text_structure.xml
3.08 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie nr SPS-024-2136/07 pana posła Tomasza Garbowskiego w sprawie budowy obwodnic Nysy, Kędzierzyna-Koźla i Głubczyc uprzejmie przedstawiam stanowisko Ministerstwa Transportu.</p>
<p xml:id="div-2">Pytanie: Czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w najbliższych latach inwestycje związane z budową obwodnic Nysy, Kędzierzyna-Koźla i Głubczyc?</p>
<p xml:id="div-3">Budowa obwodnicy Nysy w ciągu dk 46 i dk 41 jest w początkowej fazie prac przygotowawczych. Przewiduje się opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego w 2007 r., na podstawie którego konieczne są dalsze opracowania celem uzyskania decyzji środowiskowej, która wyznaczy korytarz obwodnicy. Dalsze działania będą zmierzały do zakończenia prac przygotowawczych w 2010 r.</p>
<p xml:id="div-4">Budowa obwodnicy Kędzierzyn-Koźla w ciągu dk 40 jest w fazie prac przygotowawczych. Prace zostały podzielone na dwa etapy. Etap I: budowa obwodnicy południowej długości 4,7 km. Obecnie realizowane są wykupy gruntów w pasie planowanej obwodnicy. Wydana jest decyzja środowiskowa i decyzja lokalizacyjna. Trwa aktualizacja dokumentacji budowlanej i wykonawczej. Przewidywane lata realizacji obwodnicy południowej 2009-2010. Etap II: budowa obwodnicy północnej długości 12 km. Zadanie jest na etapie opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które zakończy się uzyskaniem decyzji środowiskowej, a następnie planowane jest uzyskanie decyzji lokalizacyjnej i wykup gruntów oraz opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. Gotowość zadania do realizacji określa się na 2011 r. Przewidywane lata realizacji obwodnicy północnej uzależnione są od terminu zakończenia wszystkich prac przygotowawczych i dostępności środków finansowych.</p>
<p xml:id="div-5">Rozpoczęcie prac przygotowawczych do budowy obwodnicy Głubczyc w ciągu dk 38 planowane jest po roku 2013. Stan faktyczny obciążenia ruchem zgodnie z generalnym pomiarem ruchu na drogach krajowych z 2005 r. na wlotach dr krajowych do miasta Głubczyce wynosi 3600 poj/dobę na wlocie zachodnim i 2050 poj/dobę na wlocie wschodnim. Pragnę zaznaczyć, że w Polsce jest wiele takich miejscowości gdzie SDR (średnie natężenie ruchu pojazdów na dobę) znacznie przekracza wartości osiągalne w Głubczycach i wymagają one budowy obwodnic, ale ograniczone środki finansowe zmuszają do wyboru najpilniejszych. Stosunkowo skromny ruch z i do przejścia granicznego nie może uzasadniać budowy obwodnicy Głubczyc.</p>
<p xml:id="div-6">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-8">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 27 lutego 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>