sprawozdawcą.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-75">
          <u xml:id="u-75.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Ja jestem?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-76">
          <u xml:id="u-76.0" who="#PoselTomaszPiotrNowak">No, pewnie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-77">
          <u xml:id="u-77.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">To słucham, czy są propozycje w sprawie posła sprawozdawcy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-78">
          <u xml:id="u-78.0" who="#PoselTomaszPiotrNowak">Proponuję Andrzeja Czerwińskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-79">
          <u xml:id="u-79.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jest sprzeciw?</u>
          <u xml:id="u-79.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie ma.</u>
          <u xml:id="u-79.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-79.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">I jeszcze jedna uwaga – MSZ ma termin do jutra.</u>
          <u xml:id="u-79.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Na tym sprawę kończymy.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>