text_structure.xml 3.35 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Andrzeja Pałysa w sprawie środków finansowych na modernizację linii kolejowych, uprzejmie informuję, że w bieżącym roku przeznaczono na transport kolejowy zdecydowanie większe niż w poprzednich latach środki finansowe.</p>
        <p xml:id="div-2">W budżecie państwa na rok 2006 przewidziano następujące środki na infrastrukturę kolejową:</p>
        <p xml:id="div-3">- kwotę 765 596 tys. zł, z tego: 260 000 tys. zł - na utrzymanie infrastruktury kolejowej oraz 505 596 tys. zł - na inwestycje kolejowe, w tym na współfinansowanie projektów realizowanych ze środków UE;</p>
        <p xml:id="div-4">- kwotę 14 200 tys. zł (część 39: Transport, dział 752: Obrona narodowa) na inwestycje i utrzymanie linii kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym,</p>
        <p xml:id="div-5">Ustawa budżetowa przewiduje także w 2006 r. na krajowe pasażerskie przewozy kolejowe kwotę 623 559 tys. zł (część 39: Transport, rozdział 60001: Krajowe pasażerskie przewozy kolejowe), w tym:</p>
        <p xml:id="div-6">a) 373 500 tys. zł - na dotację dla przewoźników kolejowych na pokrycie utraconych przez przewoźników kolejowych przychodów z tytułu obowiązujących ustawowych ulg taryfowych w krajowych przewozach pasażerskich;</p>
        <p xml:id="div-7">b) 250 059 tys. zł - na dotację na dofinansowanie kolejowych pasażerskich przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych wykonywanych na obszarze kraju w ramach usług publicznych.</p>
        <p xml:id="div-8">Ponadto z Funduszu Kolejowego uruchomionego w bieżącym roku PKP PLK S.A. otrzyma środki:</p>
        <p xml:id="div-9">- 9861,3 tys. zł na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturze kolejowej,</p>
        <p xml:id="div-10">- 71 947,15 tys. zł na dofinansowanie remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej,</p>
        <p xml:id="div-11">Dotacje są przekazywane sukcesywnie PKP Polskim Liniom Kolejowym oraz przewoźnikom kolejowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym i ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych po wykonaniu usług lub zrealizowaniu zadań, na które przeznaczono środki budżetowe, na podstawie przedkładanych przez te podmioty rozliczeń.</p>
        <p xml:id="div-12">Ponadto planowane jest pozyskanie środków z rezerwy celowej budżetu państwa na współfinansowanie projektów pomocy technicznej realizowanych przy udziale Funduszu Spójności w kwocie 20 967,6 tys. zł. Środki budżetowe są wystarczające dla współfinansowania projektów kolejowych z funduszy europejskich.</p>
        <p xml:id="div-13">Minister Transportu ma świadomość stanu, w jakim znajduje się infrastruktura kolejowa i ile kosztuje poprawa jej stanu, jednakże nie jest możliwa realizacja w krótkim czasie powstałych przez lata zaległości.</p>
        <p xml:id="div-14">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-15">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-16">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-17">Warszawa, dnia 17 sierpnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>