text_structure.xml 3.04 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na przekazane przy piśmie z dnia 29 września 2006 r. zapytanie Pani Poseł Anny Sobeckiej w sprawie przywrócenie ulgi podatkowej na leczenie, uprzejmie informuję, iż w resorcie finansów nie są prowadzone prace, mające na celu wprowadzenie tego rodzaju ulgi.</p>
        <p xml:id="div-2">Jednocześnie, jak wynika z wyjaśnień przesłanych przez Ministra Zdrowia (pismo z dnia 16 października 2006 r. Nr MZ-UZ-RP-070-6838-1/JC/06), przekazany w kwietniu 2006 r. do uzgodnień międzyresortowych projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw, przewidywał m.in. zmianę ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych poprzez wprowadzenie ulgi podatkowej na leczenie oraz dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne.</p>
        <p xml:id="div-3">Zgodnie z projektem skorzystanie z ulgi uzależnione było od posiadania faktury lub rachunku wraz z dołączonym wydrukiem z kasy rejestrującej, potwierdzających wydatki poniesione na świadczenia zdrowotne udzielane przez zakłady opieki zdrowotnej, przez lekarzy i lekarzy dentystów, prowadzących indywidualną praktykę lekarską, indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską lub grupową praktykę lekarską, a także na zapłatę składek dobrowolnego komercyjnego ubezpieczenia zdrowotnego. Wprowadzenie obowiązku ewidencjonowania obrotu miało przyczynić się do ujawnienia rzeczywistych przychodów uzyskiwanych przez ww. podmioty, a wpływy do budżetu będące rezultatem przyjęcia tego rozwiązania, zgodnie z przyjętymi założeniami, miały znacznie przewyższać koszty wprowadzenia ulgi podatkowej na leczenie.</p>
        <p xml:id="div-4">Jednakże w wyniku uwag zgłoszonych w ramach uzgodnień międzyresortowych, wskazujących m.in. na niezgodność zaproponowanych rozwiązań z przepisami o podatku od towarów i usług, zrezygnowano z proponowanych zapisów. Tym bardziej, że wprowadzenie obowiązku posiadania kas rejestrujących od dnia 1 stycznia 2007 r. przez lekarzy wiązałoby się z podjęciem szeregu działań i czasochłonnych procedur, skutkujących trudnymi do oszacowania kosztami dla budżetu państwa.</p>
        <p xml:id="div-5">Odpowiadając zatem na pytanie Pani Poseł uprzejmie informuję, iż w Ministerstwie Zdrowia kontynuowane są prace nad ww. projektem (w dniach 9-10 października 2006 r. został rozpatrzony przez Komisję Prawniczą), z tym że projekt ten nie zawiera już zapisów wprowadzających ulgę podatkową i kasy rejestrujące.</p>
        <p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Jarosław Neneman</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 20 października 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>