text_structure.xml 23.9 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Dzień dobry państwu, otwieram posiedzenie Komisji. Na podstawie listy obecności stwierdzam kworum. Witam państwa posłów członków Komisji, witam gości… Chyba nie ma. Witam panią minister Agnieszkę Kaczmarską, szefową Kancelarii Sejmu, wraz ze współpracownikami.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia państwo otrzymaliście. Obejmuje on zaopiniowanie dla marszałka Sejmu w trybie art. 10 ust. 1 pkt 15 regulaminu Sejmu projektu budżetu Kancelarii Sejmu na rok 2022. Proszę panią minister Agnieszkę Kaczmarską o przedstawienie projektu budżetu w syntetyczny sposób, bo wszyscy posłowie go mają. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Bardzo dziękuję za udzielenie głosu. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, projekt budżetu część 02 – Kancelaria Sejmu na rok 2022 obejmuje prognozę dochodów i plan wydatków związanych z funkcjonowaniem Sejmu, jego organów oraz Kancelarii Sejmu. Projekt sporządzony został zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z 28 stycznia 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu, trybu i terminu opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej. Dochody i wydatki budżetowe zaplanowano z uwzględnieniem zasad przyjętych dla jednostek rządowych.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Projekt budżetu Kancelarii Sejmu na rok 2022 zakłada dochody na poziomie 2581 tys. zł oraz wydatki w wysokości 576 868 tys. zł. Na rok 2022 dochody zostały opracowane na poziomie roku obecnego. Prognozowane źródła dochodów to głównie wpływy z usług – 2160 tys. zł, w tym gastronomicznych 2040 tys. zł, wpływy ze sprzedaży wyrobów – 150 tys. zł, głównie publikacji własnych, wpływy z rozliczeń lub zwrotów z lat ubiegłych – 130 tys. zł, najem i dzierżawa składników majątkowych – 96 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Wydatki Kancelarii Sejmu na rok 2022 zaplanowano w kwocie 576 868 tys. zł, czyli wyżej niż w roku 2021 o 61 322 tys. zł, co oznacza wzrost o 11,9% w porównaniu z rokiem bieżącym. Jest to spowodowane wynikiem wzrostów w następujących pozycjach: uposażenia poselskie i wynagrodzenia, w związku z rozporządzeniem prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 30 lipca 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad wynagradzania osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe; naliczenie 3% funduszu nagród dla pracowników Kancelarii Sejmu, zgodnie z pismem ministra finansów z dnia 19 lipca 2021 r.; odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe; diety poselskie – wzrost wynikający z podwyżki uposażeń; składki na ubezpieczenia społeczne; składki na Fundusz Pracy oraz Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych; zwiększenie wysokości miesięcznego ryczałtu na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem biur poselskich i biur poselsko-senatorskich, zwiększenie środków na pokrycie kosztów działalności klubów i kół poselskich i parlamentarnych. Należy podkreślić, że wzrost ryczałtów na biura poselskie oraz środków na biura klubów i kół przed podpisaniem przez marszałka Sejmu i marszałka Senatu otrzymał pozytywną opinię Konwentu Seniorów.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Pozostałe kwoty wzrostu wynikają z powrotu działalności Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu do stanu sprzed ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Wśród tytułów wydatków rosnących w projekcie na 2022 r. wymienić należy usługi remontowo-konserwatorskie dotyczące obiektów zabytkowych, zakup materiałów i wyposażenia, energię, artykuły spożywcze dla gastronomii, usługi pozostałe, w tym m.in. pocztowe, komputerowe i gospodarcze, zakwaterowanie posłów oraz podróże służbowe krajowe i zagraniczne.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Niższe wydatki w porównaniu do roku obecnego zaplanowano na: zakup usług remontowych – jest to kwota niższa o 1058 tys. zł, zakup sprzętu i uzbrojenia – kwota niższa  o 300 tys. zł, wynagrodzenia bezosobowe maleją o 133 tys. zł, honoraria są niższe o 110 tys. zł, nagrody konkursowe o 141 tys. zł, pracownicze plany kapitałowe o 1213 tys. zł – jest to dostosowanie do rzeczywistych kwot. Wydatki majątkowe maleją o 15 158 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Na poziomie roku bieżącego utrzymano m.in. wydatki na szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej, podatki i opłaty na rzecz budżetu państwa, budżetu samorządu terytorialnego oraz składki do organizacji międzynarodowych. Również wydatki na uposażenia dla funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej ujęte wraz z nagrodami rocznymi oraz innymi należnościami pozostają mniej więcej na tym samym poziomie, są niższe o 28 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Podsumowując, świadczenia na rzecz osób fizycznych planowane w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy i limity rosną w stosunku do ustawy budżetowej na rok 2021 o 19%, czyli 20 029 tys. zł. Wynika to głównie ze wspomnianego wcześniej podniesienia od 1 lipca 2021 r. miesięcznego ryczałtu na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem biur poselskich i poselsko-senatorskich oraz diet poselskich.</u>
          <u xml:id="u-2.8" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Wydatki bieżące oszacowano na poziomie nieco wyższym niż w 2021 r. Wzrosną one o 15%, czyli o 26 135 tys. zł. Głównie przyczyną wymienionego wcześniej wzrostu jest wzrost uposażeń poselskich, wynagrodzeń osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe.</u>
          <u xml:id="u-2.9" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Wydatki majątkowe zaplanowano w kwocie 20 066 tys. zł, czyli w porównaniu do 2021 r. mniejszej o 15 158 tys. zł. Stanowią one 57% planu wydatków na zadania inwestycyjne w roku bieżącym. W 2022 r. najwyższe wydatki na zadania inwestycyjne o charakterze budowlanym przewiduje się na wykonanie projektu wielobranżowego pod nazwą „Budowa instalacji wentylacji mechanicznej, klimatyzacji, systemu BMS oraz przebudowa pomieszczeń w budynkach K i J” – to jest 1743 tys. zł. Opracowanie wielobranżowej dokumentacji przebudowy budynku M przy ul. Zagórnej to jest kwota 1031 tys. zł. Wykonanie systemu zgłoszeń dla przepustek Straży Marszałkowskiej – 1000 tys. zł, rozbudowa i modernizacja systemu antypożarowego – 1000 tys. zł, zaprojektowanie oraz montaż instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku B planuje się na kwotę 667 tys. zł, budowę budynku do kontroli biochemicznej przesyłek adresowanych do Sejmu i Senatu – 500 tys. zł, migrację systemu DMS do systemu DCC w zakresie integracji i obsługi wykrywania i sygnalizacji pożaru – 500 tys. zł, opracowanie dokumentacji modernizacji budynku L – 230 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-2.10" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Najważniejsze wydatki na zakupy inwestycyjne ujęte w projekcie budżetu to zakupy związane z informatyzacją – 7100 tys. zł, środki transportu – 1670 tys. zł, sprzęt techniczny – 3100 tys. zł, kontynuacja rozbudowy systemu zabezpieczeń i monitoringu – 990 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-2.11" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Szczegółowa specyfikacja wydatków została zawarta w przedłożonym Wysokiej Komisji opracowaniu „Kancelaria Sejmu – projekt budżetu na 2022 r.” Bardzo proszę o pozytywną opinię do przedstawionego przeze mnie projektu.</u>
          <u xml:id="u-2.12" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Dziękuję pani minister.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Otwieram dyskusję. Kto z państwa posłów chciałby zabrać głos? Proszę bardzo, panie pośle. Poseł Głogowski, tak?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselTomaszGlogowski">Tak. Dziękuję bardzo, panie przewodniczący.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PoselTomaszGlogowski">Wysoka Komisjo, pani minister, wiadomo, że przy okazji budżetu zawsze jest okazja o parę drobnych rzeczy zapytać. Ja chciałem zapytać o toczące się i przewidywane zmiany kadrowe i zacząłbym jeszcze raz od Straży Marszałkowskiej. Ten temat był ostatnio wielokrotnie poruszany. Oczywiście to nie pani minister ustala prawo i nie pani uchwaliła tę ustawę emerytalną dla Straży Marszałkowskiej, która spowodowała liczne odejścia, ale chciałem zapytać o statystyki – ile procent pracowników Straży Marszałkowskiej odeszło? Czy spodziewa się pani, że w dalszym ciągu będzie to następowało?</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#PoselTomaszGlogowski">Widzimy, że wielu twarzy, które znaliśmy od lat kilku czy kilkunastu, już nie oglądamy. To pewnie odbywa się ze szkodą… Nawet nie mam pretensji o to, że tylu jest nowych pracowników Straży Marszałkowskiej, którzy proszą o wylegitymowanie się. Oczywiście zawsze lepiej niech trzy razy zapytają, jeśli są niepewni co do tego, czy wchodzi parlamentarzysta, niż mieliby wpuścić kogoś nieuprawnionego. Ale czy ten proces odejścia strażników się zakończył, czy nadal będzie miał miejsce? I tak przy okazji – czy pani minister się orientuje, jak korzystne są dla nich te emerytury? Czy pani minister zna średnią tych emerytur i czy to jest powód? To znaczy to, że one są tak wysokie. Czy nie było jakichś działań w kierunku próby zatrzymania tych strażników, bo być może oni łatwiej mogliby wdrażać… Może można by ich tak ustawiać na zmianach, że pracowałby jeden doświadczony z jednym młodszym, bo teraz widzimy często, że to są nowe osoby i jeszcze zbiegło się to w czasie z pandemią, kiedy posłowie bywali rzadziej w Warszawie, więc ci strażnicy nie mieli kiedy nauczyć się pracy.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#PoselTomaszGlogowski">I jeszcze jakby przy okazji tego obszaru chciałbym zapytać o zarobki pracowników Kancelarii Sejmu, ale tych merytorycznych. W związku też z dyskusją, która się toczy, chciałem zapytać, czy pani minister jest w stanie ocenić, jak duża jest liczba osób, które do tej pory zarabiają więcej niż 8 tys. zł brutto, czyli tyle, ile do tej pory zarabiali parlamentarzyści. Czy to jest duża liczba? Jaka jest średnia zarobków pracowników w obszarach merytorycznych?</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#PoselTomaszGlogowski">Wydaje się, że przyszły rok będzie rokiem, po latach, kiedy było dużo inwestycji i remontów, w tym obszarze troszeczkę mniejszym. Rozmawialiśmy kilkukrotnie o niektórych niezbędnych nakładach inwestycyjnych, szczególnie dotyczą one budynków, także Domu Poselskiego, który musi być remontowany, bo chociażby okna są w nim w takim stanie, że czasami zagrażają bezpieczeństwu. Pani minister przedstawiała jakieś dwie z planowanych dróg, a ja chciałem zapytać, czy możemy założyć, że decyzja zapadnie w tej kadencji, czy na razie ta sprawa jest jakby odłożona?</u>
          <u xml:id="u-4.5" who="#PoselTomaszGlogowski">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Proszę bardzo, pani minister. Czy jeszcze… To może najpierw seria pytań i dopiero odpowiedzi. Pan przewodniczący Urbaniak się zgłasza. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Pani minister, Wysoka Komisjo, kilka drobiazgów, bo pan poseł Głogowski poruszył już niektóre kwestie. Chciałem zapytać, bo jakby nie rozumiem do końca – 1000 tys. zł wydane na inwestycję zatytułowaną „Wykonanie systemu zgłoszeń dla przepustek SM”, czyli rozumiem Straży Marszałkowskiej. Gdyby można było powiedzieć trochę dokładniej, o co tutaj chodzi. W porównaniu z innymi inwestycjami wykonanie… Aha, to jest tylko projekt, tak? To kiedy należy się spodziewać remontu budynku K. W budynku K pracuje sporo pracowników Kancelarii Sejmu, a szczególnie teraz, w czerwcu i lipcu, nie chciałbym pracować w tamtym budynku. Parę razy mnie tam zagoniło i rzeczywiście warunki pracy są nie najlepsze. Kiedy można by się spodziewać realizacji? Myślę, że… Minęła połowa roku, może by się udało projekt zrobić wcześniej i w przyszłym roku rzeczywiście coś zrobić z tą klimatyzacją w budynku K?</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Chciałem zapytać jeszcze o kwestię… Bo tu za pół miliona wybudujemy budynek do kontroli biochemicznej przesyłek adresowanych do Sejmu i do Senatu. To proszę mi wyjaśnić, bo ja miałem wrażenie, że budynek Kancelarii Sejmu, ten zanurzony w ziemi od strony parku – że tam taka kontrola do tej pory przebiegała i tutaj mam wrażenie, że kilkukrotnie słyszałem o tym, że tam kontroli przesyłek, które wpływają do Sejmu i Senatu, się dokonuje.</u>
          <u xml:id="u-6.3" who="#PoselJaroslawUrbaniak">I jeszcze chciałem zapytać o rzecz, która trąci myszką i mnie, szczerze powiedziawszy, który bardzo nie lubił czasów przed 1989 r… Pani minister zdaje sobie sprawę z mojego ogólnego stosunku do wydawania pieniędzy na poszczególne grupy zawodowe w Kancelarii Sejmu. Cały czas twierdzę, że jednak jesteśmy organem ustawodawczym i to jest nasze główne zadanie, więc wynagrodzenia, pieniądze, wsparcie finansowe powinno być kierowane w stosunku do tych, którzy zajmują się procesem legislacyjnym, czy to będzie Biuro Analiz Sejmowych, Biuro Legislacyjne, czy pracownicy merytoryczni komisji. Ale kiedy patrzę i kiedy co roku mam wątpliwości co do ogromnych kwot wydawanych na umundurowanie, ochronne okulary, broń dla Straży Marszałkowskiej, to jest rok w rok, w tym roku na broń mamy znowu 400 tys. zł, ale kiedy widzę pozycję „ekwiwalent na zakup obuwia”, to mi się rzeczywiście przypominają czasy przed rokiem 1989, gdzie pewne grupy zawodowe miały i bieliznę, i skarpetki, i gacie, i podkoszulek, a i tak nikt nie pobierał, tylko brał ekwiwalent. Tutaj niestety, w tym budżecie, też znajduję ekwiwalent na zakup obuwia służbowego. No to albo buty dla Straży Marszałkowskiej, ale nie żaden ekwiwalent. To dwa.</u>
          <u xml:id="u-6.4" who="#PoselJaroslawUrbaniak">I z rzeczy już zupełnie banalnych taka prośba ze strony posłanek i posłów. Pani minister, jeżeli są komisje, jeżeli jest Sejm, jeżeli rzeczywiście tych strażników mamy tylu, to może jednak niektóre przejścia można by otworzyć, a nie że przejście z jednej komisji na drugą komisję trwa ponad 10 minut i to szybkim krokiem. Dzisiaj ja mam sześć posiedzeń komisji. Naprawdę ledwo zdążyłem na poprzednie posiedzenie Komisji Regulaminowej, ponieważ przejście przez galerię zamknięte, drugie przejście zamknięte… Ja już parę lat jestem posłem, więc wiem, którędy iść, ale naprawdę zabiera to sporo czasu. Jak znam życie, Straż Marszałkowska pani minister otworzyła przejścia, jak pani tutaj szła do nas. My nie mieliśmy tego szczęścia. Naprawdę gorąca prośba, żeby jednak ułatwić nam trochę życie i żeby te przejścia były otwierane.</u>
          <u xml:id="u-6.5" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Rozumiem, że fundusz wynagrodzeń dla pracowników Kancelarii Sejmu będzie rósł w przyszłym roku, tak?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Fundusz nagród.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">To wiem, to zauważyłem, ale wynagrodzeń.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Proszę o odpowiedź. Później ewentualnie następna runda pytań. Proszę, pani minister lub ktoś upoważniony do udzielenia odpowiedzi. Jednak pani minister.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Dziękuję za zadane pytania. Pan przewodniczący Głogowski pyta tutaj o zarobki. Przedstawiałam już tę informację przy okazji wykonania budżetu. Średnia wynagrodzeń w Kancelarii Sejmu to jest 9967 zł brutto, czyli około 7 tys. zł netto. To jest średnie wynagrodzenie w Kancelarii Sejmu. Nie jestem w stanie powiedzieć, ilu pracowników zarabia więcej niż 8 tys. zł brutto. Jeżeli pan przewodniczący będzie prosił o takie statystyki, to mogę już poza Komisją przekazać taką informację. Przygotuję taki materiał ewentualnie, ale myślę, że to jest duża grupa pracowników Kancelarii Sejmu, tych merytorycznych właśnie.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Kolejna sprawa. Pan przewodniczący Urbaniak pytał o system zgłoszeń dla Straży Marszałkowskiej. W Kancelarii Sejmu jest taki system zgłoszeń, pracownicy to na pewno wiedzą, bo to i pracownicy klubów mają możliwość zgłaszania przez ten system, i urzędnicy. Ten system, że tak powiem, jest już stary, przestarzały i nie spełnia wszystkich warunków ze względów bezpieczeństwa, więc komendant wystąpił o wymianę na nowy, bardziej sprawny technicznie. Chodzi o zwykłe zgłoszenia gości, urzędników. Mamy taki system elektroniczny. Nie zgłaszamy osób na papierze, żeby mogły wejść do Kancelarii Sejmu, tylko mamy system komputerowy i tu chodzi właśnie o ten system informatyczny. Planowane jest zakupienie nowego, bardziej sprawnego technicznie i bezpiecznego.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Jeżeli chodzi o budynek K, to myślę, że w sierpniu 2022 r. będziemy mieli już gotowy projekt, skończony i będziemy mogli ruszyć z tym remontem budynku K. Myślę, że to potrwa około cztery lata. Zastanawiamy się jeszcze, czy to robić etapami, czy budynek zamknąć. Z panem dyrektorem Węgrzynem i ministrem Młynarkiem prowadzimy rozmowy, ale to pewnie rzecz na oddzielne posiedzenie Komisji, jeżeli byście państwo chcieli poznać więcej szczegółów na ten temat.</u>
          <u xml:id="u-10.3" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Jeżeli chodzi o budowę budynku do kontroli biochemicznej, to budynek podawczy, ten, który państwo znacie, jest budynkiem, do którego wpływają wszystkie przesyłki adresowane do Kancelarii Sejmu. Od niedawna, od końca tamtej kadencji, zgodziłam się, żeby tam też wpływały przesyłki do Senatu. Ze względów bezpieczeństwa, bo oni nie mieli swojego biura podawczego, więc udostępniłam im przestrzenie w tym nowym budynku. To są ogólne przesyłki. W momencie kiedy Straż Marszałkowska stwierdzi, że dana przesyłka posiada jakieś niebezpieczne materiały, wybuchowe czy też jakieś ciecze, czy proszek itd., wówczas – zgodnie z ustawą – Straż Marszałkowska jest zobowiązana do kontroli biochemicznej i niestety nie mamy takich możliwości, ponieważ to są budynki, które muszą spełniać odpowiednie standardy bezpieczeństwa. Korzystaliśmy tutaj z pomocy SOP i takie przesyłki były wywożone poza teren Sejmu, gdzie SOP taką kontrolę dla nas przeprowadzała, ale zgodnie z ustawą o Straży Marszałkowskiej powinniśmy to robić sami. To powinno być zadanie Straży Marszałkowskiej. Po raz kolejny prosiłam już pismem o współpracę w tym zakresie, natomiast dłużej to nie może trwać i dlatego taki budynek musimy wybudować na terenie Sejmu, który będzie spełniał wszystkie warunki bezpieczeństwa, a jednocześnie będzie wykonywał ustawę o Straży Marszałkowskiej.</u>
          <u xml:id="u-10.4" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Jeżeli chodzi o umundurowanie, to, co pan przewodniczący zauważył, to tutaj tylko ta pierwsza pozycja, 1800 tys. zł, dotyczy umundurowania funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej. O tym umundurowaniu rozmawiamy praktycznie na każdym posiedzeniu Komisji. To wszystko wynika z ustawy: części składowe umundurowania, liczba lat użytkowania itd., tak że tutaj nie będę się ponownie do tego odnosić, natomiast te pozostałe kwestie, tzn. ekwiwalent za zakup obuwia czy ryczałt za pranie, to wszystko dotyczy pracowników Kancelarii Sejmu, tych obsługowych, którzy posiadają odzież roboczą i są zobowiązani do noszenia takiej odzieży podczas pracy, którą wykonują na terenie Sejmu.</u>
          <u xml:id="u-10.5" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">To by chyba było wszystko. Jeżeli są jeszcze jakieś pytania, to proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PoselKatarzynaKotula">Dzień dobry, pani minister.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#PoselKatarzynaKotula">Korzystając z okazji chciałabym zapytać z ciekawości o prace remontowe, które toczą się przy budynku Senatu. Jakiego rodzaju są to prace?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">To leży w gestii Senatu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PoselKatarzynaKotula">Całkowicie, tak? Rozumiem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Mimo, że to nasze budynki…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoselKatarzynaKotula">No właśnie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Senat to finansuje, my w to nie wnikamy. Nie muszą mieć od nas zgody.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PoselKatarzynaKotula">Wszystko jasne. A czy może wiemy, jakie będzie tego przeznaczenie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#SzefKancelariiSejmuAgnieszkaKaczmarska">Nie wiem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PoselKatarzynaKotula">Czyli to nas nie dotyczy.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#PoselKatarzynaKotula">Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Czy są jeszcze jakieś pytania do pani minister? Nie widzę zgłoszeń i w takim razie zamykam dyskusję.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Przechodzimy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu budżetu Kancelarii Sejmu na 2022 r.? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał od głosu? Dziękuję, zamykam głosowanie. Proszę o wyświetlenie wyników.</u>
          <u xml:id="u-20.2" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Głosowało 16 posłów. Za 16, przeciw 0, wstrzymało się 0. Stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Kancelarii Sejmu na 2022 r.</u>
          <u xml:id="u-20.3" who="#PrzewodniczacyposelKazimierzSmolinski">Dziękuję wszystkim za udział w obradach. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>