text_structure.xml
2.85 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo z dnia 06.06.2006 r. (sygn. SPS-024-1234/06) w sprawie zapytania Pana Posła Zbigniewa Pacelta, dotyczącego dróg krajowych w miastach na prawach powiatu w ramach Programu Operacyjnego ˝Infrastruktura i Środowisko˝ na lata 2007-2013, uprzejmie informuję, co następuje.</p>
<p xml:id="div-2">Program Operacyjny ˝Infrastruktura i Środowisko˝ jest ukierunkowany na inwestycje o charakterze ponadregionalnym mające wpływ na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej i konkurencyjności Polski. Głównym źródłem finansowania tego Programu będzie Fundusz Spójności (90% środków), co determinuje obszary wsparcia zgodnie z zasadami kwalifikowalności. W zakresie infrastruktury drogowej ze środków Funduszu Spójności mogą być realizowane jedynie projekty znajdujące się w transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Z tego też powodu nie jest możliwe, aby drogi krajowe w miastach na prawach powiatu znajdujących się poza tą siecią mogły być współfinansowane w ramach Działania 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T, czy też Działania 9.1 Zapewnienie sprawnego dostępu drogowego do największych ośrodków miejskich na terenie Polski wschodniej.</p>
<p xml:id="div-3">Nie jest jednak wykluczone, iż Rada Ministrów, zatwierdzając projekt ww. programu sektorowego, rozszerzy kategorie projektów o przejazdy przez miasta na prawach powiatu w Działaniu 6.1 Rozwój sieci TEN-T (leżących w sieci TEN-T) oraz w Działaniu 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T (na drogach krajowych leżących poza tą siecią). Taka bowiem będzie treść autopoprawki Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, która zostanie zgłoszona na posiedzeniu Rady Ministrów rozpatrującym Program Operacyjny ˝Infrastruktura i Środowisko˝. Tym samym miasta takie jak Kielce zyskałyby możliwość ubiegania się o dofinansowanie budowy i modernizacji dróg krajowych, będących w ich zarządzie w ramach priorytetu ósmego. Należy jednak podkreślić, że Działanie 8.2 będzie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, gdzie ilość środków jest niewielka w odniesieniu do zapotrzebowania.</p>
<p xml:id="div-4">Ostateczny kształt programów operacyjnych, a tym samym linia demarkacyjna pomiędzy programami, będą zależeć od konsultacji społecznych i analizy zgłoszonych w ramach tych konsultacji postulatów.</p>
<p xml:id="div-5">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-6">Sekretarz stanu Władysław Zenon Ortyl</p>
<p xml:id="div-7">Warszawa, dnia 23 czerwca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>