text_structure.xml
23.3 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#MichałKrawczyk">Witam jeszcze raz panie i panów posłów, witam zaproszonych gości, witam przedstawicieli Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej na czele z panem ministrem Jackiem Protasem. Dzień dobry, panie ministrze. Witam przedstawicieli Ministerstwa Finansów, przedstawicieli organizacji samorządowych.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#MichałKrawczyk">Na podstawie listy obecności stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#MichałKrawczyk">Porządek dzienny przewiduje rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych projektu ustawy budżetowej na 2024 r. (druk nr 125).</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#MichałKrawczyk">Szanowni państwo, czy są uwagi do porządku obrad?</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#MichałKrawczyk">Jeśli nie ma, przechodzimy do realizacji porządku obrad.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#MichałKrawczyk">Proponuję następującą procedurę: przedstawiciel rządu przedstawia określoną część lub dział budżetowy, następnie odbywa się dyskusja, którą kończy przyjęcie opinii cząstkowej, Rozpatrzymy najpierw pkt 1 i 3, czyli część budżetowa 34 – Rozwój regionalny oraz plan finansowy funduszu celowego Funduszu Rozwoju Regionalnego.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#MichałKrawczyk">Część budżetowa 34. Proszę pana ministra Jacka Protasa, sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, o zabranie głosu i przedstawienie informacji. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#JacekProtas">Szanowni państwo, oczywiście w skrócie przedstawię informację. Jeżeli będą pytania, to ja i moi współpracownicy chętnie odpowiemy. Państwo otrzymali też obszerny materiał pocztą mailową, więc w tym materiale są wszystkie szczegóły, które ewentualnie mogłyby państwa interesować.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#JacekProtas">Szanowni państwo, Rozwój regionalny – dochody i wydatki w 2024 r. w części 34 zaplanowano dochody w kwocie 300 tys. zł pochodzące głównie z rozliczeń środków z lat poprzednich oraz opłat czynszowych z wynajmowanych pomieszczeń przez ministerstwo. Dochody te nie obejmują środków z refundacji wydatków ponoszonych na programy, bowiem te są ujmowane w częściach budżetowych, których dysponentem jest minister finansów i zostaną omówione w dalszej części.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#JacekProtas">Wydatki części 34 budżetu państwa i budżetu środków europejskich zaplanowano w kwocie 17 516 000 tys. zł. Największą pozycją wydatkową stanowią środki przeznaczone na programy regionalne kończącej się perspektywy 2014–2020 oraz nowej 2021–2027. Jest to kwota 12 231 000 tys. zł. Na pomoc techniczną i koszty funkcjonowania ministerstwa, jednostek podległych i nadzorowanych oraz jednostek zaangażowanych w realizację programów, takich jak PARP, BGK, wojewódzkie urzędy pracy, NCBiR, CPE, KZN zaplanowano 1 104 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#JacekProtas">Wynagrodzenia. Na 2024 r. w części 34 zostały zaplanowane wydatki na wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych w kwocie 246 000 tys. zł, z tego w projektach programów 199 000 tys. zł. Wynagrodzenia poza programami zaplanowano z uwzględnieniem wskaźnika waloryzacji na poziomie 20%. W programach ujęto środki na wzrost wynagrodzeń o 12,3%. Środki na uzupełnienie do 20% waloryzacji w programach zabezpieczono w rezerwach celowych – pozycja 8 i 99. Środki te będą uruchamiane do budżetu ministerstwa w 2024 r. decyzjami ministra finansów.</u>
<u xml:id="u-1.11" who="#JacekProtas">Punkt kolejny – dotacje podmiotowe i celowe z budżetu państwa poza programami. W części 34 zaplanowano dotacje podmiotowe i celowe w łącznej kwocie 193 000 tys. zł, z tego Narodowe Centrum Badań i Rozwoju 77 000 tys. zł, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 86 000 tys. zł, Krajowy Zasób Nieruchomości 15 000 tys. zł, Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości 15 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.12" who="#JacekProtas">Teraz przejdę do omówienia środków na finansowanie programów zarządzanych lub koordynowanych przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego. Na 2024 r. zaplanowano dochody budżetu państwa i budżetu środków europejskich pochodzące ze środków z budżetu Unii Europejskiej i EFTA w kwocie 65 415 000 tys. zł, tj. o 23% niższe niż w ustawie budżetowej na rok bieżący. Dochody zaplanował minister finansów w oparciu o szacunki Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczące spodziewanych refundacji w programach.</u>
<u xml:id="u-1.13" who="#JacekProtas">Wydatki na programy polityki spójności zarządzane i koordynowane przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz KPO zaplanowano w kwocie 101 298 000 tys. zł. Środki te zostały ujęte w częściach budżetowych poszczególnych dysponentów – ministrów bądź wojewodów, 32 406 000 tys. zł, tj. 32% ogółu planowanych. Środki te są również w rezerwach celowych. Jest to kwota 68 892 000 tys. zł, tj. 68% planowanych wydatków, z których kwota 2 592 000 tys. zł została ujęta w rezerwie celowej w pozycji 8.</u>
<u xml:id="u-1.14" who="#JacekProtas">Zaplanowanie części wydatków w rezerwach celowych pozwala na elastyczne gospodarowanie środkami na programy w trakcie roku i uruchamianie ich do budżetów poszczególnych dysponentów w miarę postępów w realizacji projektów tam, gdzie są one niezbędne. Środki z rezerw celowych uruchamiane są przez ministra finansów na wniosek Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej po wystąpieniu właściwego dysponenta. Planowane wydatki na programy zabezpieczają środki na końcowe rozliczenia w programach perspektywy 2014–2022 w kwocie 15 567 000 tys. zł oraz środki zapotrzebowane przez dysponentów i samorządy województw na programy z perspektywy 2021–2027 w wysokości 47 363 000 tys. zł. Uwzględniono również środki na finansowanie części grantowej Krajowego Planu Odbudowy w wysokości 37 213 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.15" who="#JacekProtas">Teraz przejdę do planu finansowego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jest to państwowy fundusz celowy, który powstał w 2022 r. Dysponentem funduszu jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. Środki funduszu przeznacza się na realizację zadań polegających na wsparciu działań w zakresie organizacji lub promocji inicjatyw służących promowaniu społeczno-gospodarczego, regionalnego i przestrzennego rozwoju kraju, rozwoju społeczności lokalnych oraz wzmacnianiu społeczeństwa obywatelskiego. Źródłem przychodów funduszu w 2024 r. w wysokości 25 000 tys. zł będą głównie odsetki zwracane przez beneficjentów w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami w rozliczaniu projektów unijnych. Na realizację zadań planuje się przeznaczyć kwotę 19 000 tys. zł. Stan funduszu na początek 2024 r. zaplanowano na kwotę 57 000 tys. zł, a na koniec roku na kwotę 63 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.16" who="#JacekProtas">Kolejny pkt 8 posiedzenia – Programy wieloletnie. W projekcie budżetu na rok przyszły ujęto 4 programy wieloletnie, za realizację których odpowiada Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Są to: rządowy program uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury drogowej „Mosty dla regionów”, na realizację którego w przyszłym roku planuje się przeznaczyć kwotę 788 000 tys. zł, w tym 10 000 tys. zł z budżetu państwa; poza tym rządowy program na rzecz zwiększenia szans rozwojowych ziemi słupskiej na lata 2019–2026, na realizację którego w 2024 r. planuje się przeznaczyć kwotę 128 000 tys. zł, w tym 102 000 tys. zł z budżetu państwa. Kolejne to rządowy program wsparcia rozwoju miasta stołecznego Warszawa na lata 2023–2030, na realizację którego w 2024 r. planuje się przeznaczyć kwotę 39 000 tys. zł, w tym 31 000 tys. zł z budżetu państwa. Ostatni z omawianych programów to rządowy program rozwoju obszaru Karpat Wschodnich i Roztocza na lata 2023–2030, na realizację którego w 2024 r. planuje się przeznaczyć kwotę 125 000 tys. zł, w tym 100 000 tys. zł z budżetu państwa.</u>
<u xml:id="u-1.17" who="#JacekProtas">To krótkie przedstawienie tychże wydatków i dochodów. Chcę też usprawiedliwić pana dyrektora, który przed chwileczką stąd wyszedł, nie lekceważy absolutnie państwa, tylko musi być na innej komisji, bo tak zostały zaplanowane posiedzenia, więc ja zostaję ze współpracownikami jeszcze z państwem, którzy są do dyspozycji państwa i odpowiedzą na wszystkie pytania. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-1.18" who="#MichałKrawczyk">Otwieram dyskusję.</u>
<u xml:id="u-1.19" who="#MichałKrawczyk">Czy ktoś z państwa chce zadać pytanie w tym punkcie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-1.20" who="#MichałKrawczyk">W związku z tym, jeśli nie usłyszę sprzeciwu, stwierdzę, że Komisja przyjęła opinię pozytywną. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła opinię pozytywną.</u>
<u xml:id="u-1.21" who="#MichałKrawczyk">Przechodzimy do pkt 4, część budżetowa 82 – Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego z wyłączeniem części oświatowej.</u>
<u xml:id="u-1.22" who="#MichałKrawczyk">Proszę przedstawiciela Ministerstwa Finansów o zabranie głosu. Bardzo proszę.</u>
<u xml:id="u-1.23" who="#MarekWiewióra">Chciałbym przedstawić informacje dotyczące planów w zakresie części 82 – Subwencje ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Subwencja ogólna dla samorządów na 2024 r. została zaplanowana w kwocie 117 900 000 tys. zł i jest wyższa o 32 600 000 tys. zł od kwoty ujętej w ustawie budżetowej na 2003 r., czyli jest to wzrost o 38% od kwoty tegorocznej, przy czym znaczna część subwencji tej kwoty to część oświatowa, która nie jest przedmiotem dzisiejszych prac. Pozostałe części subwencji ogólnej, poza częścią oświatową, wynoszą łącznie 29 500 000 tys. zł i jest to kwota o ponad 9 000 000 tys. zł wyższa od kwoty zaplanowanej na obecny rok, tj. o 43% wyższa rok do roku.</u>
<u xml:id="u-1.24" who="#MarekWiewióra">Chciałbym pokrótce też przedstawić poszczególne części subwencji ogólnej, które składają się na tę wcześniej podaną kwotę 29 500 000 tys. zł. Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin wyniesie na przyszły rok 13 100 000 tys. zł i będzie wyższa o 24,5% od kwoty wynikającej z ustawy budżetowej na 2023 r. Na część wyrównawczą dla gmin składa się kwota podstawowa, która jest uzależniona od średnich dochodów na mieszkańca. Otrzymują ją gminy, których dochody na jednego mieszkańca są niższe od 92% średnich dochodów kraju. Łącznie na kwotę podstawową będzie przeznaczone 10 100 000 tys. zł i otrzyma ją 1935 gmin.</u>
<u xml:id="u-1.25" who="#MarekWiewióra">Na część wyrównawczą subwencji ogólnej dla gmin składa się też kwota uzupełniająca, która jest uzależniona od gęstości zaludnienia w poszczególnych gminach i otrzymują ją gminy, których gęstość jest niższa od średniej gęstości zaludnienia w kraju. Kwota uzupełniająca wyniesie na przyszły rok 3 000 000 tys. zł i otrzyma ją 1762 gminy.</u>
<u xml:id="u-1.26" who="#MarekWiewióra">Gminy oprócz części wyrównawczej otrzymują także część równoważącą subwencji ogólnej. Jej wysokość została zaplanowana na przyszły rok w kwocie ponad 1 200 000 tys. zł i kwota ta jest dzielona według szczegółowych kryteriów określonych w art. 21a ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Tę część subwencji otrzymają w przyszłym roku 952 gminy.</u>
<u xml:id="u-1.27" who="#MarekWiewióra">W przypadku powiatu mamy do czynienia również z dwoma częściami subwencji, czyli z częścią wyrównawczą i z częścią równoważącą. Część równoważąca na 2024 r. została zaplanowana dla powiatów w wysokości 4 500 000 tys. zł i będzie o prawie 55% wyższa od tej części ustalonej w tegorocznej ustawie. Podobnie jak w przypadku gmin, część wyrównawcza dla powiatów składa się z kwoty podstawowej i kwoty uzupełniającej. Kwota podstawowa jest uzależniona od zamożności powiatów, natomiast kwota uzupełniająca jest przyznawana w zależności od stopy bezrobocia w danym powiecie. Kwotę podstawową otrzyma 314 powiatów, a jej globalna kwota wyniesie 2 800 000 tys. zł. Natomiast kwotę uzupełniającą, tę uzależnioną od stopy bezrobocia, otrzymają 222 powiaty, a kwota wyniesie 1 600 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.28" who="#MarekWiewióra">Powiaty otrzymują także część równoważącą subwencji ogólnej. Na rok 2024 została zaplanowana w wysokości 2 500 000 tys. zł i jest wyższa aż o 67% od części równoważącej z tego roku. Część równoważąca dla powiatów rozdzielona jest według kryteriów określonych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, m.in. z uwzględnieniem wydatków na powiatowe urzędy pracy, na rodziny zastępcze, w zależności od długości dróg wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu.</u>
<u xml:id="u-1.29" who="#MarekWiewióra">Przechodząc do województw, to część wyrównawcza dla województw została zaplanowana na przyszły rok w wysokości 3 500 000 tys. zł i jest wyższa o 10,7% od części wyrównawczej zaplanowanej w tegorocznej ustawie. Część wyrównawcza, podobnie jak w przypadku gmin i powiatów, składa się z kwoty podstawowej uzależnionej od zamożności danego województwa oraz od kwoty uzupełniającej, którą otrzymują województwa o liczbie mieszkańców nieprzekraczającej 3000 tys. Kwota podstawowa została zaplanowana w wysokości 2 200 000 tys. zł i otrzyma ją 13 województw, natomiast kwotę uzupełniającą otrzyma 12 województw i wyniesie ona 1 200 000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.30" who="#MarekWiewióra">Województwa otrzymują także część regionalną subwencji ogólnej, która została na następny rok zaplanowana w wysokości 1 200 000 tys. zł i jest wyższa o 7,5% od kwoty tegorocznej. Na 2024 r. po raz pierwszy w budżecie państwa została zaplanowana także część rozwojowa subwencji ogólnej dla wszystkich samorządów w wysokości ponad 3 200 000 tys. zł. W przepisach okołobudżetowych uregulowany będzie podział tej części subwencji.</u>
<u xml:id="u-1.31" who="#MarekWiewióra">W części 82 budżetu państwa zostały zaplanowane także dwie rezerwy. Jedna w wysokości 320 000 tys. zł przeznaczona jest dla województw na dofinansowanie zadań związanych z drogami. Środki z tej rezerwy otrzyma 12 województw, a kryteria podziału rezerwy są określone w ustawie o dochodach. Natomiast druga rezerwa w wysokości 336 000 tys. zł została zaplanowana w ustawie, natomiast jej podział następuje w uzgodnieniu ze stroną samorządową Komisji Wspólnej.</u>
<u xml:id="u-1.32" who="#MarekWiewióra">Na koniec chciałbym jeszcze powiedzieć o dochodach, ponieważ część 82 to nie tylko wydatki, ale również dochody. Te dochody pochodzą z wpłat Janosikowego, tj. z wpłat dokonywanych przez bogatsze gminy, powiaty i województwa o ponadprzeciętnych dochodach podatkowych na jednego mieszkańca. Z tytułu wpłat do budżetu państwa trafi 4 900 000 tys. zł, a wpłat dokona 95 najbogatszych gmin, 43 powiaty i 1 województwo. Wpłaty stanowią dochód budżetu państwa, ale są przeznaczone dla jednostek samorządu terytorialnego, odpowiednio na część omówioną wcześniej – część równoważącą dla gmin i powiatów oraz na część regionalną subwencji dla województw. Budżet państwa dokonuje jedynie redystrybucji wpłat do samorządów.</u>
<u xml:id="u-1.33" who="#MarekWiewióra">Chciałbym podkreślić, że poszczególne części subwencji ogólnej, jak również wpłaty, ustalone są na podstawie szczegółowych algorytmów ustawowych określonych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. W ten sposób wykonane zostają przepisy ustawy o dochodach. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-1.34" who="#MichałKrawczyk">Otwieram dyskusję. Czy ktoś z pań posłanek i panów posłów chce zadać pytanie?</u>
<u xml:id="u-1.35" who="#MichałKrawczyk">Bardzo proszę, panie pośle.</u>
<u xml:id="u-1.36" who="#MichałKrawczyk">Czy ktoś z państwa jeszcze chce zabrać głos w tym punkcie? Widzę, że nikt się nie zgłasza. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, stwierdzę, że Komisja przyjęła opinię pozytywną. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła pozytywną opinię.</u>
<u xml:id="u-1.37" who="#MichałKrawczyk">Przechodzimy do pkt 5, część 85 – Budżety wojewodów, dział 900 – gospodarka komunalna i ochrona środowiska. Proszę o zabranie głosu przedstawiciela ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej.</u>
<u xml:id="u-1.38" who="#ElżbietaMilewska">W części 85 w dziale 900 – gospodarka komunalna i ochrona środowiska dochody zostały zaplanowane w kwocie 6001 tys. zł, co stanowi 110,3% dochodów zaplanowanych w ustawie budżetowej na 2023 r. Głównymi źródłami dochodów w tym dziale są wpływy z tytułu grzywien i kar pieniężnych, opłat, dochodów związanych z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego, najmu, dzierżawy, odsetek od nieterminowych wpłat.</u>
<u xml:id="u-1.39" who="#ElżbietaMilewska">Wydatki w tym dziale zostały zaplanowane w wysokości 261 446 tys. zł, co stanowi 122,4% wydatków zaplanowanych w ustawie budżetowej na 2023 r. Wydatki bieżące w wysokość 260 250 tys. zł zostały zaplanowane przede wszystkim dla wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska, to jest kwota 242 233 tys. zł, z tego na wynagrodzenia wraz z pochodnymi to jest kwota 219 682 tys. zł. Same wynagrodzenia osobowe dla wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska to kwota 185 100 tys. zł. Ponadto w wydatkach bieżących zaplanowano również środki na gospodarkę odpadami, na ochronę powietrza, zmniejszenie hałasu i wibracji i na pozostałą działalność. Wydatki majątkowe w zostały zaplanowane w kwocie 1196 tys. zł. Przedstawiłam podstawowe wielkości, jeżeli będą pytania szczegółowe, to odpowiem. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-1.40" who="#MichałKrawczyk">Otwieram dyskusję. Czy ktoś z pań posłanek i panów posłów chce zabrać głos w tym punkcie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-1.41" who="#MichałKrawczyk">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, stwierdzę, że Komisja przyjęła opinię pozytywną. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała tę część budżetu.</u>
<u xml:id="u-1.42" who="#MichałKrawczyk">Przechodzimy do pkt 6, część 86 – Samorządowe Kolegia Odwoławcze.</u>
<u xml:id="u-1.43" who="#MichałKrawczyk">Proszę o zabranie głosu przedstawiciela Ministerstwa Finansów.</u>
<u xml:id="u-1.44" who="#AnetaCieloch">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, dochody w części 86 – Samorządowe Kolegia Odwoławcze w projekcie ustawy budżetowej na rok 2024 nie są planowane. Na wydatki w 49 Samorządowych Kolegiach Odwoławczych w 2024 r. zaplanowane zostały środki w wysokości 189 448 tys. zł, co stanowi wzrost o 17,8% w stosunku do planu na rok 2023. Środki te przeznaczone zostaną głównie na wynagrodzenia wraz z pochodnymi dla etatowych członków kolegiów oraz pracowników biur w wysokości 148 538 tys. zł, na pozostałe wydatki bieżące związane z realizacją oraz utrzymaniem biur kolegiów w kwocie 29 10 tys. zł, na wynagrodzenia bezosobowe, w tym głównie wynagrodzenia dla pozaetatowych członków kolegiów w wysokości 9199 tys. zł i na świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 155 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.45" who="#AnetaCieloch">W ramach budżetu będą finansowane również wydatki majątkowe w kwocie 2546 tys. zł, w tym głównie na zakupy sprzętu informatycznego z oprogramowaniem, licencji oraz sprzętu i urządzeń biurowych. Wynagrodzenia osobowe na rok 2024 dla etatów członków kolegiów zostały zaplanowane w wysokości 86 759 tys. zł, natomiast dla pracowników biur w kwocie 30 829 tys. zł. Wzrost w stosunku do roku 2023 wynika głównie z tytułu wzrostu wynagrodzeń wraz z pochodnymi o 20%, w tym etatowych członków kolegiów w związku ze wzrostem kwoty bazowej.</u>
<u xml:id="u-1.46" who="#AnetaCieloch">Dodatkowo w części 83 – Rezerwy celowe dla Samorządowych Kolegiów Odwoławczych została zaplanowana rezerwa o nazwie – środki dla Samorządowych Kolegiów Odwoławczych w wysokości 4000 tys. zł. Środki te zostaną przeznaczone na uzupełnienie wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem kolegiów. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-1.47" who="#MichałKrawczyk">Otwieram dyskusję.</u>
<u xml:id="u-1.48" who="#MichałKrawczyk">Czy ktoś z pań posłanek i panów posłów chce zabrać głos w tym punkcie? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-1.49" who="#MichałKrawczyk">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, stwierdzę, że Komisja przyjęła opinię pozytywną. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła opinię pozytywną do tej części budżetu.</u>
<u xml:id="u-1.50" who="#MichałKrawczyk">Przechodzimy do pkt 7 i 8.</u>
<u xml:id="u-1.51" who="#MichałKrawczyk">Czy w sprawie zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w części 85 – Budżety wojewodów oraz w sprawie programów wieloletnich z zakresu działania Komisji ktoś z przedstawicieli Ministerstwa Finansów chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-1.52" who="#MichałKrawczyk">Bardzo proszę.</u>
<u xml:id="u-1.53" who="#ElżbietaMilewska">Jeśli chodzi o programy wieloletnie to chyba były omówione przez pana ministra. Tak?</u>
<u xml:id="u-1.54" who="#MichałKrawczyk">Czy ktoś z pań posłanek i panów posłów chce zabrać głos w tym punkcie? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.55" who="#MichałKrawczyk">Pozostaje przyjęcie opinii dla Komisji Finansów Publicznych o rozpatrzonych częściach budżetowych. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, stwierdzę, że Komisja przyjęła opinię pozytywną. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.56" who="#MichałKrawczyk">Stwierdzam, że Komisja przyjęła pozytywną opinię.</u>
<u xml:id="u-1.57" who="#MichałKrawczyk">Do przedstawienia opinii na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych proponuję upoważnić panią posłankę Jolantę Niezgodzką, jeśli pani posłanka wyrazi zgodę.</u>
<u xml:id="u-1.58" who="#MichałKrawczyk">Wyczerpaliśmy porządek obrad. Bardzo państwu dziękuję.</u>
<u xml:id="u-1.59" who="#MichałKrawczyk">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.60" who="#MichałKrawczyk">Informuję, że protokół z posiedzenia z załączonym pełnym zapisem będzie do wglądu w sekretariacie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>