text_structure.xml
21.7 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Porządek dzienny naszego posiedzenia obejmuje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o cudzoziemcach (druku nr 2132 i 2214).</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stwierdzam, że porządek dzienny posiedzenia został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Przystępujemy do jego realizacji.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Poprawka nr 1, prosimy przedstawiciela Klubu Parlamentarnego Solidarna Polska o przedstawienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselMarzenaWrobel">Proponuję, aby wykreślić całą pierwszą zmianę w art. 1. Ta zmiana dotyczy wprowadzenia pojęcia osoby wspierającej nauczyciela.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselMarzenaWrobel">Nie będę powtarzała wszystkich argumentów, które zaprezentowałam w czasie wystąpienia sejmowego. Pokrótce uważam, że jest to uderzenie w Kartę Nauczyciela, jest to niszczenie Karty Nauczyciela. Asystent, czy osoba wspierająca nauczyciela to de facto nauczyciel. Będzie to osoba będąca pariasem w stosunku do nauczyciela, która będzie mieć te same uprawnienia i kwalifikacje a będzie miała znacznie mniej pracy…</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Proszę bardzo o pozwolenie na wypowiedź pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselMarzenaWrobel">…w związku z tym, uważam, że jeśli strona rządowa ma jakieś pieniądze na zadania, które są subwencjonowane, to powinna przekazać je w sposób uczciwy, zwiększając subwencje i wprowadzając standardy finansowe i organizacyjne.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselMarzenaWrobel">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stanowisko rządu?</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiNarodowejJoannaBerdzik">Negatywne.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">W takim razie teraz Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#LegislatorwBiurzeLegislacyjnymKancelariiSejmuKrzysztofKarkowski">Biuro Legislacyjne pragnie zauważyć, że przyjęcie poprawki nr 1 spowoduje bezprzedmiotowość poprawek nr 2 i 3.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Szanowni państwo, kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 1? Proszę o podniesienie ręki.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto jest przeciw?</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Z tyłu osób nie liczymy, ponieważ posiedzenie Komisji rozpoczęło się o godz. 18. W grę wchodzą osoby, które były na początku liczenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselMarekLatas">Część była liczona przez pana sekretarza.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">W takim razie robimy tak, panie sekretarzu, że poczekamy, aż wszyscy, którzy przyszli wpiszą się na listę i jeszcze raz przeprowadzimy głosowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselMarzenaWrobel">Panie przewodniczący, może te osoby zorientowałyby się o co chodzi i nad czym głosują. Zdaje się, że wchodząc do sali nie mają takiej świadomości.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Zatem, szanowni państwo, głosujemy za pierwszą poprawką, która była już przedstawiana także podczas poprzedniego czytania.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki pierwszej? Proszę o podniesienie ręki.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto jest przeciw?</u>
<u xml:id="u-13.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-13.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-13.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Prosimy pana sekretarza o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#SekretarzKomisjiDariuszMyrcha">14 za, 22 przeciw, 2 wstrzymujące się.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Przystępujemy do przedstawienia poprawki nr 2. Bardzo proszę, Klub Poselski SLD.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselArturOstrowski">Panie przewodniczący, Wysokie Komisje, Klub Sojuszu Lewicy Demokratycznej proponuje, aby zapisać to w następujący sposób: „Asystentowi nauczyciela nie powiela się zadań, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy Karta Nauczyciela”.</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#PoselArturOstrowski">Przypominam tym, którzy – być może – nie pamiętają: artykuł 42 mówi o realizacji obowiązków nauczyciela i wymienia się je konkretnie w tym art. 42. Mówi o tym, co jest obowiązkiem nauczyciela. My proponujemy, aby asystent nauczyciela nie miał prawa do realizacji tych zadań, które tylko i wyłącznie przysługują nauczycielowi prowadzącemu…</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PoselPiotrBauc">Przepraszam bardzo, ale wszystkie osoby wchodzące i wychodzące bardzo proszę o zachowanie ciszy i spokoju, bo nie słyszymy, co pan poseł referuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselArturOstrowski">Po drugie, przypominam wnioskodawcom, projektodawcom, posłom Platformy Obywatelskiej, że art. 42, o którym mówię, był napisany w uzasadnieniu do tego projektu. Jest to kontynuacja myśli projektodawców, tylko wprost zapisana w ustawie.</u>
<u xml:id="u-18.1" who="#PoselArturOstrowski">Proponuję przyjąć ten zapis. Jeśli nie, to jest to sprawdzian dla wnioskodawców, co mają – rzeczywiście – na myśli, mówiąc nam o asystencie nauczyciela. Jeśli nie napiszemy tego w ten sposób, a nieokreślone są obowiązki w tej ustawie, to określmy, czego nie może wykonywać.</u>
<u xml:id="u-18.2" who="#PoselArturOstrowski">Jeśli Klub Platformy Obywatelskiej nie przyjmie tej poprawki SLD to, tym samym, przyznaje, że asystent nauczyciela będzie mógł zastępować nauczyciela w jego obowiązkach, które wynikają z art. 42.</u>
<u xml:id="u-18.3" who="#PoselArturOstrowski">To jest sprawdzenie intencji wnioskodawców i najistotniejsze zagadnienie, które dotyczy tej ustawy.</u>
<u xml:id="u-18.4" who="#PoselArturOstrowski">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stanowisko rządu?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PodsekretarzstanuwMENJoannaBerdzik">Rekomendujemy odrzucenie poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#LegislatorKrzysztofKarkowski">Biuro Legislacyjne pragnie zwrócić uwagę, że mogą być problemy ze stosowaniem tego przepisu, jeżeli on przeszedłby w formie tej poprawki, ponieważ np. odwołuje się do pkt 3, który mówi o tym, że nauczyciel ma prawo do dokształcania się. Po przyjęciu takiej poprawki asystent nauczyciela nie miałby prawa do dokształcania się.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#LegislatorKrzysztofKarkowski">To jest uwaga bardziej merytoryczna, ale też prawnicza.</u>
<u xml:id="u-22.2" who="#LegislatorKrzysztofKarkowski">Natomiast prosilibyśmy o dokonanie poprawki o charakterze legislacyjnym i na końcu napisanie, że nie z przepisów wykonawczych do ustawy o systemie oświaty (bo w tej ustawie jesteśmy) – do przepisów wykonawczych do niniejszej ustawy.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PoselArturOstrowski">Przyjmuję propozycję biura.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#LegislatorKrzysztofKarkowski">Jeszcze jedna uwaga – przyjęcie tej poprawki powoduje bezprzedmiotowość poprawki nr 3.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Szanowni państwo, przystępujemy w takim razie do głosowania.</u>
<u xml:id="u-25.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 2? Proszę o podniesienie ręki.</u>
<u xml:id="u-25.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto jest przeciw?</u>
<u xml:id="u-25.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-25.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Prosimy pana sekretarza o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#SekretarzKomisjiDariuszMyrcha">6 głosów za, 37 przeciw i 3 wstrzymujące się.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stwierdzam, że Komisje odrzuciły poprawkę nr 2.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Jesteśmy teraz przy poprawce nr 3…</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PoselKrystynaLybacka">W związku z decyzją Komisji o odrzuceniu poprawki nr 2 mam uprzejme pytanie do pani minister: czy istnieje możliwość, aby w Senacie (bo teraz nie mamy takiej możliwości i warunków) – w ust. 1 zmianie drugiej, w ustępie, który mówi, że w szkole podstawowej, w tym specjalnej, integracyjnej może być zatrudniony asystent nauczyciela – dodać po słowach, że „asystent nauczyciela wykonuje zadania wyłącznie pod kierunkiem” słów: „w obecności nauczyciela prowadzącego zajęcia”?</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Prosimy o odpowiedź.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Do tej pory było „wyłącznie pod kierunkiem” a ja proponuję, żeby było „wyłącznie pod kierunkiem i w obecności nauczyciela prowadzącego”.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PodsekretarzstanuwMENJoannaBerdzik">Musimy przeanalizować tę propozycję.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 3.</u>
<u xml:id="u-32.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Prosimy przedstawiciela Klubu Parlamentar nego Prawo i Sprawiedliwość o przedstawienie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PoselMarzenaMachalek">Szanowni państwo, w imieniu Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość konsekwentnie zgłaszam poprawki, których istotą jest to, aby nie tworzyć w szkole dwóch kategorii nauczycieli: kategorii nauczyciela, który pracuje na Karcie Nauczyciela i nauczyciela, który pracuje poza Kartą, czyli asystenta nauczyciela.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#PoselMarzenaMachalek">Naszym zdaniem nie ma znaczenia, jak doprecyzujemy w tym momencie, czy będzie on w obecności nauczyciela, czy bez. Dalej jest ten sam problem zróżnicowania nauczycieli i próby wyprowadzenia Karty Nauczyciela ze szkół. Dlatego konsekwentnie wprowadzamy poprawki, które – owszem – mają dookreślić obowiązki nauczyciela wspomagającego, ale ma być to nauczyciel zatrudniony według Karty Nauczyciela. Nie ma być to gorsza kategoria pracownika oświatowego w szkole.</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#PoselMarzenaMachalek">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-34.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Jeszcze do poprawki głos zabierze pan poseł Sprawka.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#PoselLechSprawka">Panie przewodniczący, pani minister, poruszałem ten problem podczas drugiego czytania.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#PoselLechSprawka">Jest to głos wspierający tę poprawkę, ponieważ ta poprawka nadaje sens w ogóle tej zmianie. W przeciwnym wypadku ten zapis jest martwy w sensie prawnym. Wprowadza kategorię pracownika, który nie jest dookreślony ustawą. Pragnę przypomnieć i zwracam się tutaj również do Biura Legislacyjnego, że art. 5d ustawy o systemie oświaty mówi, że status prawny pracowników, którzy nie są nauczycielami zatrudnionymi w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, określają przepisy o pracownikach samorządowych.</u>
<u xml:id="u-35.2" who="#PoselLechSprawka">Z wyjaśnień wynika, że nie jest to ani nauczyciel a z brzmienia ustawy nie wynika, że jest to pracownik samorządowy. W związku z tym, jest to trzecia kategoria.</u>
<u xml:id="u-35.3" who="#PoselLechSprawka">Jeżeli intencją projektodawców jest wprowadzenie trzeciej kategorii to należałoby zmienić art. 5d oraz wprowadzić do słowniczka ustawy, kto zacz ten asystent nauczyciela.</u>
<u xml:id="u-35.4" who="#PoselLechSprawka">W związku z powyższym, apel i prośba do państwa o przyjęcie tej poprawki. W przeciwnym wypadku, w sensie prawnym, jest to martwy zapis, bardzo łatwy do podważenia w Trybunale Konstytucyjnym.</u>
<u xml:id="u-35.5" who="#PoselLechSprawka">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-36.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Proszę przedstawiciela rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#PodsekretarzstanuwMENJoannaBerdzik">Rekomendujemy odrzucenie tej poprawki. Nie podzielamy obaw wyrażonych przez pana posła Sprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-38.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Uwagi Biura Legislacyjnego?</u>
<u xml:id="u-38.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-38.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-38.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 3? Proszę o podniesienie ręki.</u>
<u xml:id="u-38.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-38.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto jest przeciw?</u>
<u xml:id="u-38.7" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-38.8" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-38.9" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Prosimy pana sekretarza o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#SekretarzKomisjiDariuszMyrcha">19 głosów za, 27 przeciw i brak wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona.</u>
<u xml:id="u-40.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 4, także prosimy przedstawiciela Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość.</u>
<u xml:id="u-40.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Pani poseł Machałek, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#PoselMarzenaMachalek">Następna poprawka dotyczy odraczania obowiązku szkolnego.</u>
<u xml:id="u-41.1" who="#PoselMarzenaMachalek">Wnosimy tą poprawką, żeby odraczanie obowiązku szkolnego następowało wyłącznie na wniosek rodziców, żeby nie była potrzebna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej. Słyszymy i widzimy jakie są kolejki przed poradniami. Rodzice muszą płacić za to w poradniach prywatnych, aby uzyskać odroczenie. Jest to zjawisko negatywne. Chcemy zapobiec poczuciu porażki dzieci w pierwszych klasach, które mają być cofane do przedszkoli.</u>
<u xml:id="u-41.2" who="#PoselMarzenaMachalek">Dlatego prosimy o to, może niektórzy ugięliby się i przyjęli prawo rodziców do decydowania o edukacji własnych dzieci.</u>
<u xml:id="u-41.3" who="#PoselMarzenaMachalek">Apeluję o przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-41.4" who="#PoselMarzenaMachalek">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-42.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#PodsekretarzstanuwMENJoannaBerdzik">Jest negatywne.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Biuro Legislacyjne?</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#LegislatorKrzysztofKarkowski">Biuro Legislacyjne prosi o dokonanie bardzo drobnej korekty legislacyjnej w ust. 4b. Tak, mniej więcej, w środku jest odesłanie do dzieci i młodzieży, o których jest mowa w art. 16 ust. 7. W związku z tym, że jesteśmy w art. 16 ust. 7 nie jest konieczne przywoływanie art. 16, wystarczy sam ust. 7. Należałoby skreślić wyrazy „art. 16”.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#PoselMarzenaMachalek">Przyjmuję tę uwagę i wnoszę jako autopoprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękujemy.</u>
<u xml:id="u-47.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">W takim razie przystępujemy do głosowania poprawki nr 4.</u>
<u xml:id="u-47.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 4? Proszę o podniesienie ręki.</u>
<u xml:id="u-47.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto jest przeciw?</u>
<u xml:id="u-47.4" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-47.5" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-47.6" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Prosimy o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#SekretarzKomisjiDariuszMyrcha">13 głosów za, 28 przeciw, 4 wstrzymujące się.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona. Tym samym, szanowni państwo, porządek dzienny został wyczerpany.</u>
<u xml:id="u-49.1" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Na posła sprawozdawcę proponuję panią poseł Krystynę Szumilas.</u>
<u xml:id="u-49.2" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Wyznaczam termin dla ministra właściwego ds. członkostwa w Unii Europejskiej na przedstawienie opinii do dnia 20 marca do godziny 12.00.</u>
<u xml:id="u-49.3" who="#PrzewodniczacyposelPiotrZgorzelski">Zamykam nasze posiedzenie.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>