text_structure.xml 3.48 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie posła na Sejm pana Krzysztofa Jurgiela w sprawie budowy szlakowej bocznicy kolejowej Łosośna w km 170,800 linii kolejowej nr 57 pomiędzy stacjami Sokółka i Kuźnica Białostocka, na podstawie otrzymanych z PKP PLK SA wyjaśnień informuję, że:</p>
        <p xml:id="div-2">- PKP PLK - Zakład Linii Kolejowych w Białymstoku nie żąda ponownego uzgodnienia zatwierdzonego projektu bocznicy, tylko w zasadzie realizacji warunków, które zostały wniesione przez Zakład przed wydaniem pozwolenia na budowę, a które są wymaganiami technicznymi budowy i eksploatacji linii kolejowych. Różnice wynikają z dostosowania do zmienionych warunków w infrastrukturze kolejowej, które nastąpiły w trzyletniej przerwie nierealizowania inwestycji przez inwestora pana Tadeusza Wilamowskiego, a następnie Centrum Logistycznego ˝Łosośna˝. Nadzór państwowy nad przebiegiem budowy bocznicy kolejowej sprawuje Wojewoda.</p>
        <p xml:id="div-3">- Działania PLK Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku, żądającego realizacji przedmiotowych warunków, mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.</p>
        <p xml:id="div-4">- W trakcie uzgadniania założeń dla projektowanej budowy bocznicy firmy ˝KREX˝ Centrum Logistyczne Łosośna było zapraszane do przedstawienia swoich wymagań, jednak nie wzięło udziału w fazie projektowej. Mimo tego Zakład Linii Kolejowych w Białymstoku uwzględnił interesy Centrum Logistycznego Łosośna, nakazując zabudowę posterunku pomocniczego Krex - Łosośna, położonego w km 228,320 linii nr 6 Zielonka - Kuźnica Białostocka - Geniusze i w km 171,968 linii nr 57 Kuźnica Białostocka - Geniusze. Posterunek ten obsłuży obie bocznice.</p>
        <p xml:id="div-5">- W dniu 28.11.2006 r. pan Tadeusz Wilamowski spotkał się w Oddziale Regionalnym PKP PLK SA z przedstawicielami Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku w sprawie uzgodnień projektu budowy bocznicy szlakowej ˝Łosośna˝. Na spotkaniu tym przedstawiciele PKP PLK SA wraz z panem Tadeuszem Wilamowskim ustalili listę braków w dokumentacji.</p>
        <p xml:id="div-6">- Przy piśmie z dnia 1.12.2006 r. do Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku pan Tadeusz Wilamowski przekazał częściową dokumentację projektową z prośbą o udostępnienie terenu celem wykonania robót ziemnych polegających między innymi na budowie odwodnienia, przepustów itp. Zgodnie z ˝Pozwoleniem na budowę...˝ i przedłożonym ˝Projektem...˝ dokumentacja ta jest analizowana w Zakładzie Linii Kolejowych w Białymstoku, a stanowisko zostanie przekazane do Centrum Logistycznego w Łosośnej do dnia 22.12.2006 r.</p>
        <p xml:id="div-7">W mojej ocenie PKP PLK SA i Zakład Linii Kolejowych w Białymstoku nie prowadzą działań hamujących budowę bocznicy kolejowej Łosośna. Jestem przekonany, że podane wyżej wspólne działanie Centrum Logistycznego Sp. z o.o. i Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku doprowadzi do pomyślnego zakończenia rozpoczętej inwestycji.</p>
        <p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 22 grudnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>