text_structure.xml 3.29 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Niniejszym przedkładam na ręce Pana Marszałka odpowiedź na zapytanie poselskie Pana Posła Jerzego Zawiszy z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie wydłużenia terminu zakończenia przebudowy ˝zakopianki˝.</p>
        <p xml:id="div-2">Ad 1. Realizowana inwestycja o nazwie ˝Budowa drogi ekspresowej S-7 odc. Myślenice - Lubień, z obwodnicą Lubnia (dobudowa jednej jezdni)˝ składa się z dwóch kontraktów, z terminem zakończenia całości zadania w 2008 r.</p>
        <p xml:id="div-3">Realizacja pierwszego kontraktu ˝Przebudowa drogi krajowej Nr 7 Kraków - Chyżne na drogę ekspresową Nr S-7 na odcinku Myślenice - Pcim˝ została podzielona na dwa etapy. Pierwszy etap nie został zrealizowany w umownym terminie i z tego powodu, zgodnie z warunkami kontraktu, Wykonawca - portugalska firma Mota-Engil, płaci Zamawiającemu odszkodowanie za każdy dzień spóźnienia. Planowany termin kontraktowy zakończenia obydwu etapów - grudzień 2006, jest zagrożony. Jeżeli wykonawca nie zakończy całości robót (I i II etapu) w terminu umownym, to zgodnie z warunkami kontraktu będzie również obciążony odszkodowaniami na rzecz zamawiającego.</p>
        <p xml:id="div-4">Umowa na realizację drugiego kontraktu ˝Budowa obwodnicy Lubnia w ciągu drogi ekspresowej S-7˝ została podpisana z wykonawcą - szwedzką firmą NCC w marcu 2006r.</p>
        <p xml:id="div-5">Termin zakończenia kontraktu upływa w marcu 2008 r. Na dzień dzisiejszy nie ma zagrożenia w dotrzymaniu terminu ukończenia zadania.</p>
        <p xml:id="div-6">Istnieje więc szansa na terminowe zakończenie całości inwestycji na odcinku Myślenice - Lubień w 2008 r., tj. zgodnie z zapisem w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 stycznia w sprawie ustalenia programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego.</p>
        <p xml:id="div-7">Ad 2. Przy realizacji dużych zadań inwestycyjnych zdarzają się nieścisłości w dokumentacji projektowej, za które odpowiedzialność częściowo ponosi projektant, a częściowo zamawiający.</p>
        <p xml:id="div-8">Taka nieścisłość w dokumentach projektowych wystąpiła w trakcie realizacji I etapu kontraktu ˝Przebudowa drogi krajowej Nr 7 Kraków - Chyżne na drogę ekspresową Nr S-7 na odcinku Myślenice - Pcim˝. Z tego powodu, zgodnie z warunkami kontraktu, wykonawca otrzymał rekompensatę w postaci przedłużenia terminu zakończenia I etapu o 119 dni. Ponieważ nie wywiązał się z dotrzymania przedłużonego terminu zakończenia tego etapu, jak wspomniano wyżej, płaci odszkodowanie umowne zamawiającemu.</p>
        <p xml:id="div-9">Przesunięcie terminu zakończenia I etapu nie powinno mieć wpływu na zakończenie całej inwestycji.</p>
        <p xml:id="div-10">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-11">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-12">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 22 maja 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>