text_structure.xml 2.93 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Nawiązując do przesłanego przy piśmie SPS-024-690/06 z 11 marca 2006 r. zapytania posła p. Daniela Pawłowca w sprawie możliwości wsparcia inicjatywy miasta Łowicza dotyczącej budowy obwodnicy oraz wiaduktu kolejowego, przedstawiam stanowisko resortu do poruszonych w tym zapytaniu kwestii.</p>
        <p xml:id="div-2">Nie jest planowana budowa nowej obwodnicy Łowicza. Autostrada A2, która będzie przebiegała na południe od Łowicza, przejmie znaczną część ruchu z miasta i odciąży drogi zlokalizowane na jego terenie. Obwodnica (obecnie zabudowana) w ciągu drogi krajowej nr 2 funkcjonuje od wielu lat.. Droga ta w obrębie skrzyżowania z linią kolejową Warszawa - Poznań przebiega po wiadukcie, ma więc bezkolizyjne przejście nad linią kolejową. Kolizja występuje w centrum miasta i dotyczy jednej z ulic miejskich. Obecnie opracowywane jest studium wykonalności modernizacji linii kolejowej E20 na odcinku Łowicz - Skierniewice - Pilawa - Łuków. Analiza przejazdów drogowych przez tory kolejowe wskazuje konieczność budowy co najmniej jednego wiaduktu drogowego w rejonie stacji Łowicz Główny, w ciągu ul. 3 Maja. W najbliższym czasie odbędą się rozmowy z władzami miasta i powiatu w celu przedyskutowania zakresu przedsięwzięć uwzględniających rozwiązania komunikacyjne Łowicza.</p>
        <p xml:id="div-3">Odnosząc się do kwestii finansowania przez PKP budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową, uprzejmie wyjaśniam, że obecnie, gdy projekt modernizacji linii kolejowej jest na etapie studium wykonalności, nie jest możliwe podjęcie żadnych wiążących decyzji w tej sprawie. Trudna sytuacja finansowa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcy infrastruktury, jak również względy formalne uniemożliwiają realizację zadań wykraczających poza zakres działania spółki.</p>
        <p xml:id="div-4">Obecnie zarządy województw przygotowują Regionalne Programy Operacyjne dotyczące programowania środków unijnych na okres 2007-2013. W Programie dla województwa łódzkiego przewidziane jest działanie: ˝Zwiększenie dostępności zewnętrznej i wewnętrznej województwa˝, w ramach którego może być realizowana m.in. budowa, przebudowa, remont lub rozbudowa dróg, obiektów mostowych, wiaduktów, tuneli, obwodnic. Istnieje więc możliwość ubiegania się o środki unijne na budowę wiaduktu drogowego nad torami w Łowiczu.</p>
        <p xml:id="div-5">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 11 kwietnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>