text_structure.xml
23.3 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Proszę państwa, ponieważ lista obecności posłów wykazuje, że mamy kworum, chciałbym zacząć nasze dzisiejsze posiedzenie. A zatem, otwieram 94. posiedzenie Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Witam posłów i zaproszonych gości. Porządek dzienny posiedzenia przedstawia się następująco. Jest to rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2014 (druk nr 1779) w zakresie: 1) części budżetowej 27 – Informatyzacja: a) dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2, b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6; 2) części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 9 i 29; 3) środki europejskie na finansowanie programów z zał. nr 4 i 15. Powyższy porządek oraz materiały posłowie – członkowie Komisji otrzymali. Czy są uwagi do porządku obrad? Nie widzę. Stwierdzam, że porządek dzienny, wobec braku sprzeciwu, został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Proszę państwa, żeby usprawnić nasze posiedzenie – bo wiem, że pani minister Młochowska przedstawi opinię rządową do wszystkich tych trzech elementów porządku, o których wspomniałem – zróbmy może w ten sposób, że najpierw poprosimy panią minister o przedstawienie takiej wspólnej, zwięzłej informacji, a potem poprosimy pana posła Arndta, który jest naszym koreferentem, o przedstawienie przygotowanego stanowiska. Czy jest sprzeciw wobec takiego procedowania? Nie widzę. Wobec tego bardzo proszę panią minister Magdalenę Młochowską o przedstawienie stanowiska rządu w sprawie tych części budżetowych, które są przedmiotem zainteresowania naszej Komisji. Bardzo proszę, pani minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieAdministracjiiCyfryzacjiMagdalenaMlochowska">Panie przewodniczący, szanowne panie, panowie posłowie, w 2014 r. w części budżetowej 27 planowane są dochody w wysokości 30 tys. zł, natomiast wydatki planowane są w wysokości 1.163.732 tys. zł. Gros z tych wydatków, to są wydatki związane z realizacją projektów unijnych – jako że wydatki z budżetu państwa stanowią kwotę 224.229 tys. zł. Natomiast wydatki budżetu środków europejskich – 939.503 tys. zł. Wydatki w tej części realizowane są przez: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji – jest to kwota 447.046 tys. zł, Władzę Wdrażającą Programy Europejskie – 595.868 tys. zł oraz Centrum Projektów Informatycznych – 120.818 tys. zł. Z kwoty 224.229 tys. zł, ujętych w wydatkach budżetu państwa, na współfinansowanie projektów z udziałem środków europejskich przypada 168.140 tys. zł, tj. 75% wszystkich wydatków, na wydatki bieżące – 54.194 tys. zł, a na wydatki majątkowe – 1707 tys. zł. W ramach wydatków bieżących wynagrodzenia z pochodnymi stanowią kwotę 18.988 tys. zł. W ramach wydatków majątkowych przewiduje się głównie zakup sprzętu informatycznego, urządzeń wielofunkcyjnych. Na finansowanie i współfinasowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej przewiduje się w sumie kwotę 903.503 tys. zł, z czego dla ministerstwa kwotę 355.463 tys. zł. Są to przede wszystkim środki dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, jeżeli chodzi o realizację projektów związanych z e-usługami. Dla Centrum Projektów Informatycznych jest to kwota 77.542 tys. zł. I tu mamy realizację projektu ePUAP, Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego, nowego projektu „Informatyzacja dla samorządów z zastosowaniem technologii przetwarzania w chmurze”. Ponadto, w ramach środków europejskich największą kwotę stanowią środki Władzy Wdrażającej Programy Europejskie – jest to kwota 506.498 tys. zł. Zostaną one wydane przede wszystkim na projekty systemowe, takie jak: „Rozwój systemu informatycznego ZUS wspomagającego udostępnienie e-Usług”, „Informatyczny System Osłony Kraju przed Nadzwyczajnymi Zagrożeniami”, „System informacyjny o infrastrukturze szerokopasmowej i portal Polska Szerokopasmowa”. Ponadto realizowanych jest szereg projektów konkursowych oraz projektów nie tylko z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, ale również programów związanych z realizacją Norweskiego Mechanizmu Finansowego.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieAdministracjiiCyfryzacjiMagdalenaMlochowska">Jeżeli chodzi o rezerwy związane z częścią 27, to mówimy o dwóch rezerwach. Pierwsza to rezerwa w poz. 9 – Budowa, rozbudowa, utrzymanie i funkcjonowanie systemu powiadamiania ratunkowego na terenie kraju z przeznaczeniem m.in. na wydatki dla wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego oraz centrów powiadamiania ratunkowego, w tym 2800 tys. zł na sfinansowanie wynagrodzeń dla pracowników centrów powiadamiania ratunkowego i Centrum Technicznego SPR – w sumie jest to kwota 26.000 tys. zł. Ta kwota przeznaczona jest – jak zresztą sama nazwa wskazuje – po części na wynagrodzenia jeszcze dla personelu technicznego, który wspomagać będzie centra powiadamiania ratunkowego w województwach oraz dla personelu technicznego Centrum Technicznego SPR, które będzie tworzone w kraju dla wspomagania wszystkich centrów, jeżeli chodzi o zapobieganie awariom i rozwiązywaniu wszelkich problemów technicznych w funkcjonowaniu systemu. W ramach tej rezerwy przeznaczone są również środki niezbędne na doposażenie centrów powiadamiania ratunkowego i Centrum Technicznego SPR oraz środki na promocję numeru alarmowego 112.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieAdministracjiiCyfryzacjiMagdalenaMlochowska">Druga z rezerw, to poz. 29 – Środki na informatyzację, rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz upowszechnianie szerokopasmowego dostępu do Internetu – kwota 31.500 tys. zł. Środki ujęte w tej rezerwie zaplanowane są na finansowanie zadań związanych z informatyzacją, przede wszystkim na: dofinansowanie przedsięwzięć informatycznych, finansowanie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych, finansowanie wydatków związanych ze świadczeniem usług przyłączania do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, wsparcie narzędzi rozwoju kompetencji cyfrowych społeczeństwa oraz podniesienie poziomu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych przez obywateli.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieAdministracjiiCyfryzacjiMagdalenaMlochowska">Panie przewodniczący, panie posłanki i panowie posłowie, przedstawiając powyższe, proszę o rozpatrzenie i pozytywne zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych projektu ustawy budżetowej na rok 2014 w zakresie części 27 oraz w zakresie rezerw celowych poz. 9 i 29.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Bardzo dziękuję pani minister. Proszę pana posła Pawła Arndta o przedstawienie Komisji stanowiska w przedmiotowych częściach budżetowych.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselPawelArndt">Bardzo dziękuję. Panie przewodniczący, pani minister, przepraszam bardzo, ale wzywają mnie na posiedzenie Komisji Finansów Publicznych, która zajmuje się ustawą okołobudżetową. Mam jednak nadzieję, że zdążę kilka zdań powiedzieć, tym bardziej że pani minister dość precyzyjnie przedstawiła projekt budżetu w części 27 oraz w części 83 – Rezerwy celowe, w zakresie poz.. 9 i 29. W związku z tym, tylko kilka uwag, w stosunku do tych propozycji.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselPawelArndt">Pierwsza sprawa – dochody. Dochody planowane są w wysokości 30 tys. zł. To jest o 10 tys. zł mniej niż w projekcie ustawy budżetowej na rok 2013, ale są to tak niskie kwoty, że myślę, iż nie musimy sobie tym zaprzątać głowy, tym bardziej że to są kwoty, które jakby dotyczą rozliczeń z roku poprzedniego.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PoselPawelArndt">Natomiast jeśli chodzi o wydatki, to – jak pani minister powiedziała – w sumie w 2014 r. wyniosą 1.163.732 tys. zł, tj. o 9,3% więcej niż w roku 2013. Jest to zatem dość znaczna kwota i myślę, że powinniśmy być z tego zadowoleni. Jeśli chodzi o tę część wydatków z budżetu państwa, to jest to kwota ponad 224.000 tys. zł i jest to o 3,7% więcej aniżeli w roku 2013. Wydatki z budżetu państwa są podzielone na trzy działy. W dziale 150 – Przetwórstwo przemysłowe zaplanowano wydatki w wysokości ponad 67.000 tys. zł, czyli ponad dwukrotnie więcej w stosunku do wydatków planowanych w tym dziale na rok 2013. Środki te w całości są przeznaczone dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W dziale 720 – Informatyka wydatki mają wynieść prawie 34.000 tys. zł. To jest również prawie dwukrotny wzrost w stosunku do budżetu na rok 2013. Jest to niewątpliwie postęp i myślę, że tu nie ma żadnych wątpliwości, że to jest dobry budżet. Natomiast jeśli chodzi o dział 750 – Administracja publiczna, to tu wydatki zaplanowane są w kwocie ponad 123.000 tys. zł, ale jest to o 40.000 tys. zł mniej niż wydatki przewidziane w budżecie na rok 2013. Myślę jednak, że z tego powodu, iż na administrację publiczną wyda się mniej środków, nie powinniśmy narzekać. Jeśli chodzi o wydatki ze środków europejskich, to myślę, że powinny być wykorzystane, a są wyższe – jak już mówiłem wcześniej. Za wykorzystanie tych środków odpowiada przede wszystkim Władza Wdrażająca Programy Europejskie (w ponad 53%) oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (w około 38%). Myślę zatem, że te środki są w dobrych rękach. A ponieważ wiemy, że środki europejskie z perspektywy finansowej 2007–2013 kończą się, to jest niezwykle istotne, żebyśmy terminowo i skutecznie wdrożyli wszystkie projekty i sprawnie je rozliczyli. Wierzę, że tak się właśnie stanie. I to tyle, jeśli chodzi o część 27.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PoselPawelArndt">Natomiast jeśli chodzi o rezerwy celowe, to w rezerwie na budowę, rozbudowę, utrzymanie i funkcjonowanie systemu powiadamiania ratunkowego mamy dużo mniej środków niż w roku 2013, bo w sumie będzie 26.000 tys. zł, a w 2013 r. było 48.000 tys. zł. Rozumiem jednak, że ta budowa cały czas trwa i w miarę rozbudowy tych środków potrzeba coraz mniej. Druga rezerwa to poz. 29 – Środki na informatyzację, rozwój społeczeństwa informacyjnego itd. Tu, jak pani minister mówiła, mamy 31.500 tys. zł. I to jest dokładnie taka sama kwota, jak w roku 2013. Myślę, że to są również takie środki, które powinny wystarczyć na wykonanie tych zadań.</u>
<u xml:id="u-4.4" who="#PoselPawelArndt">Panie przewodniczący, wnoszę, aby Komisja pozytywnie zaopiniowała budżet części 27 oraz części 83 w poz. 9 i 29.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Dziękuję panu posłowi Arndtowi. Ponieważ przyjęliśmy formułę, w której łącznie przedstawiła zarówno pani minister informację, jak i pan poseł Arndt propozycję opinii, otwieram łączną dyskusję nad wszystkimi częściami budżetu, które są przedmiotem naszych dzisiejszych obrad. Czy ktoś z państwa posłów chce zabrać głos w sprawach dzisiaj omawianych? Pan poseł Suski, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselMarekSuski">Dziękuję, panie przewodniczący. Szanowni państwo, wysłuchaliśmy propozycji projektu budżetu przedstawionego przez rząd i wysłuchaliśmy koreferatu przedstawionego przez przedstawiciela również partii rządzącej. Z tego referatu i koreferatu wynika, że rząd nadal ma poparcie w partii rządzącej. Specjalnie nie zostałem zaskoczony tym koreferatem. Przyznam, że pan poseł do każdego punktu odniósł się rzetelnie, chwaląc, iż jest bardzo dobrze, bo tu się zwiększa, więc powinniśmy być zadowoleni, tam się zmniejsza – też powinniśmy być zadowoleni. Nie było najmniejszego zawahania, żeby gdziekolwiek mogło być coś mniej, więcej, czy też może – nie daj Boże – mogło być źle. I w tym tonie pan poseł przedstawił koreferat. Myślę jednak, że celem koreferatów nie jest szerzenie propagandy sukcesu, tylko rzetelna ocena. Gdyby rzeczywiście były jakieś zastrzeżenia, jakieś propozycje, że coś można by zwiększyć chociażby w jednym punkcie, to mógłbym powiedzieć, że jest bardzo dobrze przygotowany budżet, a parlament też spełnia swoje zadania, bo gdzieś dostrzega coś, czego nie dostrzegł rząd. Natomiast w przypadku, kiedy pan poseł wszystko pochwalił, że wszystko jest świetnie i ze wszystkiego powinniśmy być zadowoleni, to mnie nie pozostaje nic innego jak tylko powiedzieć, że wszystko jest źle i należy to odrzucić. I tak, jak pan poseł uzasadnił, że ze wszystkiego powinniśmy być zadowoleni, tak ja mówię, że ze wszystkiego powinniśmy być niezadowoleni, bo ten poziom dyskusji merytorycznej jest taki sam.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#PoselMarekSuski">Natomiast czy rzeczywiście powinniśmy być zadowoleni, że zmniejsza się na przykład nakłady na administrację? No, być może – tak, tylko że w poprzednich latach nastąpił znaczący wzrost. Można powiedzieć, że miliardy zostały więcej wydane na administrację publiczną. Dlatego, jeśli teraz trochę się ogranicza, to powinniśmy być niezadowoleni, że to ograniczenie jest tak znikome. I tak dalej, można by punkt po punkcie ten koreferat i przedstawienie projektu budżetu analizować. Myślę jednak, że szkoda czasu, bo i tak nasze postulaty nie zostaną uwzględnione. Jest przyjęta – co najmniej od kilku lat – taka metoda pracy, że nawet jeżeli opozycja coś mówi, to i tak nie jest to brane pod uwagę. Dlatego powtarzam raz jeszcze – szkoda czasu na taką szczegółowa analizę. Ja tylko mogę powiedzieć, że ten budżet jest źle przygotowany, jest nierealistyczny i nie może budzić zadowolenia. Zatem jestem za odrzuceniem proponowanego dziś budżetu. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Dziękuję bardzo. Czy ktoś z państwa posłów chciałby jeszcze zabrać głos w sprawie projektu budżetu w części budżetowej 27 i części budżetowej 83, w zakresie poz. 9 i 29 oraz środków europejskich na finansowanie programów? Nie widzę zgłoszeń. Rozumiem, że dyskusja został wyczerpana. Czy pani minister chce się odnieść do wypowiedzi pana pasła Suskiego i koreferatu pana posła Arndta?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PodsekretarzstanuwMAiCMagdalenaMlochowska">Nie, dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Dziękuję. W takim razie, chciałbym teraz przegłosować po kolei wszystkie trzy elementy, które składają się na nasz dzisiejszy porządek obrad. Wypowiedź pana posła Suskiego oznacza sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowania projektu budżetu w części budżetowej 27. W przypadku zgłoszenia wniosku o negatywne zaopiniowanie części budżetowej konieczne jest uzasadnienie na piśmie. Bardzo proszę pana posła o przedstawienie takiego uzasadnienia na piśmie. Oczywiście musimy to przegłosować. Najpierw musimy przegłosować wniosek o negatywnie zaopiniowanie części projektu budżetu. Jeżeli wniosek zostanie przyjęty, to oczywiście kończy to sprawę. Natomiast jeśli wniosek o negatywne zaopiniowanie zostanie odrzucony, to będziemy głosowali wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu budżetu w części, która jest przedmiotem naszego głosowania.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Zaczynamy w takim razie od części 27. Kto z pań i panów jest za przyjęciem wniosku o negatywne zaopiniowanie projektu budżetu w części 27 – Informatyzacja? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#SekretarzKomisjiAndrzejKniaziowski">4 posłów głosowało za, 6 przeciw, nikt z posłów nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Stwierdzam, że Komisja nie przyjęła wniosku o negatywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej w zakresie w części 27.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Przechodzimy do głosowania o pozytywne zaopiniowanie tej części projektu budżetu. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu ustawy budżetowej w zakresie części 27? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#SekretarzKomisjiAndrzejKniaziowski">6 posłów głosowało za, 4 przeciw, nikt z posłów nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Dziękuję bardzo. Stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy budżetowej w części 27 – Informatyzacja.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Przechodzimy do części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie poz. 9 i 29. Rozumiem, że pan poseł Suski również zgłasza wniosek o negatywne zaopiniowanie projektu budżetu w tej części.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselMarekSuski">Zgadza się, panie przewodniczący. Ponieważ wszystkie te trzy części prezentowane były łącznie, to ja również zgłosiłem łączny wniosek o negatywne zaopiniowanie wszystkich tych trzech części.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Wobec tego przy trzecim punkcie nie będę już dopytywał. Teraz przegłosujemy wniosek o negatywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej w zakresie części 83 w zakresie poz. 9 i 29.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem tego wniosku? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#SekretarzKomisjiAndrzejKniaziowski">4 posłów głosowało za, 6 przeciw, nikt z posłów nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek o negatywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej w tej części nie został przez Komisję przyjęty. W związku z tym przechodzimy do głosowania nad pozytywnym zaopiniowaniem projektu budżetu w części 83 – Rezerwy celowe w zakresie poz. 9 i 29.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu budżetu w tej części? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#SekretarzKomisjiAndrzejKniaziowski">6 posłów głosowało za, 4 przeciw, nikt z posłów nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy budżetowej w zakresie części 83 – Rezerwy celowe, poz. 9 i 29.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">I ostatnia część, która stanowi przedmiot naszego dzisiejszego procedowania. Są to środki europejskie na finansowanie programów z zał. nr 4 i 15. Wobec wniosku o negatywne zaopiniowanie projektu budżetu w tej części również poddam ten wniosek pod głosowanie.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem wniosku o negatywne zaopiniowanie zapisów projektu budżetu odnośnie do środków europejskich na finansowanie programów z zał. 4 i 15? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#SekretarzKomisjiAndrzejKniaziowski">4 posłów głosowało za, 6 przeciw, nikt z posłów nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Stwierdzam, że Komisja odrzuciła wniosek o negatywne zaopiniowanie tej części budżetu. W związku z tym przechodzimy do głosowania nad wnioskiem o pozytywne zaopiniowanie tej części budżetu.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem wniosku o pozytywne zaopiniowanie części budżetu dotyczącej środków europejskich na finansowanie programów z zał. 4 i 15? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#SekretarzKomisjiAndrzejKniaziowski">6 posłów głosowało za, 4 przeciw, nikt z posłów nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy budżetowej w zakresie środków europejskich na finansowanie programów z zał. 4 i 15.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Ponieważ musimy wyznaczyć posła sprawozdawcę, który przedstawi nasze stanowisko na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych, proponuję, aby tą osobą był pan poseł Paweł Arndt. Czy pan poseł się zgadza? Tak. Czy są inne kandydatury? Nie ma. Czy jest sprzeciw wobec wyznaczenia pana posła Pawła Arndta, aby zaprezentował naszą opinię na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych? Nie widzę sprzeciwu. Stwierdzam, że pan poseł Paweł Arndt będzie nas reprezentował na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Proszę państwa, stwierdzam, że porządek dzienny naszego dzisiejszego posiedzenia został wyczerpany. Dziękuję wszystkim uczestnikom. Protokół posiedzenia z załączonym zapisem jego przebiegu jest do wglądu w sekretariacie Komisji. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-23.3" who="#PrzewodniczacyposelJanKazmierczak">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>