text_structure.xml
21.3 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Dobry wieczór państwu. Witam bardzo serdecznie. Minęła godz. 19:00. Tym samym rozpoczynamy posiedzenie Komisji Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Stwierdzam kworum na podstawie listy obecności.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Porządek dzienny posiedzenia Komisji przewiduje dwa punkty, zmiany w składzie Prezydium Komisji Finansów Publicznych oraz rozpatrzenie opinii komisji sejmowych o rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2023 rok z druku nr 2653, opinii Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, opinii Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej i opinii Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Szanowni państwo, czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę. Stwierdzam tym samym przyjęcie porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przystępujemy do realizacji pierwszego punktu porządku dziennego. W związku z wakatem w Prezydium Komisji Finansów Publicznych po pani poseł Gabrieli Masłowskiej proponuję powołanie do składu Prezydium Komisji pani poseł Ewy Szymańskiej. Czy jest zgoda ze strony pani poseł Ewy Szymańskiej? Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, czy jest sprzeciw wobec tej kandydatury? Nie widzę. Stwierdzam tym samym, że Prezydium Komisji Finansów Publicznych zostało uzupełnione o panią wiceprzewodniczącą Komisji Ewę Szymańską. Pani przewodnicząca, serdecznie pani gratuluję. Zapraszam panią do nas, jeżeli można.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Drodzy państwo, bardzo przyjęty powołaniem koleżanki do Prezydium Komisji nie przywitałem państwa, gości Komisji. Przepraszam za to serdecznie. Witam gorąco pana Sebastiana Skuzę, wiceministra finansów. Dzień dobry, panie ministrze. Witam gorąco pana Wojciecha Murdzka, sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki. Dzień dobry, panie ministrze. Witam również pana Marcina Horałę, sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dzień dobry, panie ministrze. Witam wszystkich przybyłych z państwem gości. Witam również ciepło kanclerza Polskiej Akademii Nauk, pana Tadeusza Latałę. Witam serdecznie.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Proszę państwa, przystępujemy do realizacji punktu drugiego porządku dziennego. Posłowie członkowie Komisji otrzymali informacje o projekcie budżetu w danych częściach przygotowane przez dysponentów części budżetowych oraz opracowania Biura Analiz Sejmowych w formie elektronicznej. Szanowni państwo, wszystkie materiały są dostępne na naszych i-padach. Rozpatrywanie opinii komisji sejmowych o projekcie ustawy budżetowej na 2023 rok odbywać się będzie w następującym porządku: wystąpienie posła referenta komisji branżowej, następnie wystąpienie posła koreferenta z ramienia Komisji Finansów Publicznych, później pytania, odpowiedzi przedstawicieli dysponentów części budżetowej.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Proszę państwa, w tym momencie mam propozycję. Dostałem informację od pani Ani z naszego sekretariatu, że mamy problem z pierwszym punktem, z opinią Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. W takim razie rozpocznijmy od rozpatrzenia opinii Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Bardzo proszę o przedstawienie stanowiska Komisji przez pana posła Sławomira Skwarka. Proszę o zreferowanie opinii Komisji. Bardzo proszę, panie pośle, o wystąpienie. W takim razie bardzo proszę, jeżeli mogę, panią poseł Teresę Wargocką o przedstawienie koreferatu ze strony Komisji Finansów Publicznych do przywołanych przeze mnie części. Bardzo proszę, pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselTeresaWargocka">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący. W projekcie budżetu państwa na rok 2023 wydatki na oświatę i wychowanie oraz edukacyjną opiekę wychowawczą zaplanowano na kwotę 70 512 790 tys. zł, co oznacza wzrost nakładów o 13,3% w stosunku do wydatków zaplanowanych na rok 2022. Główną pozycję wydatków stanowi subwencja ogólna w części oświatowej, która na rok 2023 wynosi 64 432 715 tys. zł, co stanowi 91% planowanych wydatków ogółem. Jest ona o 11 100 000 tys. zł wyższa w stosunku do ustawy budżetowej z roku 2022. Jest to wzrost subwencji oświatowej rok do roku o 20,8%. Myślę, że takiego wzrostu subwencji nie mieliśmy od lat 90. W subwencji oświatowej zostały uwzględnione wszystkie ważne zmiany. Są to przede wszystkim skutki przechodzące wzrostu wynagrodzeń o 4,4% w tym roku, zmiana struktury awansu zawodowego, podwyżki dla nauczycieli początkujących, skutki standaryzacji zasad zatrudniania psychologów i pedagogów w szkołach, oczywiście również skutki podwyżek wynagrodzenia dla wszystkich nauczycieli o 7,8% od 1 stycznia 2023 roku, wzrost liczby uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz inne rozliczenia, w tym dotacje jednostek samorządu terytorialnego dla placówek niepublicznych. W ramach dziewięciu resortów zaplanowano środki w wysokości 2 918 727 tys. zł, co stanowi 4,1%, a w budżetach wojewodów zaplanowano kwotę 352 459 tys. zł, co stanowi 0,5% ogółu środków. W tej części mamy również rezerwy celowe, które są zaplanowane na kwotę 2 808 889 tys. zł, co stanowi 3,9% omawianego budżetu. Rezerwy w tym obszarze są głównie związane ze stypendiami Prezesa Rady Ministrów, wyrównywaniem szans edukacyjnych dzieci, kontynuacją programu „Aktywna Tablica”, programem rozwoju czytelnictwa. Na zadania te jest wzrost nakładów o 173 000 tys. zł. Jeżeli chodzi o budżety wojewodów, w dziale 801 zaplanowane wydatki wynoszą 324 000 tys. zł, co stanowi wzrost o 4,9% wobec wydatków ustalonych w budżecie na 2022 rok. Największe zwiększenie dotyczy nakładów na kuratoria oświaty. Jest to wzrost o 7,1%.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselTeresaWargocka">Czy mogę przejść od razu do części 30?</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Rzeczywiście mamy połączone, proszę państwa, dwa wystąpienia pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselTeresaWargocka">Króciutko jeszcze o części 30. Jest już pan poseł. Domkniemy dwie rzeczy.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Dobrze. W takim razie bardzo proszę. Przechodzimy do...</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselTeresaWargocka">Projekt budżetu państwa w części 30 – Oświata i wychowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Tak. Bardzo proszę. Oczywiście.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselTeresaWargocka">Tutaj dochody zaplanowane są na kwotę 8296 tys. zł, natomiast wydatki dysponentów budżetu państwa w części 30 zaplanowane są na kwotę 764 838 tys. zł i są wyższe o 11%. Na środki te złożyły się wydatki z budżetu państwa w wysokości 596 480 tys. zł oraz środki z budżetu Unii Europejskiej w wysokości 168 358 tys. zł. Przedłożone projekty nie budzą zastrzeżeń pod względem dochodów i wydatków. Mamy zabezpieczone środki na wszystkie działy w oświacie i wychowaniu oraz w edukacyjnej opiece wychowawczej. Mamy zapewnione środki w rezerwach celowych. W związku z tym uważam, że jest to dobry rok dla polskiej edukacji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo proszę pana posła Sławomira Skwarka o wystąpienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselSlawomirSkwarek">Rozumiem, że też od razu będą to dwie części. Odniosę się do dwóch posiedzeń naszej Komisji. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, panie ministrze – co najmniej dwóch wiceministrów – w dniu 26 października 2022 roku Wysokie Komisje Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej rozpatrzyły i pozytywnie zaopiniowały dla Wysokiej Komisji Finansów Publicznych rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2023 z druku nr 2653 w zakresie:</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 82 – Subwencje ogólne dla jednostek samorządu w zakresie części oświatowej,</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 83 – Rezerwy celowe w zakresie pozycji 11, 26 i 52,</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem w zakresie działów 801 – Oświata i wychowanie i 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza.</u>
<u xml:id="u-10.4" who="#PoselSlawomirSkwarek">I drugie sprawozdanie będzie troszkę dłuższe. W dniu 27 października 2022 roku Wysoka Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży obradująca pod przewodnictwem pani poseł Mirosławy Stachowiak-Różeckiej rozpatrzyła i również pozytywnie zaopiniowała dla Wysokiej Komisji Finansów Publicznych rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2023 z druku nr 2653 w zakresie:</u>
<u xml:id="u-10.5" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 28 – Szkolnictwo wyższe i nauka,</u>
<u xml:id="u-10.6" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 30 – Oświata i wychowanie,</u>
<u xml:id="u-10.7" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 67 – Polska Akademia Nauk,</u>
<u xml:id="u-10.8" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 83 – Rezerwy celowe w zakresie tylko jednej poz. 29,</u>
<u xml:id="u-10.9" who="#PoselSlawomirSkwarek">– części budżetowej 90 – Akademia Kopernikańska,</u>
<u xml:id="u-10.10" who="#PoselSlawomirSkwarek">– dotacji podmiotowych zał. nr 9,</u>
<u xml:id="u-10.11" who="#PoselSlawomirSkwarek">– programów wieloletnich w układzie zadaniowym z zał. nr 10,</u>
<u xml:id="u-10.12" who="#PoselSlawomirSkwarek">– planów finansowych agencji wykonawczych zał. nr 11 oraz</u>
<u xml:id="u-10.13" who="#PoselSlawomirSkwarek">– planów finansowych państwowych osób prawnych z zał. nr 14 – Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, Centrum Łukasiewicz, Akademii Kopernikańskiej.</u>
<u xml:id="u-10.14" who="#PoselSlawomirSkwarek">Części wymienione powyżej zostały bardzo szczegółowo omówione również na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw ekonomiki edukacji i nauki.</u>
<u xml:id="u-10.15" who="#PoselSlawomirSkwarek">Pozwolę sobie na bardzo krótką refleksję i uwagi do części budżetowych 28 i 30, które wynikają z doświadczenia, ze spotkań z pracownikami ministerstwa. Szanowni państwo, w Ministerstwie Edukacji i Nauki w obu częściach budżetowych 30 i 28 w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił znaczny wzrost realizowanych zadań. Przede wszystkim mówimy o programach ministra, takich jak ulubiony przeze mnie „Poznaj Polskę”, Program Wsparcia Edukacji, inwestycjach w oświacie czy centrach edukacji międzypokoleniowej. Łącznie na zadania te przeznaczono kwotę 160 000 tys. zł. Ponadto ministerstwo, jak dobrze państwo wiecie, utworzyło międzynarodową Akademię Kopernikańską oraz Instytut im. Maksymiliana Marii Kolbego. Pragnę podkreślić, że na powyższe zadania minister edukacji nie otrzymał dodatkowych środków budżetowych na wynagrodzenia pracowników. Według mojej wiedzy i obserwacji powoduje to dużą fluktuację wysoko wyspecjalizowanych kadr –uwaga – do innych ministerstw, co w sposób bezpośredni wpływa na realizację wszystkich zadań nałożonych na barki pana ministra edukacji i nauki, niejednokrotnie opóźniając lub czasowo wstrzymując ich realizację. Z uwagi na powyższe w celu zapewnienia konkurencyjności zatrudnienia niezbędnym jest zapewnienie odpowiedniego funduszu wynagrodzeń. Realizacja nowych programów i kontynuowanie dotychczasowych wymagają ponadstandardowego zaangażowania pracowników. Organizowane nabory – sprawdzałem to – według mojej wiedzy nie zawsze skutkują zastąpieniem utraconych zasobów ludzkich równie dobrymi.</u>
<u xml:id="u-10.16" who="#PoselSlawomirSkwarek">W związku z powyższym proszę pana ministra, ale również Wysoką Komisję o rozważenie zwiększenia budżetu wynagrodzeń w częściach 28 i 30, które dotychczas na tle innych ministerstw nie wzrosły we współmierny sposób. Nie wiem, czy państwo wiecie, że obecnie Ministerstwo Edukacji i Nauki jest dopiero na czternastym miejscu w porównaniu do innych ministerstw. Mnie jako staremu nauczycielowi jest wstyd z tego powodu. Sytuacja ta z uwagi na strategiczne znaczenie dla społeczeństwa obszaru, jakim jest edukacja i nauka, jest szczególnie istotna, a pamiętajmy, że może to grozić poważnymi trudnościami w funkcjonowania administracji publicznej w wymienionych przeze mnie obszarach. Jeszcze raz proszę o rozważenie przez Wysoką Komisję i pana ministra mojego wniosku. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Dziękuję serdecznie. Przechodzimy, szanowni państwo, do dyskusji łącznie w dwóch punktach, których połączenia dokonaliśmy. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselKrzysztofPiatkowski">Panie przewodniczący, panie i panowie posłowie, pani poseł Wargocka raczyła powiedzieć, że to będzie bardzo dobry rok dla edukacji. W związku z tym, że będzie to rok, w którym, jeżeli uwierzyć prezesowi Narodowego Banku Polskiego, będzie mniej więcej dwudziestoprocentowa inflacja, a gdyby założyć, że pomyli się, tak jak mylił się do tej pory, to może będzie trzydziestoprocentowa inflacja, chciałbym dowiedzieć się, ile środków jest przeznaczonych na wynagrodzenia, innymi słowy, jakie podwyżki dla nauczycieli da się sfinansować z zaplanowanego przez was i prezentowanego na dzisiejszym posiedzeniu budżetu.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję. Czy są jeszcze jakieś głosy w tym zakresie? Bardzo proszę, panie ministrze, o krótkie odniesienie się.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiiNaukiWojciechMurdzek">Jeżeli chodzi o podwyżki dla nauczycieli, przewidziana jest kwota, która jest zakorzeniona w tym roku. Jest to 4,4%. Jeżeli chodzi o budżet przyszłego roku, są to skutki przechodzące tej kwoty plus 7,8% od 1 stycznia. Oczywiście są też konsekwencje, które wynikają ze zmian strukturalnych czy też systemowych. Stricte pod szyldem podwyżki są te dwie kwoty.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselKrzysztofPiatkowski">Jedno zdanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselKrzysztofPiatkowski">Jedno zdanie. Apeluję, żebyśmy przyszłego budżetu dotyczącego edukacji nie nazywali bardzo dobrym w sytuacji, w której inflacja będzie na poziomie 20%, a może 30%, a wzrost wynagrodzeń nauczycieli będzie wynosić 7%. Proszę o nienadużywanie określenia „bardzo dobry budżet dla polskiej edukacji, dla polskiej szkoły”. To wszystko. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, stwierdzam zakończenie omawiania projektu ustawy budżetowej na 2023 rok w zakresie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz zakończenie omawiania projektu budżetu na 2023 rok zakresie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Proszę państwa, wracamy do punktu pierwszego, jak sobie powiedzieliśmy. Jest to przedstawienie i rozpatrzenie opinii Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Bardzo proszę o przedstawienie referatu ze strony pani poseł Anny Kwiecień.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PoselAnnaKwiecien">Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, bardzo przepraszam, ale pracowałam w innej komisji. Były ważne głosowania. W związku dziękuję panu przewodniczącemu i Wysokiej Komisji za uwzględnienie tego i przesunięcie mojego referatu na ten moment.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#PoselAnnaKwiecien">Szanowni państwo, Komisja Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej obradowała 25 października 2022 roku. Rozpatrzyła i zaopiniowała rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2023 w zakresie:</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#PoselAnnaKwiecien">– części budżetowej 34 – Rozwój regionalny,</u>
<u xml:id="u-20.3" who="#PoselAnnaKwiecien">– części budżetowej 82 – Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego,</u>
<u xml:id="u-20.4" who="#PoselAnnaKwiecien">– części budżetowej 83 – Rezerwy celowe,</u>
<u xml:id="u-20.5" who="#PoselAnnaKwiecien">– części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem w zakresie działu 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska,</u>
<u xml:id="u-20.6" who="#PoselAnnaKwiecien">– części budżetowej 86 – Samorządowe kolegia odwoławcze oraz</u>
<u xml:id="u-20.7" who="#PoselAnnaKwiecien">– zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami. Tutaj mówimy o części 85.</u>
<u xml:id="u-20.8" who="#PoselAnnaKwiecien">Szanowni państwo, Komisja po zapoznaniu się propozycją projektu w zakresie części budżetowych, które przed chwilą wymieniłam, zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu na 2023. Chciałabym podkreślić, że właściwie nie było większej dyskusji. Praktycznie posłowie, którzy koreferowali poszczególne części budżetowe, w sposób bardzo merytoryczny, ale z pełnym zrozumieniem dla kwot proponowanych w budżecie wyrazili swoje opinie. W związku z tym proszę Wysoką Komisję Finansów Publicznych o przyjęcie owych propozycji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSzlachta">Bardzo dziękuję. Mam informację, że wystąpi pani również w charakterze koreferenta. Pewnie powtórzy pani te same tezy.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselAnnaKwiecien">Panie przewodniczący, w takim razie mogę tylko powtórzyć jeszcze raz to, co powiedziałam. Nie ma większych uwag do projektu ustawy budżetowej. Mogę tylko dopowiedzieć, że np. w zakresie rozwoju regionalnego jesteśmy w ostatnim okresie, kończymy okres budżetowania od roku 2014 do roku 2020 plus trzy lata. Tutaj środki unijne są wykorzystywane bez większych problemów. Nakłada się na to już nowy okres programowania. W budżecie pojawiają się nowe środki finansowe. Szanowni państwo, większych uwag co do proponowanego projektu ustawy budżetowej nie było. Proszę Wysoką Komisję o przyjęcie budżetu. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSzlachta">Dziękuję, pani poseł za dwie konkluzje. Teraz otwieram dyskusję nad omawianymi częściami budżetu. Kto z pań i panów posłów chciałby zabrać głos? Nie widzę. A zatem stwierdzam zakończenie omawiania projektu ustawy budżetowej na rok 2023 w zakresie Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSzlachta">Tym samym stwierdzam wyczerpanie porządku dziennego posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSzlachta">Zamykam posiedzenie.</u>
<u xml:id="u-23.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSzlachta">Informuję, że protokół z posiedzenia z załączonym pełnym zapisem jego przebiegu będzie wyłożony do wglądu w sekretariacie Komisji w Kancelarii Sejmu.</u>
<u xml:id="u-23.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejSzlachta">Dziękuję panom ministrom, dziękuję państwu posłom. Zamykam posiedzenie Komisji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>